V Praze končí dlouhá výluka v Nádražní, podél Vltavy vznikla odbočka pro nový most
Rekonstrukce Nádražní ulice v Praze. Foto: Ropid
Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem proinvestoval DPP více než půl miliardy korun.
Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem proinvestoval DPP více než půl miliardy korun.
a cesi uz celou stavbu pograffitovali. Hnus. ale cesi no
Obávám se toho, že pan vrchní náměstek všech mostů v Praze rozhodne, že Dvorecký most je nepotřebný a prosadí tramvajovou trať přes Barrandovský most.
Naopak, náměstek je příznivce mostů, stavby i oprav. Konečně někdo.
Hlavně je to kolosální průser pro autobusy…. Dva se tam prakticky nevejdou resp. tak první hodinu provozu tam bude uražené zrcátko….
Minimální šířka vozovky je 6,5 m.
Není, v jednom místě je 6,0 m. Ropid a DPP si to dokonce jely přeměřovat, samy nevěří, že to nebude problémové.
Nevím, jestli to je 6,0 nebo 6,5 m, ale podle fotek to moc široké nevypadá:
Z jedné strany https://i2.wp.com/dopravacek.eu/wp-content/uploads/2020/10/DPP-35336647-ulice-Nadrazni-1.jpg a tatáž situace z druhé strany https://i2.wp.com/dopravacek.eu/wp-content/uploads/2020/10/DPP-35336647-ulice-Nadrazni-2.jpg
Ulicí vedla hojně využívaná cyklostezka, v podstatě pokračování levobřežní cyklostezky směrem do centra. Dříve byly v ulici v podstatě 4 pruhy. Cyklista se dal kromě zastávek jednoduše objet. Jak to bude nyní? Cyklostezku nevidím a jet po silnici, kde jezdí jeden bus za druhým je pro cyklisty sebevražda.
Taky se tam teď budu bát. Překvapuje mě to, vzhledem k vedení oficiální cyklostezky touhle ulicí jsem čekal aspoň piktogramy, ale i na ně je to úzké.
jen se boj
jojo ta cyklostezka nebo alespon piktogramy tam budou dost chybet, de facto zadna alternativa od Lihovaru neni – po Strakonicke je to fakt maso, objet to přes Křížovou se ještě dá, ale pak se stejně člověk dostane na Radlickou a dojet po ní k Andělu ve správném pruhu je zázrak a nebo tedy použít Nadražní a nechat se objíždět autobusy.
Jeste me tak napada, ze v opacnem smeru to take bude stat za to, za mnou autobus, ktery me bude chtit predjet, takze se budu drzet co nejvic u praveho okraje a proti me vpravo tramvaj…
Je určitě špatně, že tam slušnou cyklostezku neudělali, určitě by se hodila minimálně jako alternativa přecpané pravobřežní, ale oproti minulému stavu mi to přijde i pro kola jako velmi mírné (bohužel naprosto nedostatečné) zlepšení. V té části Prahy se na kole nepohybuju, tak nevím, jakej tam byl provoz kol, když jsem tam jel autem nebo tramvají, tak mi přišlo, že nic moc – ono by nebylo ani divu vzhledem k podmínkám, který mi přijde, že tam byly pro cyklisty mizerný už předtím – zejména teda směrem od Smíchovskýho nádraží k Lihovaru – kolem kolejí parkovací pruh pro auta, vedle něj… Číst vice »
ja jsem v lete dvakrat o vikendu po Strakonicky od Lihovaru k metru na Smichovske nadrazi, dalo se, nebyl takovy provoz, ale bylo to kolem 13-14 hod, takze to slo, jednou od Andela pres Radlickou a Krizovou, sobota cca 12 hod, takze taky docela dobry, a jednou z Hlubocep pres Zlichov, Krizovou a Radlickou, to bylo nekdy kolem 16 hod o vikendu a uz to moc prijemne na Radlicke nebylo. A jedou jsem to vzal po stavenisti v Nadrazni, to bylo asi nejlepsi 🙂 Jinak ted by se mozna dalo i po chodniku v Nadrazni. A rekl bych ze docela… Číst vice »
Asi by se po něm dalo v pohodě projet, ale ty chodníky na Strakonický jsou rozhodně přehlednější, širší a jsou prakticky chodcůprostý. „zlegalizovat“ je na kombinovaný stezky by asi bylo řešení pro rychlejší cyklisty (pro výletní je tu možnost vzít to přes Císařskou louku a přívozem ze špičky ostrova, škoda, že tam není přes vjezd do přístavu nějaká lávka, aby se na přívoz nemuselo čekat.
