egoe-plus
Doprava ve městě Tramvaje

V Praze vyjela první tramvaj v novém barevném schématu PID

Tramvaj 14T v nových barvách PID. Foto: MobilniTabla.cz
Tramvaj 14T v nových barvách PID. Foto: MobilniTabla.cz
Tramvaj po údržbě má přelakované čelo, boky skříně mají polepy.

Vozidlo 14T číslo 9121 se stalo první tramvají, která získala nové barevné schéma pro Pražskou integrovanou dopravu. Ve stejných barvách by postupně měla jezdit po Praze většina tramvají, autobusů nebo v budoucnu i trolejbusů.

Na zkušební jízdu upozornil jako první na svém facebookovém profilu server MobilniTabla.cz. Snímky tramvaje v novém laku už unikly v době pobytu tramvaje v dílnách, kde docházelo k pravidelné údržbě. Podle serveru jsou přímo lakovaná obě čela tramvaje a některé detaily, boční plochy jsou ale tvořeny nalepovací fólií.

V novém barevném designu jezdí už od září 2020 po Praze na lince 176 mezi Karlovým náměstím a Strahovem autobus SOR NB12. Autory designu jsou Mikuláš Macháček, Petr Štěpán a Bohumil Vašák ze studia superlative.works. V soutěži Czech Grand Design získali minulý týden třetí místo v kategorii Grafický designér roku.

Praha nepočítá s plošným přelakováním všech vozidel, půjde jen o nově pořizovaná vozidla nebo opravy či výměnu polepů. Podle pražských radních designéři navrhli velmi moderní, čisté grafické řešení celého systému, které svou barevností odkazuje také k ikonické tramvaji T3. „Důležitým kritériem byla zejména přehlednost systému, komfortní čitelnost písma a bezpečnost. Bez nutnosti zvýšených nákladů budou nově pořizovaná vozidla pražské MHD v moderním a jednotném barevném provedení, které vzešlo poprvé v historii z designérské soutěže,“ uvedla Praha v tiskové zprávě loni po vyhlášení vítězství superlative.works. Od nového grafického manuálu si slibuje sjednocení městských a příměstských autobusů.

Vítězný návrh využívá pro Prahu symbolickou červenou barvu. Je doplněna odstínem světle šedé, která sjednocuje dosavadní rozdílné lakování dopravních prostředků. Aktuálně se totiž využívá minimálně 12 různých odstínů barev (mimo vlaků, kde je barev ještě více). Nové řešení pak počítá pouze se 3 barvami (včetně vlaků). Manuál zahrnuje i jednotící prvky pro systém PID a organizátora dopravy Ropid. To se má projevit v podobě jednotných logotypů institucí i ve veškeré komunikaci.

Sjednocení na 15 let

Nejvýraznějším prvkem na vozidlech jsou červené vertikální pruhy, které vycházejí z nového vizuálního stylu. Podpoří bezpečnost v provozu, snadnou viditelnost na dálku a orientaci při nastupování, neboť zpravidla označují jednotlivé dveře. „Zvolený odstín šedé navíc podpoří dojem celkově čistších vozidel, na dosud používaných bílých lacích bylo znečištění způsobené běžným provozem více patrné. Výraznější použití nového loga PID posílí povědomí o jednotnosti systému napříč všemi druhy dopravy,” doplnil loni při představení designu Ropid Petr Tomčík.

Základem nového loga je litera „i“ s výraznou tečkou, která symbolizuje dopravní cestu a zastávku, výsek orientačního plánu, ale také figuru člověka/cestujícího. Zastupuje též slovo “integrovaná” ve značkách PID nebo ROPID. Písmo PID Grotesk, které na míru vytvořil přední český typograf Tomáš Brousil, splňuje požadavky na bezproblémovou čitelnost v tisku i na displejích.

Ke sjednocení grafiky dojde postupně v horizontu 15 let. Podobnou vizuální údržbu vozů nyní chystají České dráhy na všech vlacích CityElefant, které jezdí na pomezí Prahy a Středočeského kraje. Jsem rád, že vítězný návrh vizuální identity je moderní, originální a zapamatovatelný, se silným a funkčním konceptem. Nová vizuální identita zajistí jednotné schéma označování dopravních prostředků tak, jako tomu je v předních evropských metropolích,“ uvedl loni pražský primátor Zdeněk Hřib.

