V Praze vykolejil na výhybce osobní vlak, provoz v Krči je zastaven
Vykolejený vlak v Praze-Krči. Foto: Drážní inspekce
Vykolejení se dotklo i cestujících Západního expresu a vlaků Řevnice - Praha.
Vykolejení se dotklo i cestujících Západního expresu a vlaků Řevnice - Praha.
Tady mělo zaznít JUST IN TIME … podhozeni vyhybky je hustý… jel jsem kolem na biciklu, dnes rano tam byli dve dodavky a dva osobaky, parta v kolejisti. Jedna dodavka Strabag, Deripaskovi pridou penizky…
Akorat teda nechapu co to je za logiku tvorit ropovod z 3+2 -dilne regionovy? To uz tam mohli dat neco normalniho (sharka, nebo 842, 843, 854 s par vagonama). Sukafony a jejich reinkarnace patri tam kde staci jeden kus.
Akorát, že tady je to 2+2, přičemž ta jedna 814 zůstává na ráno v Čerčanech, aby posílila narvaný ranní školák do Prahy.
A nechcete se nejdříve pořádně podívat na ty fotky, co tam jelo? RN 814.215 není v duo jednotce…
To je 810+010+810…
A to by nebylo od věci nahradit něčím plnohodnotným…např. 843+Btn…
myslím, že většina lidí cestujících v téhle trase bude radši za nízkopodlažní vstup, než klasiku.
A já tam cestuji obden a myslím si opak. Resp. ve všední den stačí nízkopodlažní vstup jen jeden.
To je u Blue Armiji normální… Jako cestující jsem zažil i to, jak jednu uvízlou Regionovu v zimě přijela zachraňovat a vyprošťovat druhá Regionova a zůstaly tam obě dvě…..
A vezmete je kde?
Jinak 854 + 2×054 těžko rozdělíte na dvě soupravy a 854 + 2×054 + 854 je ropovod stejně velký, ba ještě větší.
Jo jestli se to pak po cestě dělí tak nemám námitek. I když kapacitně na tom bude shark a trionova podobně a komfort je nesrovnatelny
V Opavě je k zhlédnutí pojízdná výstava na téma 810 a její reinkarnace. Nedávno jsem vyděl soupravu 810+010+010 ještě v kožence.pokud chcete vidět nádraží plné 810, doporučuji právě Opavu 🙂
Děkuji, nemám zapotřebí 🙂
nojo no…podhození…to je klasika
A řeší to ETCS? 😀
Ne, chyby výpravčích řeší staniční zabezpečovací zařízení. Jen musí fungovat…
A TZZ. Pro eliminaci chyb fírů jsou VZ.
Přičemž každý typ zabzař nesmí mít zrovna poruchu.
Modré žloutenky jsou asi horší než žluté žloutenky. Už při jízdě z Kladna do Prahy je slyšet, že se takto vlak choval jinak, než jiný vlak, jedoucí po té samé trase…
Ehh?
Od kdy má Velký autobusák vozy typu B249?
Myslíte, že by přebarvení zpět na žluto nějak pomohlo? 🙁
Ale bde se setrit na udrzbe trati.. ach jo
Tohle asi nejspíš nebylo o neúdržbě.
zeptejte se co je to podhození.to nemá s ůdržbou nic společného
Zabezpečovačka ve funkčních stavech podhození nedovolí.
A když je vypnutá, např. kvůli probíhající údržbě?
Tak je otázkou, jestli se opravdu musí plánovat výluky na souběžně tratě (Smrad vs Krč) na stejný termín a navíc na špičku.
A při tom při vypnuté zabezpečovače mít ve stanici ve špičce normální provoz.
A píšu snad něco jiného?
Řekl bych že PN udělaly za poslední rok více škody než užitku…
Už Svoboda nebo jiná chytrá hlavička SŽ přišla s teorií, že strojvedoucí málo točil volantem, nebyl odpočatý nebo něco jiného?
Určitě nebyl odpočatý. Kdyby byl, jel by určitě rychleji a stihl by to projet před poškozením.
A určitě nebyl odpočatý, protože měl melouch u nějakého soukromníka 😀
Nebo má náročnou milenku.
Ty byl měl drážní úřad u ženatých strojvůdců mimochodem také sledovat, aby se nedali na špatnou dráhu…. Aplikace by se mohla jmenovat třeba Milenky Rozbíjí Dopravu, ale je to jen návrh….
„Vykolejil dvěma osami“ – ano, to zní mnohem decentněji, než kdyby ta samá situace byla popsána jako „souprava napříč zhlavím stanice“.
Vykolejil vlak Českých drah… Ano, taky je nutno dodat, že vlak vykolejil na kolejích Správy železnic. Je totiž z místa události (byl jsem přítomen) zcela jasné, že šlo o chybu výpravčí a vlak byl podhozen
Těch průserů SŽ v poslední době začíná nějak přibývat. Ať už těch mediálních, tak i těch nikde nepublikovaných.
