V Praze se cyklisté bojí, že zemřou. Klíčová je souvislá trasa, shodli se zástupci mikromobility
Bikesharingu se daří. Rekola přidávají dalších 500 sdílených kol. Zdroj: Rekola
Osobní bezpečnost je pro jízdu na kole či koloběžce to hlavní. Proto na nich lidé v Praze moc nejezdí.
Kdy přestanou večerníčkové,kolobezkari a pumpičky konečně jezdit po chodnících a ohrožovat chodce?Vyhrazeny pruhy na silnicích nevyužívané téma jezdej motorkari
Byznys vázne? Ta jejich tvrzení jsou plná polopravd. Když jsme u toho Smetanova nábřeží – nevšiml jsem si, že by třeba v Paříži zavírali Quai d’Orsay (kromě olympiády). Že se cyklisté bojí? No, když nutně „musejí“ jet po páteřních komunikacích, tak není divu. Kromě toho, narozdíl od toho Holandska (nebo Poděbrad), Praha není pro cyklodopravu příliš vhodná, protože velká část cest je do kopce. Na druhou stranu, v okrajových částech, které jsou na pláních nad vltavským údolím, cykloprovoz docela žije.
Souhlasím s tím, že řešení „zúžíme jeden pruh k téměř nepoužitelnosti, a vrazíme tam cyklopruh“, je debilita.
Od kdy je nábreží páteřní komunikace? To je snad v centru magistrála. Naopak nábřeží je ideální trasa pro cyklisty protože se jedná o dlouhý rovný úsek. Realita je ovšem taková že v jedné části vás šikanují chodci a v druhé zase auta a tramvaje. Zkuste si tu trasu projet sám, bezpečně se tam určitě cítit nebudete.
Asi to nebylo poznat, ale přešel jsem od konkrétního k obecnému. Kromě toho, nábřeží bývají jaksi historicky páteřní komunikací měst.
Nemám pocit, že by mě chodci nebo auta a tramvaje šikanovali. Protože po chodníku nejezdím, a když už tam pojedu, tak s auty celkem pohodlně udržím krok. A směrem na Staré Město je to od ND až k Divadelní úplně vpohodě.
… Když už tam po Smetanově nábřeží pojedu…
no úplně na hlavu padlé je dávat cyklopruhy do společných pruhů s autobusy. tam snad pojede jen sebevrah 🙁
To záleží na tom, jak pomalý jste cyklista. Většinou cyklista tomu autobusu celkem pohodlně stačí.
Průměrnou rychlostí klidně. Nicméně když autobus jede zastávka-50-zastávka a cyklista konstatní 20-30, tak často bus cyklistu předjede aby ho cyklista mohl zpátky objet.
Praha neni vhodne mesto pro plosne rozsirenou cyklistiku. Vyskovy profil a sit ulic v centru nedovoluji vetsi sit cyklostezek. A ne kazdy muze dojizdet denne do prace na kole. Nedkokazu si predstavit 50leteho chirurga, ktery po 24hodinove sluzbe, kde 5 hodin operoval akutni pripad, jak jede z Thomayerovy nemocnice v Krci domu na Prosek.
Naopak, znám dva chirurgy a k tomu jsem viděl dokument na ČT, kde lidé s takto náročnou prací si potřebují vyčistit hlavu a jezdí do práce/z práce výhradně na kole. Tak jako tak bych přestal kecat lidem do toho na čem a kam a kdy chtějí jezdit, když je to v rámci pravidel ať si každý dělá co chce.
chirurg jezdící na kole je nezodpovědá persona
A to jako proč? Že se zraní a pak vás nebude moct operovat? Stejně tak mu odepřete lyžování nebo jezdit autem? A nebude možná víc nezodpovědné mu něco nařizovat aby pak operoval ve stresu? Možná byste se měl víc starat sám o sebe než o druhé a pak toho chirurga nebudete ani potřebovat
A ono autem to náročné není? 😀 Jet domů po Praze?
Cyklisti se bojí, že zemřou. Já se zase bojím zranění. Letos už do mně zezadu narazili dva cyklisti – tedy jeden a jedna. Na chodníku. Jedna modřina mě nerozházela, ale že na mně začali řvát, že překážím a neuhnu, to mi přišlo trochu divné.
Přesně tak to je. Často to používají velmi agresivní lidé. Nedá se tomu zabránit, aby na tom jezdil jen psychicky normální člověk.
Cyklisté a el. koloběžky by měli jezdit jen po trasách vstavěných jen pro ně.
Ale ať si klidně dýchají ty výfuky, na krajích cest, a bojí se, že na to zemřou. Ano, dýchání takových zplodin vede k rakovině. Je jen chyba, že to neví, a že to na tom kole není napsané, jako na cigaretách.
A lidé co kolem těch cest chodí nebo dokonce žijí mají dělat co? Možná by to chtělo spíše omezit ty zplodiny..
Prostě aspoň v každý pátý ulici předělat parkovací pruh na dedikovanou cyklostezku (fyzicky oddělenou, s nekostkovym povrchem). Tj. žádný pobíhající psi a děti na odrazedlech. Jenže to přes motoristy neprojde, takže nic.
at ale zajistí obec/město parkování, když za to vybírá nemalé peníze…
1. Vybírá za to naprosto směšné peníze, které vůbec neodpovídají tak velkému záboru veřejného prostoru.
2. Proč má město a priori řeší něčí uskladnění soukromého majetku? Nebo vy od města máte sklep za pár kaček?
Juraji, ti lidi platí nemalé daně.
Kdekdo platí enormní daně a tohle nevyužije. Ale budiž, tak holt funguje politika, může upřednostnit zájmy jedné skupiny nad zájmy jiné. Nicméně ten hlavní argument je, že to zkrátka ekonomicky nedává smysl a odporuje to úplně základním poučkám o tom, jak najít rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou. A ta rovnováha vzniká skrze cenu. Čím větší je převis poptávky nad nabídkou, tím roste cena, která zároveň ochlazuje poptávku (zájemci hledají alternativy), rostoucí cena zároveň motivuje další subjekty vstoupit na trh – růst nabídky. Představte si, že byste třeba chtěl zadarmo rozdávat diamanty (nebo výrazně pod tržní cenou). Myslíte, že byste jich… Číst vice »
Když si to cyklisti zaplatěj…
Nevidíte ani malilinko rozpor, že někteří by si to měli platit, ale naopak parkování by mělo být zdarma, protože ti lidé platí daně?
Kočičí hlavy a kostky bych odstranil ze všech ulic, nebo jejich částí, kde mají jezdit silniční vozidla jakéhokoliv typu, včetně cyklistů. Protože je to hlučný povrch a pro jednostopá vozidla i dost nepříjemný a za kluzka i výrazně nebezpečnější než asfalt a beton.
Jsou historická místa, kam kostky/kočicí hlavy patří. Další věc je možnost vsakování dešťové vody, takže případné stromy kolem se nemusí zalévat. Prostě přizpůsobím jízdu podmínkám, stejně tak v zimě bych já zase naopak přestal tak masivně solit silnice jako je tomu v ČR.
Je možné ty kočičí hlavy nahradit něčím pohodlnějším a zároveň v historickém centru vkusným?
No betonová zámkovka to určitě není:) Kámen je kámen a kdyby to nepřetěžovali náklaďáky a asi i přílišná automobilová doprava, tak tam nebudou ani ty prohlubně a nerovnosti
Existuje dlažba podobná, ale nahoře nazakulacená, ale seřezaná do roviny.
Jakože většina je ze žuly a zalitá zálivkou asfaltu, takže to asi pustí vodu jako igelit bez dírky od jehly🤣🤣🤣🤣
To je nepravda, píšu historická místa jako např. Staré Město, Mírové náměstí v Litoměřicích nebo Žižkovo v Táboře, náměstí Míru v Mělníku apod. tam všude jsou dostatečné spáry pro vsakování a asfaltem to doufám nikdy nikdo nezaleje a ta žula je naopak krásnej materiál
V malých městech všechno funguje jinak, daleko lépe. Tak nemusíte mít strach. Nejhorší džunglí jsou krajská města, špinavá, neupravená, a asfaltem tam polijí, co je napadne. Působí dojmem, jak když je nikdo neřídí, ……..
……… no ale není to jen dojem, ale skutečnost.