Odebírat
Upozornit na
guest
145 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukas

V pražském dp musí být radost pracovat. Takhle se nudit a vymýšlet blbosti.

Y.K.

PID není DP… :-/

DJ TRAIN

hnus a nevkus

medical_examiner

To tedy. Vypadá jako 2 vergly spojené v jeden celek…

Jeffer

Na vizualizáciách ma príliš nenadchol, naživo na SORe sa mi páči. Tak si s hodnotením 14T počkám, až ju niekde stretnem.

Petr5

Velebnosti, du blejt.

Karl vB.
Robin Hostivař

I kdyby byla barevná schémata stejná jako do teď, tak si myslím, že to až takový problém nebyl. Metro D bylo slibovaný do roku 2019, je rok 2021 a nic. Hlavně, že tohle řešit budou a to se jim ani zdaleka nepovedlo.

Karl vB.

Snad si Pražáci všechna „přínosná“ dopravní opatření tohoto spolku na magistrátu zapamatují a před příštími volbami lépe promyslí to, komu hodí u voleb svůj hlas.

Ryk Mat

Piráti posílí a vás vaše nenávist a zloba zabijí. :DDD

Karl vB.

Naposledy jsem byl v Praze v roce 2006-služebně. Od té doby nebyl důvod, abych tam musel jet. O dopravních šmakuládách, které tam současní konšelé organizují, naštěstí pouze čtu. Aktuální „Cirkusový designmanuál“ pro vozidla PID je naštěstí pouze formální projev. Pokud by se zkrátily intervaly spojů, byl by to pro obyvatele větší přínos, než změna vizuálu vozidel. Poslední pozitivní dopravní počin v Praze se uskutečnil pod vedením tehdejšího primátora Pavla Béma, který rozjel stavbu tunelu Blanka a za Krnářové došlo k jeho otevření. Co nového významného vzniklo od té doby? Zpravidla jde pouze o různá omezení, nějaké cyklopruhy a posezení na… Číst vice »

Ryk Mat

Víte, ono jaksi bylo nejprve nutno ty Bémotunely splatit a město uvést do stavu, kdy je schopno konečně začít investovat. Za Béma byly sice zahájeny stavby předražené Blanky, nesmyslně se klikatícího metra a nákup 250 nevyzkoušených a dodnes problematických tramvají. Za Béma ale také začala být v Praze zanedbávána údržba, opravy a úklid. Tím vznikl skrytý dluh, který se až v posledních letech daří dohnat.

Karl vB.

Co se týká tramvají, tak s vámi souhlasím. Nyní je větší nabídka a se nakupuje jednodušeji, pokud tedy vyhraje ten správný dodavatel. V opačném případě zpravidla hrozí napadení výběrového řízení.
Ohledně úklidu ulic mám informace jen z toho, co si přečtu, chcete snad naznačit, že se v Praze teď uklízí líp, než před 5-10 lety?

123

Nedaří. Bohužel.

medical_examiner

Kdepak…vysokorodý pán von Bahnhof se konečně dobelhá k nám na Necyklopedii, a tam budeme spřádat různé kulišárny – a ještě za to budeme chválení…😂

Karl vB.

Ten je teď velmi kreativní v jiné oblasti, dává dohromady podklady pro daňové přiznání…

LikeHouse

F

Michal Štěpán

Je to hrůza! Navíc to barevné schéma vůbec nerespektuje erbovní barvy Prahy tzn. žlutá a červená. Minimálně ta šedá nemá na pražských vozidlech co dělat.

BND 30

Šedá je nová žlutá.

medical_examiner

Myslíte po nějaké další době v provozu?

Kandelábr

Vozidla s jízdným dle různých tarifů (resp. zón integrované dopravy) mají mít různá barevná schémata.

Jiří Kocurek

Tak to budou krajské linky vypadat jak prodejna trpajzlíků.

Ceslo

Na té fotce je to ještě hnusnější, než jak to vypadalo v návrzích. Řečeno s klasikem: Fujtajbl vespolek.

