V Praze přistál další gigant arabského aerosvěta. Etihad zahájil lety z Abú Dhabí
Slavobrána při příletu prvního letounu nové linky Etihad z Abú Dhabí do Prahy. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Sedmidenní cesta se dá pořídit i pod deset tisíc korun.
Kdyz jsem po pondelnim rannim pristani v Ruzyni dostal jeste karlovarskou oplatku, netusil jsem, ze je to promo a ze jsem priletel prvnim letem.
Nemělo by to být označené jako reklama?
Nemlo by vas prispevek byt označen jako rypnuti? Proboha jsme na serveru o doprave.
Ale ty formulace v článku jsou snad přímo z letáku aerolinek.. „zvučný dopravce“ (2*!), „emiratská premiovost“ (co to je?), supermoderní letiště v Abu Dhabi? Takhle úplně nevypadá objektivní novinařina..
etihad neni zvucny premiovy dopravce? stejne jako jinde piseme nizkonakladovy dopravce
Denska rano pristal Qatar, Etihad a Air China v rozmezi par minut. Docela by me zajímalo jak to zvladla pasovka.
Hainan ne Air China
Přiložím pas, naskenuje to a pustí mě to dál, kde je problém?
Počítám že z destinací odkud to priletelo hodně lidi muselo mit viza nebo alespoň razitko do pasu
Chlapi, máte někdo zkušenost s transferem do Dubaje? Co doporučujete? díky
Přímo z letiště jezdí autobus. Cena je tuším 200 AED.
Osobně bych doporučil pučit auto, je to celkem levný, jen je pořád potřeba si vyřídit za 50Kč na počkání mezinárodní řidičák (uznávají oba typy, fotku na úřad sebou). A taky je tam nezbytnost Waze, Dubaj je příliš velká na to, aby to tam člověk zvládl bez navigace. A na Waze je potřeba nějaká datová SIM, nejlíp vychází nějaká univerzální eSIM typu Airalo, navíc si to člověk může koupit už u nás a nezdržovat se zbytečně na letišti.
To pockani, kdyz nemate registrovany termin na dlouho dopredu, je asi 3 hodiny, kdy cekate na uvolneny casovy slot.
Bus vyjde na 25 Dirhamů a jezdí přímo z letiště nebo jiná linka z autobusáku ve městě.
,,Zdarma si můžete vzít jen sedmikilové palubní zavazadlo, pozor dejte na menší povolené rozměry, odpovídající spíše batohu,,
Na toto jste přišli jak? Rozměry splňují normální rozměr kabinového zavazadla- kufr na kolečkách- žádný socka baťoh jak v Ryanairu a podobně…nebo se něco změnilo?
Taky si dovolím nesouhlasit. Přímo na Etihad.com jsou rozměry: 56 x 23 x 36 cm
zalezi, s cim clovek porovnava.
pokud porovname s KLM, tak je rozdil jen 2cm u nejmensiho rozmeru.
pokud porovname s british airways, tak chybi skoro deset cisel u prostredniho rozmeru a 2 u nejmensiho.
Těch menších kufrů na kolečkách se dělá více velikostí, takže člověk musí dávat bacha. Ale jak jsem psal jinde, na každý milimetr nehledí, pokud ten kufr vypadá na normální velikost, tak normálně projde.
Ja se treba se svym beznym american tourister se kterym se jinde vejdu u etihadu nevejdu:)
A když budete mít štěstí, natrefíte i na česky mluvící letušky🤩🤩
Qatar air byl Poslední, kdo nabízel aspoň jednu změnu Zdarma v rezervaci i v Ecomomy Classic … od 1.3.2025 již taky zpoplatněno…
Etihad má nejkrásnější boarding music ze všech aerolinek.
Za me ANA, ale ne boarding, ale po priletu
U mě Qatar, ta předchozí… Ale současná je také v pohodě.
Já bych s dovolením pár poznatků k tomu nejlevnějšímu tarifu: – nikdo neřeší, jestli má zavazadlo sedm nebo osm kilo a stejně tak nikdo neověřuje na milimetry velikost zavazadla – byť v podmínkách stojí, že vlastně sebou nesmíte mít třeba kabelku, tak vám to samozřejmě tolerují stejně jako dítěti batoh – pokud se odbavíte u přepážky, což je zadarmo, posadí vás k sobě a pokud přijdete včas, posadí vás i tam, kam byste rádi (obvykle k oknu) – pokud zvládáte „last minute“ (termín odletu týden až dva dopředu), opravdu není problém i z Vídně do Abu Dhabi sehnat Basic letenky… Číst vice »
Vlastně slušný, kolik v Praze zase máme widebody linek…
A380 Emirates
A350 China Airlines
B787 Etihad
B787 Korean
A350 Asiana
B767 Delta
A330 Qatar
A330 Hainan
A od soboty A330 Air Canada
Za pár dnů přibude ještě Air Canada
Každou středu bude zajímavá situace, v jednu chvíli 5 widebody na 4 velký non-schangen gaty…
Hainan, Etihad, Qatar, China Airlines a Delta
Zatím to vypadá, že středy budou vypadat nasledovne: Delta na jedničku (tam chodí s železnou pravděpodobností), Qatarec vedle ní na trojku. A na „béčách“ China na čtrnáctku a Etihad na šestnáctku jako dnes. A co s Hainanem? To stejné jako v loni v létě. Vyložit ráno, přetáhnout na remote (nebo na něm už klidně vyložit, případně použít dvanáctku, protože se stejně používá jen jeden chobot pro výstup) a po nějakém odletu natáhnout zpět na chobot. Pravděpodobně buď na trojku, nebo na šestnáctku, kam chodil doteď. (Na jedničku problematické zajíždění a na čtrnáctku patří Emiráty) Při zpožděních/slotech to ale může bejt… Číst vice »
Díky, moc zajímavý soupis.