Takže nakonec zastávku ČSAD Smíchov radši zrušili, než aby ji přejmenovali. 🙂
Nevznikla místo ní ani autobusová zastávka?
A na co by ji přejmenovávali? „Naprosto nezajímavé místo mezi kolejemi a brownfieldem“ je moc dlouhý.
Až tam něco postaví, tak ji třeba obnoví. Teď akorát zdržovala.
Rád bych se zeptal, proč na Barrandov jezdí čtyři linky? To je tam opravdu až taková frekvence cestujících, že je potřeba interval každé 2 minuty? Neznám to tam, tak se ptám.
Na sídliště Barrandov žije přibližně dvacet tisíc obyvatel, což je asi tolik, jako v průměrném českém okresním městě.
Průměrné české dvacetitisícové okresní město zcela určitě není obsluhováno veřejnou dopravou v dvouminutovém intervalu.
Tak se vyprdněte na označení město a nazvěte to správně noclehárna s 20 000 obyvateli. A ta se každé ráno skoro celá vydavá za „prací“ do sousedního města v jeho blízkosti. Barrandov a přilehlé zadele ty tram opravdu využívají a jsou rychlejší než autoštrůdlování v asfaltových průzích na estakádě vedle… Spousta řidičů ze západu by také ráda někde u tramvae zapíchla auto a na tu tramvaj přeskočila – ovšem je to bída …
Perfektní!
To ne, ale dost podstatná část těch 20 000 lidí se musí někam přesunout. Metro by bylo vytížené málo, ale tramvajové soupravy jsou pro přesun takové masy lidí dostatečné. Plzeň si taky nebude pořizovat metro, když má plzeňská tramvajová linka 4 srovnatelné množství spojů jako metro A v Praze.
Dvacetitisícové sídliště na okraji milionového města má jinou dopravní dynamiku než dvacetitisícové město.
Většina lidí z Barrandova pracuje a studuje daleko mimo Barrandov. Ranní exodus, večerní návrat.
Bohužel. Šťastnější to mají obráceně a nejšťastnější práci v místě, s možností a nikoli nutnosti si vyjet dále do města.
Někdo si už nepamatuje na typické štrůdly na Barrandovském mostě? Na funící Ikarusy a Karosy, které stoupají na kopec? Kdy 15 minut zpoždění je naprosto normální?
Reálně jezdí tři linky (čtyřka jen v krátkém čase špiček, ale skoro pořád zaříznutá kvůli nějaké výluce) a rozhodně ne po dvou minutách.
Směrem z centra jsou to obvykle spíš tři linky spolu a pak 20 minut nic.
20 a 12 je v podstatě jedna linka. Časově se doplňují. 5 je použitelná do centra a 4 jede jen ve špičkách.
Tak reálně velká část lidí stejně jezdí jen na Smícháč, kde přesedaj na metro.
Ted jeste aby se ten most nekdy postavil a nezustalo pouze u slibu ze se zacne v r. 2022. A dale abychom se nekdy dockali i Jizni tramajove tangenty Lihovar – Dvorce – Budějovická – Chodovská – Eden – Želivského a dále po již otevřených tratích na Palmovku. Osobne by mi do r. 2030 stacilo spojeni na Budejovickou, ale hadam ze jsem optimista.
Z fotek není jasné, odkud do Zlíchova najíždí auta – ať už ze Strakonické, nebo od Smíchova.
Od Smíchovského nádraží pojedou auta stále v levé části ulice (podél areálu skladů a lihovaru), přesmyk je zase až za mostem přes železniční trať, kde bude semafor
Tak to je myslím velmi hezky vyřešeno!
To zúžené místo o šířce 6 metrů bude při míjení dvou kloubových SORek dost kritické. A že jich tam za den projede dost. Opravdu nepochopím, že při kompletní rekonstrukci ulice to prostě nešlo o metr rozšířit, i za cenu výkupu nějakého kousku pozemku.