LikeHouse

S jakým klasikem

Savik

Ať žijí duchové

Frantík

Návrh sice vyhrál (zřejmě ty další byly horší), ale kdo ví, jak by hlasování dopadlo, kdyby v soutěži zůstal i původní nátěr?

Baraba

v soutěži byly minimálně 2 mnohem lepší návrhy…..

medical_examiner

To tak obvykle bývá…

Savik

Za mě také oproti dosavadním barevným řešením DPP, ČD a PIDových vlaků a busů… hnus největší. Vertikální linie, sterilita, a nemohu si pomoci, fakt slávistický pyžamo (což je děs jak pro tábor Sparty, tak třeba pro mě, kterej tu polaritu pražských S nemusí obecně).

Milan alias Skeptik

Když čtu negativní komentáře, musím se pousmát. Barva vozidel asi nebude ten určující faktor, proč někdo pojede MHD nebo ne. Z mého pohledu to šedočervené schéma nakonec není taková tragédie – má svoji logiku: sleduj červenou, najdeš dveře. Možná to není nejoriginálnější kombinace, možná je to zbytečnost, ale myslím, že neuškodí. Jestli je zrovna tohle největší zásluha, co má zůstat po radním za dopravu je trochu jiný příběh…

Luboš Beneš

Na tramvaji je to půl na půl, nějak se význam červená=dveře vytrácí.

Mirek

Po radním pro dopravu zůstane zahájení stavby metra D, tři nové tramvajové tratě, dva nové a několik opravených mostů… Srovnejte s předchozími politiky.

123

Ehm … neuniklo vám, že do konce volebního období zbývá už jen 1,5 roku? Kdybych byl skalní optimista, tak bych řekl, že pan náměstek bude mít docela honičku. Protože takový optimista nejsem, tak mohu jen říci, že toho vámi uvedeného seznamu se toho moc nestihne.

Pezos

„sleduj červenou, najdeš dveře“
Nebo taky ne, viz tramvaj a zřejmě i autobusy (podle vizualizací bude zadní červený pruh mezi dveřmi).

Baraba

právě že ne =) červená = dveře platí pouze u některých typů vozidel

Sevcija

By me zajimalo proc upustili od puvodniho navrhu, kdy byly vyuzity barvy modra, cervena a bila. Firmy provozujici primestskou dopravu do toho dotlacily a posledni leta davaly na busy tu sjednocenou barevnou kombinaci a ted to meni.

ABC

jak by to vypadalo na tramvajích a metru?

Petr

Poprve v historii prazske a stredoceske MHD dochazi ke sjednoceni napric systemy i typy vozidel na zaklade souteze. A dle komentaru zde se sotouska spolecnost bouri. Brani rozmanitost ruznych typu vozidel a ruznych barevnosti vozidel, ktera se lisi i dle dopravcu i dle toho, jakou a kdy rekonstrukci vuz prosel. Je to jen ciste emotivni, stejne jako to bylo s Najbrtem u Ceskych drah.
Ja chvalim, ze konecne bude postupne sjednoceny vizual podle vzoru vsech ostatnich metropolitnich systemu MHD.

Ondřej

Pokud se sjednocuje proč mají T3 zůstat v retro natěru a 15T pochopitelně zůstane v aktuálním podobě, bravó! Opravdu je potřeba sjednotit „MHD“ a příměstské/meziměstské spoje? – může mi tohle někdo vysvětlit proč nemohlo MHD mít vlastní nátěr a meziměsto zase jiný? Nebyly příměstské/meziměstské spoje z velké části alespoň v případě autobusů již sjednoceny? Proč stejné schéma co bylo na autobusech nebylo na vlacích? Samozřejmě že každý typ vozidla měl a bude mít trochu jiný nátěr, jinak to ani nejde. Takže vaše blábolení je stejně o ničem. Scrnuto dohromady to co je představeno je jen zbytečná změna, ke které nebyl… Číst vice »

Petr

System PID skutecne neni jen o primestskych autobusech.

Ondřej

A to souvisí s mým příspěvkem jak?

medical_examiner

Asi až Pragoimex dodá 396 tramvají T3R.N 😂

Leinad

PID má barevnou kombinaci červená + bílá + modrá.
Že ji DPP nebyl schopen zajistit, to se dalo řešit změnou smlouvy i bez změny schématu.

