V Praze vjel na hlavním nádraží na služební přechod taxík, jen těsně unikl srážce s vlakem
Vozidlo taxislužby na služebním přechodu na hlavním nádraží. Foto: čtenář Zdopravy.cz
Řidič byl následně vulgární na zaměstnance Správy železnic, který mu za vjezd do kolejiště vynadal.
tak je todleto možný??????a ještě se cítí ukřivděný.další Pendolino mohlo být nabourané…
Taky jsem dneska stáhnul sběrač. Dokonce dvakrát. Jednou na Brenneru, podruhé když jsem odstavil lokomotivu..
To, co se na našich silnicích děje a co zažíváme většina z nás, tedy absolutní nerespektování pravidel, rychlá agresivní jízda, drzost, urážky, parkování a ježdění na chodnících, absolutní ignorování silničního zákona (kde a jak parkovat) atd…. to je dáno kulturou a inteligencí tohoto národa a absolutní nefunkčností policejních složek (vše v kamcelářích) a městských policií…..ostatní nemá cenu komentovat. To, že na hlavním nádraží se i přes vybudování podchodu na Žižkov na služebním přechodu denně producírují študáci, cizinci, lidé s dětmi, lidé s kočárky, lidé na koleh atd… (i přes jasné upozornění, že jde o neveřejná místa) a jejich arogance a… Číst vice »
Na druhou stranu si zase muzete ventilovat svou frustraci a komplex menecennosti takovym hezkym off-topic prispevkem v anonymni diskusi na internetu. Jsou zeme, kde by to neslo, pripadne byste si tim zpusobil vazne problemy.
Jaké prosím problémy mysliteli…to, že podle zákona o drahách nemá na soukromém pozemku dráhy, mimo vyhrazená místa (přechody, peróny atd…) nikdo co dělat? Nebo, to, co se děje denně na silnicích v této zemi? Postižená ovce se ozvala? Nebo koho jsem nařkl, či co špatného jsem vyslovil? Jaký komplex? Komplex máte asi Vy, když nerozeznáváte realitu…..jestli Vám připadá vjetí soukromého auta, kvůli lenosti druhých na čistě soukromý pozemek normální, ně tedy né….to je můj komplex a frustrace z toho, že ani po 35 letech svobody s ní tento národ neumí nakládat a asi ani nechce.Dodržování pravidel je holt problém…. Navíc,… Číst vice »
To je uzasne. Z toho prvniho prispevku se nezdalo, ze je to s Vami az tak spatne. :o)
PS: Ale pokud Vam to pomaha, piste dal. Jak uz jsem psal – v teto zemi je to uplne OK.
Jeste neco bych dodal: Nikdo tu nehaji toho taxikare. Jen je dost usmevne, jak tady sypete hnuj do vsech smeru, misto abyste se nekde v zahranici presvedcil o tom, ze tam maji uplne stejne potize. Bohuzel.
A na komplex menecennosti je to cestovani opravdu nejlepsim lekem. A obvykle resi i tu frustraci. :o)
Já jsem za příspěvky Mysela rád, dokazuje to jasně, kam tahle „kapitalistická“ společnost pletoucí si demokracii s anarchií spěje. A zároveň i tak trochu vysvětluje, že nám není pomoci a nezbývá, než to vše nechat padnout na hubu, třeba se pak lidem rozsvítí … i když, takovejch šancí na rozsvícení už tu bylo a kde nic tu nic, žárovka je pořád prasklá.
PS: naprosto souhlasím, že to není jen česká záležitost, všude kde panuje korupční kapitalismus je to morální bahno stejné.
No uprimne, ja jsem za tyhle moralizujici porispevky taky rad. Vzdycky pobavi. A nejusmevnejsi je, ze jakmile clovek na jejich nesmyslnost upozorni, ihned je obvinen z toho, ze vsechny ty straslive zlorady sam pacha, podporuje atd.
(A realne je mnohem lepsi, kdyz lide ventiluji svou frustraci takto, nez kdyby skodili svemu okoli.)
Odkdy jsou posunovači političtí analytici?
