Hlásím, že v cca 9:47 jsem ze 7 viděl jak nabourana tramvaj 21 záhyba na Synkac. Asi ji budou mít na Pankráci ve vězení. Byla za ni ještě jeden vůz T3 ale, nebyla sólo jako na fotce.
Jezdí se tam relativně rychle (pražská maximálka je 60km/h). Je pravda, že se najdou i řidiči tramvají „nedodržuji bezpečnou vzdálenost“ (neříkám tento případ).
Ovšem toto nebude případ nedostatečné vzdálenosti. Pokud to nebyla nevolnost, tak na modřanské trati vítězí nevěnování se řízení, bohužel. Stačí pár sekund čučet do mobilu a je to. Na to autoblok nijak nepomůže, navíc by tam fakt musela být absurdní hustota oddílů. V zahraničí se zabezpečovače (ne jen autoblok) zřizují někdo od 80 km/h.
Jak jinak stojím za tramvajáky, tak mobilisty bohužel vídám relativně často a v tom bych byl nekompromisní.
Bohužel se najdou i řidiči tramvají, kteří čumí do mobilu. Převážně to vidím u mladých řidičů a u žen. Pražské ulice začínají být dost nebezpečné, ale všichni se diví, že čím dal víc lidí chce ve městě třicítku…má to opodstatnění.
zrovna tohle je úsek, kde se moc rychle jezdit nedá (zastávka Modřanská rokle), buď jedete do kopce nebo z kopce. Ale je tam zatáčka, stín… a úplně stačí nevěnování se řízení nebo oslepení sluncem.
Pavel
1 rok
Jak by mělo město / DPP reagovat:
1) zákaz T3 (a výhledově KT) na trati do Modřan a Libuše, výhledově zákaz na všech radiálách, kde se jezdí rychleji než v centru,
2) ukončení programu wanizace. pokud skutečně potřebujeme další sólo vozy, pak koupit něco bezpečnějšího.
Zásadně nesouhlasím. T3 je velmi dobrá tramvaj a pokud bude jezdit v soupravě s wanou, čímž je vyřešena bezbariérovost, nevidím problém ji provozovat i dnes.
Ten prostorný interiér je prostě něco, co jiné novější typy nemají. 15T rozhodně ne.
V čem je dobrá ? bez klimatizace, vysokopodlažní, to wana nezachrání. Podvozky podle pomalu 100 let starýho vzoru. jediná změna je, že tam netopí zrychlovač.. Ale to kaštanům moc nepomůže.
14T se chtel DP zbavit, ale nakonec reko interieru a jinak moc pouzitelna neni. hodne jezdi na primych linkach, kvuli podvozkum, v lete take hnusne vedro… 15T nema klimu prvni serie mimo jedne, ktera ji ma dodatecne namontovanou… druha serie uz ji ma a velkem dobre chladi…
Wana je nízkopodlažní, to nezapřete. Klimu nemá, ale to ani 14T a polovina 15T nemají (T3 má alespoň otevírací okna). A má prostorný interiér, což je něco, co žádné nové vozidlo nemá a mít nebude.
Je stejně zajímavé tu sledovat ty diskuze, kdy na jednu stranu ti co nevěří na elektromobilitu jsou dinosauři, kteří nechtějí nové technologie a na druhou stranu se tu válčí za prehistorické neúsporné tramvaje. Neříkám hodit to do šroťáku, ale ne z toho dělat tramvaje na věčné časy na páteřních linkách, kdy řidiči nevidí na zadní dveře, takže vás tam klidně řidič přiskříípne, wany hůře brzdí oproti vysokopodlažním verzím, ve wanách není vidět na informační panel v zadní části, a letos už podruhé neochrana řidičů a pasažérů.
Tramvaje T3R.P a PLF jsou naopak velmi úsporné, tohle nejsou zrychlovače. A fakt to nejsou prehistorické tramvaje, wana je z valné části nový stroj, který má jen techničák ze starého.
