V Praze se srazily tramvaj a autobus, osm lidí bylo zraněno
Srážka tramvaje a autobusu v zastávce Nádraží Zahradní Město. Foto: Hasiči Praha
Záchranáři aktivovali traumatologický plán 1. stupně.
Záchranáři aktivovali traumatologický plán 1. stupně.
Ta Praha má neustále problémy. Třeba Rokycany nehodu s tramvají asi ještě nezaznamenali…
Nevidím tramvaj ani autobus. Bude to jistě dezinformace. Vidím klump a starej křáp.
Přesnéééé odporná SORka a přesluhující vrak T3
nemá spřáhlo
To by se u 15T nestalo.
Tam je to celý blbě – zas se blbě šetřilo a je z toho na minimálně 50 let takovejhle uzkej paskvil…!!! Přitom stačilo zachovat průjezdní parametry paralelniho mostu městského okruhu, který je cca 20 metrů vedle tyhle zouuuuuuuuufalosti pod železniční tratí..
Plácáte nesmysly. K nehodě by samozřejmě nedošlo, kdyby zastávka nebyla sdružená, ale to bylo v rámci změn před dokončením, kdy se zrušily samostatné zálivy pro autobusy ve stoupání k Přetlucké a sdružily se pod most. Což bylo správné rozhodnutí, zejm. z hlediska přívětivosti pro cestující.
Zejména směrem „do kopce“ jsou ale množiny cestujících busem a tramvají disjunktní (tzn. není cestující, kterému by bylo jedno, jestli vleze do tram nebo do busu – každé totiž jede jinam).
Směrem na ZM pak jede 177 a 22/26 v souběhu 3 zastávky, takže dobře, tady může být skupina cestujících, které je jedno, jestli přijede tram či bus.
Když každé jede jinam, znamená to, že mezi tím budou cestující přestupovat. A je rozhodně lepší přestupovat u jedné hrany než muset přecházet silnici.
No k nehodě by především nedošlo, kdyby tramvajáci nebyli hovada a sledovali dění před sebou
Společná zastávka pro autobus a tramvaj je naprosto normální věc. Kdyby tam nestál autobus, ale jiná tramvaj…?
Sdružená zastávka pro bus a tram je tam správná volba.
Co je špatně, je konfigurace celého prostoru, kdy lidi od vlaku musí vždy křížit jízdní pruh a pak se tlačí na úzkém ostrůvku. Pokud za sebou zastaví dvě tramvaje nebo tram+bus, cestující se musí probojovat davem.
To ale s touto nehodou nijak nesouvisí.
Ano. A navic si dodnes trham vlasy, ze jsem jako obcasny mestsky cyklista doma i v zahranici nedal uz pred nejakymi osmi lety vedet zodpovednym mistum, ze kdyz dnesni Sprava zeleznic ve sve videoprezentaci stavby noveho nadrazi v urbanisticky klicovem miste pro jeden cely segment mesta rika, ze “reseni zahrnuje vsechny druhy dopravy – pesi, verejnou hromadnou i individualni automobilovou”, je neco ve zpusobu uvazovani projektanta jakoby jinak, nez by melo byt, protoze tam proste jeden cely mod uplne chybi. A chybet tam nasledujicich sto (?) let bude. Zkuste treba s detmi vyrazit od metra Skalka na Zahradni mesto… au… Číst vice »
A navic. Kudypak se asi od jihu bude dat prijet na chystanou drazni promenadu? Chudaci vystupujici z vlaku, nejdriv jim nekdo prejede spicky na kole pod eskalatorem a kdyz se z toho vzpamatuji, schytaji to od tatrovky cestou na ostruvek. Skoda skoda!
Budu sice zlý, ale co za to může? Chyba řidiče/řidičky z důvodu zdravotního problému (už se to stalo před x lety z důvodu absence klimatizace ve vedru) a nebo zase nevěnování se řízení vozidla, jak to bylo na Libeňském mostě? Bohužel nevěnování se řízení by dost vyřešila „nehodová kamera“ s výhledem i na řidiče, bohužel toto řešení několik OO zamítlo s tím, že je to narušení pracoviště atd…
Technickou závadu vidím jako nejméně pravděpodobnou.
Co/kdo za to může bude předmětem vyšetřování, které jistě proběhne :))
Tipoval bych nepřesný odhad adhezních podmínek, česky řečeno, že mu to nečekaně podklouzlo. Či prostě špatný odhad brzdné vzdálenosti. Není důvod v tom hledat nic složitého.
Mohl to třeba i jen zadupnout řidič autobusu (někdo mu tam na přechodu vběhl) a holt má tramvaj trochu delší brzdnou vzdálenost.
I to souvisí se špatným odhadem, tramvaj(kdokoli) má držet rozestup i podle brzdné dráhy.
A právě proto by zavedení „autokamer“ do tramvají i v Praze rozhodně neškodilo…
Pro inspiraci nemusí daleko…
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/262108?searchParameters%5BcarId%5D=18101&searchOrders%5B0%5D=date&searchOrders%5B1%5D=carListingOrder&searchOrders%5B2%5D=whenPublished&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Fvuz%2F18101
V Praze byly tuším nedávno doinstalovány, vizte:
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/360668?searchParameters%5BcarOperatorId%5D=106&searchPresenter=Busy%3APhotoList&listUrl=https%3A%2F%2Fseznam-autobusu.cz%2Ffotky%3Fiddopravce%3D106%26strana%3D409#photo
Bylo to v 9:33 a je první týden v květnu. Venkovní teplota… nevyžaduje použití klimatizace.
OO – odborových organizací? Tak jim udělejte výlet do Plzně, tam to takový problém evidentně není. I když pravda, tam je ta kamera hned za čelním sklem.