Holt, si brát lidí z ulice, si vybírá svou daň.
Oprava: Holt, brát si lidi z ulice přímo na výpravčí, si vybírá svou daň.
Přičinná souvislost je jaká ?
Že se v poslední době množí MU způsobené zaměstnanci SŽ? A dost jich mají na svědomí i výpravčí s praxí do 3 let.
Kolik to je dost?
A tuhle taky?
Co výpravčí, ale byl fíra odpočatý? A byl správně zadaný v MLS? Já jen, aby bylo šlo někoho hned potrestat… (ironie)
Ono je to celkem jedno jestli byl strojvedoucí odpočatý. Už jim to zkolabovalo. Data jsou nekontrolovatelná. :))
https://www.denik.cz/z_domova/system-strojvedouci-odpocinek-nehody.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Díky za odkaz.
Jinak je zajímavé, že DÚ zjistil, „Je to obrovský nárůst agendy a personálně to nelze zvládnout.“
A dopravce to nezatěžuje? To jako nikdo neřešil, jestli je to zvládnutelné, dokud se to nedotklo úřadu? No, ale že se ptám…
Je to od počátku kravina, jen to nikdo neřekne nahlas.
Tak…do každé kabiny přijde čtečka čipů/karet – strojvedoucí dostanou čip/kartu – bez přiložení nebude možný rozjezd.
A jestli budou zlobit, tak se jim přidá i alkoholtester…
Ve Francii to tak funguje
No výborně – tak v čem to vázne?
Pochopitelně, že za to fíra může. Měl jet tak rychle, aby ho zlomyslná výpravčí nestihla podhodit.
A jak to podhodila ? Mohl byste to zdejšímu obecenstvu laskavě vysvětlit ?
to je přestavení výhybky pod soupravou,tzn,každá část vlaku jede někam jinam
Pokud to nehlídá automatika zabezpečovačky, tak se výpravčí musí ujistit, že mu přes výhybku projel celý vlak, než jí dálkovým ovládáním přestavuje. Tady zřejmě nervózní výpravčí přestavila výhybku předčasně, aniž se ujistila, že jí vlak už opravdu projel. Jestliže kvůli předčasnému přestavení výhybky zadní část vlaku najede na jinou kolej než přední, nutně dojde k vykolejení. Tomu se říká podhození.
Takovou rychlost Regina vlastní silou není schopná vyvinout 😀
Nebo rozdělit soupravu na dvě 🙂
Jeden cestující měl 1% v krvi, viník je jasný 🙂
Dýchal na strojvůdce !
Nikoliv, to je na Guinesse. Podle všeho totiž nezemřel.
No…historie zaznamenala jistého polského dělníka, který měl dokonce 14,8 promile.
Záhy zemřel, nikoliv na otravu alkoholem, ale že naboural.
Hlavně, jestli byl na trenažéru!
když fíru podhoděj,nemůže za zo
Aby to nebylo jako v Tišnově, kde měli být na směně dva. Byl tam jeden výpravčí a udělal chybu – podhodil výhybku.
Kolik že měl praxe tenhle?
A jak to lze udělat na RZZ pokud není vypnuté ….
Přečtěte si článek. K vykolejení došlo při jízdě na PN. To znamená, že zab zař nebylo plně funkční.
Jste sice zasloužilý nadražák (jsem na ně alergický), ale Váš příspěvek je zarážející. Jednak neumíte číst a je vidět, že jako výpravčí jste toho moc neodsloužil, příp. to stálo za h…..
Za to určitě může zmrvená liberalizace, bez ní by SŽ nevznikla a mohla by za to matka dráha.
Na jednotné dráze by se to především ututlalo, žádná nehoda by nebyla zveřejněná.
Co není, může zase být…
Až jednoho dne někdo spočítá, kolik stála ta samotná liberalizace, kolik stojí živit management SŽ…
Tak hlavní je že nedostane pokutu jako strojvedoucí.
Zrovna koukám na ty fotky a to podhozeni je z nich asi zřejmé
taky mě to napadlo akorát nechápu jak se to může stát na trati tohoto tipu
jakeho typu? krc je takovy bizarni komunisticky skanzen, davno mely byt dve koleje z vrsovic do branika…
krci se prorokuji svetle zitrky s metrem d, ale videli jsme kacerov. krc budou zlomky tehoz…
Taky to nechápu. Vemte si tramvaje, třeba ty pražské tam je každá výhybka blokována a nejde přehodit dokud z obvodu výhybka tramvaj neodjede (=neuvolní se kolejové obvody). V případě poruchy systému nejde výhybka dálkově přehodit vůbec, jde to jen ručně a to je fyzicky možné pouze pokud nad jazyky nestojí žádné vozidlo. Jednoduchý systém a taky blbuvzdorný, proč to nemůže být na železnici?