V Polsku začala ražba nejdelšího tunelu, výrazně urychlí spojení do Západních Karpat
Zahájení ražby tunelu mezi obcemi Męcina a Mordarka. Foto: PKP PLK

Po dokončení rozsáhlé investice dojde ke zkrácení jízdních dob Krakov – Nowy Sącz ze 156 na 60 minut.
Je niekde info o celej tejto investícii. Bude trať Krakow – NovySacz dvojkoľajná alebo ak nie tak ktoré úseky ? Tunel bude jednokoľajný ?
Gratulace do Polska! Teď je na čase česká SŽ, jsem zvědav kolik minut ušetří pod Červenohorským sedlem do Jeseníku. Nebo že by se konečně začaly Oucmanice, ať nejezdíme na koridoru Praha-Ostrava 80, ale 200?
Příští rok začnou tunely na úseku NeMaše, což je 4,8 km a 3,1 km.
Příští rok je dokonalý, přesný, český výraz. Tak snad to bude 1.1. A ne až 31.12. 202x, kde to X je doufám 6, i když, my co doufáme, tak už doufáme od 0 a obáváme se, aby to nebylo až po 9.
Kyseláči.
Omlouvám se za OT, ale mohl byste prosím zjistit více informací ohledně zákazu fotografování, který má platit od zítřka? Jak moc se to dotkne fotografování dopravních staveb a dopravních prostředků? Děkuji.
Místa, která se nemají fotografovat, budou označena cedulemi. Nejedná se o plošný zákaz či o něco, co je třeba laicky interpretovat.
Tak co alespon tu Vysokovskou spojku zkusit prorazit?
Tak Budimex si musel určitě hodně oddychnout, že tohle výběrko taky nenapadnul MI a může vesele razit 😀
Jen pro ujištění… Je to stále ten Budimex co nezvládá tunelový díla?
Je, taky tam na ty ražby má ve sdružení Turky;)
Zde Budimex nebyl sám a nenabízel falešné reference z 1 tunelu ve Venezuele, ale přihlásil se s tureckou společností, která má v tunelech letitou praxi.
Kéž by Poláci měli aspoň takové koule jako my a na takto důležitých tratích zavedli celodenní dvojhodinový (nebo ještě lépe hodinový) takt rychlíků. Když už se tak velkoryse investuje do infrastruktury měl by se adekvátně posílit i provoz.
EU dotuje infrastrukturu a pořízení vlaků, aby ty vlaky jezdily často, to se zatím nedotuje. (poláci už plánují navýšení přeshraničních spojů, takže už mají nejspíš nějaký dotační program, do kterého by šel schovat provoz vlaků vyhlídnutý)
Držím palce!
K vizualizacím: Možná je to meme, že u nás umíme jen drahé obrázky a vizualizace, ale mapová aplikace ŘSD je pořád lepší než diagram bez kontextu, který bývá standard ve všech okolních zemích
No u ŘSD to jde obojí jak realizace, tak mapová aplikace, tak vizualizace, ale u SŽ jim nejde ani jedno.
Bardzo dobrze, panowie z Polski!
Projekt je dolezity aj pre vychodne Slovensko (Kosice a Presov), ktore vzdy lezali viac na krizovatkach sever-juh a vychod-zapad, a za poslednych x rokov sa na tu severojuznu os akoby zabudlo, a na cisto zapado-vychodnej osi je to predsa trochu daleko od vsetkeho..
Pri sucasnych EC vlakoch Kosice-Budapest sa ini ludia uz viackrat pytali, preco nepokracuju tieto vlaky az do Krakowa (tak, ako historicky zvykli chodievat); a ze vraj to narazalo na nesuhlas na polskej strane. Nevie niekto nejake klebety, ci sa po dokonceni tohto projektu nevratia vlaky Krakowiak (Krakow-Kosice-Budapest)?
Tam by bolo potrebné zrekonštruovať trať Kysak – Prešov – Muszyna na 140km/h a tam kde sa dá aj zdvojkoľajniť. Navyše Poliaci musia dať do poriadku aj úsek Muszyna – Novy Sacz. Potom sa začne uvažovať o nejakých vlakoch z Budapešti až do Krakowa. Ale to je vzdialená budúcnosť…..
ako chcete 140 km/h za Lipanmi?
Aj za cenu kratších tunelov…..
To leda tak za cenu delšího tunelu, jinak to nepůjde 😐.
Treba sa obrátiť na železničných odborníkov zo Švajčiarska. Tí majú bohaté skúsenosti s tunelmi. Iste by navrhli riešenie aj na Slovensku…..