Také to tady máme, to památkářům ale nevadí, protože ve spodu ty kostky jsou. Prozradím město: České Budějovice. A další takové cesty v centru se polévají asfaltem, protože na asfaltu se lépe vyjímají modré rezidenční čáry. Jo a rychle jeto hotovo, přejede to válec a huráá můžete v Městské památkové rezervaci jezdit po asfaltu. Ale v jiné ulici vedle zase musí být ty kostky. Památkáři totiž už úplně zmatkují, to není už žádná vážená instituce ale normální zmatkaři. :):(:):):)
Bože, jaké stromy, je to hlavně v místech, starobylých uliček, kde žádné stromy by se ani nevešly.
Podívejte se třeba na to Mírové náměstí v Liťáku..
A pak jsou místa jako Hlávkův most nebo Jičínská ulice, kde jsou kočičí hlavy úplně nepochopitelně a mají jen negativa, ale památkáři nepustí.
Souhlas, ale řekněte to památkářům, ti se nedovedou snést do normálního života, jakoby ustrnuli ve středověku.
Kolik jich v té Praze (kromě historického centra) je?
Já se ještě ve 3 letech bál klekánice, ale aspoň jsem neměl večer potřebu chodit po vesnici. Bál se klekánice někdo další?
Mel bych dotaz – prostrednictvim redakce – na toho pana co pravil v clanku: Podle Michala Beránka z městské firmy OICT je příčinou pomalého rozjezdu střídání dopravních prostředků po cestách městem paradoxně také velmi hustá síť zastávek MHD, která nenutí lidi přesednout „na poslední míli“ na kolo. Jakoze tedy pro blahy pocit toho pana bych mel namisto pesi dochazky na nekolik malo desitek metru umistenou zastavku rano osedlat bajk, dojet k nejake vzdalenejsi zastavce MHD, tam kolo odstavit a pokracovat metrem nebo tramvaji, abych si pak odpoledne tuto kombinaci zopaknul v obracenem poradi?? A ze by k tomuto cili mela… Číst vice »
Taky mě tím překvapil. Něco jiného je dojet na kole na nádraží na vesnici nebo v menším městě, ale je blbost řešit 2 kola: z domu na metro a pak z metra do práce.
Tak od toho je ta “sdílená” mikromobilita.
namisto huste site MHD tedy radsi ridsi sit plus houfy sdilenych kol?
ne, diky……..
Na to jste zase přišel kde? Zkuste reagovat na to co píši a nedomýšlet si hovadiny, které nepíšu. Takhle fakt fungujete i v reálném životě? Že si postavíte slamněného panáka a pak se proti němu vymezujete? Pouze jsem se pokusil vysvětlit účel sdílené mikromobility ve vztahu ke komentáři výše.
sdilena mikromobilita je dle meho nesmysl – pokud funguje MHD (a v Praze fakt funguje, srovnejte s libovolnou metropoliEvropy a prazska MHD bude v top 3)
Sdílená mikromobilita je mimochodem skvělý doplněk k MHD. Například pro rychlý dojezd ke stanici metra. To ukazují i data z Prahy.
Oukej, to Vám neberu, na vlastní názor máte samozřejmě právo (byť já s Vámi nesouhlasím). Jen mi přišlo bizarní cpát mi Váš názor totálně mimo kontext a vkládat mi do úst nějaký nesmysl, který jste si sám vymyslel, abyste mohl proti tomu nesmyslu hned argumentovat a který jsem já vůbec nenapsal.
Přečtěte si článek, ať víte, o čem je řeč.
Však já si ten článek četl, reagoval jsem na ten komentář nade mnou, co je na tom tak těžkého k pochopení? Pán nade mnou píše: „je blbost řešit 2 kola: z domu na metro a pak z metra do práce.“ Na to jsem reagoval tou mikromobilitou.
Moc přemýšlíte. V Praze je panika, kdyby někdo musel ujít 100m pěšky, také jsou místa, kde jdete 3km na autobus, a ještě na to nikdo nezemřel ( a to ani po setkání s medvědem). Ale v Praze to skutečně je nemoc, sám jsem to tam zažil, musel jsem jít na zastávku metra 300 m, a to mě frustrovalo, nyní na menším městě, ač na stáří, chodím pěšky všude. Proto bych se do Prahy již nikdy nechtěl vrátit. Vyšší platy, ale zato nějaká psychóza z nedostatku času, a frustrace, že autobus nestojí před mým vchodem, ale vedlejším.
Přesně tak, a hlavně za to zapůjčení kola ZAPLATIT.
V Nizozemsku mají na to koncept Ontvlechten – něco jako “rozuzlení” — oddělení komunikačních sítí pro auta, autobusy, cyklisty a pěší. To by v Praze znamenalo zrušit až 2/3 ulic/silnic pro auta a přerozdělit je pro cyklisty a MHD.
V Praze jsem používal kolo jako výhradní prostředek cesty do zaměstnání dva a půl roku. 1. Absence infrastruktury je problém, ale zpravidla existují cesty, kudy se lze provozu více či méně úspěšně vyhnout. Z mého pohledu byly největší komplikací velké křižovatky. Potom je to už ale jen otázka zvyku a předvídání situací, na které je nutno si dát pozor. Ale souhlasím, že pro velikou část obyvatel jde jistě o velikou počáteční bariéru a dětem takový způsob dopravy doporučit nelze. V čem byl z mého hlediska, kromě křižovatek, největší negativní dopad absence infrastruktury bylo počasí a tma: v dešti, na sněhu,… Číst vice »
Ad 5.: Záleží na trase a vzdálenosti (a času, kdy je jízda uskutečněna). Na 1 – 2 zastávky metra je kolo opravdu rychlejší. Auto vítězí zejména na tangenciálních trasách, kdy MHD musíte obvykle s přestupem, případně na nich má autobus poměrně dlouhé intervaly. Pokud jede člověk přes „celou Prahu“ a výchozí i cílový bod je poblíž metra, pak metro po většinu dne jednoznačně vítězí, zejména spolehlivostí. A, samozřejmě, záleží taky na tom, kolik toho s sebou vezete. A, v neposlední řadě, na kole pojede po Praze spíš ten, co sedí celý den za stolem, než ten, co stojí u soustruhu… Číst vice »
Mně ten nadpis nepřipadá přehnaný. Max nepřesný – potenciální cyklisti se bojí. Já bych třeba po Praze rád jezdil na kole. Na pravidelné dojíždění mám fajn trasu z hlediska sklonitosti i možnosti zaparkovat kolo/využít sdílený. Ale prostě nemám tolik odvahy, abych vjížděl na silnice s tím množstvím magorů, co se po Praze pohybují. To ostatně potvrdí i každý normální řidič, že je v Praze koncentrace blbounů, co by vůbec neměli mít řidičák, nějak výrazně vyšší.
Využijte svého práva nejezdit.
Vy jste cizinec? Že nechápete podmiňující způsob v češtině a nedošlo vám z něj, že tedy nejezdím?
Nejezděte, auto nad vámi většinou vyhraje. Nejlepší k cyklistice jsou méně frekventované cesty,Zdraso. Morava, Vysočina.
Ono je to skoro všude, i když záleží na místních podmínkách. Já se u nás bojím i v autě, ale třeba D4, D6 – pohoda, D1, D7 – jeden vrah za druhým. Nejhorší řidiče vůči cyklistům znám z ústeckého kraje a potom v letních měsících „turisti“ i někteří místní v okolí významných turistických cílů (třeba křivoklátsko, třeboňsko, L-V areál). U nás jsou dvě výpadovky (III. třída), kde jedna je celkem v pohodě a na druhé se klepu i v autě. V poslední době se to ještě nějak rozdvojilo, spousta lidí jezdí už docela opatrně a potom jsou ti vrazi, kteří… Číst vice »
Já bych naopak řekl, že cyklisté se v Praze smrti nebojí – alespoň podle jejich způsobu jízdy to tak mnohdy vypadá.
Tahle debata je dost směšná, když v těchto dnech se otevírá rekonstruovaná Vodičkova a do kolejí město zase dalo ty samé velké kostky, přes které většina cyklistů neprojede (nebo velmi špatně). Přitom stačilo tak málo a pokračovat ve stejné dlažbě jako je ta na Vaclavaku…. Je to arogance a neochota města a totální neschopnost něco efektivně plánovat. Jak pak chcete cokoliv budovat, když ani tohle nedokáže Praha zkoordinovat? Velké zklamání!
Ono to bude tím, že kostky jsou drahé, tudíž když ty stávající vyndali, tak je vrátili zase zpátky.
Pro cyklisty v Praze mám špatnou zprávu. Jejich obava je zcela oprávněná, skutečně zemřou. To platí pro všechny živé tvory a cyklisté nemají výjimku, dokonce ani v Praze ne.