Tohle vůbec není o tom, kdo dostal řidičák do ruky. Tohle je o tom, že Praha je plná taxikářů aplikací, kteří vůbec nemají žádnou znalost. Samej Uzbek, Kazach, Mongol, Vietnam, Angola a rozvojový země, kde jezdí s povozem a asfaltka je jen uprostřed hlavního města. Zákon 111/94 nezakazuje, aby cizinec mohl jezdit s cizím ŘP. Dokonce můžou jezdit i s turistickým vízem, se kterým se jinak nesmí pracovat a vydělávat si tu. Takže lobbing aplikačních firem Bolt a Uber zajistil, že si tu vydělává ohromný množství peněz lidé, které nelze pořádně kontrolovat, natož je jakkoliv pokutovat za přestupky. Zrovna tenhle… Číst vice »
a to, jestli je ci neni taxikar, na to ma jaky vliv?
ten by tam vjel, i kdyby taxikar nebyl.
Koukám, že dnes dostane řidičák každej blbec. Dobře, že se nikomu nic nestalo, a doufám, že tomu taxikáři bude odebrán řidičák, pro jistotu i s autem.
Nebude, to se nikdy nestane,bohužel
Potkali se dva hulvati. Taxikar a zamestnanec SZ. To muselo vypadat …
Dobrej bulvár.
Osobně by mě velmi překvapilo, kdyby se taxikář zaměstnanci SŽ zdvořile omluvil za svoji hrubou chybu 🙂
Dal jsem Vám plus, ale vězte že jsou i slušně se chovající taxikáři. Osobně používám taxi tak 4x za rok, přes appku Liftago a vždy slušně se chovající a normální řidiči, žádné zlaté řetězy a tepláky
A proč by se měl omlouvat zrovna zaměstnanci SŽ? Co ten s tím má společného?
Ten ho šel upozornit na to, že na služební přejezd by jezdit neměl.
a ještěš se cítí ukřivděný…co že si to nádražák dovoluje,vykázat ho z kolejiště
Co to mělo za smysl, je někde jeho výmluva?
Dá se tam někudy projet na Wilsonovu(že by to fungovala jako zkratka/objížďka Bulhara)? Nebo skutečně vezl zákazníka z/na nástupiště?
Podle StreetView je možné autem projet z magistrály na nástupiště 1B (je tam rampa, žádná závora nebo sloupek tam není) a pak na tyhle obslužné přejezdy. Na druhé straně jde také projet až do Seifertovy. Takže to opravdu jde použít jako zkratka 😀
Pendolino zacina nehody docela pritahovat…
Tak jsem si přečetl pár komentářů a dopadlo to, jak jsem čekal. Zabezpečení, ochrana, závora. Normálnímu a rozumně uvažujícímu člověku prostě stačí cedule zákaz vjezdu. Ale v Česku si tyhle zákazy líbit nenecháváme, že? Tak prostě musíme vynaložit víc peněz, aby přes kameru, ochranku a nepropustnou závoru nepronikla ani myš. Tudy opravdu cesta řešení nevede.
Ale ta cedule tam není.
to je vtip? Vy byste tam vjel taky? Defacto na nástupiště? Tak vraťte papíry. tohle snad není normální
Je tam B1, zákaz vjezdu mimo SŽ, ČD a noční autovlak
Máte pravdu. Je to o lidech, nepomůže doplnění závor na přejezdech, kamery a podobné kanály na peníze daňových poplatníků.
Jenže tohle nebyl normální řidič, ale taxikář Uberu nebo Boltu, takže Uzbek,Kazach, nebo Ukroš….
Tyhle jsou chránění a nikdo na ně nemůže.
hele, a ono cesi pro uber nejezdi? to je zase nejaky novy stereotyp, neco jako ze “baby jsou horsi ridicky”?
Jezdí jich tak 15%, a ubývá jich. Zkuste si v Praze přivolat tágo aplikací. Čech rozhodně nepřijede.
A k 2.otázce- vesměs jsem to popsal výše, tohle jezdí cizinci, nepotřebují nic, ani český řidičák, jim je to jedno, oni vydělávají peníze, které nikdo nedaní a není je jak kontrolovat. A paušálně ano, cizinci jsou horší řidiči než my, stejně jako já jsem horší řidič v cizině, než domácí.
Hm, Čech nepřijede. A není to takhle náhodou proto, že kdejaký Honza by rád za stovku z Dejvic ideálně až do Čestlic? Onehdy jsem to rozebíral s jedním docela rozumným Bosňákem, který tu jezdí do Bolt. Pronájem levného auta ho stojí 79€ na den, drahé klidně i dvě stovky. 1/3 z výdělku mu ještě sebere Bolt tím, že využívá jeho platformu. Za mě to teda nezní úplně jako povolání snů…
No, já to jezdil 2 roky, proto to znám.
