V Praze se otevřelo nové nádraží i podchod na Žižkov. Na Zahradním Městě budou stavět i rychlíky
Nový terminál Praha-Zahradní Město. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner
Pod novou železniční stanicí Praha-Zahradní Město se zároveň v Průběžné ulici otevřela zastávka MHD.
Je skvělé, že už se to ZM otevřelo, byť ještě nedokončené. Když jsem tam dneska nastupoval, zaujaly mne dvě věci, které ještě v diskuzi nebyly, tak se na ně ptám: 1.) Nahoře na perónech, které už vypadají dokončeně, nikde na celém nádraží nejsou hodiny. Ani analogové, ani digitální, ani na „pragotronech“ na nástupištích, prostě žádné. Vzhledem k tomu, že pan gen.řed. Svoboda je dle citace „chce vrátit na nádraží“, tak asi myslel nějaké jiné nádraží. Nebo ještě přibudou? 2.) Přístup na 1.nástupiště je pouze po těch slavných odkrytých schodech, později předpokládám přibude zatočená „rampa“ v místech dnešních hromad hlíny –… Číst vice »
Ahoj všem – tak jsem vygoogloval video, který jasně ukazuje jak je to nedodělaný!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=GitPWbRmTPc
Na tom videu nic takového není. Click bait?
To nádraží je živá bytost že se samo otevřelo nebo bylo otevřeno? Ta jazyková úroveň dopravni žurnalistiky na tomto webu je otresna
„Se“ se používá jak ve významku činném, tak trpném.
Na jednu stranu je to fajn, že je nový uzel, ale upřímně, takhle se to dělat nemá.
Jednak nefunguje dokonale informační systém. Ale taky mi to přijde, že prostě umisťovat výtahy pro vozíčkáře k chodníku, když bude v těchto místech potřebnější přestup z ostrůvku MHD, je nesmysl, zvlášť když jde o stavbu v době, kdy se dbá na bezariérovost a místo to dovoluje.
Já naopak nechápu, proč se z nové Praha-Eden musím táhnout na bus až ke Slávii a není zastávka u křižovatky s ulicí Nad Slávií.
Takovy dotaz, to hlaseni v tramvaji, bude nekdy upraveno na neco nesislaveho?
Stacilo by jej slozit ze dvou jinych zastavek, v praze je dost zastavek s nazvem nadrazi a zastavka zahradni mesto uz existuje…?
Totez St. Strasnice…
Tak jako třeba Parkoviště Trojský most?
…pardon, ale to jsem nepochopil, me jde o ten hlas jakym je to namluvene…
Parkoviště Troja se skutečně hlásí takto složené, a z ní to trochu líp.
Ne, stačí složit Nádraží Holešovice a Sídliště Zahradní Město a zní to zcela přirozeně. Sám jsem to před cca měsícem zkoušel a zabralo mi to pár minut 🙂
Nebyl by nadpis „V Praze se otevřelo nové nedokončené nádraží … “ korektnější?
A ono je to špatně? Ono tu základní funkci nástupu a výstupu z vlaku neplní? Když se rekonstruují nádraží, také jsou funkční je
polovičatě a nejsou pro lidi schválně zavřeny a že takové Vršovice s lávkou byly dobré peklo. Co vám vadí na tom, že se Zahradni město lidem umožní používat dříve? Vy ho nemusíte pouzivat, když nechcete. Nebo jste jen potřeboval něco napsat a zjistit zda se tu příspěvek objeví?
To snad není katastrofa, ne? Metro se také obvykle otevírá nedokončené, obvykle okolí stanic a nějaké druhotné technické detaily – to co je možné dokončit za provozu se dokončuje za provozu, většina staveb to tak i má v harmonogramu, termín dokončení mají později, než zahájení provozu.
Asi by to bylo hezčí, ale takto je to zase praktičtější.
To, že chybí polovina přístupů a že hotové eskalátory a výtahy jsou nefunkční, považujete za drobný tecgnický detail? Já teda rozhodně ne. Za ten bych považoval, že třeba nejsou nainstalovány vitríny na reklamy nebo chybí automat na jízdenky. Ale je před volbama, tak se otevírá ostošest. Jak za komančů, tam se taky otvíralo k prvnímu máji nebo výročí VŘSR, aby se stavba zas potichu zavřela a ještě měsíc dodělávala.
Když se mluvilo o podchodu do Churchil square, představoval jsem si, že by to mohlo být aspon třeba trochu něco jako v Mnichově na hbf. Aspon trochu. A ona to je betonová bouda nad schodama k autovlaku.
Nojo, tak dík i za ni..
Vy jste byl v Londýně ? Zajímavé skákání z angličtiny do češtiny… název náměstí anglicky , město München česky , hbf zas německy .