Prostorným interiérem myslíte ten dancing hall, kde se člověk ve většině případů neposadí, ani se nemůže opřít zády o stěnu, aby měl volné ruce? Myslím, že tramvaje s jednou řadou sedaček opravdu nekonvenují dnešním představám o pohodlné městské dopravě. O nemožnosti procházet volně celou soupravou nemluvě…
Áno, je to skvelá električka, no… až na tú vysokopodlažnosť, absenciu klimatizácie, neochranu vodiča, podvozky, ktoré v trochu vyššej rýchlosti na priamom úseku (napr. Motolská trať) tancujú, že človek na zadnej plošine má problém sa udržať na nohách (to nezachráni ani prestavba na Wanu)…
Takže dobrá električka na dobu vzniku koncepcie PCC, ale do tohoto storočia už nič-moc.
Celý projekt modernizácie T3 na rôzne R.P, R.PLF a podobne mal byť provizóriom, kým sa podarí nakúpiť dostatočné množstvo nových vozov.
Zákaz bude.
Ale 15T na linkách přes Klárov a Hradčanskou, aby ti milovaní zahraniční turisté jaksi neutrpěli újmu… 😀
Zákaz 14T a 15T na nočních linkách (kvůli kraválu) se rozumí jako samozřejmý.
Proboha, co by tam jezdilo? KT jsou nutné pro Libuš, nic jiného tam nemůže, T3 by to s klidem ubrzdila, kdyby…, a to nevíme, co se stalo – nevěnování se jízdě, oslnění sluncem, nevolnost řidičky, nebo její přímé zhroucení, mikrospánek, i když bylo ráno – ani jedna tram v Praze nemá tlačítko „mrtvoly“, jako vlak, technická závada a následné zazmatkování řidičky, možné řešení rodinné situace, ať už pokus o sebevraždu, nebo psychika, kdy myslela na něco jiného atd. Podle foto jely tram do kopce, tedy rychlost nemohla být u T3 maximálních povolených 60 km/h – používají stejnosměrné sériové motory, které… Číst vice »
>nemá tlačítko „mrtvoly“, jako vlak,
Vlak nemá žádné „tlačítko mrtvoly“.
Vlak má „kontrolu bdělosti“, perioda obsluhy je okolo 20 – 30 sekund a většina manipulací strojvedoucího (třeba pohyb s kontrolérem, obsluha houkačky atd.) funguje stejně jako zmačknutí tlačítka bdělosti.
> s rychlostí klesá jeho točivý moment
což se týká všech trakčních motorů, nejen ss sériových. Když to třeba u ASM nejde přirozenou charakteristikou, tak se jim tako charakteristika vnutí regulací.
Proto jsem dal mrtvoly do uvozovek, u ss sériového motoru souvisí točivý momentu s kvadrátem proudu, a když motor jde do otáček, proud klesá, a s jeho kvadrátem též točivý moment, tedy i síla, to ostatní motory takto prudké nemají, proto v prudkých kopcích nemohou dosáhnout maximálních rychlostí, což třeba moderní ASM díky regulaci mohou dosáhnout, opět píši mohou, neznamená, že konstrukce vozidla to dokáže.
Radek
1 rok
Takže 2002 a letos 2x. Stejná trať, vždy ráno a vždy směr z centra. Usnutí/výpadek pozornosti po jízdě centrem?
Neříkám, že to souvisí s dnešní smutnou nehodou, ale jedna s variant to být může. Všiml sem si v poslední době, že řidiči tramvají používají velmi často mobilní telefon, buďto v zastávce, kde nedávají logicky takový pozor tomu, co se děje v dveřní zóně anebo v tom horším případě za jízdy. To mi přijde nešťastné, s ohledem na závažnost a následky tramvajových nehod. Jen připomenu, nehoda před lety v oblouku dole v Modřanech do mazačky se stala kvůli čumění do telefonu, přes týdnem zveřejněné video s jízdou cyklisty v Bělohorské bylo též točeno z kabiny rukou za jízdy…. Neměl by… Číst vice »
Nehoda s mazačkou nebyla způsobena čuměním do telefonu, ale byla tam souhra toho že si řidič ladil klimatizaci a zároveň byl oslepen. To že řidič mazačky tam zastavil jen pro to aby si udělal parádní fotku na sociální sítě je jen třešničkou na dortu
Jo díky, můj mozek mi to poskytl takhle pozměněné ale máte pravdu, možná to, že si tam řidič chtěl udělat pěkný fotky byl ten střípek s mobilním telefonem, který se mi usadil v paměti 🙂 omlouvám se za mystifikaci, každopádně na tom faktu to nic nemění, jezdím na kole a často stojím na semaforu vedle kabiny a kouknu, no a telefon v ruce, pohodička
Nicméně tón vašeho příspěvku obrací reálnou odpovědnost, což není moc dobré. Je úplně jedno proč tramvaj někde zastaví, to je prostě reálná možnost, naopak řidič „následný“ se má věnovat v každé sekundě řízení a nikdy nemůže být tak katastrofálně oslepen, aby přehlédl tramvaj (minimálně má přizpůsobit rychlost, je to jízda podle rozhledu).