Mirek

Proč by Praha měla mít nepražskou modrou? Navíc v té amatérské podobě z Malování? Modrá střecha, která se v horku ohřívá a snižuje efektivitu klimatizace a zvyšuje spotřebu. Spíš se mohl přizpůsobit zbytek PIDu Praze.

jan v

Já jsem třeba velmi rád, že byla na řešení vyhlášena soutěž a rozumím, proč je rozumné vzhled vozidel unifikovat. Nicméně zároveň si myslím, že výtězný návrh bohužel nepřinesl nijak významě dobrý výsledek.

exttmis

Slávisti musí bejt blahem bez sebe!

Roman Soudný

Čím víc se na to dívám, tak si říkám “Zlatej Kotas, je to sice patlal, ale aspoň se snaží” protože tohle je fakt bída.

Márty

No Kotasovy žlutý čela na 15t jsou esteticky naprosto nesmyslné. Fakt, to je ta pravá bída.

Leinad

Mě se umytá 15T4T líbí. Faktem je, že ta ostrá bílá je málokdy umytá.

DJ TRAIN

Zluty cela jsou esteticky hnus ale z pohledu bezpecnosti provozu ne. Za mne diky za zluty cela..

kix

mě se ta žlutá tam líbí, za to tohle svislé rozdělení čela na dvě barvy z pohledu bezpečnosti je přesným opakem..

Mirek

Pět barev na jedné tramvaji, to je fakt nádhera 😀

jan v

Já mám, jako architekt, ke Kotasovým stavbám mnoho výhrad. Nicméně jeho barevná řešení dopravních prostředků, ať už jde o tramvaje 15T nebo vlaky SC Pendolino, považuji za velmi povedené. A jsem rád, že se ČD rozhodly při modernizaci na pendolínech ponechat původní livrej a nedaly je do Najbrtu (který podle mě ale vlakům docela sluší, zejména Railjetům)

medical_examiner

U 680 by se změna nátěru pomalu ani nevyplatila, když uvážím jejich zastaralost…

Ryk Mat

Jak se vám líbí Kotasova variace na téma Škoda 14T? Na obrázku je vpravo. https://www.dpp.cz/data/img/Tramvaj%20Škoda%2014T-1567581145.jpg

jan v

Myslím si, že černý nárazník té tramvaji vyloženě nesluší (ponechal bych stříbrný), černý pás kolem oken mi přijde ok, ale myslím si, že kdyby jeho zvedání v čele kabiny kopírovalo původní design (šlo by rovnoběžně s tím obdélným prolisem, pokud mi rozumíte) stejně tak kdyby horní červený pás pokračoval kolem vozu ve stehné tloušťce i nad kabinou řidiče, pak by byl výsleddek myslím celkem dobrý a pomohl potlačit určitý dojem rozpojení a vzájemného nepropojení těla vozu s přední kabinou. Zvolené barvy mi pak přijdou OK, kombinace tmavě červené se stříbrnou a černou, která je dnes součástí designu u mnoha různých… Číst vice »

Ryk Mat

Designérský nesoulad skříní a čel je u 14T nepěkný. Porsche Design Studio dělalo jen ta čela, která pak byla nalepena na čistě technicky designovanou almaru. Jinak jste poměrně přesně vystihl jeden z problémů Kotasových veleděl – snahu za každou cenu potlačit a nejlépe úplně zašlapat do země vše v dohledu. Nárazník a celková barevná přeplácanost mně osobně evokuje pouťovou atrakci. A ten samý dojem jsem měl i z Pendolina. Modrý bar a žluté lemy polic na zavazadla a i vnější vzhled té věci mi opět evokují matějskou. Divím se, že na tu 14T nepřidal ještě další odstín šedi.

idk123

To odůvodnění nemá s realitou nátěrů vůbec nic společného :D. Hnus

Vnější pozorovatel

Hnus

Paco28

Líbí se mi….

Stony

Podle zverejnenych grafik se mi to nelibilo. Ted jsem to videl na zivo a musim tedy konstatovat, ze je to jeste o dva rady horsi….