A k tomu jsem se bál kontrol, tak jsem se vybavil znalostí zákonů, třeba 361/00, taky 111/94 a poslední 13/97, taky vyhlášku 294/15…
Auto svoje, povinný ručení na tágo, zkoušky z místopisu, kartu řidiče, STK na rok, živnosťák, pak se mi ozval finanční, abych doplatil daň.
Myslíš, že tohle všechno potřebuje tvůj kámobrácho z Bosny?
Takže mě tady škol…
No moc čechů už nejezdí, je pravda, že na čecha jsem v Uberu nenarazil už aspoň rok.
Já na fotce vidím auto s označením Taxi, ne Uber nebo Bolt. Tak proč myslíte, že šlo o Uber nebo Bolt?
Z obrázku není zřejmá národnost řidiče. Tak proč myslíte, že šlo o nějakého cizince, vy xenofobe jeden?
Protože to potřebuje někam otočit, aby se mohl vyzvracet.
Závora nebo brána na kartu, klíč nebo dálku, by se tam velmi hodila. Když pominu chodce z řad civilů, kteří tam také nemají co dělat, mohlo by se něco podobného opakovat !
Je tam normální zákaz. Lidi to mají respektovat.
Kdo to poruší a dopustí se obecného ohrožení, má zaplatit třeba sto litrů pokuty a přijít o papíry, aby si to příště rozmyslel.
To je mnohem lepší řešení, než z našich daní platit další ochranu před takovými ignoranty.
Fakt je, že by to SŽ měla brát jako upozorněni na bezpečnostní riziko a ten služební přechod pořádně zabezpečit a tím nemyslím cedulkou. Jestli si o tomhle případu přečte nějaký magor typu Hepnarové a schválně vjede ukradenou dodávkou naloženou železem před vlak, tak to bude masakr a na vině budou i ajznboni.
Ty vlaky z nádraží nevyjíždí nijak extra rychle. Ta dodávka by do 14dni byla opravena na prodej v Ackach…
Ježiš vy jste hloupej, jak daleko vidíte, není to dodávka ale Octávka a s těma Áčkama už je to taky trapný. Všichni pořád nadáváte na ně ale pořád tam lezete
Ty se nauč číst.
Ten služební přechod se ale normálně používá, to není přechod pro chodce (byť to tam ještě nedávno takhle vypadalo). Normálně tam jezdí vozidla zásobující vlaky. Jak by tam jako jezdili kdyby tam bylo modré zábradlí?
Jasně, do hlavního nádraží vjíždějí ICE-čka třístovkou, magore. Ještě tam napiš, že ta ukradená dodávka bude plná výbušnin. Nebo anthraxu.
Fakt by mě zajímalo, proč stát zavedl taxikářské licence, když potom řídí taxík takovéhle jelito, které by zbytek života mělo trávit někde na uzavřeném oddělení. Taxikářské licence nejsou nic jiného než vylobbovaný podvod právě od takových lidí, jako je tento šílenec. Aby nedej bože nemohl taxislužbu volně provozovat i někdo normální.
Každý druhý taxikář je cizinec tak se ani nedivím.
Naprostý souhlas, viz můj komentář výše
Šotopanstvo, určitě je fajn se předhánět v tom, kdo vymyslí drakoničtější trest, ale nenapadlo vás, že je vjezd na služební přechod mizerně označen/zabezpečen? Že má část toho másla na hlavě i SŽ? Ale zanadávat si na taxikáře je jednodušší.
Právě k vůli takovým dobrákům je nutný les zábradlí a značek, neboť vjezd je „mizerně zabezpečen a označen“. On to tam přeci nezná…..
Dárek Vrána
Tak ty seš taky hustej, bože……
Prosím Vás, koho soudného (když to máte ve jméně) napadne vjet na služební přechod, který se nachází na soukromém pozemku, za závorou? Pokud toho člověka vyloženě někdo nevpustil na pozemek, nemá smysl z toho SŽ vinit…
Nikdo ho tam nevpustil, urcite se tam teleportoval.
Jinak ma predrecnik pravdu – prece jen by zabezpeceni takovych mist melo byt aspon trochu blbuvzdorne.
do kolejiště je ze zákona vstup zakázaný.
Krádeže a vraždy jsou taky zakázané, a stejně se dějou
Takže aby se vraždy a krádeže nedělaly, tak vše oplotíme, omezíme a zakážeme..?