A jistě že se všichni co čučeli do mobilu budou ve výpovědi věnovat něčemu jinému protože obecní ohrožení není nic pěkného a dokázat to většinou není jak.
No, anebo by se náraz roznesl přes plánované deformační zóny na spojení článků a vůz byl na zrušení, ačkoli čelo by stačilo jen přeleštit (viz nehody 14T).
Jenže 14T je konstrukčně špatné tramvaj (stejně jako KT8 a všechny T6, což jsou zase muchlající se „papíráky“, u T3 to omlouvá její historičnost), a _právě proto_ jsem napsal „15T+“
V meší rychlosti by toho dost pohltily čela a protišplhací zábrany. Stačí se podívat na nehodu 9154 v Modřanech. 14T pokud vím odjela vlastní silou a souprava T3 má oba vozy na šrot.
PS: ona se ta hrubá stavba stejně zbortí i u těch nemoderních tramvají – protože lidské tělo té energie co by mohla „zachránit tramvaj“ zas tak moc nepožere.
Tak může se jeden připásat pětibodovým pásem, aby zažil plné přetížení, kterému je vystaven rám vozidla. Jenom jeho vnitřní orgány nejsou připojené tak pevně, aby se neutrhly.
Na první pohled bude vypadat zdravě, ale po čase velmi velmi nezdravě.
No, šlo o pružnou srážku (protože to druhé byla taky pohyblivá deformace schopná tramvaj, ne tisícitunový betonový blok) v max 60km/h (spíš ale míň) – to si myslím že by vnitřní orgány mohly přežít …
.. Praga V3S narazila do stromu. Šofér Jarda měl štěstí, od průletu čelním sklem ho zachránil volant. Se zhmožděným žaludkem, játry a ledvinami leží na marodce, složil se okolo volantu jak skládací metr. Naštěstí neměl s sebou závozníka, toho by vezli havrani, šel by hlavou do stromu.
Plech proti laminátu ? U T3 není vepředu jnýho než kus jeklu a laminát. Jediná deformační zóna je bohužel řidič/ka . KT8 je aspoň plech . Ale obojí má nulovou ochranu obsluhy.
Tak ono hlavně, co by asi tak T3 dělala na tom letos otevřeném úseku? Jinak na fotce je zastávka Modřanská rokle, píšou to i na mimořádnostech na PIDu (kde se to stalo).
Ta zadní T3 to je retro linka?
Ne to je linka 21.
v podstatě ano, T3 jezdí jako retro.
Hlásím, že v cca 9:47 jsem ze 7 viděl jak nabourana tramvaj 21 záhyba na Synkac. Asi ji budou mít na Pankráci ve vězení. Byla za ni ještě jeden vůz T3 ale, nebyla sólo jako na fotce.
Tak silou sama nepojede . Něco ji musí odtlačit..
Problém je v tom, že se to řídí nohama.
Nejpravděpodobnější je, že řidička byla oslněna sluncem, a nedobrzdila.
To, že nedobrzdila, je očividné. Se sluncem to nejspíš nemá souvislost.
Na modřanské trati má být už dávno autoblok.
To je ten provoz tak intenzivní nebo rychlý?