Jan Kavan

Mám z toho zcela stejný pocit.

Jiří Kocurek

„Důležitým kritériem byla zejména přehlednost systému, komfortní čitelnost písma a bezpečnost.“

A proto nejsou dveře zvýrazněné, ba naopak splývají s bočnicí.

viss

Taková příjemně slávistická! Ty červené hvězdy na bílý podklad si tam dodáme sami rychloakcemi ve městě.

czhunter

Wow, reálné provedení je ještě mnohem horší, než návrh.
To už chce kus umu.

ABC

nebo rumu

medical_examiner

Hmm, třeba s nějakou limitovanou edicí s 80% alkoholu…😀

Jedine vlaky

T3, 15T a některé další vlaky zřejmě nebudou přelákovany, tak argument o sjednocení nepřipadá v úvahu. Opravdu by mě zajímalo, jestli je současný nátěr PID tak špatný, že se musel soutěžit o nový.

eon

Ano, je.

Mirek

PID Malování je špatný. Ale mohlo se pracovat s designem DPP, je nadčasový a jednoduchý, bílá se případně mohla nahradit stříbrnou (ne šedou, jako je v návrhu)

Caracas

Když čtu zdůvodnění toho řešení, tak mám pocit, že si z nás nekdo dělá legraci. Nic co je ve zdůvodnění ma té grafice nevidím. Je to hrůza

Novotny

Kdyby nechali tak jak to je a nedelali zadnou soutez, bylo by to nejlepsi. To nove vyobrazeni je nic nerikajici a matouci. Ty soucasne natery jsou aspon standardni a tradicni a lidi si na ne uz zvykli.

Peppak

nevím jak ostatní sledují v televizi seriály , ale doporučuji se kouknout Policie Hamburk, tam v podobném nátěru jezdí MHD několik let….. páni návrháři spíš okopírovali již použité a dostali banány…..

GM275

Téměř stejný nátěr před lety používaly rakouské dráhy ÖBB. Dnes se vrátily k horizontálním liniím.

Josef

No, ten sedy nater tam ma VHH, co si tak z Hamburku pamatuju, tak ten jezdil snad jen na jedny metro lince, tusim ze M3, alespon v tech castech mesta, kde jsem byl jsem jinou linku nevidel (to neznamena ze ji nejezdi), jinak klasickej nater je bila, cervena a cerna, asi jako tady ted.

Asd

Vidím, že Praha už má všechno vyřešené když řeší tyto veledůležité věci.

Původní Pražák

Všechno důležitější dá moc práce, takhle si člověk postaví na pár let pomník, bez velké námahy a ještě za to dostane zaplaceno. Je to o to absurdnější, když člověk vidí, třeba jak se dnes totálně kašle na čištění stanic metra nebo jaká svoloč jím jezdí, že normální lidi se jím už pomalu bojí. Ale budeme řešit barvičky…

Mirek

Ono totiž nejde řešit víc než jednu věc současně 😀

zdeva

Jednoduše je to…hnus.

Miroslav Zikmund

Pamatujete na unifikovaný nátěr vozidel ČSD „zelená příšera“ ?
http://www.cztrain.com/loko/detail.php?IDR=15&IDL=1393

Prazak

Každých 10 let nový jednotný nátěr, jehož zavádění trvá 15 let? Tomu říkám koncepce. A čím novější, tím hnusnější, nelogičtější a nepraktičtější.

Harry

V praktickém provedení muselo dojít ke změně od vizualizace, tady to vypadá, že ty červené vertikální pruhy přeci jen kopírují polohu dveří.

Tomáš

Nikoliv, konkrétně právě u 14T na fotografii máme méně pruhů než dveří.

Štěpán

To logo PID je fakt hrůza, pokud se to tedy vůbec dá logem nazvat. Napsat pid umí na klávesnici každý, vůbec nic zajímavého, nic originálního. Proč se poslední dobou loga takto nehezky zjednodušují až na obyčejná písmena? Že to má připomínat „výsek orientačního plánu, ale také figuru člověka/cestujícího“ nenapadne nikoho, komu to není takto vysvětleno. Navíc jde o název systému, tak proč tam není na začátku velké P?
Nechtějí si např. ČD taky udělat nové logo, které bude vypadat jako když někdo napíše tato dvě písmena na klávesnici?