Možná ale někteří nedávali v hodině přírodopisu tolik pozor, nebo byli zrovna na záchodě, a tak si dodnes mysleli, že jsou nesmrtelní. Leccos by to i vysvětlovalo.
Každý k moři dopluje někdo dříve a někdo později kdo v životě bajkuje ať neztrácí naději …
🙂
A já k tomu doplním – jestli mě budete na chodníku svojí bezohledností ohrožovat – zemřete i dříve
No co, lidi to tak chtějí. Kdyby ne, tak se to změní.
To není úplně pravda.
Na souvislých trasách aspoň podle Vltavy se pracuje extrémně pomalu. A vůbec není kvůli tomu potřeba redukovat silniční dopravu, nebo dokonce uzavírat pro iad nějakou ulici. Taky kočičí hlavy jsou pro ježdění na kole dost odpuzující.
Nebo máme cyklomagistrálu z Prahy do Skochovic. Kdy konečně někdo udělá lávku na skochovickém železničním mostě? A kus návazné cyklostezky podél trati Měchenic? Snaží se vůbec někdo? Dál lze zamířit do Bojovského údolí. Ale s dětmi tam z Prahy na kole nikdo nepojede.
No ano, kdo se snaží? Myslíte, kdo ten tlak na politiky udělá za vás?
V Praze je to takto: pruh pro auta (jeden), červené omalovánky pro nebojácné cyklisty, parkování, neudržovaný trávník a chodník v režimu cyklostezka.
Chodník v režimu úzká popraskaná a hlavně občas přerušená cyklostezka. Prostě se dělají kilometry cyklostezek, ale bezpecné souvislé trasy zejména s ohledem na děti na kolech, to teda ne. To je moc práce.
A hlavně se všichni vyserte na boj mezi cyklisty a IAD. Mnohem lepší je spolupracovat a i ty vozovky a cyklostezky a cyklopruhy dělat ohleduplně k cyklistům, prosím i řidičům. Aby všichni vyhráli. Většinou není ani potřeba dělat kompromisy. Žádný souboje jako třeba AutoMat, z této organizace bych blil.
Přesně.
To mi povězte, KDE je v Praze na silnici cyklopruh a na souběžném chodníku cyklostezka.
Pokud jste tím nechtěl říct, že cyklisti si z něj nezákonně dělaj cyklostezku.
V Haagu je to zleva takto: pruh pro auta, pruh pro auta, parkování, trávník, cyklopruh,, trávník, chodník, dům.
Máte tolik volného místa v městech ?
Jak kde. Praha je z velké části modernistické a rozlehlé město, jenže ani v těchto sídlištních částech se bezpečné řešení nerealizuje.
Přesně.
V centru Prahy? I kolem Vltavy, kde je jediná smysluplná trasa pro cyklodálnici?
Praha bohužel nedokázala pořádně vybudovat cyklistickou infrastrukturu ani podél Vltavy. V centru na levém břehu zážitkový průjezd přes Kampu, na pravém břehu pro změnu úzké nábřeží s tramvajovými kolejemi. Náplavka je pro cyklisty nepoužitelná. Trochu se zlepšily Holešovice, ale stále chybí asi 100 metrů cyklostezky na levém břehu mezi Trojským mostem a Stromovkou. Povltavská podél vody je taky za trest. Projekty jsou, ale realizace vázne..
No a kočičí hlavy jsou taky sranda, zejména když je to v režii DPP. Ona asi ta MHD nějak těm cyklistům škodí.
Oprava Malostranského náměstí – nic.
Oprava Vodičkovy – nic.
Je vidět, že na dolním Václaváku to vypadá trochu líp.
DPP se ani nesnaží tajit tím, že cyklisty rádi nemají. Trochu paradoxně neradi řeší i chodce. Jejich uvažování je, že tyhle módy dopravy zdržují plynulý průjezd, proto se třeba ve Vodičkově nic nezměnilo. Smutné.
Ja jsem za ne naopak rad, pokud jedu po rovine a nebo z kopce, tak neni problem jet na kole rychle namisto popojizdeni v kolone s auty. Do kopce se mu samoztejme vyhnu a jedu jinudy, protoze je mi jasne, ze nepojedu rychleji nez bus.
Napr v C. Budejovicich takove pruhy nemaji a je opravdu parada jet v prostrednim pruhu, vpravo predjizdejici auta, vlevo trolejbusy, protoze ne vzdycky clovek jede tam, kam vede cyklostezka…
Konference marnosti cyklohujerů? Lidi nechtějí jezdit na kole, protože máme moc dobrou MHD? Co bude dál? Zakážeme auta, aby bylo kde stavět cyklostezky a zařízneme MHD, abychom donutili jezdit lidi na kole, protože to je „správné“?
Proč mi to asociuje parafrázovat tu hlášku z Černých baronů – „o tom, co je správné rozhodujeme my, strana“?
Fnuk.
Smazáno pro tupost
Jako nezlobte se na mě, ale to co jste předvedl v tom vašem komentářu to je prostě čistá demagogie. To by mě fakt zajímalo, v jaké zemi a městě žijete, že mate pocit, ze něco takoveho hrozí. Zakazovat auta? V ČR? Jako vidite aspoň jednoho relevantního politika, co by něco takoveho rikal? Do silniční infrastruktury se liji neskutečné prostředky a vy tady budete vyplakavat, ze vás někdo chce v něčem omezovat? Naprostou většinu všech ulicnich prostoru zabira infrastruktura pro auta a vy tady budete fňukat o zakazovani aut? Nechovejte se jako demagog, nestavejte slamenene panáky a budu na vás reagovat… Číst vice »
Škoda, že si všechno berete moc osobně a hned startujete jak čertík z krabičky, to je potom jakákoli diskuse marná, to je pravda. Ale jistě jste spokojen, že máte tu moc rozhodovat o tom, co je „správné“ a smazat mi příspěvek. Ten pocit z dobře vykonané práce je jistě uspokojující. 🙂 Jen si dovolím podotknout, že lidé podobného přesvědčení už se zmýlili mnohokrát, ale bohužel ještě jsem neviděl, že by to dokázali přiznat, když se nakonec ukázalo, že jsou věci jinak. A k tématu – od lidí, co jsou schopni přijít s tím, že za malé počty cyklistů může moc… Číst vice »
Smazal jsem vás já.
Dobře, v tom případě se panu Radkovi omlouvám a to co jsem psal jemu platí pro vás.
Poslužte si.
Okay, máte pravdu, asi jsem to přehnal a neměl jsem říkat, že fňukáte. Taky by se mi to nelíbilo. Omlouvám se. Přišlo mi opravdu demagogické mluvit o zákazu aut, když tomu nic nenasvědčuje ani k tomu nesměřuje, ale máte pravdu, že Vám to mohu sdělit kultivovaněji. Jinak já Vás samozřejmě nesmazal, jak bych to asi tak udělat. Co se týče toho zbytku – na to moc reagovat neumím. Závěrem tedy snad jen prosba – očekáváte-li slušnost od druhých, diskujte prosím rovněž slušně – nepoužívejte argumentační fauly (slamněný panák a šikmá plocha), nebuďte demagogický. Já se naopak budu snažit s Vámi… Číst vice »
Tedy do silniční infrastruktury se lijí ohromné peníze … v ČR, ne v Praze. V Praze magistrát hodně zvažuje, aby neudělal náhodou něco pro řidiče, … a přiznejme si, že skoro každá domácnost vlastní auto a řidiči jsou stále ještě majorita, přinejmenším nad cyklisty převažují výrazně. Když Praha jednou za 20 let postaví nový most, tak na něj smějí všichni, jen řidiči ne. Nové silnice v Praze neexistují, nové cyklostezky snad ano. Vsadím boty, že za posledních 10 let vzniklo násobně více cyklostezek, než silnic (na území Prahy)
Nebude to třeba tím, že infrastruktura pro auta se budovala celé generace a je de facto hotová, zatímco pro kola se sem tam jen občas něco zbastlí a pořád je to jen znouzectnost?
A co Blanka?
Vymýšlení slaměných panáků by vám šlo.
Mě právě ne, ty vymýšlí na té konferenci. 🙂
Předvádíte krásný příklad východní malosti. Kdyby svět stál na lidech jako vy, lezeme po stromech.
Nerozumím. V čem přesně by ta malost měla spočívat, můžete to prosím nějak rozvést a vysvětlit?
(nebo je to jen takový výkřik a nějakým vysvětlováním se nehodláte obtěžovat?)
Motat se ve stejném prostoru s auty aspoň mě přijde nebezpečné, sám vjíždím na silnici nerad a tedy co nejméně. Ty souvislé úseky vyhrazených cyklostezek citelně chybí.