Jezdí se tam relativně rychle (pražská maximálka je 60km/h). Je pravda, že se najdou i řidiči tramvají „nedodržuji bezpečnou vzdálenost“ (neříkám tento případ).
Ovšem toto nebude případ nedostatečné vzdálenosti. Pokud to nebyla nevolnost, tak na modřanské trati vítězí nevěnování se řízení, bohužel. Stačí pár sekund čučet do mobilu a je to. Na to autoblok nijak nepomůže, navíc by tam fakt musela být absurdní hustota oddílů. V zahraničí se zabezpečovače (ne jen autoblok) zřizují někdo od 80 km/h.
Jak jinak stojím za tramvajáky, tak mobilisty bohužel vídám relativně často a v tom bych byl nekompromisní.
Bohužel se najdou i řidiči tramvají, kteří čumí do mobilu. Převážně to vidím u mladých řidičů a u žen. Pražské ulice začínají být dost nebezpečné, ale všichni se diví, že čím dal víc lidí chce ve městě třicítku…má to opodstatnění.
zrovna tohle je úsek, kde se moc rychle jezdit nedá (zastávka Modřanská rokle), buď jedete do kopce nebo z kopce. Ale je tam zatáčka, stín… a úplně stačí nevěnování se řízení nebo oslepení sluncem.
Jak by mělo město / DPP reagovat:
1) zákaz T3 (a výhledově KT) na trati do Modřan a Libuše, výhledově zákaz na všech radiálách, kde se jezdí rychleji než v centru,
2) ukončení programu wanizace. pokud skutečně potřebujeme další sólo vozy, pak koupit něco bezpečnějšího.
Proč zákaz T3? Copak typ vozidla měl vliv na tuto nehodu? 14T a 15T taky do sebe umí narazit.
Jako pardon, ale T3 už patří do muzea. Taky nejezdíte v milionkrát vylepšené Škodě 1000
Zásadně nesouhlasím. T3 je velmi dobrá tramvaj a pokud bude jezdit v soupravě s wanou, čímž je vyřešena bezbariérovost, nevidím problém ji provozovat i dnes.
Ten prostorný interiér je prostě něco, co jiné novější typy nemají. 15T rozhodně ne.
V čem je dobrá ? bez klimatizace, vysokopodlažní, to wana nezachrání. Podvozky podle pomalu 100 let starýho vzoru. jediná změna je, že tam netopí zrychlovač.. Ale to kaštanům moc nepomůže.
14t a taky hodně 15t nemají klimatizaci, takže….
14T se chtel DP zbavit, ale nakonec reko interieru a jinak moc pouzitelna neni. hodne jezdi na primych linkach, kvuli podvozkum, v lete take hnusne vedro… 15T nema klimu prvni serie mimo jedne, ktera ji ma dodatecne namontovanou… druha serie uz ji ma a velkem dobre chladi…
Wana je nízkopodlažní, to nezapřete. Klimu nemá, ale to ani 14T a polovina 15T nemají (T3 má alespoň otevírací okna). A má prostorný interiér, což je něco, co žádné nové vozidlo nemá a mít nebude.
Wana je akorát zoufalej pokus o NP vozidlo. S minimem NP části je ten vůz podstatně těžší.
Klasická T3 je v dnešmí době něco co by mělo jezdit akorát do hutí.
Bezpečnost vám nic neříká? Kdyby se ty novostavby nedali “ojebávat” jako rekonstrukce tak wany nikdo nepovolí protože TSI normy to nesplní ani ve snu.
Pro tramvaje žádné TSI neplatí.
Je stejně zajímavé tu sledovat ty diskuze, kdy na jednu stranu ti co nevěří na elektromobilitu jsou dinosauři, kteří nechtějí nové technologie a na druhou stranu se tu válčí za prehistorické neúsporné tramvaje. Neříkám hodit to do šroťáku, ale ne z toho dělat tramvaje na věčné časy na páteřních linkách, kdy řidiči nevidí na zadní dveře, takže vás tam klidně řidič přiskříípne, wany hůře brzdí oproti vysokopodlažním verzím, ve wanách není vidět na informační panel v zadní části, a letos už podruhé neochrana řidičů a pasažérů.