Miroslav Zikmund

To už udělalo ČD Cargo …

BND 30

Ponožka.

XXXD

Sjednocení designu PID určitě nebude na škodu, pokud tím skutečně nevzniknou žádné vícenáklady (tzn. budou ho mít nová vozidla a u starých se udělá pouze pokud by se lak/polep obnovoval). Nicméně v tomhle konkrétním případě musím souhlasit s názorem, že ten návrh vypadá příšerně. U těch autobusů (třeba u té SORky) se to ještě nějak dá (pro mě osobně), ale u čehokoliv vzhledově složitějšího vypadá návrh opravdu děsně.

Petr Novák

Osobně nejsem příznivcem těchto jednotných barev, ale když už to tedy musí být, tak by to mělo být vkusné a reprezentovat to region, ve kterém to jezdí. To první tento PID nátěr, na rozdíl od předchozího PID nátěru, nesplňuje, ale to druhé, alespoň podle mne, přece jen ano. Na rozdíl od nového Jihomoravského nátěru, který nesplňuje ani jednu z podmínek, protože bílo-růžovo-šedá barevná kombinace opravdu JMK vůbec ničím nereprezentuje. Ale ono je to nakonec možná jedno, protože ta růžová nakonec stejně vybledne a na té šedé dole aspoň nebude tolik vidět prach a špína a nebudou se ty autobusy muset… Číst vice »

Honza P

Orientace při nástupu – když je 50% dveří bílých a 50% červených (a ne všechno červené jsou dveře), tak v tom fakt moc velké usnadnění nevidím. Kdyby byly třeba všechny dveře červené a všechno ostatní bílé, tak bych to jako usnadnění bral (i když furt je to nic moc)

Petr Novák

Souhlasím. Jak vidno z fotek, tak u 8171M a ešusu se povedlo odlišit dveře barevně, tak nechápu, proč tady ne. Ještě bych i pochopil, kdyby byly barevně odlišené dveře s NP nástupem a dveře se schody, ale ani to v případě toho Poršete neplatí. Přitom by se to odlišení dveří dalo poměrně snadno udělat a dost možná by pak to Porše i lépe vypadalo. Takhle nejen že to vypadá hrozně, ale ještě to navíc postrádá onu avizovanou funkčnost.

jan v

Ono hlavně dnes jsou dveře dopravních prostředků z velké části prosklené, takže onen záměr je velmi špatně čitelný. Není náhoda, že schémata dopravců většinou pracují s podélnými prvky.

medical_examiner

To víte, dopravní prostředky obvykle jezdí horizontálně…

Bmo

Je vidět, že v tej Praze nemají co na práci, když vymýšlí takové věci (jako je nový nátěr MHD). Navíc je to dost ošklivé. Doufám, že si to ti, co to vymysleli, zaplatí ze svých kapes!

Avlaky

To nevymysleli oni, byla o to soutěž

Luboš Beneš

To vymýšlejí náplavy co už neví jak by se v Praze uživily…

hoholu

pardon, ale na 14T je to nový schéma fakt ODPAD

Lukáš F.

Mně se zdá, že v reálu je ta šedá výrazně tmavší než na vizualizacích a proto to vypadá tak ponuře.

Karl vB.

Začíná se oteplovat a tak se Sjednocené cirkusy a varieté, n.p. se vydávají na turné…

Ryk Mat

Ano. Vrchní tvůrce cirkusáckých odporností, ničitel českých měst, tvůrce nekonečné řady urážek slova vkus atd. pseudoarchitekt ing. Patrik Kotas odchází, kam patří.

medical_examiner

Do horoucích pekel?

Ryk Mat

To je jedno, Hlavní je, aby se už nikdy nevrátil. :)))

jan v

Grafické řešení čela tramvaj nelze označit jinak než jako nešťastné. Čelu velmi chybí logo výrobce v ose „čumáku“. Vměstnání čtyřmístného čísla a loga PID vele sebe pak příliš neprospívá čitelnosti. Umístění znaku DP na nárazníku je vyloženě hrozné. Vizuální identitě lze také vytknout to, že logo PID a dopravce je na dopravním prostředku umístno zcela rozdílně a bez jakékoliv vzájemné návaznosti. Jelikož pro PID jezdí jak Dopravní podnik tak České dráhy (a je možné, že dopravců bude přibývat) pak bych předpokládal, že vizuální identita by měla být postavena tak, aby k logu PID šlo modulárně připojit loga různých dopravců.