No „Churchil Square“ se jmenují ty budovy tam. To si stěžujte u Penty, nebo kdo to tak pojmenoval… 🙂
Rádoby anglické nápisy v Čechách působí od podstaty trapně. Koneckonců napůl anglický a napůl německý CityElefant není výjimkou.
Hurááá si mohli odpustit a místo toho tam dát malou/mini obchodní jednotku (a lá Relay), aby si mohli lidé cestou ze Žižkova na perony koupit něco k pití/jídlu/čtení a nemuseli to procházet až do vestibulu a pak zpět.
No aspoň že se tam půjde okolo Lidlu kde se dá, teda jen mezi 7-21 nakoupit a alespoň to není s nádražní přirážkou..
Tak tak, docela nechápu lidi, kteří různým Relay, Pont nebo Žabka dávají vydělávat. To už mi teda připadá duchaplnější chodit do predrazenych restaurací než živit tyhle řetězce. Po té 21 to dává smysl, ale platit přes den ty nechutné přirážky.
Já zas nechápu lidi, kteří místo aby férově přiznali, že jim něco přijde drahý, píšou ten patvar „předražený“, aby svému subjektivnímu dojmu dodali zdání objektivity.
Nebo snad existuje i něco „nedodraženého“…?
Existují průměrné ceny a obvyklá oscilace kolem nich.
Ale pokud to potřebujete ve vašem jazyce, tak ano, považuji 1,5 litru obyčejné neochucené perlivé vody za 25 Kč za drahé. A to si rád ke snídani kupuji krabí chlebíčky z Hájka za 32 Kč za kus a kupuji si je po 4 kusech. Zhruba tak 3x do týdne. Levnější z jiných lahudek/cukráren mi nechutnají tolik. A zapijim to plechovkou Pepsi, ackoli v ní vyjde deci mnohem dráž než u 2l lahve. Má to ale narozdíl od toho Relaye nějakou přidanou hodnotu. Subjektivně mi chutnají tyto dražší chlebíčky víc než od konkurence a ta plechovka Pepsi netrpí vyprchanim bublinek jako… Číst vice »
Tolik slov a přitom jen stačilo napsat že jsi ocas.
Menší prodejny mívají větší fixní náklady. Myslím, že ve světě, kde by maloobchodní prodej potravin ovládal nějaký kartel 2-3 největších Bill a Lidlů, by se Vám taky nelíbilo; dost možná byste se dočkal ještě vyšších cen než v Relayi.
Relay není malá prodejnička. Je to rozsáhlý řetězec a je a vždycky byl dražší než podobné stejně velké prodejny opodál.
Ceny na techto mistech budou vzdy drazsi, neni to jen o tom, ze by si prirazili marzi k cene, ale take proto, ze ta prodejni plocha neco stoji…
Co me trapi vic, ze na toakovych mistech jako nadrazi nenajdete pekarnu, lahudky, proste zbozi, ktere byste mel zabalene do vlaku… pak tam najdete dost casto jen retezce…
Pokud vaše peníze pocházejí z nekalého zdroje, tak vám není líto utrácet za drahé potraviny …
Já si ke snídani kupuji jen pečivo se slevou „procházející lhůta“ spotřeby, uložím v ledničce / mrazáku, je zajímavé, že po 14 dnech chutnají stejně jako ty které se prodávají beze slevy ….
Bohužel . Miro zájezd si do Německa a to budeš v jiné galaxii. Ceny o třetinu nižší, kvalita drasticky lepsi
Hajek ke strašný hnus velebnosti. Zájezd do Spejle JindřišSka 50 Praha 1 vedle hlavni pošty. Stojí 29 a budeš v jiném vesmíru
Bohate by mi stacil automat… nechapu proc to v dnesni dobe neni mozne,…
Co je na tom udelat automat s oblozenymi houskami, pannini, bagetou,… a napojovy kafe, caj, nejake limonady, slazene i neslazene…
No vlastne jo, u nas nikdo cerstve nedela, tak alespon neco velkovyrobniho…
A dopadne to jako v odporném podchodu pod magistrálou mezi TRAM Muzeum a budovou Muzea ….
Mohou si nakoupit v Lidlu a dalších obchodech …
Tenhle podchod není dobrý příkad. Dokud tam nebyly ty krámky, lidi tam nechodili vůbec, protože se tam báli. Celkem oprávněně.
To nešlo udělat schodiště od vlaku přímo k tramvaji?
Pokaždé když se tu na to někdo zeptá, udělejme čárku. 😀 Odpověď najdete níže v diskuzi. Jiní už to vysvetlili.
Nešlo, překáželo by jízdnímu pruhu pro auta.
