V Praze kvůli požáru nejezdily dvě hodiny tramvaje mezi Smíchovem a Barrandovem

Požár tramvaje KT8D5.RN2P ev. číslo 9062. Foto: Hasičský záchranný sbor hl. m. PrahyPožár tramvaje KT8D5.RN2P ev. číslo 9062. Foto: Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy

Místo tramvají byla zavedena náhradní autobusová doprava.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Prager

Technická závada. Nu což, stane se … 🤗 Ale pobavilo mě sdělení, že provoz v úseku Holyně – Sídliště Barrandov zůstal zachován 🤣. Ještě že ten vzduch nemusel pěšky …🤣

Frantík
Pavel

Celý svět tenhle šrot vyřazuje, jen Praha (a Pchjongjang) si ho vydržuje dál. Nejnepohodlnější tramvaj v Praze – hučí, cuká, táhne tam, v létě horko, v zimě chladno. A málo dveří = pomalá výměna cestujících a zpoždění. Zeptejte se pravidelných cestujících na nové 17…

medical_examiner

Tak fajn…tak se jim tam v okamžiku vybudování smyčky budou nasazovat výhradně 14T…

Radek

Bohužel vzhledem k personáolní krizi v dílnách, se omezila údržba. Toto jsou pak důsledky.
Shodou okolností teď vyjel vůz 9076, který zahořel před 4 lety skoro na stejném místě, na opravu vůz čekal takto dlouho.

Radek

P.S. a odstavení pod širým nebem v UD tomu taky nepomáhá.

Y.K.

No nevím, leckde ve světě vozidla MHD „domečky“ vůbec nezají a na podvozek by to fakt vliv mít nemělo, ten je do nepohody stavěný.

Nebyl to výpadek pohonu a mechanické brždění na barrandovském klesáku? Tam by se asi dalo vyrobit hodně tepla.

Radek

Leckde na světě ale nemají KT8:-)
Příčinu samozřejmě ale netuším…

medical examiner

To jo…ale leckdy něco podstatně staršího…

Jiří Kocurek

A? Ve stejném počasí to musí normálně jezdit.

Ondros

Kačena bude v Praze scházet. Nezná někdo důvod, proč se prohodily linky 7 a 19 v úseku Vozovna Strašnice – Lehovec/Depo Hostivař? DPP píše provozní důvody. Že by nedostatek obousměrných tram po zprovoznění tratě do Libuše? Nerozumím tomu, proč v novém tendru nebyl požadavek na část obousměrných vozů.

Kernteriér

Ano, je to kvůli kratší trase kačen. Mně by se tedy víc líbilo udělat jednu linku se dvěma úvratěmi, než dvě s jednou…

Petr K.

Přesně jak píšeš, Kačen je málo na tolik úvraťových linek.

Juraj

Protože teď jsme nejspíš na maximu provozní potřeby KT8 a několik jich ještě je nedokončených v ÚDDP. Na podzim se zprovozní smyčka u Slivence a pětka opět nebude potřebovat obousměrné vozy.

Zůstane tedy 19 a polovina pořadí 17 (do prodloužení na Nové Dvory). Další úvrať bude nejspíš na Jarově, ovšem kdo ví kdy, a časem možná v Bohnicích, ale tam může zajíždět právě 19.

Šalina na Špilas

Taky nechápu nenakupování obousměrných vozů. U nízkopodlažních není prostor druhých dveří zabitý, dá se tam normálně stát na rozdíl od schodů u Kačen. Navíc prostor na stání je hned naproti nástupním dveřím, což je taky výhoda.

Juraj

No jo, ale kde se reálně uplatní? DPP daleko víc tlačí náhrada vysokopodlažních T3, než to, že pár měsíců je počet KT8 na hraně (i původní 19 by se vyjezdit dala, ale na krev) a další KT8 jsou před dokončením.

