V Polsku navrhují obnovu železniční trati v podhůří Jizerek do Jindřichovic pod Smrkem
Obnova tratě Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow Zdrój. Autor: Tomáš Kolařík
Vlaky přes hranice jezdily naposledy v druhé světové válce.
Je to absolutní nesmysl. Ale je vidět, že i v Polsku jsou šotouši s nápady mimo realitu.
asi nemají nic lepšího na práci, že navrhují takové hovadiny. Chápu obnovu zaplatí z nějakého EU fondu, ale kdo tam pak bude jezdit? za kolik? kdo to bude financovat? kraj?
Nejspíš KU… Jak se v Polsku zaviralo kdeco, teď se na jihu obnovují i nesmyslnosti…
a ještě doplním otázku…. je v tomto směru poptávka? jezdí z CZ do PL nyní snad nějaké busy jako veřejná doprava? kolik busů za den? je o to tak veliký zájem? že má smysl obnovit železnici, což je vlastně více-kapacitní přeprava cestujících. Asi se shodneme, že nákladní vlaky se tudy tahat nebudou…
Přes Otovice chtějí Poláci vozit kámen.
Otovice nějaký smysl mít snad mohou. Možná i spojení Tlumaczow-Broumov-Mieroszow-Walbrzych. Ale Jindřichovice jsou nesmysl.
Ano, jezdí tam bus, myslím, že z Hrádku přes Frýdlant do Swieradowa. Nedávno tu někdo psal, že s tím jel a byl v něm sám!
Zrušil bych autobus. Pro jednoho člověka je to ekonomický nesmysl.
Já v tom žádnou hovadinu nevidím! Lázně , hory krásná příroda proč by to nemělo být propojené?
a proč nyní 3xbusy za den a jsou prázdné? kde jsou ty davy lidí, co budou jezdit vlakem?
Davy nedavy. Zrušit ty autobusy, jezdí tam úplně zbytečně. To je tedy ekonomika.
Je neuvěřitelné, jaké pitomosti mohou někoho napadat. Naprostý nesmysl…
Třeba vás? No to je teda nesmysl.
Pokud jde o ty Jindřichovice, tak ani za I. republiky to nebyla žádná sláva. Přímé osobní vlaky nejezdily vůbec a náklady z Německa do ČSR se na hranici většinou překládaly na silnici kvůli čs. tarifům. A ještě dřív, za šafářování FOD před zestátněním v r. 1925, to bylo ještě zajímavější: Po r. 1918 vedení defraudovalo spoustu firemních peněz, které se do sídla vlastnické firmy v Berlíně doslova pašovaly v hotovosti v pytlích, za což byli někteří notáblové FOD v ČSR trestně stíháni. ČSD do dráhy nijak zvlášť neinvestovaly, takže lokomotivy – obstarožní kraussky – přežily ve Frýdlantě ještě i rok… Číst vice »
A kde to za první světové války jezdilo nějak dobře?
A kde píšu o I. světové válce?
Je fascinujici, jak v Polsku trate zrusili a ted je obnovuji, xatimco my je budeme rusit ted… a to i ty, ktere se obnovuji k tem co kdysi navazovali na ty nase.
Prakticky spojeni do Mirsku a Gryfova… z Frydlantu…
tak snad to polaci vysvětlí i našim 😉 jinak zatím je to návrh, když projde na polske straně, tak by to vyjít mohlo.
Ano, měla by se obnovit trať Tochovice – