No nemůžete pořád chtít jezdit za stejnou cenu nebo ještě nižší, jak by si spousta lidí představovalo. Rostou ceny čehokoliv, ale rostou i platy, důchody, dávky atd. Tak si to už kurňa v těch makovicích srovnejte :-).
V. K.
1 rok
Divím se, že se Jančura pořád nepustil do té expanze do Polska. Dává to největší smysl, protože tam jsou vysoké ceny a malá nabídka spojů. Nemusíme mít RJ rádi, ale přál bych si, aby se konečně začaly nějaké České firmy působit v zahraničí.
Čili to polské zdražení je ještě zlaté vůči tomu, co nastalo poslední rok u nás.
Jan T.
1 rok
Takže jen zdražení o inflaci, to je normální.
Džamel
1 rok
U běžných vlaků jsou ceny do nějakých 200 km vysoké a dále naopak velmi nízké, nevidím v tom žádný zásadní problém. A u Pendolina jsou sice ceny vyšší, ale tam také problém nevidím, protože spoje jsou většinou plné, tudíž ta cena nebude tak vysoká. Pokud však se někomu zdá být vysoká, může použít Flixbusu nebo TLK/IC.
EC104
1 rok
„A komu tím prospějete?“
Jarda V.
1 rok
Před nějakou dobou to bylo z Warszawa do Gdaňsku za 150 zlotých (tenkrat skoro 900kc) kolik to bude dnes 180? To už je skoro dost.
Není to tak strašné. Na zítra stojí (on-line) pendolino z Varšavy do Gdaňsku 169 Zł (samotná místenka k síťové jízdence 43 Zł), normální IC pak 60 Zł. Ale je fakt že zrovna na téhle trase je těch obyčejných IC jen pár.
Vladimír
1 rok
Takže nejdřív nahnat všechny do vlaků, aby nelétali a potom vlaky pořádně zdražit.
Zrovna v Polsku mají naopak v plánu veškeré dálkové vlaky směřovat primárně k letišti v polích a nahnat je tak do letadel – která ovšem nejspíše časem zdraží též. Zdroje nejsou nekonečné.
Zase tak zlé to není. Třeba Varšava – Berlín sice není VRT, ale je to klasický koridor. Stejně tak Varšava – Praha, tam se teď akorát čeká na dodělání koridoru přes Czechowice.
Ano, a pak ještě Vídeň, ale tím ty smysluplné relace vlakem z Varšavy pomalu končí. Proto mi nepřijde nic špatného na tom, vozit lidi vlakem na letiště (které má vzniknout na trase VRTky, vlak tudy pojede tak jako tak) a odtud do zbytku Evropy a zámoří letecky, resp. nevím jak lépe to udělat.
No nemůžete pořád chtít jezdit za stejnou cenu nebo ještě nižší, jak by si spousta lidí představovalo. Rostou ceny čehokoliv, ale rostou i platy, důchody, dávky atd. Tak si to už kurňa v těch makovicích srovnejte :-).
Divím se, že se Jančura pořád nepustil do té expanze do Polska. Dává to největší smysl, protože tam jsou vysoké ceny a malá nabídka spojů. Nemusíme mít RJ rádi, ale přál bych si, aby se konečně začaly nějaké České firmy působit v zahraničí.
Jančura jezdí s nočními vlaky do Přemyšle. Ale v okamžiku, kdy si za svou základnu zvolil Prahu by expanze do Polska asi byla celkem náročná.
Jancura to chci. UTK (polsky drazni urad) háze mu klacky pod nohy:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dostep-dla-regiojet-ponownie-nieotwarty-planuja-skarge-111436.html
U nás o 15%, v Polsku o 17%. V Polsku výrazně a u nás teda? 🙂
U nás se těch 15 % týká kilometrického tarifu, tj. řekněme regionální dopravy. Relační tarif zdražil místy i o více než 50 %.
Čili to polské zdražení je ještě zlaté vůči tomu, co nastalo poslední rok u nás.
Takže jen zdražení o inflaci, to je normální.
U běžných vlaků jsou ceny do nějakých 200 km vysoké a dále naopak velmi nízké, nevidím v tom žádný zásadní problém. A u Pendolina jsou sice ceny vyšší, ale tam také problém nevidím, protože spoje jsou většinou plné, tudíž ta cena nebude tak vysoká. Pokud však se někomu zdá být vysoká, může použít Flixbusu nebo TLK/IC.
„A komu tím prospějete?“
Před nějakou dobou to bylo z Warszawa do Gdaňsku za 150 zlotých (tenkrat skoro 900kc) kolik to bude dnes 180? To už je skoro dost.
Není to tak strašné. Na zítra stojí (on-line) pendolino z Varšavy do Gdaňsku 169 Zł (samotná místenka k síťové jízdence 43 Zł), normální IC pak 60 Zł. Ale je fakt že zrovna na téhle trase je těch obyčejných IC jen pár.
Takže nejdřív nahnat všechny do vlaků, aby nelétali a potom vlaky pořádně zdražit.
Zrovna v Polsku mají naopak v plánu veškeré dálkové vlaky směřovat primárně k letišti v polích a nahnat je tak do letadel – která ovšem nejspíše časem zdraží též. Zdroje nejsou nekonečné.
Nepletete do sebe vnitrostátní a mezinárodní dopravu? Ne že by se z Polska nedalo nikam jet vlakem, ale západní Evropa ještě asi potrvá.
Zase tak zlé to není. Třeba Varšava – Berlín sice není VRT, ale je to klasický koridor. Stejně tak Varšava – Praha, tam se teď akorát čeká na dodělání koridoru přes Czechowice.
Ano, a pak ještě Vídeň, ale tím ty smysluplné relace vlakem z Varšavy pomalu končí. Proto mi nepřijde nic špatného na tom, vozit lidi vlakem na letiště (které má vzniknout na trase VRTky, vlak tudy pojede tak jako tak) a odtud do zbytku Evropy a zámoří letecky, resp. nevím jak lépe to udělat.