Ondros

Je také potřeba mít nějakou rezervu na rekonstrukce, kde občas bývají obousměry také třeba. Ale samozřejmě máte pravdu, že potřeba obousměrů je teď asi na maximu, protože i ta úvrať na Jarově, se dá vyřešit couvaním. Ale je to prostě letitá tramvaj. Nehledě na to, že střední nízkopodlažný článek je sice fajn (ten měl být z výroby už od začátku produkce, nikoliv na jejím konci), zbytek tram už je těžké retro a jízda s kačenou je podle mého názoru dost nepohodlná.

medical examiner

Proč?
Je pravda, že některé KT8 mají překližkové sedačky vz. 15T, ale já osobně jsem si u KT8 vždycky hověl v těch španělských plastových…

medical examiner

Případně občasné potíže se sortimentem Scheißewerke Pilsen…

medical examiner

No jo…akorát že poměr kapacity k sezení je u KT8 63:56, což bude se zaváděním tramvají do horoucích pekel čím dál tím větší problém (zkuste se v 65 km/h držet tyče)…

Frantisek

Jako že v těch „peklech“ bude tolik lidí, že si nesednou? K udržení se stačí omezit zrychlení, ne rychlost. A stejně při větším zaplnění kolikrát lidi stojí ve dveřích, než by si sedli a uvolnili místo pro nástup dalším.

vbb

>K udržení se stačí omezit zrychlení, ne rychlost.
Ještě o derivaci víc. Na držení má vliv ryv, tj. jestli vúbec stačíte „napnout svaly“. Když se už pevně držíte, tak dosažitelné odrychlení (i s magnety) není tak velké, aby vás „utrhlo“.

Paolo

Ja jo, musi prioritne nahradit vozy T3, linek s nutnosti obousmernych vozu je mene. Odkud na ty vozy vemes penize( jelikoz jizne i prispevek od mesta jso mimo ekon realitu)? Slo by o scela novy typ vozu – homologizace, zacvik personalu atd

Argumet Ostrava, Plzen atd mohou cerpat eurofondy atd.. neobstoji Praha je s vyjimkou “ Planu obnovy “ po covidu coz vyuzije ( bezi tendr) cerpat nemuze.

Frantisek

A to místo T3 nemohou jezdit i obousměrné vozy? Musí se dodržet jednosměrnost? Proč?

vbb

Místo T3 obousměrné vozy jezdí (když zrovna nejsou potřeba na úvraťové lince, tak KT8 ve vozovně nestojí).
Jenosměrný vůz je ale levnější (míň kabin, míň dveří, víc sedadel).

Martas

Plánování se nepovedlo 😀

Bohdan

Technicka:
K udalosti zrejme doslo v ulici Na Zlichove, nikoli v ulici Nad Zlíchovem. Viz mapa a kudy vedou koleje
https://en.mapy.cz/s/retutahuro

Kamui

To mezi Hlubočepy a Zlíchovem není sekční dělení? Hlavně, že mezi Hlubočepy a Geologickou jsou dělení tři.

Jmeno

Tam to je podle mého kvůli převýšení a výším nárokům na množství proudu

vbb

A když přivezete lidi tramvají z Barrandova na smyčku Hlubočepy, tak tam s nima uděláte co?
To je lepší je vozit busem až na Smíchovské nádraží.

Leinad

A když pendl přiveze lidi z Holyně na Barrandov, tak co?.Vozy jsou vypraveny, řidičům se platí směna. Autobusáci nejsou.
Bus linka Hlubočepy – Smíchov by stála méně vozů, než Barrandov – Smíchov

vbb

Tak ještě jednou: dotaz zněl, co s lidmi uděláte po vysypání na smyčce Hlubočepy (z tram Barr – Hlu). Zkuste prosím odpovědět.
Na vaši otázku odpovídám, že pendl z Holyně (jakkoliv se mi zdá zbytečný) vysype lidi na Barr. a ti tam vlezou do busu a odjedou na Smích. nádr.

vbb

Vidím, že odpovědi se asi nedočkám.
Tak si odpovím sám: po vysypání lidí z tramvaje na smyčce Hlubočepy by mezi cestujícími nastalo akorát tak divení, možná čekání, docela určitě nadávání a nakonec pěší přesun někam ke křižovatce s ulicí Nad Zlíchovem, s možností si cestou vyfotit ohořelou tramvaj.
Protože, pane kolego, ty autobusy NAD by okolo místa zásahu / úklidu velice pravděpodobně neprojely, a v době, kdyby tam už projely, tam už taky projely tramvaje.
Takže NAD až na SN zcela evidentně nebyl až tak hloupý nápad, že?