Titulek mi přijde trochu přehnaný, ale že přijdou k újmě, je větší pravděpodobnost. Občas čtu diskuze autíčkářů a doslova je z některých cítit ta nenávist. Navzájem si tam třeba radí přidávat octovou vodu do ostřikovačů, kterou pak zbůhdarma kropí cyklisty. Na silnici se nechovají kolegiáně ani k ostatním řidičům v autech. Jak by pak mohli respektovat cyklisty a další nemotorizované účastníky provozu?
Bohužel východní myšlení – těmto lidem auto do ruky nepatří. Většině lidí to ale nevadí, takže jsme tady jako u křováků.
To nemyslíte vážně, který pitomec by něco takového dělal? Ostatně ta octová voda by škodila i jeho vlastnímu autu, je korozivní, nebo se pletu?
To jsem se dočetl, nevím, jestli to mysleli vážně oni. Ale naštěstí jsem neměl možnost tuhle jejich vychytávku zakusit.
Ono to takhle být musí, jinak by cyklisté museli jezdit v pruhu s auty. A to by potom byl motoristický řev
Pardon. Žiju v Karlíně. Je to celá čtvrt placka, žádné kopce. Ve většině čtvrti mají cyklisté svůj pruh i v protisměru v jednosměrkách. Většina čtvrti má povinnou max. rychlost 30km/h. MHD je tu pouze tramvaj na jedné jediné ulici.
A stejně tu drtivá většina cyklistů jezdí po chodníku a ostrohu ohrožují chodce.
Tak kde je chyba?
Zrovna na Karline mne na kole strasne stresovaly tramvaje, clovek proste nema kde jet, budto sklouzne do zlabku kolejnice (coz je o hubu), nebo jede uprostred (a na zada mu funi x tunovej kolos, kterej dvakrat dobre nebrzdi), nebo se aspon na krizovatkach snazi uhybat a provoz za sebou pustit…
To fakt radsi ten chodnik, nebo jet uplne jinudy.
Prozradím vám tajemství: Karlín lze pohodlně projet Pernerovou (i Křižíkovou, neb tam mají cyklisti svůj cyklopruh i proti srsti jednosměrek) a skrz Invalidovnu od Florence až k Rustonce, tedy skoro na Palmovku – tam žádné tramvaje nejsou, a provoz aut minimální.
Svůj pruh? Možná tak piktogram v protisměru v jednosměrce… Jinak když už se ptáte, pravděpodobně to bude úzkými (resp. parkováním zúženými) ulicemi doslova přecpanými auty s mizerným rozhledem (parkování po obou stranách, časté nedávání přednosti…), částečně asi i špatně řešeným napojením na stezku u Vltavy. Možnost jet v protisměru v jednosměrce je sice fajn, ale přes den je to dost adrenalinový zážitek. Po chodníku bych tam teda nejel (chodců je tam taky dost, navíc každých pár metrů přechod/výjezd), ale chápu, proč to tam řadě cyklistů na silnici vadí. Když nad tím tak přemýšlím, Karlín je tak nějak nekomfortní snad pro… Číst vice »
Protože není stavěnej na garážováni aut na ulici. Ale prostě není vůle to akceptovat.
Stačí aby měl stavebně oddělený cyklopruh i chodník větší prioritu než parkovací místo. Dokud není cyklopruh nelze kolem komunikace vybudovat parkovací místa.
Jak já to vidím, tak spíš než cyklopruhy budou vznikat pruhy pro samořiditelná vozidla…
Tak nezbyde místo na nesamoříditelná vozidla
Zbyde. Nezbyde místo na parkování – tam budou kontejnery na odpad, aby byly v dosahu samořiditelného popelářského auta…
Se samořiditelnými auty nebudou parkovací místa potřeba – člověk vystoupí do práce a auto nechá kroužit kolem bloku 🙂
Proč by to mělo mít speciální pruhy? Samoříditelným autům se v některých ohledech infrastruktura musí přizpůsobit ale s „hloupými“ auty s řidiči dokáže samoříditelné auto v pohodě fungovat na jedné silnici.
Zákony. Bude menší problém prohlásit nějaký pruh za místo, kde nemá nikdo co dělat, než řešit všechny možné konfliktní situace obecně.
Jasně, bude jednodušší rozkopávat celou republiku než napsat legislativu…
Napsat legislativu je v podmínkách Čé eR problém srovnatelný snad jen se stavbou města na Marsu….
Zato dopravní projekty tu trvají měsíce 😉
Přemalovat pruh jde celkem rychle. Ono se do toho samosebou nikomu chtít nebude, ale s naší strukturou populace bude za pár let opravdu problém najít (a zaplatit) řidiče MHD…
Samozřejmě, uděláme si z ulic ještě neprostupnější hradby, než jsou teď.
Ještě nějaký geniální nápad?
Máte nějaký jiný nápad, jak se vypořádat s vlnou odchodu řidičů z pracovního trhu, která se na nás valí?
Zaplatit novou vlnu.
Tak to hodně štěstí…přeplácet lidi budou všude, a většina toho bude lepší práce a za víc peněz…
No tak to podle asi dvacet let platné normy pro projektování místních komunikací ČSN 73 6110 to tak má být. Explicitně v pořadí chodci, MHD, cyklisté, motorová vozidla.
Jenže do schvalovacích procesů zasahují „dopravní inženýři“ PČR závazným stanoviskem a pak také politici.
Ale samozřejmě, že na normy se odkazuje jenom tehdy, když se to hodí. 🙂
Zemřeme přece nakonec všichni. K článku s bulvárním titulkem se nic jiného dodat nedá.
Zemřeme, ale nemusíme tomu nutně jít naproti.
Samozřejmě, můžete začit.
Přijde vám taky tak absurdní žehrat na to, že Praha má moc dobrou MHD a kvůli tomu málo lidí jezdí na kole a to dneska není cool? A za vzor dávat města, která jsou rovinatá a zjevně tak rozvinutou MHD nemají?
Neprijde. Moc dobra MHD temer zadarmo stoji ohromne penize, ktere mestu chybi jinde. A dalsi naklady jsou neprime, skrz civilizacni choroby, ktere lze predchazet pravidelnym pohybem namisto jezdeni dve zastavky tramvaji.
Přesně. Dnes jsem četl článek o tom, jak je strašně moc lidí obézní. No a v Praze je jízda na kole až na posledním místě, nejvíc komfortní je to dělané pro auta a mhd. Takže i tohle přispívá k problému
Skutečná nedotovaná cena lítačky by byla přes 20 tisíc. Akorát se platí z daní. Cyklostezky vyjdou levnějc.
Třetina populace v důchodech, přední příčky v obezitě a cukrovce… Jo určitě za to může jen ta MHD.
Souhlasím s vámi, ale myslím, že i v Praze je mnoho lokalit, kde by využívání kol na úkor MHD dávalo smysl. Hlavně mám na mysli sídliště typu „rozsypaný čaj“, kterých je na okraji Prahy plno. Obvykle tam jezdí přecpané, věčně zpožděné autobusy 2-3 km na nejbližší stanici metra. A lepší to nebude, protože řidičů je a bude nedostatek.
Bylo by mnohem efektivnější, kdyby lidé z těchhle čtvrtí jezdili na MHD na kole a autobus by zůstal pro důchodce. Např. by díky tomu mohl platit prázdninový jízdní řád dejme tomu od dubna do října.
To můžete aplikovat, dokud jste mladej, zdravej, svobodnej a bezdětnej.
Samozřejmě. Relativně kvalitní a levná MHD je jedna z mála věcí, kde Praha hraje první evropskou ligu a mlže konkurovat zbytku Evropy. Skoro ve všech ostatních ohledech zaostává a bez ní by to byla už úplná katastrofa. Lidi samozřejmě nejezdí málo na kole kvůli MHD, ale neexistující cyklistické infrastruktuře.
CAMP je narozdíl od vás extrémně veřejnosti prospěšná organizace, díky které je o rozvoj města konečně zajímají i běžní obyvatelé.
Kdyby jen 40%.
Je to 45% jen za to, že jsem zaměstnán. Po sečtení s dalšími daněmi mě stát oloupí o cca 65% z toho, co vydělám.
A kdyby to tak nebylo, tak inflace stejně požere i zbytek. Fér by bylo takto zdanit i všechny ostatní, včetně rentiérů.
Praha, na rozdíl třeba od Berlína, nebo Amsterodamu, je kopcovitá. To je první problém.
Druhým problémem pro mě je, že přijedu zpocený. Nemám v práci možnost ani sprchy, ani převleku.