Vstup možná ano, ale vjezd taky? 🙂
Pevne verim, ze to vetsina ucastniku teto diskuse chape. Presto ma PRO BEZPECNOST vsech zucastnenych smysl prijimat urcita opatreni, ktera nezadouci a zakazany vstup a vjezd ucini slozitejsim, pene pravdepodobnym atd.
PS: Pardon, „mene pravdepodobnym“.
Jo, tak kvůli lidem jako vy se dělá to modrý zábradlí. Ale ubožák autíčkář, že? Ti zlí modrogumové opět neoznačili vjezd do kolejí, a mohlo dojít ke strašné tragédií, že vlak usmrtil muže v kolejišti, že?
Vy určitě jste typ, člověka co doporučuje i skočit z mostu a pak říct, že zlá gravitace zabila člověka.
No, tento komentář opět zhoršil můj pohled na automobilisty.
Více modrého zábradlí!!!
Přesně tak, proč tam není závora?
A kdo tu zbytečnou závoru určenou pro jednou blbce a její údržbu zaplatí?
Závora tam je takže ho do prostoru sž musel někdo vpustit a pak vypustit.
Od toho snad taxikáři skládají zkoušky, včetně prokazování místních znalostí. Je zjevné, že ten systém vůbec nefunguje, resp. funguje právě ve prospěch takovýchto šílenců.
Vážený pane, zrušení všech zkoušek jako je místopis, právní předpisy, bezpečnost práce si od 1.7.2020 vynutili zástupci firem Bolt a Uber. Proto si jejich řidiči (většinou cizinci) dávají do navigace v Praze i Václavské náměstí.
což je ale v zásade v pořádku. proč v 21. století chtít po taxikáři místopis prahy v hlavě?
Jinak, oni to do té navigace dávají, protože musejí.
Uz asi tri roky neni mistopis a podobne blbosti soucasti podminek ziskani taxi licence
Výsledkem je, že dřív stačilo říct místo a taxikář se rozjel. Dneska člověk řekne třeba: „Kotlářka,“ následuje odpověď: „Eeeeee, sorry…,“ dvě minuty zoufalého datlování do navigace a pak teprve odjezd. Přičemž samozřejmě nezná zkratky a drží se toho, co mu ukáže displej.
No a? já su pražák, jezdím po praze celkem často (no, ted uz méně často) a vždy jezdím podle navigace.
upřímně, nevidím důvod, proč bychom v době, kdy máme navigace atd. trvat na tom, že taxikář bude popraze jezidt po paměti a dá z paměti celej pražskej místopis.
Na jednu stranu máte pravdu, na druhou stranu existence navigací docela kazí myšlenku sběrných komunikací a obchvatů, takže si to řidiči zkracují přes Smetanovo nábřeží (předpokládám, že v jiných městech je to horší).
Bohužel, tohle už dávno neplatí. Dnes může taxikařit každý, kdo si stáhne aplikaci, stačí k tomu jakýkoliv řidičák, žlutá karta, kterou vydá komukoliv úřad s rozšířenou působností, auto zapsaný do seznamu TSK jako taxík a licence, která se dá úplně jednoduše obejít.
Zkoušky z místopisu už nejsou povinné asi 4 roky (zrušeno vyhláškou, kterou si vylobbovaly aplikace se sídlem v zahraničí (USA, EST), které tu neodvádí daně. Takže to může fakt jezdit každý, kdo chce.
Jakoze by tam mělo být víc modrého zábradlí a další cedule? Nebo o co vám jde?
Možná by rád, aby tam byla budka, v ní hlídač/ka, který/á bude obsluhovat závoru a podávat nezbytné informace.
Tvl 😂
Vy myslíte, že myslící člověk je schopen vjet takto na koleje a pak ještě nadávat, když ho upozorní, že tam nemá co dělat?
Šotopán nejsem, jen nemám v hlavě nas**no. Na rozdíl od toho pána v taxíku. A ještě se cítil uraženej … kdyby ho tak chtěl nějakej vlak urazit doopravdy, třeba by mu to došlo. Ale chápu, používat mozek bolí, tak se raději vymluvíme na SŽ, že to má blbě označené nebo že tam chybí závora.
To je stejné, jako když SŽ hlásí ze svého rozhlasu na nádražích „nevstupujte do kolejiště před zastavením vlaku“. Z toho logicky vyplývá, že po zastavení vlaku se v kolejích mimo nástupiště chodit může.
Z toho nic moc nevyplývá, kdy „před“ zastavením vlaku? Hodinu?