Navíc je to páteřní cyklotrasa, hlavní levobřežní tah z jihu do centra bez jakékoli alternativy (Strakonickou čtyřproudku pro sebevrahy nepočítám). Takže nejen autobusáci, ale i cyklisti budou nadšení…
Něco jako krátké nastupiště v Duchcově? – takové to normální české projektantské žvýkání…
Kde je 6 metrů?
Já vím, že je to off topic, ale proč se mi některé komentáře uloží hned, jiné později a některé vůbec?
Ja tady na to nějaký rafinovaný filtr – podle toho, jak je přispěvatel zlobivý, kolik URL odkazů příspěvek obsahuje a kdoví, jaká další kritéria. Alespoň tedy pokud jde o příspěvky „čekající na schválení“. V ostatních případech to asi bude čistě technický problém.
URL moje komenty nemají nebo neobsahují žádný a zlobivý taky nejsem. Teda určitě ne tolik jako ti, kteří mají hromadu negativního hodnocení.
Podle toho, co jsem stačil vypozorovat, rozhodují o tom, co bude zveřejněno a co ne, výhradně administrátoři podle svého vlastního názoru, takže navíc často i leccos už mezitím viditelného následně smažou – vliv negativního hodnocení od komentátorů na tento fakt jsem žádný nezaregistroval. K možným i nějakým technickým příčinám se vyjádřit neumím.
To jo, ale kdyby aspoň poslali automatickou zprávu nebo se objevila hláška, že příspěvek nebyl uložen. Zařídil bych se podle toho. Jenže já něco napíšu, čeká to na schválení a pak čekám na odpověď jako trubka.
Jsou v tom nově založeném trojúhelníku ty „rychlostní“ výhybky ?
Teď je tam 30. Jakou rychlost byste si představoval v ostrém klopeném oblouku v kopci na mostě?
Já bych si představoval srdcovky „železničního typu“, tedy natolik maloúhlé, že se jede jen po jízdní ploše kola a ne po okolku v mělkém žlábku. Z fotky nepoznám, jestli to tak vyšlo.
200 VRT.
Dva měsíce nic. Další čtyři měsíce tempo pohoda-klídeček, dva dělníci na kilometr. Poslední měsíc totální nasazení od rána do večera, lití asfaltu za deště, jen aby se stihl termín.
klasika, jako v kazde praci…
A co povrch Nádražní pro auta? Toho se nikdo ani nedotkl, podobně jako na Zenklově?
Kde přesně? Jelikož v převážné části trasy vede nyní tramvaj po straně a silnice vede částečně v bývalé stopě tramvajových kolejí, povrchu se někdo „dotknout“ musel.
Povrch je v rekonstruovaném úseku úplně nový.
Celá ulice se rozkopala, takže i povrch vozovky je nový.
Kde na Zenklově se nikdo nedotkl povrchu pro auta?
U Bulovky. Oba směry toho čtyřpruhu pod mostem vymlácený. Nahoru to je až po Okrouhlickou.
Diky za odpovedi. Mohl bych se zeptat, proc moje otazka dostala 38 minusovych hlasu? Co je na ni spatneho? Beze srandy – fakt to nechapu.
To je velmi odvážné řešení ta odbočka. Než se to posataví (jestli vůbec), tak se to tady bude předělávat.
zase to asi nebyl nějaký zásadní náklad navíc a lepší, než aby kvůli realizaci mostu pak kopali do relativně čerstvé rekonstrukce
Za 30 let … 😀
Chápu Vaše rozhořčení.Jste tímto postupem připraven o možnost ve správnou dobu vložit komentář: „jak to, že včas nevložili výhybku?:“
Tak v březnu ještě tvrdili, že se má začít stavět v roce 2022
Já bych si klidně ještě dva tři roky počkal, a pokud projde Metropolitní plán, tak v něm je zakreslen ještě jeden most vycházející od skály pod kostelíkem. Třeba by se daly oba mosty sloučit v této nové, resp. původní stopě 🙂
Případně by se v inkriminovaném úseku mohla kanalizovat Vltava a bylo by to při jednom :-).
Kolik v Praze vlastně ještě zbývá úseků k celkové rekonstrukci…?
Koněvova, Břevnov, možná část Holešovic, tam je ještě starší povrch. Další mě teď z hlavy nenapadají.
