V Praze dokončili rozšíření zastávek na Malostranské, nejde ještě o finální řešení
Autům na Klárově zbyl jeden pruh v každém směru, část vozovky je nově pro cyklisty.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil přestavbu tramvajových zastávek Malostranská na Klárově. Výsledkem je výrazné zvětšení prostoru pro cestující na úkor aut. Těm zůstal jediný pruh, nově je součástí silnice ochranný cyklopruh.
Finální podobu ukázal na svém facebookovém profilu Ropid. Ten současně upozornil, že stávající podoba s plastovým ohraničením není finální verzí. „Zatím jde o provizorní řešení, které určitě není dokonalé, ale svůj účel rozhodně plní. V oblasti Klárova existují záměry na komplexní řešení celého prostoru, proto bylo preferováno rychlé řešení s minimálními náklady, které dalším výhledovým záměrům v lokalitě nepřekáží,“ vysvětlil Ropid na stránkách. Nově jsou na zastávce i lavičky.
Lidé se na zastávku často nevešli
Úpravami prošel nejprve ostrůvek směr Chotkovy sady, poté k Vltavě. „V zastávce se častokrát stávalo, že při výstupu většího počtu cestujících se na ostrůvek nevešli a byli nuceni vstupovat do vozovky, čímž vznikaly nebezpečné situace,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.
„Šířka zastávky vůbec neodpovídala jednomu z nejvytíženějších přestupních bodů z metra na tramvaj v centru Prahy. Nehledě na to, že zde spousta turistů začíná cestu na Hrad,“ řekl při zahájení prací náměstek primátora pro dopravu. Podle něj obě nábřeží používají z 85 % lidé cestující v tramvajích a chodci. 10 % je cílová automobilová doprava a pouze 5 % je tranzit. „A MHD a chodci v našem rozhodování hrají největší roli,“ vysvětlil Scheinherr.