Sorry, ale jak se tam mohl dostat. To už skoro vypadá na úmysl.
ze vy patrite mezi lidi, kteri kdyz na zachode vyjdou znkaninky, tak si ani neumejou ruce, pokud tam neni cedulka “umyjte si ruce”?
Mizerně označen a zabezpečen? Závora doplněná o zákazovou značku B1 (mimo vozidel ČD, SŽ a autovlak) vám přijde málo? Jste normální? Co víc tam jako ještě chcete? Vysouvací betonovou bariéru nebo sloupky? Kterého normálně smýšlejícího člověka za volantem by tam napadlo takhle vjet?
Ti plechovkáři jsou čím dál drzejší.
tomu říkám SUPERMATRO!!! ten musí mít v hlavě totálně nasráno.
Snad tam dá Správa nějaký modrý zábradlí 🤭
A taky nové poloostrovní nástupiště!
Dá tam světelné výstražníky se zvukovou signalizací a závorou,říkal pré jirka z dlážděné 😉 (ironie)
Beztak je jen nějaká trapná značka s chodcem, ale ne s taxíkem. Víc značek se zákazy!
Tak si říkám, jestli vlastně nakonec nebylo lepší, že vycouval sám. Kdyby odstranění auta organizovala SŽ a policie ve stejném stylu, jako řeší nehody, tak by se zastavil provoz na minimálně dvě hodiny.
Svatá pravda 🙂
Klasický taxikář, ohavné a sprosté hovado s kterým když potřebujete něco vyřešit, tak dostanete maximálně tak to budky.
Od té doby, co jsou v Praze carsharingy, tak sem těmhle lidem nedal ani korunu. Cesta mě stojí třetinu a ještě se projedu, cesty noční Prahou domů z večírků si jako abstinent za volantem nového auta užiju lépe než s nějakým blbem co vám dokáže večer pokazit…
Občas využívám Liftago a zkušenost vždy dobrá – nicméně ono to bude i tím, že je tam hodnocení řidiče a platí se bezhotovostně přes aplikaci.
Jo, když už bych to potřeboval, tak bych určitě volil Liftago a nic jiného.
Každopádně pořád je tam ta 3x vyšší cena…
Tak v Praze, pokud člověk vyloženě nepotřebuje, tak nemá absolutně smysl jet autem. Dokonce i za Prahu se dostanete obstojně.
Pokud se bavíme o hodinách po půlnoci, tak se o MHD moc nemá smysl bavit, jakkoliv máme dobrou MHD a podle mě po Berlínu tu nejlepší na světě. To je tak pro studenty nebo lidi co to jezdí denně z práce, ale fakt nechci s přítelkyní v hadrech z divadla jet dva přestupy nočkama a čekat kdy si vedle sebe sednou dva idioti na plech a začnou se mlátit anebo kdy mi někdo pozvrací polobotky, to první je běžné a to druhé se mi kdysi stalo taky, ale to mi to ještě bylo jedno 😃
Totální dement ten taxikář
kdyby tam bylo vice modreho zabradli, tak se to nestane!
😂
K tomu taxikáři se raději nebudu vyjadřovat, tam se doufám vyjádří dostatečně jasně policie a úřady.
Jedna češtinářská k SŽ kvůli nezvyklému slovnímu obratu (neb daný text je v uvozovkách a kurzívou):
„Nechybělo málo a mohlo dojít k nehodě.“
Vzhledem k tomu, že se Pendolino už rozjíždělo a hrozila srážka, tak bych předpokládal spíše „chybělo málo“ a nebo „nechybělo mnoho“. Takto to nebezpěčí poněkud degradovali.
Asi jses na spatnem webu a hledal si https://ujc.avcr.cz/ tohle je web k doprave.
Jako že na odborných webech se může psát hotentotsky? Srozumitelný písemný projev je součástí nejen běžné inteligence, nýbrž i slušného chování.
Především je to známka profesionálního a kvalitního novináře.
Přijíždělo na hlavní. Takže jelo z Libně do perónů, když už
Takhle je běžně píše a mluví, tohle je hezký příklad toho, že ne vždy je možné na češtinu uplatnit výrokovou logiku.
Souhlasit lze jen s tím, že tento nesmysl se píše běžně, nicméně je to stále nesmysl. Správně to totiž zní buď „chybělo málo“, nebo „nechybělo mnoho“.
Rádo se stalo a příště to zkuste raději sám.
Podle všeho opravdu chybělo mnoho, aby došlo k nehodě …
Ja vam nevim jestli by takovej clovek mel mit ridicak, natoz vozit lidi… Ale spis to vidim tak na pokutu 500, kterou stejne nezaplati.