Tím pádem pro mě pracovní cyklistika neexistuje. A ve volném čase na kole najezdím ročně přes 4000 km.
Tomu moc neverim, po par mesicich jezdeni na kole po Praze a na obcasny vylet me uz Prazske kopce nespoti. Tedy ty bezne, jako treba na Zizkov, Vinohrady nebo Pankrac. Jestli pracujete v Bohnicich nebo na Tocne, tak asi jo
Však nemusíte jet jako na TourDeFrance, já občas do práce na Rekole jedu a zpocený nepřijedu. Jedu si pohodičku a i přesto mi cesta trvá stejně jako MHD. A že je Praha kopcovitá? Jo to je, ale proč teda neexistují souvislé trasy v nížině a v terasách typu Praha 4 nebo Stodůlky?
Pracuji v centru. A bydlím v Újezdě nad Lesy. Tedy tak 20km. S tím nemám problém, vzhledem k tomu, co ročně najezdím. Ale zpotím se, protože ten průměr kolem 20 chci držet. Abych jel 10 a jel jednu cestu 2 hodiny, to fakt ne.
No tak to máte napsat hned ze bydlíte kdesi za městem… Tak to potom ano,ale nějak si pletete pojmy městská cyklistika a dálkové dojíždění. Protože drtivá většina lidí co by po Praze jezdila ráda by kole to má do 5km, velká část třeba do 2. Takový lidé si můžou dovolit pohodovou cestu do práce a o takových lidech to celé je, takových závodníků co jezdí do práce 20 je jen pár a pro ně se to nikde nestaví.
Tak to pochybuju, do 2 km do práce má do 10 procent pracujících , alespoň podle kolegyň a kolegu
Do 2km mohou do práce klidně chodit pěšky.
Však na kole by jezdilo maximálně těch 10 procent, tak co řešíte? Já pracuji v Holešovicích a půlka lidí bydlí do 15 minut na kole, každý to máme v práci jinak.
Však 10 % je taky zhruba to číslo, o kterém se tady bavíme. Nikdo netvrdí, že Praha má být druhá Kodaň a každý druhý má jezdit do práce na kole. Ale zároveň v Praze je 20% všech cest autem do 2 km, což jsou zkrátka ty cesty, kde třeba sdílená mikromobilita může udělat hodně parády.
Vaše bohorovnost, s jakou ostatním radíte, co mají nebo nemají dělat, to je doslova na pár facek.
Já jen říkám že městská cyklistika je o jízdách na krátké vzdálenosti, ne o závodění 50km denně do práce a z práce, ale pardon, asi budete taky jedna z těch agresivních šprcek co dělají cyklistům ve městě medvědí službu
Fanatik, který by nejraději dojíždění na kole nařídil, jiné obviňuje z agresivity? 🙂
Nařídil? 😁 Kde to říkám?
Mimochodem nejsem fanatik, do práce jezdím na kole, MHD i autem. Podle potřeby. Nikomu nic nenařizuji a ostatním neříkám čím mají do práce jezdit, je to jejich věc. Já jen říkám, že městská cyklistika na dojíždění do práce je především pro ty co bydlí pár kilometrů daleko, stejně tak pro dojíždění za jinými službami. Se vzdáleností klesá procento potenciálních uživatelů, to dá rozum a ukazuje to praxe ze všech velkoměst. Takže to že tady někdo je ochotný jezdit 20 km do práce je moc hezké, ale takových je opravdu minimum, pravděpodobně pojede z Újezda do centra na kole jen pár… Číst vice »
Argumentační faul.
Takže?
Souvislá trasa vám Stodůlkách, co si od Tím představujete , podle mne tam je.
Možná tak při pohledu do mapy, je tam pár zlegalizovaných chodníků, nic co by se dalo považovat za rozvinutou síť. No a co ten zbytek? Co je na Severní terase? Co je na Pankráci, co je ve Vysočanech kromě rekreační A26?
Nejen při pohledu do mapy. Tu souvislou cyklotrasu veStodůlkách jsem v posledních letech několikrát projel.
Právě Stodůlky mají jednu pěknou souvislou trasu.
Protože tam jsou místní účelové komunikace, po kterých mohou cyklisti jezdit i bez vyznačených cyklopruhů. Tady to vypadá, jak kdyby cyklisti jinam než do cyklopruhů nesměli.
V době, kdy existují elektrokola, je kopcovitý terén irelevantní argument. Tudíž odpadá i druhý problém, protože nepřijede zpocený.
Ale to je problém – cena. Kam to kolo bezpečně uschovám?
Proč se ptáte mě? Nevím, kde žijete ani kde pracujete.
Třeba Nuselský most by problém v jedné části Prahy vyřešil, jenomže návaznost od něj je z obou stran pro cyklisty katastrofální a vhodná spíš pro sebevrahy (magistrála), nebo pro nadšené objížděče ochotné prodloužit si několikanásobné trasu, nebo pro porusovače zákona, kteří dají přednost chodníku před smrtí, ale i před zákonem (těch je nejvíc, ale furt dost málo). Takže řešením by vlastně bylo dle téhle logiky zavřít Nuselský most pro auta, protože těm kopce nevadí.
zajímavé je, že městská cyklistika je rozvinutá i v Drážďanech, kde jsou kopce obzvláště na pravém břehu.
Po Praze používám kolo poslední dva roky jako primární způsob dopravy, (ze začátku pro zlepšení zdraví) a můžu potvrdit a doplnit spoustu problémů, které pražská cyklistika má: Zmíněná až přehnaně dobrá a extrémně dotovaná MHD. Lidi nepřemýšlí o jiných možnostech, když tramvaj jede každé tři minuty a autobus vymete každý blok. Cyklopruhy jsou vymyšlené jako prostředek ke zpomalní aut, ne pro nějaký reálný užitek cyklistů, přiznávají to i politici. Jinak by cyklopruhy nemohly vést odknikud nikam a ústit do neřešených rušných křižovatek. Skutečné cyklopruhy na silnici opravdu oddělené od aut jsou velmi vzácné. Taky v cyklopruzích pořád někdo parkuje. Cyklopásy… Číst vice »
Díky dávám palec nahoru a s většinou se ztotožňuji
No a kde mám jako kurýr zastavit, když parkovací místa pro zásobování jsou obsazena drahými auty přes celý den !
A když vezu zakázku, tak jí vezu načas, nemám čas někde hledat nějaké parkovací místo a pak k zákazníkovi docházet x stovek metrů !? By jsi pak stěžovali že jim to ještě doručuji pozdě a za to můžu být potrestán
Tohle si ale musíte vyřešit se svým šéfem, neospravedlňuje to porušévání zákona.
Nebo se zákazníkem. Pracujete snad na IČO, ne? Tak si můžete účtovat vlastní 😉
Je to tak, stěžujte si u politiků a jejich voličů, kteří odmítají takový systém parkování, který by uměl prioritizovat míru akutnosti/potřebnosti jednotlivých parkujících. Dokud budeme mít tady ten pseudosocialistický systém, tak z něj budou vždy benefitovat nejvíce ti, kteří jezdí nejméně. Což je dost bizární a v podstatě přesným opakem definice funkčního a efektivního systému.
Já bych na vašem místě dal výpověď.
Mně by se příčilo dělat práci, kde denně vědomně porušuji dopravní předpisy a někoho tím omezuji.
Proč se na tohle ptáte cyklisty? Když nebude někde místo, tak jste schopen někomu vjet i na neohrazený soukromý pozemek a budete se vymlouvat „kde mám jako kurýr zaparkovat?“? To snad nemyslíte vážně.
Jestli jako kurýr jedete autem, zastavte v pruhu pro auta (který je pro vás) a ne v pruhu pro kola (který máte nechat volný pro kola). Co je na tom tak složitého?
Tohle oni nepochopí, reálný svět je jim cizí. Prioritizují to svoje hobby, před vším. Na zákon se odkazují, když jim vyhovuje, jinak červená není zeď a jízda po chodníku je pohoda. A taky skupinová logika, Vy si parkujte, kde chcete, to nás nezajímá, tady je to pro cyklo.
Proč extra pruhy když si každý druhý jezdí kudy ho zrovna napadne. Pár dní zpátky jsem viděl jak se nějaký trouba prodírá plným tržištěm jen aby sportovec to neměl o deset metrů delší, jestli ho vůbec napadlo že by mohl jed okolo. Pak takový křičí jaké jsou ohledy a infrastruktura jinde ve světě ale aby se tam taky podívali na chování to už né.