A co se týká příčiny, je to určitě nějaký lidský faktor. Aneb jak ajťáci říkávají – 90% problémů je někde mezi židlí a klávesnicí…
Ano OO jsou odborové organizace.
Jinak kamery a ukládání je od aximu a určitě zvládá díky napojení na ETH více nahrávání zároveň.
Budu sice zlý, ale co za to může? Chyba řidiče/řidičky z důvodu zdravotní problému (už se to stalo před x lety z důvodu absence klimatizace) a nebo zase nevěnování se
Prosím o smazání horního komentáře
Není aktivace traumaplánu kvůli deseti lehce zraněným trochu přestřelená?
Tak pokud se přesně neví počet a rozsah zraněných – ne každé zranění musí být „viditelné“ a někteří třeba nemusí v první chvíli „odpadnout“ :))
momentalne volne kapacity operacnych salu, anesteziologu, neznamy presny pocet zranenych a jejich stav atd..
Tedy že by záchranka dělali práci nemocnic, aby se pracovníci nemocnic mohli lépe flákat?
Vzhledem k tomu, že jich je v těch nemocnicích čím dál míň, tak buďte rád, že Vás při tom flákání ošetří. Již brzy neošetří.
Záchranka taky nemá nadstav.
Nicméně nevím o tom, že by někoho napadlo, že stomatochirurg z kliniky pojede sanitkou a bude dělat první pomoc.
Že naopak lékař urgetní medicíny bude v sanitnce dělat operace(které se dělávají v nemocnicích), to některým ani nepřipadá divné.
Vy po prvním hovoru na linku, která mluví o nehodě autobusu a tramvaje s raněnými, hned víte jak moc jsou zraněni, kolik jich skutečně je a že by vám mohly stačit třeba 2-3 sanitky?
Gratuluju!
Není, předem se těžko odhaduje o co půjde. I takovéto nakonec asi nepotřebné zásahy, jsou skvělým cvičením na vážné případy, kdy bude na životě ohroženo mnoho lidí.
Jen by bylo fajn, aby se horší nehoda nestala současně někde jinde.
No, a kdyby se do smyčky ZM dalo zajet z obou směrů, tak by autobusy nemusely jezdit až na hostivař, ale jen k té smyčce.
A není to trochu drahá stavební úprava na situace které nastanou v jednotkách případů ročně?
Nebylo by to tak drahè, kdyby se to udělalo hned při výstavbě.
A stovkám spojů denně byste prodloužil jízdu o překonání dalších výhybek 15 km/h. Sem rychlou výhybku fakt nedáte.
No tam je to celé blbě, kvuli nějakým normám ani nemohli rekonstruovat zastávku…
Kolik je to vteřin, když je to kousek od zastávky? Horší už bude ta údržba, tu bych chápal. U Radošovické to ostatně jde, a využití též skoro nikdy.
U Radošovické to šlo, ale pak byl tuším nájezd do smyčky od Hostivaře odstraněn …
A proč?
To se tam fyzicky nevejde?
Kdyby se chtělo, dalo by se to pod dohledem procouvat a výhybky vůbec nepotřebuju. Bonus: obsloužím zastávku Zahradní Město. Ale nechtělo se a dala se přednost omezení přestupů.
Asi by tam chtěli i igráčka pro nouzové řízení křižovatky, přece jen s jízdou proti srsti okolí nepočítá. A k tomu ten přestup navíc, jenž by dost kaštanstva „potěšil“. Jo, možná by dále nechytli kolonu; nevím, jak se to tam teď běžně ucpává.
Procouvávat ty volné tramvajové výhybky určené pro hladký příjezd ze 2 směrů bez přestavování???
Jako že by cestující museli přestupupovat dvakrát?
Jakože aby museli cestující přestoupit na 4 zastavky na bus, a z busu pak 5 zastávek tramvají? S pravděpodobně nemožným vytvořením návazností. Jojo, to by se fakt vyplatilo
A u té smyčky s cestujícími uděláte co?
„Vážení cestující, pokračujte pěšky 700 metrů tímhle směrem až na zastávku Sídliště Zahradní město, kde přesednete na tramvaj X26“?
Skvělý nápad!
A rovnou počítat s paragrafem 1. Ono je fyzikálně nemožné, aby cestující natupovali/vystupovali v manipulační zastávce.
Já se obávám, že v té smyčce manipulační zastávka (= nástupiště) udělaná není. A na skládání nějakých provizorních panelů není čas (ono to taky vyžaduje nějaký legislativní postup, ne že se nějaký úředník rozhodne, zvedne telefon a řekne „Franto, vem si autojeřáb, na tatrovku naložte 6 panelů a udělejte z nich ve smyčce ZM provizorní peron“ ).
Proč by měli chodit až tam? Nelze improvizovat zastávku? To už je trochu přehnaná vize. 🙂 I když, kdo ví. Ten přestup navíc mi přijde v daném případě jako větší „hrůza“.
Možná ano, ale ta křižovatka je poměrně komplikovaná už teď bez odbočení tramvají do druhého směru.
Co je komplikovaného na běžné křižovatce s vedlejší ulicí, do níž občas také z hlavní jede tramvaj? Co má potom říkat „Depo Hostivař“, kam byly zběsile vloženy dvě křižovatky těsně za sebe, z toho jedna pro bus a druhá pro tram?
Tak je to obyčejné X s tramvajema (které ani nejedou do všech směrů, ale jenom do T) těch je v Praze hodně 😀 Ale na docela malém prostoru. Už takhle ve směru na Hostivař je ve Švehlové zákaz tlustých do levého pruhu(manévruje se kolem ostrůvku), z jednopruhové Topolové nejde „předjíždet zprava vozidlo čekající na odbočení doleva.“