A ještě bude žalovat redakci Zdopravy, že na fotce je čitelná jeho RZ 🙂
Od kdy je registrační značka (nota bene taxíku) osobní údaj?
Tak se podívejte na víceméně jakoukoliv fotku z dopravní nehody. Kromě SPZ se rozmazávají i loga firem na bocích kamionů a dokonce, tuším při nějaké nehodě kamionu s vlakem u Ostravy, bylo rozmazáno i číslo lokomotivy.
Příp. koukněte na Streetview.
Kreativita „poškozených“ ohledně žalování je nekonečná.
Byl vubec ridic ztotoznen? Clanek uvadi, ze vycouval jeste pred prijezdem policie, ale uz nerika, jestli nestihnul i ujet, nebo auto opustit a zdrhnout.
Určitě tam jsou kamery a teď je otázka, jak to klasifikovat a jaká byla skutečně situace na místě a co taxikář mohl svým jednáním způsobit. Pokud to bude přestupek, tak jestli nebude ztotožněn řidič, půjde to za provozovatelem vozidla. V krajním případě by se mohlo jednat i o TČ ( třeba obecné ohrožení ), byla postavena vlaková cesta a jel tam vlak, záviselo by to na okolnostech případu.
par. 125f, odst. 2a), ZoPPK:
Provozovatel vozidla za přestupek podle odstavce 1 odpovídá, pokud porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání.
Mam za to, ze automatizovany technicky prostredek musi byt skutecne plne automatizovany, tj. treba kontrola jizdy ve vyhrazenych bus pruzich proti registru vozidel nebo usekove mereni rychlosti, ktere vyplivne RZ, rychlost, datum, cas a jako prilohu snimky.
Proti tomu samotny kamerovy system, ke kteremu je ovsem potrebna lidska obsluha, definici automatizovaneho prostredku nesplnuje.
Takovy system tu definici zcela jiste nesplnuje. A nejde o tu pripadnou lidskou obsluhu.
Pánové podívejte se pořádně na zákon č. 361/2000Sb. Kde se uvádí v paragrafu 10 odst. 3, že provozovatel vozidla zodpovídá, že se s ním nebudou porušovat předpisy. Řidič taxi v tomto případě mohl porušit paragraf 4 písmeno a – neohrožovat żivot, …
nebo písmeno b – řídit se pravidly sil. provozu. Provozovatel tedy porušil paragraf 125f odst. 1, 2b – nezajistil dodržování předpisu a povinností řidiče😉
Ja se vyjadroval jen k tomu, ze sotokamery samy o sobe svalovani odpovednosti na provozovatele neumozni.
Rozebirat tenhle pravni odpad podrobne je asi zbytecne..
Paragraf 10 odst 3 je sice hezky, ale jedna se jen o proklamaci, nikoli prenos odpovednosti (jak je tomu u kamerovych prestupku)
Takze ne, provozovatel vozidla nebude za toto nijak stihan, resen ci cinen odpovedny.
Při provozu na pozemních komunikacích. Zákon o drahách pravděpodobně technické prostředky narušitelů provozu tak podrobně neřeší.
A četl jste dál 😉
A dalsí odstavce ?😉
Ten zákon platí pouze na pozemních komunikacích.
Ano, kdezto tohle bude asi neco v zakonech tykajicich se drahy, kterezto mi nejsou zname.
Ja jen, ze „znalost SPZ a sahneme si na provozovatele vozidla“ je v tomhle kontextu nejen z tohoto duvodu dle meho mimo misu.
A ta přístupová cesta po které jel ten taxík nemůže třeba být účelová komunikace ( v obvodu dráhy ) 😉? To by zjistilo z katastru nemovitostí. Dále by to chtělo vědět přesně kudy tam jel, jaké tam je dopravní značení, … Dále samozřejmě porušil taky zákon o drahách ( vstup do prostoru dráhy , … Tady máme jen málo informací a bavíme se teoreticky. Policie by to měla vyšetřit a podle druhu přestupku předat k dořešení příslušnému správnímu orgánu.
Nechci být ten, kdo na to upozorňuje, ale pokud ta fotka není ilustrační obrázek, asi by se ta RZ měla zakrýt/anonymizovat. Někdo by s tím mohl mít problém…
No nevím, Taxík je myslím vozidlo veřejné dopravy, ne soukromé anonymní vozidlo.
to je v danem kontextu uplne jedno 🙂
Jsou právní výklady, podle kterých RZ není osobní údaj. Doufám, že něco podobného má i redakce zdopravy, podložené lépe než já.
Proč? RZ je veřejná věc, musí být vždy dobře viditelná, vyfocením se věc nemění. Týká se plechovky (žádné GDPR) a ne osoby a jejího osobního údaje (GDPR platí).
Jan: Nasrat a rozmazat. Takovejhle kripl by měl bej u Fantový kavárny veřejně lynčován. Nazdar.
Není potřeba. Poznávací značka NENÍ osobním údajem, nejste schopen podle ní ztotožnit a dohledat konkrétní osobu.
Zrovna v tomhle případě je potřeba dohledat osobu, která přestupek způsobila.
Jo, nekdo neco provede a starost je hlavne o nej 😀 Typicky ceske reseni…
Ano, ten taxikář má problém.
Kdy bude „Hurááá Žižkov“ pro auta?
Spíše by mě zajímalo, jak se tam dostal, když na vjezdu od budovy ČD je závora na SPZ🤔
Ale to je závora na vjezdu k rampě autovlaku, ne? Nejsem si jistý, že by byla závora i u provozní budovy.
napadá mě https://mapy.cz/s/fulokofuvu
nebo prostě projel těsně za někym / závora byla otevřená z jiného důvodu
Resp. spíš takhel https://mapy.cz/s/hajosebane (pokud už je výkop, nebo co to je zasypán)
To máte sice pravdu, že tam je závora na SPZ, ale běžně se stává, že „vrátní“ tam pustí kohokoliv bez předem zjištěného důvodu. Takže si dovedu představit dva scénáře – projel za jiným autem, byl tam vpuštěn a než se stačili zeptat, tak projel až k perónu.
Vjet úmyslně do cesty vlaku je veřejné ohrožení, ne?
Myslím že v tom autě víc než 7 lidí nebylo…
V tom pendolinu taky ne?
Dělám si srandu z toho, že vlaku by se v takovém případě skoro nic nestalo.
Zákon neříká, že to musí být 7 lidí. Soudní praxe je taková, protože se zatím státním zástupcům většinou daří prokazat i něco jiného, než Obecné Ohrožení.
Těch sedm sice není v zákoně, ale je to judikováno NS ČR, takže je to závazné.
Frantík: Co to meleš ty debile?
Asi mel zapnuty waze s cilem 1. nastupiste, jinak nechapu, jak by ho napadlo tam vjet.
Ta AI tak blbá jako on není 🙂
Navíc 1. nástupiště má blíž z magistrály.
No prosím. Neznám případ, kdyby vlak vyjel na silnici a začal tam ohrožovat kamiony.
Viz trať 281 – pokud se 814 dá považovat za vlak – několikrát tam regína vrazila do blba na přejezdu a přeskočila vedle na I/35 😀 Ale za to nemohl ten vlak ale ten blb na přejezdu. Jednu takovou nehodu jsem zažil na vlastní kůži, nic moc
V Brně jednou pára projela šturc a zastavila až na křižovatce u Čedoku
Zajímavé. Asi to bylo hodně dávno. A kde prosím?
U odbočky na Střítež, vjel tam ze staré silnice… Regína odskočila vpravo a on na mraky vlevo (ve směru Rožnov).
Mě by zajímala spíše ta brněnská nehoda. To by mohl být dost hukot. Ale havárii té 814 znovu zavinil řidič flexibilní IAD.
Tak asi před šedesáti lety.
Do štatlu přijely ujeté osobní vozy a projely zarážedlem na 5/6 nástupišti a dojely po silnici k Čedoku, respektive k poště vedle hlavního nádraží.
To byly ujety vagóny. Cca 60. léta. Ujely ze Střelic.
Říjen 1963. Viz třeba tady: https://mbrno.cz/inka–brno-dalsi-zajimavosti-nadrazni-1963.html
Pěkné. Hlavně když to nikoho netrefilo. Ale ujet ze Střelic až do Brna bez vykolejení, to je tedy něco. To kamion vyjede ze silnice při první příležitosti. 😀
Ono se to naštěstí stalo nad ránem, takže na jinak dost živé ulici v ten moment nikdo nebyl.
Přesnější než „nad ránem“ je „v noci“ – mezi druhou a třetí.