Nusle od Synkáče k Povstání
Pankrác, pak mosty – Libeňský, Legií, Palackého + Lidická…
Ječná, 2022
Jana Želivského 🙂
Spíš Seifertova ne Koněvova, potom Želivského, BKV panely jsou na Korunní, Holešovice taky místy vypadají všelijak. Vítězná a Lidická.
Koněvova od Ohrady po Spojovací/Českobrodskou.
Kde na Brevnove?
Mezi Malým Břevnovem a Bílou Horou. Je to trochu jako tankodrom. A smyčka asi od pohledu taky.
Nejen Koněvova/Husitská, ale i třeba nám. Republiky – Na Příkopě – 28. října – Národní, Hybernská, Opletalova a směr Muzeum, Václavské náměstí od Muzea k Můstku, na Kačerov a Ryšánku, Mezibranská a na Karlov, Na Florenci … zbývá toho k celkové rekonstrukci ještě dost.
A od letenské lanovky k místodržitelskému letohrádku…
Než se to dodělá, budou nejstarší úseky zase zralé na reko 🙂
No tak to je normální a hlavně ideální. Prostě máte nějakou četu lidí, která průběžně opravuje. Ideální plánování by přece mělo vypadat takhle – máte 200 km kolejí, průměrná životnost je 20 let. Tzn. rozdělíte 200 km tak, že každý rok opravíte 10 km kolejí. Nadimenzujete tým a prostě pořád opravujete. Cokoliv jiného je neefektivní. Nejhorší je, že tohle správné plánování se dá strašně zneužít. Buď tím, že neudržujete – ono to chvílí vydrží a až se to bude úplně rozbité, tak já tady už nebudu a nebo to postavím úplně znova (takhle to dělali třeba komunisti s bytovým fondem… Číst vice »
Přesně, máte pravdu. Ale právě ten dotaz vyzněl jako že co ještě zbývá rekonstruovat a pak už bude hotovo 🙂
Nebo po komunistech, po nich vse zanedbane a v desolatnim stavu, pak opravujete 5km koleji, kdyz mate penize a zbytek flikujete, aby se po tom dalo jezdit… 🙁
Tak jsem to nemyslel. Předpokládám ale, že poté, co se „sanuje dlouhodobě špatná situace“ už to průběžné udržení nově rekonstruovaného stavu bude méně náročné.
Pravdu díte, týká se to všeho. I ty stromy v sadu je potřeba občas omladit.
PS: Doufejme, že na BKV panely se památková ochrana nestihne zřídit.
Si děláte srandu, ale BKV by měly mít své místo v Muzeu MHD, je to symbol několika desetiletí tramvajové dopravy a řadu tratí zachránily před likvidací.
Budete se divit, ale BKV mají nepřímo i svůj pomník u Palmovky směrem na Libeňský most.
Konkrétně zde: https://mapy.cz/s/bapahahebe
Zajímavé „duchovní propojení“ s rekonstrukcí trati na Zlíchov: pokud se nemýlím, je (nebo aspoň býval) pomníček připomínající 100. kilometr výstavby tramvajových tratí v Praze právě na Zlíchově!
Revoluční, Havlíčkova, Dukelskych hrdinů, U Výstaviště, Bubenske nábřeží, Klapkova, Libensky most, Hlavkuv most, nám OSN, Konevova, Jana Želivského, Seifertova, Korunní, Ječná, Rasinovo nábřeží, Taborska, Chodovska, Lidicka, Za Ženskými domovy. Určitě jsem na něco ještě zapomněl. Zbyva práce jak kostele.
To je nekonečný koloběh. V 80. letech to vypadalo, že až budou všechny úseky předělané na BKV panely, tak nastane ráj na zemi a už nebude třeba nikdy nic opravovat. A ejhle, panely upadly v nemilost a rozpadly se na cucky, a všechno se rekonstruuje stále znovu a znovu a znovu…
Vše je potřeba udržovat, pokud chceme, aby to sloužilo. Je zcela přirozené, že neudržované věci se rozpadnou a splynou s ostatní hmotou a energií.
To ano, ale tyto panely nemely nikdy potrebnou kvalitu + podlozi pod nimi,… udrzba byla v tomto temer nerealna a predevsim si vzdy vyzadala dlouhou uzavirku… Navic nejsou stavene na dnesni tezke tramvaje.