Od vyústění podchodu k tramvaji je to asi 150 metrů a po rovině, takže na co schodiště? Nemluvě o tom, že tramvaj tam nemá zastávku.
Omlouvám se… po přečtení diskusních příspěvků výše, jsem měl pocit, že je to dotaz k podchodu na Hlaváku. A teď mi došlo, že je k Zahraďáku. Tak to je fakt vysvětlené níže.
Protože v Italské tramvaj nejezdí …
Dneska jsem si podchod prošel od vlaku ukončivším jízdu na 7. nástupišti – co chtít více – a cesta od eskalátorů po chodníku s nenáročným sklonem (stoupáním) je velmi příjemná … chodník končí pod schody vedoucími k „náměstíčku“ a zastávce BUS 135.
Kupodivu nikoliv. Ikdyby bylo do L, tak chybí asi 2 m rozdílu výšky. Takhle by musel chodec počapačky pod mostovkou a podjízdná výška by byla i tak nízká.
Zkuste si to nakreslit. Schody se učí nejen na střední škole stavební ale i na učilišti. Na to není potřeba vš diplom.
Ten nápis Hurááá, to je mi tedy šaráda. Jako někde na pouti. Nedůstojné.
Přesně. Místo aby se tiše styděli, že to nebylo hotovo už nejméně před 20 lety…
Dovolím si nesouhlasit. Za to že to nebylo před 20 lety mohou jiní politici a úředníci než ti, co to konečně dotahli do konce, takže z pohledu těch, co se na tom podíleli, je huráá upřímné a ne výsměch. Z jejich pohledu je to stejně hurá jako z pohledu cestujících.
To máte podobné jako se „zprzněnou“ zastávkou Praha Kačerov (krátký peron, kam se nevejdou „odkloníky“ 2×471), postavenou / otevřenou se zpožděním více než 40 let ….
Kvůli pár odklonum je to problém? Nebo tam ty dvojité 471 budou někdy jezdit pravidelně? Zpoždění 40 let mě jako třicátníka zase tak moc nepálí. K tomu mi ta zastávka moc užitečná není. Uznávám její smysl, ale těžko ji někdy víc vyuziju, když mám mnohem blíž k Nádraží Vršovice a jede mi k němu přímá tramvaj, zatimco na Kačerov se dostanu jen s prestupem. Spíš bych bral metro D. Vlak někdy smerem do Vraného použiji, pokud chci na kolo k Vltavě, ale užitek by mi prinesla spíše navazující cyklostezka z Vrsovic do Strašnic po bývalé trati, abych nemusel silnicí. Délka… Číst vice »
Inovace přísloví „Jména hloupých na všech sloupích“ …
Hlavně že to funguje a lidi mohou přestupovat. Další dostavby jsou již vedlejší, stejně jako zastávka na Edenu.
Poznámka: Oproti tomu nástupiště 4 ve Vršovicích bylo nedodělané.
Jako ryzího ateistu by mne zajímalo, který svatý, jsoucí patronem SŽ, má dnes narozeniny nebo svátek.
Tahle potěmkináda příliš připomíná doby – třicet jeden rok – minulé … ještě bych dokázal pochopit, kdyby se to otvíralo příští outerek „na Václava“, patrona země České.
Do té doby by se něco dalo zmáknout …. například dřevěné zábradlí s dole vyfrézovanou drážkou opatřit ochranným nátěrem proti proti povětrnostním vlivům ….
Zásadně jsem čekal více ….
Volby se blizi, takze je obdobi strihani pasek i na stavenistich.
Nevím…vyberte si…
Gerard
Anatol (biskup)
Andochius
Antonín Martinus Slomšek (blahoslavený)
Dalmác Moner (blahoslavený)
Felix (mučedník)
Gerard Sagredo
Inkarnacius Gil Valls (blahoslavený)
Isarnus
Josef Ferragud Girbés (blahoslavený)
Josef Ferrándiz Hernández (blahoslavený)
Josef Ferrer Botella (blahoslavený)
Kolumba Gabriel (blahoslavená)
Lupus (biskup)
Pacifik od sv. Severína
Robert Hardesty (blahoslavený)
Rustik (biskup)
Tyrsus (mučedník)
Vilém Spenser (blahoslavený)
A který z nich je patronem Správy železnic ….???