Ano, o půl třetí ráno. To už je druhá polovina první psí hlídky, pro můj biorytmus nad ránem. Ale každý to má trochu jinak. (Taky mám nějaké noční směny za sebou…)
Co musí profesionální řidič udělat nebo spíše zanedbat, aby vjel na hlavním nádraží (tj není tam jedna kolej) do kolejiště a ještě přes přechod? Další věc, o které si člověk myslí, že se nemůžu stát a přesto se stane.
Kde berete tu jistotu, že taxikáři jsou profesionální řidiči?? Většinou jezdí, jako by auto ukradli…
Profesionalni ridici jsou, protoze je rizeni auta jejich zamestnanim. Nijak to nesouvisi s jejich ridicskymi schopnostmi.
Murphyho zákony: Jestli se něco dá (dámy prominou) zkurvit, tak se 100% jistotou se najde někdo, kdo to zkurví.
Teď se tady zase všichni mašinfírové a šoutouši budou rozkřikovat, že je to debil. Jako by nedokázali pochopit, že je normální nechat se dovézt až na perón.
Prosím, ukažte mi, kde se lidé běžně vozí až na perón (autem). Já to skoro nikdy nezažil.
Jestliže píšete, že je to normální, tak se to musí běžně dít, ne..?
Viděl jsem třeba auto na 1. nástupišti na Smíchově, ale předpokládám, že bylo asi nějakého zaměstnance.
V Brně na hl. n. se dříve běžně jezdilo os. auty na první nástupiště, zásobování prodejen a asi i nějaké vozidla údržby. Příjezd kolem pakroviště u kusých kolejí a přejezd na vlečkových kolejí pošty. Viděno mnohokrát, pro zmíněná vozidla to asi bylo i legální…
1a v kolíně , než začaly zavírat vrata do dvora tak parkoval v areálu kdejakej votroubek co si jel pro čd kurýra
Tam se jezdí ze silnice a také přes závoru
V Minicích si z nástupiště dělají parkoviště řidiči, kteří ani na vlak nikoho nevezou ani na něj nepřestupují.
Tak nevím, pane kolego, jestli to myslíte vážně, nebo v tom cítím závan ironie …..
Bylo to ironické, dal jsem tam v tom smyslu značky html «funnytrolling» … «/funnytrolling» ale publikační systém je vyhodnotil jako pokus o vraždu a umazal je.
zkus nějaké
méně škodlivéznámější značky.bude v iks em pé fungovat fany trolink
Takže ani xmp nefunguje a co escape
<funny trolling>
a nechtěla by sem redakce dát dokumentaci?
Tak jo ampersand gt středník.
mates: Ty seš ale píčus.
Tahle nová služba má poteciál přitáhnout nové cedtující na železnici. Elegantně také řeší průchod Sherwoodem.
Bohužel má služba ještě mouchy, zde málem došlo k průchodu pendolina autem..
Jak málem, je záznam z toho Pendolina, musel strojvedoucí brzdit aby zabránil srážce(projel by to jinak rychleji?).
Myslíte, že by to pendolino neubrzdilo?
Jo. A do obýváku ke gauči taky.
SPZ mají, tak šup s ním do správního řízení.
Už jsou to RZ 😉
Ne zcela přesně.
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v § 4 odst. 1 písm. c) píše o evidenci „tabulek s přidělenou státní poznávací značkou (dále jen „registrační značka“)“.
Tudíž „registrační značka“ je tzv. legislativní zkratka pro „státní poznávací značku“.
Díky
to bude zajímavá otázka – byl přejezd ve výstraze? 🙂
Vjel na služební přechod, kde je běžnému smrtelníkovy vstup zakázán.
no jo ale o vjezdu se tam nic nepíše 🙂
pravda, mezi koleje se dostal asgardským transportním paprskem
Ale píše, Zákon o drahách §4a.
A kudy projde během hodiny asi tak 100 smrtelníků 🙂
Doufám, že dostal pořádnýho flastra a zákaz činnosti. Toto je vážení další případ ohrožení železniční dopravy autem. Opět. IAD je největší bukovina, co kdy lidstvo vymyslelo. Robot by to nedokázal.
Hala D: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Zase si nedělám iluze, že dostane tak maximálně pětikilo za vjezd do zákazu vjezdu, který tam určitě u závory někde je. A tím to skončí, bohužel…
A přesvědčil se, že může přejezd bez problému projet?
To už snad není ani možné…
Taxikář, to je diagnóza.
Upřesnění: Pražský taxikář.
Jak je vidno, možné to je …. bohužel … 🙁
Je to jen nepatrné rozšíření toho kam jsou řidi schopní přes zákazy vjet.