Každý druhý? Spíš asi tak každý 20.
Překvapí vás to, ale ono to souvisí. Pokud je infrastruktura nebezpečná, budou jezdit hlavně otrlý až přidrzlý cyklisti. Ti, co by jezdili slušně, se bojí.
Ano v Praze cyklistické dopravě konkuruje extrémně levná a dobrá mhd. Ale zase se mi líbí, když na Výtoni spadne trolej, jak všichni naskáčou na sdílená kola a to i v zimě.
Ještě k té ceně za mhd. Že je mega levná je asi dobře ale zase ty peníze pak můžou chybět jinde. Třeba v kvalitnějším veřejném prostoru. Je potřeba nad tím přemýšlet.
To spíš chybějí peníze investované do silnic a dálnic. Ty navíc na rozdíl od investic do MHD dopravní situaci ve městě zhoršují, protože motivují lidi k používání aut.
S těmi cyklopásy na chodnících souhlas, mnohde by to šlo. Jenže když vidím ta hovada, co se řítí i po takovém vhodném chodníku hlava nehlava, tak nevím, nevím… Zásadní rozdíl je totiž v tom, že na „vyspělém placatém západě“ jsem žádné cyklospurtery na takových pásech nezažil, všichni jeli langsam, aby nikoho neohrožovali ani nelekali.
Pro mě je např. úplně logické, že když najedu s kolem na chodník tak jedu převelice opatrně a pokud vidím chodce, slezu z kola.
S praxí a pravidelným ježděním ten strach z městského provozu za chvíli opadá.
Ten titulek vymyslel sám autor, nebo to říkají cyklisté?
Každopádně cyklista je velmi zranitelný, podle toho by se měl při jízdě chovat…
Oni se podle toho chovají. Odtud ty nářky na jízdu po chodníku…
Ano , na silnici mají terč na sobě a bojí se a na chodníku jsou jako přímo ožralý vrah či turisti na e-shitech vrazi přímo, včera 4 ožralí turisti e kolobrndy Karlákem pěkně na červenou v protisměru směrem do Žitný, 3 auta od Lazarské ohrozili, pak oxidovali na chodníku a na přechodu pro změnu malém srazili chodce na zebře, ani korunu bych nedal na cyklopruh, atd. úplně je vyčlenit jako u Vltavy, jinak útrum, motorkám se taky nic nestaví a pak vás jen těmito nesmyslnými pruhy na úkor rozměrům pruhů normálních ještě navíc ohrožují zmíněné motorky, banda kurýrů všeho druhu… Číst vice »
U nás jsou pruhy pokud nejsou něčím zúžený tak o půl metru užší než v Německu nebo Francii……… autobus nebo větší auto v levém pruhu nemá šanci aby někam nekoukal
Právě že spousta se jich tak nechová. Jezdím po Praze (či spíš po jejím okraji) denně převážně na kole, ale i autem, a denně vídám adepty Darwinovy ceny na kole, kteří se neobtěžují ukázat, že budou odbočovat. Mnozí se ani neohlédnou při odbočování doleva. A jedou si často po chodníku i tam, kde mohou v klidu a bezpečně jet po silnici. Jako cyklista se za tyhle bezmozky fakt hodně stydím.
Cyklista je zranitelný, a proto by pro něj měla být přizpůsobena infrastruktura.
Zrovna ta Vrchlického je super pro cyklisty. Když tamtudy jedu a mám za sebou autobus, tak se uhnu co nejvíce doprava a zpomalím, aby mě mohl bus bezpečně předjet. A i když se najde ignorant na kole, který bus nepustí, tak pořád ten bus jede alespoň 30 km/h za cyklistou namísto toho aby postával a poskakoval jako vozidla v levém ucpaném jízdním pruhu. Tamní řešení je pro mě jako cyklistu dobré a nevím o tom, že by tam autobusy díky tomu nějak kolabovaly. Pro cyklisty je třeba peklem Radlická, i když i tam se postupně mění vodorovné značení, které ač… Číst vice »
No jo, ale takových ohleduplných cyklistů je jen malé procento. Nadruhou stranu ty busy staví co „pár“ metrů, tak to zdržení nebude tak velké.
Tak na Vrchlického nějakého inteligenta napadlo zrušit zastávky Bertramka a U Zvonu, i když jsou docela daleko od těch tramvajových.
Osoba na klikošlapu běžně jezdí 15-20 km/h, těch, co jedou 30 km/h je velice málo. Vrchlického je s kopce, tak na běžném kole pojede tak 20, nanejvýš 25, těch 30 km/h a více pojede málokdo.
Osobní zkušenost pár dní zpátky: v nově rekonstruované ulici Na Florenci byl cyklopruh směrem na západ zablokovaný asi 7-10 auty „na blikačkách“, které tam stáli a dělali si z toho parkovací pruh (majitelé nikde, většina ani neměla blikačky zapnuté). V opačném směru mi do cyklopruhu najel a zablokoval mi cestu taxík, který nabíral paní. V celé ulici to měly být cyklopruhy fyzicky oddělené vysokými obrubníky, šlo by to udělat i dodatečně teď. Je velká ostuda, že nová ulice v úplném centru nemá v 21. století adekvátní cykloinfrastrukturu. Města na všechny světové strany jsou na tom lépe a Praha dále zaostává… Číst vice »
Mimochodem včera na státní svátek (kdy jsem očekával, že moc lidí nepojede autem do práce, že zásobování nebude a řemeslníci také budou mít volno) byla vskutku bizarní situace na Malé Straně. V horní části Nerudovy ulice je zabraná část chodníku kvůli 4 parkovacím místům navíc. Malostranské náměstí bylo plné parkujících aut, některá z nich stála i přes čáry modrých zón a nerespektovala příčné vs podélné parkování. V ulici vedle sv. Mikuláše směrem k Mostecké stálo asi 5 aut na semaforu a další přijížděla z horní části náměstí. Auta zde zbytečně mají 2 pruhy (jeden odbočovací a jeden přímý) a ještě… Číst vice »
Co na té situaci bylo tak bizárního? Takhle to tam vypadá plus minus denně.
Naivně jsem si myslel, že v den státního svátku bude jindy auty zahlcená oblast volnější. Bohužel my přišlo, že to bylo ještě horší, než je běžný stav.
Alespoň vidíte, že za to nemůžou dojíždějící za prací. Ty by tam ve svátek nebyli.
V centru je metro, ulice omezené prostorem a každé místo bez parkování a zásobování na úkor cyklonesmyslu je na lynčování a na návštěvu Bohnic
Být tam obrubník tak si budete stěžovat že se nedá přejet a že jste si z kola udělal osmičku atd
A ono se těm autům nedá vyhnout? Souhlasím, že stání na blikačkách je rozšířený nešvar; nejlepší jsou ženské, které jsou schopné zastavit na blikačkách na přechodu, aby si odskočily do trafiky pro cigára, nebo tak něco, přičemž o 10 m vedle můžou pohodlně zaparkovat.
Ad taxikář – kdyby do cyklopruhu nezajel, jak ta paní nasedne – to ji bude zase ohrožovat nějaký cyklista (přinejmenším bude řvát, že se mu tam motá).
Co třeba toho cyklistu nepředjíždět? Tak holt pojedete mezi dvěma zastávkami za ním. Není to ideální, ale když se holt v Praze musí ve všem ustupovat autům, vznikají z toho pro ostatní druhy dopravy takovéhle kompromisy. Je to pořád lepší, než kdyby tam nebyl cyklopruh nebo bus pruh a cyklisté nebo autobusy by museli jet v běžném pruhu.
A co ti cestující v autobuse? 50 lidí se má omezovat, kvůli jednomu cyklistovi? Mají zaplacenou jízdenku, tak chtějí jet podle jizdního řádu!
Správně. Ovšem ve většině případů ty tramvaje a busy blokují jednotlivci v óbrkárách.
Něco podobného si vždycky říkám, když jedu v Brně šalinou po Veveří směrem do centra. Auta parkující v jízdním pruhu v podstatě od Gorkého nutí ostatní auta najet na tramvajový pruh a ve špičce stojí na světlech až po Gorkého, čímž kompletně zablokují i ty přeplněné tramvaje. Takže pár sobců, kteří nutně potřebují zaparkovat pak omezuje a zdržuje vyšší desítky lidí v šalině. Přitom mají zaplacenou jízdenku, tak chtějí jet podle jizdního řádu!