Obdivuji, že víte odkud čerpat ….
sv. Felix-jsou mučedníci, ale sťastní😂
Úkol zněl jasně. Před volbami se bude stříhat páska, ať je stavba v jakémkoli stavu! Jen proto, aby si mocipani honili triko. Stavba která byla v průběhu rozšířená cca o 30 procent se zkrachovala o měsíce. Všichni rozumní pochopí že nebylo v silách stavebních firem vše stihnout vcas
Jj, jezdím tou oblastí v zásadě denně a v posledních 14 dnech tam pobíhalo tolik různých dělníků najednou, až oči ze všech těch zářivých vest přecházely. A dopravní omezení se tam měnilo doslova každým dnem, jak mocně finišovali v různých úsecích celé navazující stavby. Ale je tam ještě zatraceně moc práce. I při tomto tempu minimálně 14 dní. Jo aha, to už bude po volbách a stříhání pásky by přišlo mediálně vniveč, co?
Tak na cyklostezce pod Vítkovem (po které jezdily auta odvážející měď kradenou z kolejiště) se stříhala páska dokonce několikrát 😀
Zahradní Město mi připomnělo píseň: https://youtu.be/vhou6yDsSYM
Když jsem se šel dnes podívat po delší době do školy, tak mě zároveň zajímalo, v jaké fázi je stavba podchodu na hlaváku, či jestli už funguje. Když jsem tam dorazil, tak tam byl černá opona, recnicky pult a pár lidí se tam motalo, tak jsem si říkal, že se mi asi povedlo dorazit na slavnostní otevření.. Po chvíli dorazil Babiš, Havlíček, Svoboda a další papaláši.. Upřímně mi z toho bylo blivno, že kvůli takové stavbě se tam sjede premiér a superministr, a že se to jako náhodou po těch letech otevřelo 2 týdny před volbami.. Komedie za všechny prachy,… Číst vice »
Navíc ti na to ani nesáhli. Pokud by to měl někdo slavnostně otevírat, tak ti, kteří tam stavěli bednění, lidi beton, obkládali atd.
Ale tak to, že na otevření přijdou politici, je normální, ale u takovéto stavby bych čekal max starostu té MČ, pod kterou stavba spadá, ne premiéra, který je rád, že ví jak vypadá vlak..
Starosta městské části ale nebude zastupovat moc velkou část skutečných cestujících, kteří ten podchod využijí. Zde by dával smysl spíš hejtman, resp. hejtmanka Stredoceskeho kraje a pražský primator. To bude hlavní zdroj lidí, kterým se ten podchod hodí. Lidé z Prahy 2 a 3 ten podchod zase tak moc nevyužijí. Ne že by VŠE neměla studenty i z P2 a P3, ale nebudou do školy jezdit vlakem a to platí i pro cesty do práce. Velká zástavba tam také není.
Nejvíc po podchodu toužily společně a nerozdílně MČ Praha 2 a 3 …. Velká zástavba tam sice není, ale je to přístup pro ty, co jezdí BUS 135 / nebo TRAM … DPP v rámci rekonstrukce Seifertovu ulice plánuje přesun TRAM zastávky HUSINECKÁ směrem dolů, právě za účelem zjednodušení přestupu na BUS 135 / naopak – přístup od zastávky 135 je mnohem výhodnější než „nějak“ jinak ….
Nerozumíme si, já vůbec nepochybuji, že to celá řada lidí využije, ale podle mě nejde o lidi, kteří mají bydliště na Praze 2 a 3. Kam by jezdili vlakem po Praze, aby to pro ně bylo rychlejší než metrem nebo tramvají nebo busem? Vlak se jim vyplatí jen někam na okraj, ale kolik lidí z P2 a 3 potřebuje jezdit vlakem do Uhříněvsi nebo Radotina nebo Satalic? Jezdí se spíše obráceně z okraje do středu mesta. A pak logicky už nejde o občany P2 a P3.
No kam? Třeba do práce někde jinde v Praze. Ale jistě jde hodně o tu VŠE, která je právě na P3.
Paní starostka MČ P2 / poslankyně Černochová (ODS) tam nebyla … ? No jít se exhibovat někam, kde je vládní garnitura by jí mohlo v očích SPOLU-straníků uškodit a mohlo by být považováno za zradu … 14 dnů před volbami …. nepřijatelné …
Jenže ti už „zařezávají“ na jiných stavbách a tam by chyběli …
Kdyby to bylo jen trošku možné, byl by tam i Zeman :))))
Makáme! Otevřeme stavbu 4 týdny před plánovaným dokončením, ikdby chodníky nebyly hotové! Vidíte jak jsou ti stavaři pomalí? My stříháme pásku v předstihu!
Mě to připomíná rekonstrukci ulice Milady Horákové v Brně. Taky každý hned věděl, že to mohlo být o hodně lepší a teď to bude minimálně na 30 let zabetonovaný.
Udělat to pořádně a nebo blbě, to většinou stojí peněz stejně.
Tak mé dojmy
1) je to lowcost – v podchodu asfalt, který bude vypadat šíleně.
