V Polsku začala ražba nejdelšího tunelu, výrazně urychlí spojení do Západních Karpat

Zahájení ražby tunelu mezi obcemi Męcina a Mordarka. Foto: PKP PLKZahájení ražby tunelu mezi obcemi Męcina a Mordarka. Foto: PKP PLK

Po dokončení rozsáhlé investice dojde ke zkrácení jízdních dob Krakov – Nowy Sącz ze 156 na 60 minut.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Tvrdý

Je niekde info o celej tejto investícii. Bude trať Krakow – NovySacz dvojkoľajná alebo ak nie tak ktoré úseky ? Tunel bude jednokoľajný ?

Dnes oni, zítra my!

Gratulace do Polska! Teď je na čase česká SŽ, jsem zvědav kolik minut ušetří pod Červenohorským sedlem do Jeseníku. Nebo že by se konečně začaly Oucmanice, ať nejezdíme na koridoru Praha-Ostrava 80, ale 200?

Sáček

Příští rok začnou tunely na úseku NeMaše, což je 4,8 km a 3,1 km.

v

Příští rok je dokonalý, přesný, český výraz. Tak snad to bude 1.1. A ne až 31.12. 202x, kde to X je doufám 6, i když, my co doufáme, tak už doufáme od 0 a obáváme se, aby to nebylo až po 9.

Nemel

Kyseláči.

Michal Bartoníček

Omlouvám se za OT, ale mohl byste prosím zjistit více informací ohledně zákazu fotografování, který má platit od zítřka? Jak moc se to dotkne fotografování dopravních staveb a dopravních prostředků? Děkuji.

Michal M

Místa, která se nemají fotografovat, budou označena cedulemi. Nejedná se o plošný zákaz či o něco, co je třeba laicky interpretovat.

Michal82

Tak co alespon tu Vysokovskou spojku zkusit prorazit?

haxor

Tak Budimex si musel určitě hodně oddychnout, že tohle výběrko taky nenapadnul MI a může vesele razit 😀

Olin

Jen pro ujištění… Je to stále ten Budimex co nezvládá tunelový díla?

Metrak

Je, taky tam na ty ražby má ve sdružení Turky;)

Sáček

Zde Budimex nebyl sám a nenabízel falešné reference z 1 tunelu ve Venezuele, ale přihlásil se s tureckou společností, která má v tunelech letitou praxi.

Daniel Jablonecký

Kéž by Poláci měli aspoň takové koule jako my a na takto důležitých tratích zavedli celodenní dvojhodinový (nebo ještě lépe hodinový) takt rychlíků. Když už se tak velkoryse investuje do infrastruktury měl by se adekvátně posílit i provoz.

Kicruj

EU dotuje infrastrukturu a pořízení vlaků, aby ty vlaky jezdily často, to se zatím nedotuje. (poláci už plánují navýšení přeshraničních spojů, takže už mají nejspíš nějaký dotační program, do kterého by šel schovat provoz vlaků vyhlídnutý)

Běžec

Držím palce!

K vizualizacím: Možná je to meme, že u nás umíme jen drahé obrázky a vizualizace, ale mapová aplikace ŘSD je pořád lepší než diagram bez kontextu, který bývá standard ve všech okolních zemích

David

No u ŘSD to jde obojí jak realizace, tak mapová aplikace, tak vizualizace, ale u SŽ jim nejde ani jedno.

Martin

Bardzo dobrze, panowie z Polski!

timom25

Projekt je dolezity aj pre vychodne Slovensko (Kosice a Presov), ktore vzdy lezali viac na krizovatkach sever-juh a vychod-zapad, a za poslednych x rokov sa na tu severojuznu os akoby zabudlo, a na cisto zapado-vychodnej osi je to predsa trochu daleko od vsetkeho..

Pri sucasnych EC vlakoch Kosice-Budapest sa ini ludia uz viackrat pytali, preco nepokracuju tieto vlaky az do Krakowa (tak, ako historicky zvykli chodievat); a ze vraj to narazalo na nesuhlas na polskej strane. Nevie niekto nejake klebety, ci sa po dokonceni tohto projektu nevratia vlaky Krakowiak (Krakow-Kosice-Budapest)?

ICE_Laco

Tam by bolo potrebné zrekonštruovať trať Kysak – Prešov – Muszyna na 140km/h a tam kde sa dá aj zdvojkoľajniť. Navyše Poliaci musia dať do poriadku aj úsek Muszyna – Novy Sacz. Potom sa začne uvažovať o nejakých vlakoch z Budapešti až do Krakowa. Ale to je vzdialená budúcnosť…..

Filip

ako chcete 140 km/h za Lipanmi?

ICE_Laco

Aj za cenu kratších tunelov…..

Bram

To leda tak za cenu delšího tunelu, jinak to nepůjde 😐.

ICE_Laco

Treba sa obrátiť na železničných odborníkov zo Švajčiarska. Tí majú bohaté skúsenosti s tunelmi. Iste by navrhli riešenie aj na Slovensku…..