Co je na provozu T3 neúsporné?
Tramvaje T3R.P a PLF jsou naopak velmi úsporné, tohle nejsou zrychlovače. A fakt to nejsou prehistorické tramvaje, wana je z valné části nový stroj, který má jen techničák ze starého.
Prostorným interiérem myslíte ten dancing hall, kde se člověk ve většině případů neposadí, ani se nemůže opřít zády o stěnu, aby měl volné ruce? Myslím, že tramvaje s jednou řadou sedaček opravdu nekonvenují dnešním představám o pohodlné městské dopravě. O nemožnosti procházet volně celou soupravou nemluvě…
No tak oproti 15T je T3 prostornější nejmíň minionkrát.
*milionkrát
Tak tohle bych rád viděl podložený čísly. 15T na obsaditelnost podstatně vede.
T3 meli puvodne kozenkova sedadla, ty prvni typy, uz nejezdi, a nektere meli usporadani 2+1 a ty pamatuji celkem hojne, dnes uz take nejsou…
Ale jsou. Jen ne asi v Praze… V Ově ještě dodnes jezdí T3, které mají „klasičtější“ uspořádání 2+1.
Áno, je to skvelá električka, no… až na tú vysokopodlažnosť, absenciu klimatizácie, neochranu vodiča, podvozky, ktoré v trochu vyššej rýchlosti na priamom úseku (napr. Motolská trať) tancujú, že človek na zadnej plošine má problém sa udržať na nohách (to nezachráni ani prestavba na Wanu)…
Takže dobrá električka na dobu vzniku koncepcie PCC, ale do tohoto storočia už nič-moc.
Celý projekt modernizácie T3 na rôzne R.P, R.PLF a podobne mal byť provizóriom, kým sa podarí nakúpiť dostatočné množstvo nových vozov.
Uz je to historie, nektere jsou i povazlive naklonene, kazda na jinou stranu, casto neco nefunguje jak ma, ale hlavne bez klimy…
Jenže bez fatálních následků pro řidiče a cestující. Kdo je na čele vozu, je v T3 bez ochrany, jak na bidýlku.
Já bych tam dal bezpečnostní pás.
Toto se nelíbí uživateli Demon:)))
Zákaz bude.
Ale 15T na linkách přes Klárov a Hradčanskou, aby ti milovaní zahraniční turisté jaksi neutrpěli újmu… 😀
Zákaz 14T a 15T na nočních linkách (kvůli kraválu) se rozumí jako samozřejmý.
Na noční linky je zákaz 14T a 15T kvůli Lazarské, kam se několik dlouhých souprav najednou nevejde.
Ale vleze, jenom by autíčkáři řvali… Každopádně kapacitu v noci je lepší vylepšit zkrácením intervalu a ne prodloužením tramvaji.
Nevleze, nejsou tam dost dlouhá mástupiště.
Zruším zábradlí na spálene a hned mám dlouhé nástupiště 🙂
Proboha, co by tam jezdilo? KT jsou nutné pro Libuš, nic jiného tam nemůže, T3 by to s klidem ubrzdila, kdyby…, a to nevíme, co se stalo – nevěnování se jízdě, oslnění sluncem, nevolnost řidičky, nebo její přímé zhroucení, mikrospánek, i když bylo ráno – ani jedna tram v Praze nemá tlačítko „mrtvoly“, jako vlak, technická závada a následné zazmatkování řidičky, možné řešení rodinné situace, ať už pokus o sebevraždu, nebo psychika, kdy myslela na něco jiného atd. Podle foto jely tram do kopce, tedy rychlost nemohla být u T3 maximálních povolených 60 km/h – používají stejnosměrné sériové motory, které… Číst vice »
>nemá tlačítko „mrtvoly“, jako vlak,
Vlak nemá žádné „tlačítko mrtvoly“.
Vlak má „kontrolu bdělosti“, perioda obsluhy je okolo 20 – 30 sekund a většina manipulací strojvedoucího (třeba pohyb s kontrolérem, obsluha houkačky atd.) funguje stejně jako zmačknutí tlačítka bdělosti.