2) pro dálkovou dopravu to působí nedůstojně
3) přestup vlak / bus+tram nedomyšlený. Přechody bez střechy jsou do očí bijici
Je to prostě něco jako Mariánské mosty, jen víc lite. Žádný hub, což je obrovská škoda. Jak jsem byl plný optimismu, teď mě mrzí, že to v ČR zkrátka pořád neumíme.
A ta tramvaj obklopená silnicí…
Je to zastávka MHD se zastávkou vlaku, víc tam nevidím, ani ten přestupní uzel. Zajímavé, že PID maluje linku S jako zelenou, ale že má metro A jednu zastávku busem odsud už neukazuje vůbec.
A má tato zastávka význam pro přestup na metro? Kdo pojede na Skalku vezme to busem, kdo na Strašnickou, Želivárnu tak 26, kdo na Mírák tak 22. A pokud by jel někdo metrem dál, vyplatí se jet až na Hlavák a do metra vlézt až tam.
A kam s tou silnicí, když tam jezdí nejenom autobusy
Co takhle doprostřed a po stranách tramvaje?
Taky jsem původně očekával takové řešení, že se tramvaje a autobusy přesunou na okraj vozovky a přes přednostní světelné signály se akorát budou zase po pár metrech vracet doprostřed vozovky. Určitě by to bylo menši zdržení provozu, než když tam teď budou věčně přecházet chodci přes přechod. Navíc bude ten nový “uzel” obehnán na všech příjezdech semafory, takže tipuju, že trasa Průběžná – Zahradní Město se bude sekat ještě víc než doposud a v opačném směru budou auta stát ve špičkách patrně až u nákupáku v Hostivaři.
Semafory z jihu tam už byly a křižovatka s Padesátým je potřebovala jak prase drbání…
Tam si lidi udělali z odbočování doleva vychytávku – vpravo, přes koleje a šup do myší díry . Akorát těm “poctivým” to čekání ještě protáhli …
Hlavně se tam mohly udělat dva pruhy pro auta v každém směru.
Podle mě je takové řešení neprůchozí přes ouřady schvalovače. Další nevýhoda je dvojí křížení provozu, což se nebude líbit policajtům při schvalování,(protože ta trať je jinak obecně ve středu) a zmatení řidiči budou jezdit po TT jako se pokouší na Nádražní i přes obří les značek a téměř protitankové zátarasy tam pravidelně končí ve štěrku.
Jakkoliv by se mi tak řešené zastávky líbily a byly mnohem uživatelsky přívětivější.
Mohlo se okopírovat řešení z Magdeburg Hbf.
Pod tratí je MHD (tramvaje, busy), cyklostezky, pěší a parková zóna.A ještě pod touto stavbou podpovrchový tunel pro auta.
Tedy prakticky tři podlaží pro dopravu, bezpečně však oddělené.
Je zde přítomen nějaký technik, který by dokázal věcně vysvětlit, proč nemohou být eskalátory/schody/výtahy přímo z nástupišť tramvají? To aby byl člověk argumentačně vybaven proti těm zatroleným negativistům, kteří shazují cizí práci, kdykoli se podaří něco otevřít.
jak to vysvětlit… noo né že by to nešlo, ale ta silnice kolmo na železnici a tak by to buď muselo bejt celý výrazně širší, nebo vyšší, aby se tam vešlo mezipatro, kde se vleze na eskalátor otočený o 90°a dojede se na zastávku tramvaje. nazvedat celou trať o 4 metry moc smysl nedává, rozšířit to o 20 metrů taky ne a tím je to tak zhruba vyčerpaný. výtahy by musely bejt taky všechny 2x z každýho nástupiště, aby obsloužili oba směry. a zahloubit o cca 4 metry tu silnici taky neni extra dobrej nápad. prostě sice to není žádnej… Číst vice »
Tak nějak. Ale jsou lidi kteří si myslí, že nad schodištěm stačí otvor 1×1 m ve stropě. Blbé je, když takoví sedí na stabebním úřadě…
Vážený pane Dobiáš, až budete chodit o berlích, nebo budete cestovat s větším, nebo těžším zavazadlem, budete mít na této zastávce dost času položit si otázku, proč tu není výtah, zkracující přestup mezi vlakem a tramvají, také.
Osobně jsem velmi zvědav, jestli se vám nějaký odborník s argumentací podporující váš postoj, přihlásí.
Pokud jste tam byl – asi ne > především v době kdy to „celé“ počínaje křižovatkou Průběžná – Přetlucká & spol. bylo na úrovni „myší díry“ – tak tam – BOHUŽEL na něco VELKORYSEJŠÍHO není prostor. Leda tam zakázat vjezd silničních vozidel mimo BUS MHD, aby „refýže“ byly minimálně o tři metry širší a na těch 3 metrech mohla být výtahová šachta na každý peron, resp. eskalátory.