Tady je problém ten, že ač Prahu i Brno stojí Městská policie obrovské prostředky, tak pracuje extrémně neefektivně a špatně a proto se dlabe na pravidla. To chce strukturální změny odshora až dolů, začít se může vyhozením obou ředitelů. Jenže to by nesměla oběma metropolím vládnout ODS
A Hřib je výhra a je to úplně vidět 😉
Na MHD se peníze utrácejí, ale na pár policajtů, kteří by se z těch pokut navíc mohli zaplatit, v rámci té podpory MHD, nejsou?
Dle zákona by měli ostatní řidiči umožnit autobusu opuštění vyhrazeného pruhu, takže je to pokryté.
Podobně by tomu ale mělo být když třeba cyklista objíždí blbě zaparkovaná auta.
To stejně na 99,9% podle jízdního řádu hned tak nepojedou (dokud se budou používat auta v tomto rozsahu) 😀
Filipe a zrovna vy pak budete hulákat, jak je možné že ten autobus nabral 5 minut zpoždění!!
Já osobně když jedu v takovém pruhu, občas koukám za sebe jestli nejede bus a když se blíží, rovnou mu dělám místo hned jak je to možné, jedině když se k sobě budeme chovat slušně tak bude na silnici bezpečně
záleží na lokalitě, ale zdatný cyklista busům MHD zpravidla nepřekáží víc než je nutné, tj. ty rychlosti jízdy jsou obdobné.
Nepřijde mi, že se cyklisté nějak bojí o život…v dopravě se chovají, jako by se jim nemohlo nic stát. Za to na chodnících jsou za největší hrdiny!
V každém civilizovaném městě jsou adekvátní cyklostezky a cyklisté tak nemusí jezdit ani po chodníku ani po silnici.
Dobrý fór. Cyklostezka na 500 metrech delší tak o 20 m a všíchni cyklésté radši po chodníku, nebo po silnici jen proto, že je to o pár metrů kratší.
Máte nějaký konkrétní příklad v Praze?
Cyklisté zemřou nakonec stejně, jenom snad ne na silnici…
“They are all dead. Everybody’s dead, Dave…”
I Olaf Peterson ?
K těm vystrašeným cyklistům, nevím kolik byl počet respondentů. Cyklisté co jezdí denně se už toho strachu zbavili, cyklisté s naleštěným kolem ve sklepě nebo garáži, které vytáhnou 2x za letní sezonu, ti jsou rádi že jedou a mají smrt v očích pořád…
Ještě je problém, že když máš slušné kolo, tak s ním nemůžeš nikam jít a někde ho nechat. Ukradnou Ti ho kdekoliv.
Posedlost slušnými koly je jedním z blokerů rozvoje cyklodopravy. Většina mentálně vyspělých lidí nepotřebuje slušné kolo, ale vystačí si s běžným městským kolem, třeba i několik (desítek) let starým, ale udržovaným.
Mor horských kol, který se tu rozmohl v 90. je absurdní a ve státech s rozvinutou městskou cyklodopravou se nám musí smát, co jsme to za blbečky a proč po městě jezdíme na kolech určených na hory.
Nejsem úchyl na značky a naopak bych se v oblečku a s kolem z TdF cítil trapně, ale po Praze, pokud se chci někam za rozumnou dobu dostat, oceňuji lepší kolo s převody do kopců a typické městské kolo alá holandsko nebo ty „sdílená“ jsou podle mne nevhodná. Ale ať si každý jezdí na čem chce, tohle vnucování jediného „správného“ nemám rád.
I kolo, které koupíte (ojeté) za 500 Kč může plný rozsah převodů.
Po několika měsících pražského ježdění do práce jsem musel přesedlat na horáka, kterému jsem jen obul jemnější pláště.
Dokud máme i na značených cyklotrasách kočičí hlavy, nelze jinak. Když se to nemám bát pustit 30 po rozbitém asfaltu, potřebuju širokou gumu a sakra dobrý odpružení. Totéž propadané kanály u kraje vozovky, kam mě občas vytlačí nějaké auto.
Až tu budou stezky jako v Holandsku, rád horáka vyměním za městské kolo, na kterém můžu jet s rovnými zády.
Jen doplním, že široké pneu je taktéž nutnost pro jízdy po tramvajovém pásu, jako je třeba značená cyklotrasa přes Arbesák a Švanďák. Nikomu nepřeji, aby se mu tenká guma městského kola zaryla do žlábku kolejnice. 🙂
No stalo se mi to už, ale přežil sem i na úzkých pláštích a dávám si ještě větší pozor než dřív, ale právě proto neodsuzuju lidi na horských kolech v Praze. Další věc je, že né každý má na víc kol a nebo je nemá kde uskladnit.
Městská kola mají většinou široké pláště, to si pletete se závodními silničkami
I na horáku můžeš jet s rovnými zády. Vše je jen o výběru geo a nastavení. Nicméně, kolena ti za ta rovná záda jednou nepoděkují.
Neznám nikoho, kdo by si koupil horské kolo pro dojíždění do práce po Praze. Všichni známí ho mají pro rekreační ježdění mimo město. A je celkem logické, že když v posledních pár letech začalo být vůbec možné se pohybovat s kolem i po Praze, tak lidi jezdí na tom, co mají. Nehledě na to, že použitelnost městských kol v Praze je z mnoha důvodů poněkud omezená. Jestli se tomu smějí Holanďani a pár českých blbečků je mi úplně jedno.
V Holandsku měli lidi, co jezdí rekreačně kola 2. Městské staré kolo a silničku. Městské kolo používali jen po městě do max 5 km. Já mám tady v Praze taky městské kolo na nákupy, ježdění na tréninky po místní čtvrti. Párkrát jsem na něm byl v centru ( 15 km), ale na dojíždění to není. V Holandsku pak bylo běžné, že pokud dojížděl někdo typicky jako tady relaci Kolín – Praha, tak měl jednu starou plečku v Kolíně a druhou v Praze. Takže na jedné dojel 2 km z domu v Kolíně a zamknul to na nádraží. Pak dojel vlakem… Číst vice »
A kde ty desetitisíce kol uskladníte? A za kolik?
v pražskym paneláku jsem rád, že pro rodinu uskladnim 4 kola. Další 4 jenom na ježdění po Praze bych asi musel pověsit na laně z okna nebo nevim, kam bych je dal.
Tak já se směji jim, že musejí, když to vezmeme do důsledku, používat tak předpotopní dopravní prostředek, aby se někam včas dostali a nemají použitelnou MHD.
Trochu zapomínáš na nás, kteří jedou na enduro kole do práce, a cestou z práce si na něm trochu zacvičí na trailech. A to se ani nebudu rozepisovat o pohodlí vlastního kola přizpůsobeného mým mírám a potřebám.
Takže kvůli krádežím, které tu jsou běžné na každém kroku, si mám pořídit levné kolo? 😀
Já bych spíš začal, aby se omezila ta lidská tupost a přestali se okrádat.
Nevím co považuješ za slušné kolo, ale já svá kola za slušná považuji (pro základní orientaci: pořizovací cena toho nejlevnějšího byla 73k, toho nejdražšího 187k). A nemám v Praze a okolí žádný problém nechat je někde zamčené pár desítek minut u stojanu či v nouzi u sloupu. Párkrát i několik hodin. A nikdy mi z nich nikdo neukradl ani příslušenství.
asi jste si sloupl nápis třeba KTM ze štangle, jak to tam necháte jste bez kola….
Je zajímavé, jak se někteří lidé bojí, že jim ukradnou kolo za 30.000, proto radši jedou autem za 800.000 a nechají ho stejně někde stát bez dozoru. Na odtahovce odvezete auto max. za pár minut. Vyheverovat na cihly a ukrást kola může být též dílem okamžiku. Nehledě na další možná úmyslná či neúmyslná poškození, u auta budou také mnohem dražší než u kola. A přitom ulice jsou plné drahých aut odstavených jen tak.
Přesně tak. Přestěhoval jsem se do ČB a o pár měsíců později mi ukradli ze společného dvora i velice starou skládačku.
O pár měsíců později ukradli manželce elektrokoloběžku a o rok později znovu 😀
Představte si druhou možnost, a sice cyklistu v pruhu vlevo od Vás, se zbytkem aut, kdy Vy ho berete z jedné strany a třeba náklaďák z druhé. Lepší?
Na cyklostezku nebývá místo. Kdyby náhodou místo bylo, dá se tam podélné parkování. Kdyby bylo více místa, dá se tam šikmé parkování….