Petr Novák

S logy dopravců se nenamáhají nikde u těchto jednotných návrhu, tedy kromě toho, že se vždy snaží, aby byla co nejmenší a co nejméně viditelná, protože na dopravci přece nezáleží 🙁

Tomáš V.

Bingo. Vy si snad myslite, ze radovy kastan rozlisuje autobus DPP a autobus Arriva?
V zahranici je to u skutecne integrovanych systemu naprosto bezne a v Praze to dava smysl: pro cestujiciho je klicove, ze prijede autobus patrici do PID – a jestli to jede DPP, Stenbus nebo spina Stepanek uz by resit nemel. 🙂

Petr Novák

A to má být jako správně, když nakonec je za všechno, od platu řidiče, přes čistotu a technický stav vozu, až po nedodržení přípojů, stejně vinen dopravce, nikoliv koordinátor, či správce systému, který to naopak dopravci ještě pořádně spočítá, včetně veřejného zhanobení na svém webu a sociálních sítích? A k tomu, že cestující nerozlišují barvu autobusu… naopak, já mám od řidičů info, že cestující se řídí podle autobusu, nikoliv podle toho, co je psáno na linkové orientaci a když jim přijede něco jiného (a nemusí to být ani v jiné barvě, stačí záložní SOR místo kmenového Crosswaye) jsou zmatení a… Číst vice »

jan v

Již v soutěžním návrhu loga dopravců na prostředcích jsou, v černé barvě, která je dobře čitelná jak na šedobílém, tak červeném podkladu. Nevím, jestli bylo jejich umístění na vozidlo požadavkem vyplívajícím ze zadání soutěže, nebo iniciativou autorů, konstatuji pouze, že když už je na vozidle umístěno, je určitým zklámáním, že není umístěno s nějakým rozmyslem a v jasně danném systému. Ten zřejmě od soutěže doznal jistých změn, které, dle pozice loga DP na čele vozu lze s úspěcehm označit za nepovedené. Pokud si vzpomínám, tak například TfL má na každém autobuse napsáno relativně malým písmem vedle nástupních dveří u řidiče,… Číst vice »

Jarda Š.

Barvy Prahy jsou červená a žlutá (zlatá), tak nevím proč se alespoň toho nové barevné schéma nedrží.

V. K.

Protože to není schéma Prahy ale celého PID. A to je značný rozdíl.

Petr Novák

Protože má reprezentovat nejen Prahu, ale i Středočeský kraj, jehož barvy jsou červená, modrá a bílá. Proto tento červenobílý kompromis, který si myslím, že dobře reprezentuje oba regiony, ve kterých PID působí. Jen to barevné rozložení mohlo být vkusnější, ale s tím už nic nenaděláme. Jolt zvítězil stroboskop.

thegrid

Jo aha. Červená, modrá a bílá a proto to je podklad šedivý jak 30let starý panelák. Ale je dá to rozum.

Petr Novák

Šedá je jen proto, že se nikdo nenamáhal přelakovat či přelepit původní podkladovou barvu. Prostě lenost, kvůli které to vypadá ještě hnusněji, než ostatní vozy v tomto nátěru 🙁

idk123

Až na to že Středočeský kraj tenhle nátěr nechce 😀

Petr Novák

A ja se jim vůbec, ale vůbec, nedivím LOL

Roman Soudný

Ono je to ještě hnusnější, než na těch vizualizacích 😀 Já si myslel, že to bude jen trochu našedlá, prostě ne úplně zářivě bílá a ona je to přitom barva plniče v lesku. A ty pruhy, které absolutně nerespektují tvar vozidla mi připomínají razzle dazzle kamufláž z první světové.