Střeleno „od oka“ minimálně o 10 metrů širší ….
Není prostor? Ať se dívám z kterékoli strany na staré street view, tak místa na to, aby ten podjezd byl ještě mnohem širší, je tam dost.
Mosty nejdou bez mezilehlé opory prodlužovat „libovolně“.
„Kdyby“ se TO stavělo na zelené louce, by TO vypadalo nepochybně jinak ….
Ale já jsem tuto otázku přece vznesl. A píše se „pane Dobiáši“.
Už se to tady vysvětlovalo. Zkuste si namalovat příčný řez tou ulicí. Kdyby byl eskalátor přímo z tramvajové zstávky, tak máte 1 metr vysokou bariéru napříš silnicí.
Kdyby byl eskalátor rovnoběžně s tramvají, tak máte 2 metry vysokou bariéru zkrz železniční koleje.
Přesně tak.
Kdyby bylo bývalo prošlo zpočátku sledované variantní propojení Švehlovy s Průběžnou s podjezdem na úrovni Topolové, tak jezdila auta tamtudy a pod stanicí by byla jen tramvajová + autobusová zastávka.
Ale nebyla tomu nakloněna EIA a hlavně místní (z Přetlucké) řekli NE…
Větší nesmysl jsem snad ještě nečetl. K čemu by to mělo být dobré (kromě znásobení ceny)?
No přece k tomu, že by auta nejezdila skrz nádraží, což zde kritizuje každej druhej přispěvatel…
A ta cena by se možná až zas tolik nenásobila, protože by ten most přes Myší Díru mohl být výrazně užší.
V těhle rozměrech by rozdíl v ceně byl pár procent. A k tomu další rozsáhlé výkopy, pozemky a bourání k čemu? Abychom měli 2 myší díry těsně vedle sebe?
Auta nejezdí skrz nádraží, ale okolo tram/bus zastávky jako na tisíci míst jinde v Praze. Zas z toho nedělejte drama.
Nejde o cenu, ale o to, že terminál MHD a chodci byli sloučeni s autobahn, jsou tam kolizní místa. Přechody, semafory…
Autobán je (a bude) jinde. Tohle má být normální městská silnice.
Taky na vas pan Svoboda, gen. reditel SZ, pusobi jako VELMI nesympaticky clovek a velky frajirek? Na me rozhodne…
Může na mne působit jak chce.
Ale Svoboda je po XX letech trafikantů a neumětelů první, který železniční infrastrukturu začal dostávat na nějakou trochu solidní úroveň. Že se má SŽ, projektanti a investoři ještě co učit aby výsledná díla byla logická, nadčasová, provozně a uživatelsky přívětivá, tak o tom žádná.
Kéž by tohle byla poslední páska, kterou multiministr a neagent přestříhávali.
Ještě bych je nechal stříhnout pásku do vysněné vládní čvrti v Ruzyni, na Pankráci nebo na Borech.
A pak by mohl vrátit nejmenované dotace.
Typická předvolební potěmkijáda rváčů do roztrhání těla. Pikantní by ještě bylo ukázat s čím a v jakých podmínkách pracuje obslužný personál SŽ v této stanici.
Co byste chtěl znát … je tam jeden výpravčí s tím, že výhledově bude řízení předáno CDP Praha a výpravčí bude jako pohotovostní …. výpravčí sídlí v technologické budově
Ano správně, výpravčí sídlí v technologické budově, kde není sociální zařízení, kde není voda atd. Při frekvenci vlakové dopravy a ne úplně fungujícím zab. zař. si zajděte do plastové budky před budovou vykonat potřebu. Mám pokračovat?
Bylo to v projektu ? Bylo ? Tak jak mohla být taková stavba zkolaudována. Nebylo ? Tak proč to odpovědný útvar nepožadoval … odpovídá takové pracoviště nárokům BOZP ..?
Jaká BOZP, odborům stačí režijka.
Svatá pravda. Režíjka, která velmi brzy bude k ničemu. Dnes nikoho nezajímá, jestli někde bydlíte a zda se nějak dostanete do práce a z ní. Máte přeci soukromý vrtulník.
Odbory v ČR, které se zaměstnanci hrají skrytou hru na kolektivní vyjednávání. Za nějaký úplateček podepíšou cokoliv, poslední dobou třeba ve formě mimořádné roční odměny, kde jsou samotné odpory překvapeny, jak vysoký je. Samotní zaměstnanci je vůbec nezajímají. Jde o uvolněné funkcionáře, rekreační nemovitosti a příspěvky.
BOZP je kamufláž.