Ale ono tam fakt to místo není (Vrchlického, či kterákoli paralelní možnost). Zato tam je trochu pásu zeleně a dokonce se stromy. Bus pruh je tam nutnost. Parkovací místa po levé straně nenutnost, ale potřebnost, neboť zoufalost rezidentů. Takových uličních prostorů, kde segregování nevyčarujete, je mnoho. Praha už je holt taková a schůzky lobbistů to nezmění. Házet „vinu“ za nižší podíl mikromobility než ve „vzorových městech“ i na hustou síť MHD ovšem pobavilo, byť logice té „úvahy“ rozumím a pojmenování problémů pražské mikromobility svědčí o nesystémovosti. Systém vymyslíte pouze restrikcemi pro „autíčkáře“, v užším, ale i širším centru hodně ostrými,… Číst vice »
A pár stromů, nějaký ten trávník, sloupy na rozličné účely a kdyby to bylo málo, přidá se další pruh pro auta.
Postavit v téhle politické podpoře a nesmyslných předpisů cyklostezku je opravdu nadlidský úkol
Obráceně je to taky téměř neřešitelné…
Já se tam zase bojím na chodníku, kde mě ohrožují cyklisté a koloběžkáři, kteří tam nemají co dělat.
Nejsilnější stránkou všech jednostopých vozidel je agilita. Kde má řidič dvě možnosti řešení něčeho, má jich cyklista třeba pět. Jestli jízda podle pravidel znamená pro cyklistu výrazný diskomfort – a když mu jde reálně o hubu, tak to JE výrazný dikomfort – bude cyklista hledat jinou cestu a najde – chodník. Tož tak.
“Nejlepším kritériem pravdivosti teorie je praxe.”
— V. I. Lenin
Stát v zácpě znamená pro řidiče auta výrazný diskomfort – tedy bude hledat jinou cesta a najde – chodník. Reálně se to naštěstí moc neděje (i když sem tam se nějaký takový pitomec najde – častěji se řidiči cpou na koleje a blokují tramvaje), ale je to stejný mindset. V obou případech si dotyčný řeší svůj problém na úkor někoho jiného: chodce. Občas mě cyklista na chodníku doslova „lízne“, když se řítí značnou rychlostí. Docela mě to děsí. Chápu cyklisty, že se bojí jet ve vozovce, ale mnohde to dělají i v místech, kde je provoz aut prakticky nulový. Někde… Číst vice »
Řidiči tak agilně zpravidla nejezdí, neb chodníky jsou autem obtížně průjezdné, zato velmi agilně parkují…
Zamenujete diskomfort ridice auta cekajiciho v kolone dalsich aut a realne ohrozeni cyklisty ve vozovce. Ridice auta na vozovce nic neohrozuje.
On si většinou vybírá tu nejkratší cestu. Vidím to u nás. Cyklotrasa je značená kolem sídliště, na silnici, která tam končí, tzn. minimální provoz. Ale i tak jedou skrz po chodníku, protože je to kratší. Dobře. A těch chodníků tam je někde víc, klidně by se mohli chodcům třeba obloukem vyhnout po jiném, žejo. Jenže to přidá pár metrů navíc, tak to střihne zásadně nejkratší cestou přes trávník, jedno, že tam jsou lidi a psi.
Skoro jako by nepotřebovali jet kolem sídliště, ale na to sídliště, že jo…
Ne, jedou skrz. Je to menší, vidím celou cestu. Venčím toho psa, tak mám rozhled.
V Berlíně cyklista na chodníku může a přitom se tam žádné katastrofy nedějí..
U nás mohou po chodníku snad jezdit i děti do 12 let. Ještě bych to povolil seniorům nad 65 let a ženám.
A na jste přišel zase kde? Jen dítě do 10 let, jinak si vyděláte 100€ (aspoň podle zákona v roce 21) https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/pokuty-nemecko-zvyseni-sankci.A210420_174041_automoto_fdv
Ono je tam dost chodníků „společných“. Na poslední návštěvě Berlína mne to docela překvapilo. Na místě, kde jsme bydleli, jsme přes přechod došli na chodník na druhou stranu a na něm čilý provoz kol (žádné oddělené pruhy). Tak jsem si říkal, že by mohlo být někde varování či značka na tom chodníku, jezdili tam celkem nebezpečně. Jo, asi o půl kilometru dál značka byla… A to bylo v Mitte, celkem centrum.
A jinak taky se to nedodržuje, jako u nás, motorkář na chodníku mne docela překvapil… ještě se tvářil, že tam s batohem překážím, tam se pěšky moc nechodí.
To vědí,ale ignorují.
Cesta porušování zákonů není cesta, ale minimálně závažný přestupek.
No vidíte. Třeba kdyby měli dost bezpečných cyklostezek, tak by po tom chodníku nemuseli ani jezdit. Cyklisti by měli kde jezdit a chodci i řídiči by na ně už neměli důvod nadávat. Jenže by to znamenalo, že musí přijít o trochu místa pro svoje auta, a to oni zas radši budou nadávat než aby nedejbože přišli o 1 pruh, žejo…
Ani několikaproudá cyklostezka nedonutí arogantního b.l.ba aby nejel po chodníku a nevynucoval si přednost
Přiznám že po chodníku někdy na kole jedu, ale v tu chvíli vím, že nejsem v právu a dávám pozor jako když jdu po přechodu na červenou a rozhodně když tam chodce potkám zpomalím nebo slezu, když to vyhodnotim jako nebezpečné. Jsem bl b? Pro někoho možná ano, ale sem prostě takovej a někdy mi to přijde jako správná volba nehledě na předpisy.
Typickej cyklista, ví že porušuje, ale je mu to jedno, hlavně že on…
Někdy cyklista někdy řidič někdy chodec. Ano chodím občas na červenou, když nic nejede, než mačkat tlačítko a čekat než padne zelená a třebas zbytečně někoho pak v autě tím zastavit. Do prudkého kopce s úzkou silnicí jedu na kole raději po chodníku, když tam nikdo nejde aby za mnou nemuseli řidiči jet 10km/h. A taky jezdím 100km/h autem mimo obec, když to podmínky dovolí. Je to protizákonné? Někde ano někde ne a taky to funguje, takže je to subjektivní. To není pozor jedu všichni uhněte jak vy naznačujete, prostě se snažím ostatní co nejmíň zbytečně omezovat.
Jezdit autem 100km/ h protizákonné je. Mimo dálnice a silnice pro motorová vozidla je maximální povolená rychlost 90.
Napíšu 3 u nás protizákonné věci, které občas dělám a vy mi napíšete takovouhle novinku, někdy si fakt klepu na čelo 🙂 Ano vím to, ale třebas jen u našich sousedů AT a DE je mimo obec 100km/h a je to v pořádku..
Co je jinde je jedno. V ČR platí něco jiného
Jmenovče nesouhlasím, nelze všude budovat cyklostezky, prostě se nevejdou a to ani na úkor parkování, další věc je financování.. řidiči platí díky palivům dost do státní pokladny, zatímco jsem rád, že jízdu na kole mám „zdarma“ a tak kdyby nebylo mixu dopravy nebudu mít ani kde jezdit nebo nevím, kde by se na stezky bralo. Bylo by fajn budovat oddělené cyklostezky a propojit obce né jen silnicemi, ale kde na to vzít? Jsem toho názoru, že omezováním automobilů a na jejich úkor to nepůjde
Jezdím na kole po Praze obden a teda kromě dvou situací, kdy mě ohrozil profi řidič autobusu, se fakt nebojím. Zato za městem na okreskách je to jiné a když není kudy jinudy to vzít, mám stažené půlky
Asi máte posunutou hranici strachu. Buď od narození obecně, nebo otupěla pravidelným ježděním na kole v Praze.
Je to možné na auta sem si prostě zvyknul a až na občasné blbouny, kteří jsou mezi všemi skupinami, mi nevadí. Fakt se mi po Praze jezdí na kole dobře a kdyby se nesnažili neustále omezovat hlavní silniční tahy a tím vyháněli auta i do vedlejších ulic, kde to pak musím dýchat, byl bych ještě radši. Snad ty kontroly STK stanic a emisí budou mít smysl.
A vzal byste sebou bez problémů i děti?
Ne to máte pravdu, děti bych nevzal, ale pro ně bych chtěl opravdu oddělené stezky a né pruhy na silnici
tak si ji zaplaťte. Proč bychom měli někomu dotovat zábavu pro jeho děti
Doprava není zábava. Komunikace (jakákoli), koleje a vodní cesty nejsou lunapark.
Proč? Někdo jezdí autem/moto pro zábavu a nemyslím tim závodění ani smykování. Mě baví i jízda na kole do práce a nebo si na Vltavě zaveslovat.
Ale na využití dopravních prostředků není zákonné právo.
Huh? Ja po vas nic nechci