Bilbo

Ta šedá je provizorní, je to původní šedá kterou mají 14T z výroby, ta finální barva je k vidění na tom SORu

Bilbo

Nevím proč dislikujete, přece to je jenom polep, ta stříbrná je furt původní, zatímco SOR má už finální barvy

Roman Soudný

Takže první přelakovaná tramvaj s novým schématem je ve špatném odstínu? No to je vskutku geniální.

Ajk

Vypadá, jak kdyby vyjela ze stadionu slavie… Coz se mi nelibi 🙂

Rudolf Tuček

Jediný kdo z tohoto nátěru bude mít radost jsou fanoušci Slavie.

medical_examiner

Kteří to oslaví vomitováním…

Hana

Hrůza. Proč za každou cenu pořád vymýšlet novinky, když každá další je ještě hrůznější, než ta minulá.

Tomáš V.

Presne. „Zlaty Windows XP!“ Lidi jako vy, co nesnasi zmeny, maji holt v zivote smulu, no. 🙂

Jaaa

Nic moc uživatelsky použitelnějšího v UI Windows 10 oproti Windows XP není.
Dlaždice jsou na PC s myší spíš otravné.
Polovina systémových oken je „novejch“ a druhá polovina stále XP. Nesystémový brajgl.
A ostatní rozdílné věci na UI jsou jen blbůstky bez reálného efektu.

czhunter

Já teda když se musím z mnoho let používaných 10 vrátit na nějaké starší Win, tak je to děs a hrůza – tolik funkcí, co tam v základu chybí (třeba jen takový snapping oken nebo náhledy při tabování) … vlastně je mi záhadou, jak mi to kdysi mohlo stačit 🙂

Petr Novák

Hráči a herní vývojáři by asi nesouhlasili. DirectX 12 posunulo herní průmysl poměrně dost. Jiná věc ale je, jestli je správně, že Microsoft udělal z DX12 exkluzivní funkci Windows 10. Ale to už je na jinou debatu.

Leon

Ta šedá je naprostý propadák, vypadá jako podkladová barva na kterou má teprve přijít finální nástřik.
Výsledkem je pěkná ostuda.

Travegoist

Na druhou stranu… Úplně stejná šedá základovka je u produktů Škoda Auto za tučný příplatek a přesto je to neskutečný prodejní trhák…

Leon

Škodovácké šedé barvy jsou lesklé. PID šedá je matná, skoro bych řekl, že je to šedá základovka, co se dává na odlitky z litiny 🙂

thegrid

Aneb jak něco hezkeho změnit na něco ošklivého. Zadání znělo jasně – hlavne že to bude nové. To je takový dnešní trend.

Bmo

Hnusné vlaky (všude v ČR), hnusná vozidla MHD (zatím jen v Praze)…

Vladki

Tak by me zajimalo jak to teda zvyraznuje ty dvere? Jediny kde to vypada celkem pouzitelne je metro.

Vít Jůza

Smutné. Divné. Snad , aby na tom nebyla vidět případná špína, uděláme to totálně v takových totálně špinavých barvách …

Zrzek

Zrovna tahle kombinace do Prahy není moc vhodná. Sparťanům se moc líbit nebude a bude to přinášet jen problémy a náklady na uvádění do původního stavu. Bude to působit jako červená na býka.

Roman Soudný

Z pražské tramvaje udělali šalinu.

Petr Novák

Spíš slávinu, ne? LOL

Jaaa

Šalina se z tramvaje dělá přepólováním. 😉

medical_examiner

Ano… + a – si prohodí pozice…

Jaaa

Das ist aber fuj…

Prazak

Podobné barvy, jen je to zbavené jakékoliv logiky.

Jaaa

Ne, tam někdo krapet přemýšlel. V podstatě je to bílá se dvěma pruhy a respektuje to masku.

Toníček

Tohle je fakt při nejlepším naprosto zbytečné (to dobré se vykryje s tím špatným) a při nejhorším je to krok zpět.
Chápu, že jednotná barva pro PID je potřeba, ale toto?!? 🙁

Kamui

Nelíbí se mi to. Vůbec to nerespektuje tvary vozidel a vertikální pruhy jsou děs.

Liposh

Dle mě je to hnusný, ale kdo jsem já, abych to hanil? 😀

Tom

Je to hnus.