> s rychlostí klesá jeho točivý moment
což se týká všech trakčních motorů, nejen ss sériových. Když to třeba u ASM nejde přirozenou charakteristikou, tak se jim tako charakteristika vnutí regulací.
Proto jsem dal mrtvoly do uvozovek, u ss sériového motoru souvisí točivý momentu s kvadrátem proudu, a když motor jde do otáček, proud klesá, a s jeho kvadrátem též točivý moment, tedy i síla, to ostatní motory takto prudké nemají, proto v prudkých kopcích nemohou dosáhnout maximálních rychlostí, což třeba moderní ASM díky regulaci mohou dosáhnout, opět píši mohou, neznamená, že konstrukce vozidla to dokáže.
Takže 2002 a letos 2x. Stejná trať, vždy ráno a vždy směr z centra. Usnutí/výpadek pozornosti po jízdě centrem?
Ráno, jasné počasí, je to na východ, třeba jí oslnilo slunce.
Hlavně je tam vysoká protihluková štěna za kterou byl zřejmě stín. Ale to se ukáže při vyšetřování.
Ale notak, na to se přece vyrábějí sluneční brýle o které se řádně pečuje. A když ani s nima nic nevidím, tak ten úsek projedu krokem.
Tohle je částo primitivní výmluva řidičů co nedávali pozor a ideálně čuměli do telefonu.
Souhlas.
Neříkám, že to souvisí s dnešní smutnou nehodou, ale jedna s variant to být může. Všiml sem si v poslední době, že řidiči tramvají používají velmi často mobilní telefon, buďto v zastávce, kde nedávají logicky takový pozor tomu, co se děje v dveřní zóně anebo v tom horším případě za jízdy. To mi přijde nešťastné, s ohledem na závažnost a následky tramvajových nehod. Jen připomenu, nehoda před lety v oblouku dole v Modřanech do mazačky se stala kvůli čumění do telefonu, přes týdnem zveřejněné video s jízdou cyklisty v Bělohorské bylo též točeno z kabiny rukou za jízdy…. Neměl by… Číst vice »
Nehoda s mazačkou nebyla způsobena čuměním do telefonu, ale byla tam souhra toho že si řidič ladil klimatizaci a zároveň byl oslepen. To že řidič mazačky tam zastavil jen pro to aby si udělal parádní fotku na sociální sítě je jen třešničkou na dortu
Jo díky, můj mozek mi to poskytl takhle pozměněné ale máte pravdu, možná to, že si tam řidič chtěl udělat pěkný fotky byl ten střípek s mobilním telefonem, který se mi usadil v paměti 🙂 omlouvám se za mystifikaci, každopádně na tom faktu to nic nemění, jezdím na kole a často stojím na semaforu vedle kabiny a kouknu, no a telefon v ruce, pohodička
Nicméně tón vašeho příspěvku obrací reálnou odpovědnost, což není moc dobré. Je úplně jedno proč tramvaj někde zastaví, to je prostě reálná možnost, naopak řidič „následný“ se má věnovat v každé sekundě řízení a nikdy nemůže být tak katastrofálně oslepen, aby přehlédl tramvaj (minimálně má přizpůsobit rychlost, je to jízda podle rozhledu).
A jistě že se všichni co čučeli do mobilu budou ve výpovědi věnovat něčemu jinému protože obecní ohrožení není nic pěkného a dokázat to většinou není jak.
No jo no, stejně jako spousta strojvedoucích v dnešní době. A pak jejich nezodpovědnost chceme dohánět přes ETCS ……
Jojo…které si ani neohlídá směr jízdy 😀
Tak to dolož statistikou, že v dobách před mobily bylo méně nehod na počet vlakokilometrů.
A co že to bylo v 50. a 60. letech, že bylo tolik těžkých nehod?
To je tak kt8 o tolik pevnější, nebo to jen vypadá, že se jí skoro nic nestalo v porovnání s T3?
KT má čelo z ocelových plechu kdežto T3 z laminátu.
Ten ocelový plech je ovšem prakticky stějně měkký jako laminát – ani jedna z těch tramvají nemá žádné _skutečné_ prvky pohlcující náraz.