Tak jistě, že v projektu nic takové nebylo, proč také. S lidmi (obslužným personálem se přeci v nových stavbách nepočítá) Jsou na konkrétním místě dočasu. A krom toho i kdyby to bylo jinak, dle veřejně vyřčených slov jednoho z mnoha neodpovědných. Zaměstnanec záchod nepotřebuje, půjde na kýbl, vodu nepotřebuje, dostane petky, on je přeci v práci, tak tam musí být a rád to nějak přežije.
U stříhání určitě nebyli stavbyvedoucí, protože to ještě není hotové.
Nikde nevidím lavičky na zastávkách tramvají kde by mohl clověk vlekoucí se o berlích spočinout, stejně jako u rekonstukce nám.Br.Synků-Pankrác. Je to záměr magistrátu???
Vždyť se podívejte, jak je to celé nedodělané. V průchodu pro pěší chybí podlaha, schody z peronu vedou do hlíny…
Zastávka mhd vypadá,že je dodělaná lavičky tam nejsou… jako v Nuslích…
Znovu, není to hotové.
Humor je, že ve vlaku zatím není nasazené nové hlášení. Příští stanice… A ticho.
A to chtějí takhle otravovat a zbytečně zpomalovat rychlíky…
V IDOSU TATO ZASTÁVKA NEEXISTUJE! Asi proto, že není dodělaná- slavnostně otevřít polotovar tak okatý…..
Plácáte nesmysly ….v datech ze 23.9.2021 uvedena je … musíte si data aktualizovat ….
To je věcí dopravce, hlášení dělá CHAPS s.r.o.
Včera jsem se tudy snažil projít a moc dodělané mi to teda nepřišlo 😀
Babiš jen smočí dva prstíky, takhle to stačí.
Nevíte někdo, jestli tam budou stojany na kola ? Rád bych tam dojížděl bicyklem a někam si ho zamknul
Dobrá poznámka, to mohli klidně strčit do prázdného středu tramvajové smyčky, která je zároveň proti dešti trochu chráněna mostem. Bývalo tam nevyužité P+R a teď je tam betonový plácek úplně k ničemu, ani zastávka tam není. Chtělo by to poslat podnět magistrátu.
Díky za info. Nějak mě nenapadlo, že v tak velkém stamilionovém projektu se zapomene na takovou pitomost jako pár stojanů.
Pitomost to určitě není. Pitomostí jsou kilometry zábradlí.
Vítejte v Praze. 🙂
I když současné vedení magistrátu je k cyklistům přeci jen trochu vstřícnější… Ale asi některé ty projekty i v poslední době dokončované jsou mnohem starší, nebo to má jiné investory než město a pak to dopadá, jak to dopadá…
Praha je asi jediné velké město v Česku kde v novém dopravním uzlu takového významu budeme mít zastávku MHD jen s papírovými jízdními řády…
Na fotkách je zřetelně vidět černý stojan nabízející informace o odjezdech v digitální podobě
Pokud to nejsou informace o odjezdech vlaků?
Pokud tam nejsou tak to už je detail, to se dá dodělat. Horší jsou ty nekryté přestupy mezi MHD a vlakem.
Ty jsou na samostatné tabuli …
To jsou odjezdy vlaků. Já mluvím o odjezdech MHD a „historickém“ červeném tramvajovo-autobusovém označeníku bez jakékoliv přidané hodnoty. Porovnejte například s Brnem, kde na takřka každé tramvajové zastávce je elektronický ukazatel s reálnými časy odjezdú…
Já teda vidím odjezdy MHD.
https://twitter.com/Tramvajak_Praha/status/1441328149212459019?s=20
Zázrak!
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/praha-zastavky-mhd-doprava.html
A co teprve Vídeň (v metru), kde jsou ty údaje i pravda (na rozdíl od pražské Hradčanské).
V Brně je to jenom na přestupních bodech a ještě ne všude. Šilingrovo náměstí např.
Vy jste se tam byl podívat nebo čerpáte „z fotek“. Před dvěma hodinami – cca 12.30 panel s informacemi MHD fungoval ….
A FUNGUJE ….
https://www.rajce.net/a17489403
Teď ještě termín, kdy to bude OPRAVDU hotové 🙂
Do konce roku by to mohli stihnout, ale radši si nedělám iluze, že to bude hotové. To mi připomíná tu (zpackanou) rekonstrukci Zenklovy ulice. Tramvaj po několika měsících skutečně jezdila, ale zbytek ulice, hlavně chodníky, se dodělával ještě skoro další rok.
Kdy – až se začne jezdit směr Malešice / Jahodnice / Běchovice …. a naopak….