stejne se najde nekdo, kdo tu bude vykladat, ze praha je regionalni letiste, na ktere a ze ktereho nechce nikdo letat
A ne?
Pořád je málo linek např.z USA. Dále třeba Indie, obrovský trh a z Číny – Peking pouze 3x týdně je taky slabota.
Jakoby není, jen je prostě škoda že tu nemáme dominantního sebevědomého domácího hráče… Jen Smartwings, které jsou totálně neznámé a povětšinou pro dovolenkové destinace.
Srovnejte s Vídní 😉
Nelze srovnávat s letištěm, které je základnou síťového dopravce se silným napojením na mateřskou Lufthansu.
Jelikož tohle Praha nemá, tak si myslím, že to není vůbec špatné. A do budoucna ještě určitě něco přibude
Jak vidíme – vždycky se najde někdo, kdo bude remcat. Ale jak je vidět, tak už alespoň v některá časová okna to vypadá na oko hezky.
Nicméně to zase odhalí jiná úzká místa PRG. Problém v tu chvíli může mít třeba sekuritka na T1, neboť, jak už tu bylo zmíněno, těch pět linek ve středu má sedat během hodiny a půl. 🙂 Navíc kvůli tomu se zbylé non-schengen odlety budou muset vejít na o hodně méně stojánek – což bude v praxi asi pro hodně dovolenkářů znamenat nástup autobusy.
Čeká nás i konkurenci perné léto, to každopádně.
Ještě Turkish Airlines některé lety z/do Prahy také operují s A330…
Fajn, a jak často? Je to nahodilé/pravidelné? Nevěděl jsem:)
Kdo s tím přiletěl? Jan Kopička?
Ano, prý odlétali s půlhodinovým zpožděním a přiletěli s náskokem.
No radši bych byl teda za wizzair. Letenky za 2500 Kč z Vídně a za 5000 jsem se dostal až na Maledivy
Wizz už nějakej ten pátek na Maledivy nelítá.
To je sice fajn, ale když chcete letět do Austrálie, je Vám Wizz k ničemu a tady bude tranzitních cestujících hodně.
No vida, já radši poletím pohodlně z Prahy.
IMHO to je důvod, proč je Praha tak drahá.
Letěl jsem do Abu Dhabi WizzAir i Etihadem a to dokonce za zcela srovnatelnou cenu. A můžu vám říct, že pokud mám zrovna možnost koupit levný letenky u Etihadu, tak nebudu váhat ani vteřinu.
Ne každý potřebuje lítat socka letem kde platíš i za půl litru čisté vody….
Ještě bych zmínil možnost super Abu Dhabi Stopoveru pro lety s přestupem v Abu Dhabi. Etihad zdarma po cestě tam nebo zpět nabídne si „dovolenou“ prodloužit pár nocmi v Abu Dhabi a 1 nebo 2 noci v hotelu vám zaplatí.
Například po cestě z dovolené je to za mě ideální možnost si ještě projít další město.
Zas tak úplněě „zadarmo“ to není. Musíte si zaplatit ten nejvyšší tarif v dané třídě.
Nikoli.
Stopover s placeným hotelem jsou i u nejlevnejsich tarifu kategorie „basic“ – napr. u kombinace vie – auh – bom i v basic tarifu za 14,5 CZK.
Kdysi jsme to zkoušel, ale to zadarmo bylo pak ve skutečnosti o jiné finální ceně, ale je to už nějaký ten rok dva zpátky, nevím jak je to dneska.
Kdysi není ted 🙂
Jediné, o co je rezervace (aplikuje se ke vsem tarifům, ne jen k budgetovým) s hotelovým stopoverem dražší, je manipulacni poplatek asi 10€.
Pokud neletíte v sezóně, tak to ani nemá smysl řešit, pětihvězdičkový hotely tam stojí za noc úplně směšný peníze.
Je to super zprava, snad pribudou i rotace v dalsich dnech 👍