U moderních tramvají (řekněme 15T+) by následky této nehody byly mnohem menší – pravděpodobně zhruba modřiny.
No, anebo by se náraz roznesl přes plánované deformační zóny na spojení článků a vůz byl na zrušení, ačkoli čelo by stačilo jen přeleštit (viz nehody 14T).
Jenže 14T je konstrukčně špatné tramvaj (stejně jako KT8 a všechny T6, což jsou zase muchlající se „papíráky“, u T3 to omlouvá její historičnost), a _právě proto_ jsem napsal „15T+“
V meší rychlosti by toho dost pohltily čela a protišplhací zábrany. Stačí se podívat na nehodu 9154 v Modřanech. 14T pokud vím odjela vlastní silou a souprava T3 má oba vozy na šrot.
A řidička by nemusela být v umělém spánku.
U moderních tramvají to pohltí zborcená hrubá stavba. Článek nebo i dva jsou pak na výměnu. Tolik k těm modřinám..
Samozřejmě – to je pointa pohlcování kinetické energie, stejně jako u moderních aut.
Vyspělá společnost se pozná podle toho, že chrání životy a zdraví, ne plechy.
PS: ona se ta hrubá stavba stejně zbortí i u těch nemoderních tramvají – protože lidské tělo té energie co by mohla „zachránit tramvaj“ zas tak moc nepožere.
Tak může se jeden připásat pětibodovým pásem, aby zažil plné přetížení, kterému je vystaven rám vozidla. Jenom jeho vnitřní orgány nejsou připojené tak pevně, aby se neutrhly.
Na první pohled bude vypadat zdravě, ale po čase velmi velmi nezdravě.
No, šlo o pružnou srážku (protože to druhé byla taky pohyblivá deformace schopná tramvaj, ne tisícitunový betonový blok) v max 60km/h (spíš ale míň) – to si myslím že by vnitřní orgány mohly přežít …
Samozřejmě pro T3 je problém, že KT8 je víc než 2x těžší.
Zas na druhou stranu, kdyby KT8 jela a T3 stála, tak je ve hře 2x větší kinetická energie, což je ještě větší problém.
.. Praga V3S narazila do stromu. Šofér Jarda měl štěstí, od průletu čelním sklem ho zachránil volant. Se zhmožděným žaludkem, játry a ledvinami leží na marodce, složil se okolo volantu jak skládací metr. Naštěstí neměl s sebou závozníka, toho by vezli havrani, šel by hlavou do stromu.
Jenom Lozja rozumuje nad tím, že se ohnul volant.
Jojo…u 15T hlavně na tom předním podvozku hned za čelem… 😀
Plech proti laminátu ? U T3 není vepředu jnýho než kus jeklu a laminát. Jediná deformační zóna je bohužel řidič/ka . KT8 je aspoň plech . Ale obojí má nulovou ochranu obsluhy.
Crash testy dělali, T3 z toho vyšla špatně, z kabiny nezbylo nic.
https://www.youtube.com/watch?v=mY2iaHRnWHQ
Jojo, tam zařvaly hned 2 prototypy.
To je jeste v te stare casti trati Branik-Modrany z r. 1995.
Ano na trati z roku 1995.
https://mapy.cz/s/buhanapota
„K nehodě došlo na nové tramvajové trati do Libuše.“
Pro pamětníky je i trať z 90. let „nová“. 🙂
Přesně tak😀opraveno, díky za upozornění
Tak ono hlavně, co by asi tak T3 dělala na tom letos otevřeném úseku? Jinak na fotce je zastávka Modřanská rokle, píšou to i na mimořádnostech na PIDu (kde se to stalo).
Pózovala pro šotouše 😀 už byla T3Coupé v Holyni. Souprava 2*T3M na Barrandově.
A taky se některá tramvaj projede kam nemá https://subrt.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=145407
A co se vlastně stalo?
Ta nyní zraněná řidička nedobrzdila do zastávky?
Co takhle to nejdříve nechat zodpovědné orgány vyšetřit a hlavně nejprve nechat zraněnou řidičku uzdravit aspoň do té fáze, aby byla schopna výpovědi?