Někteří se zde vyjadřovali cca ještě 4 týdny.
tak je to taková punková otvíračka, ale je pravda že na zastavení vlaku toho moc potřeba není, tak proč už to nezprovoznit. neměl se dneska otevírat i podchod na hlaváku?
Máte to v článku. (podchod na Žižkov)
Jo, ten článek byl aktualizován, ráno to tam nebylo.
Takže jsme otevřeli stanici, kde chybí povrchové úpravy, ze schodiště se místo na asfalt dojde na oraniště, eskalátory a výtahy nefungují, ale protože to měl dvojministr v plánu a je před volbami, otevřít se to muselo…
Omlouvám se, nevšiml jsem si, že dvojministr tam měl i svého šéfa. Tak o to je to jasnější. A zvláštním vlakem se přes Vršovice svezli na hlavák otevřít i podchod, aby bylo večer ve zprávách v TV o čem mluvit.
Tohle byla jen taková amatérská předprémiéra, dokonce bez kulis. Tak snad do „Mláďátek“, (28.12.2021) by to okolí humanizovat stihnout mohli a pak můžou udělat ještě jedno velké slavnostní otevření.
https://www.youtube.com/watch?v=l76_4gkK9Kc
Jen škoda že Praha zařízla přestupní uzel Hostivař s původně plánocanou návazností na metro A. Paradoxně se z linky A na vlak dostanete na Praze 6, ale Praha 10 má smůlu. Zahraďák tak bude vždy jen uzlík, nikoli uzel. A výstup Muzeum A – Hlavák také už ani nikdo neslibuje…
Z Muzea A se dostanete výtahem nahoru, po novém přechodu přejdete magistrálu a po chodníku dojdete na Hlavák. Vzdálenost asi stejná, jako kdybyste šel podzemím.
V podzemí by ale na člověka nepršelo a mohl by tam být umístěn travelátor. Trochu jiné kafe, než uvádí jakýsi MartinS…
Travelátor se bude dělat až s přestupem z Muzea A na vlak v žst. Praha – Opera a dále na hlavní nádraží 🙂
V Praze prší 24/7? Co říká MartinS je rozumné a když bude zrovna hnusně, můžete jet metrem. Ccko jezdí kazdou chvíli.
Z Muzea A se elevátorem dostanete na Muzeum C a odtamtud vlakem dráhy speciální na Hlavní nádraží. Travelátoru netřeba.
Ty přechody mi přijdou divné. Lidé z vlaku vylezou uprostřed zastřešené části, musí jít ven, kde je konec/začátek zastávky, tam přejít a pak se kus vrátit, protože tramvaj nebo bus nepokryje celou délku zastávky. A to nemluvím o tom, když bude pršet nebo sněžit.
V ideálním případě by mohly být výtahy/točité schodiště přímo vedoucí z perónu na zastávku.
točitré schody jsou nic moc na chůzi i údržbu
pokud se bojíte, můžete jít přes silnici 😀
když dva dělají totéž, není to vždy totéž. Bohužel.
Porovnejte s tímto – vypůjčeno od pana zyx z diskuse 20.9.2021
http://www.larsbrueggemann.de/dd-seiten/046-haltestelle-haltepunkt-dobritz.html
Proč bychom tam měli mít pod mostem 2+2 pruhy na Průběžné, když jí můžeme stáhnout do jednoho a vytvořit špunt? A výtah přímo na nástupiště MHD? No to už vůbec ne.
Tam nikdy víc než jeden pruh potřeba nebude; ani z jedné strany tam víc než jeden najednou nepřijíždí, tak k čemu?
Tak se podívejte na zrekonstruovanou Průběžnou z centra a já tam 2 pruhy vidím a na Průběžné do centra také. A Švehlova z druhé strany má také 2+2 pruhy.
Nemá. Z Průmyslové jde jeden na spojku a jeden do podjezdu.
Z druhé strany z Průběžné jde taky jeden a jeden od Skalky – ale ty se nikdy nesetkají, protože přednost nebo semafor (tam zatím není vidět co bude)…
Není nutno, aby tam byly dva pruhy, když ani v okolí není Průběžná dvoupruhová. Kromě toho, od dvoupruhového uspořádání se upouští kvůli většímu bezpečí chodců při přecházení.
To ano – minimálně já tam vidím 2 výtahy…
Ale tam jsou také přechody přes vozovku. Žádný výtah nebo eskalátor ze zastávky se tam nevejde. Pravdou je, že vozovky jsou 2+2.
Bezpečnostní důvody (riziko přebíhání mezi tramvajemi vs. plnohodnotné bezbariérové přechody přes celou komunikaci, na jedné straně vč. řízení SSZ). Déšť a sníh jsou občas nepříjemné, ale méně rizikové než srážka s tramvají.