V Porubě otevírají vylepšenou tramvajovou trať, je tišší a zatravněná

Modernizace tramvajové trati na Opavské ulici v Porubě. Foto: DPOModernizace tramvajové trati na Opavské ulici v Porubě. Foto: DPO

Práce probíhaly kvůli termínům nepřetržitě. Modernizace tramvajových tratí se přesunou na jih Ostravy.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájí 1. září provoz na zmodernizované trati na ulici Opavská v Ostravě-Porubě. Celkem 1 626 metrů klíčové tramvajové tratě v úseku mezi křižovatkami s ul. 17. listopadu a ul. Martinovskou prošlo změnou konstrukce z klasického kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta zajistí Porubanům snížení hluku a vibrací z provozu tramvají. DPO úsek zatravnil a zrekonstruoval i nástupiště tří tramvajových zastávek: Telekomunikační škola, Poruba vozovna a VŠB-TUO, směr centrum. Modernizaci za 236 milionů korun provedla společnost TSS Grade. Jde o největší letošní investici DPO do infrastruktury, probíhala během letních prázdnin.

V modernizovaném úseku skončí tramvajová výluka 1. září. Drobné dokončovací práce pak potrvají až do poloviny měsíce. Křižovatka Opavská-Sokolovská-Porubská již bude průjezdná. Na modernizaci tratě se pracovalo i o víkendech a v noci, cílem bylo zvládnout stavbu v termínu. Kompletní dokončení stavby včetně vybavení zastávek je plánováno do konce září, stavba je spolufinancována z Operačního programu Doprava EU ve výši 85 % uznatelných nákladů.

DPO v polovině září naváže na práce modernizací tratě v Ostravě-Jihu, kde se zrychlí jízdní doba o dvě vteřiny. Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibudou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě. Stavba by měla probíhat do listopadu 2022. Cena za novou trať přesahuje 85 milionů korun. Modernizace bude hrazena ze zdrojů DPO a částečně z dotací EU.

V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD bude zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba tzv. rychlé pruhy ul. Horní od kruhového objezdu po ul. Jiřikovského. V současné době mohou nové tyrkysové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí, až 80 km/h, na třech úsecích: Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty, Důl Zárubek – Hranečník a od roku 2021 i na trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO pevná jízdní dráha TSS Grade
18 komentářů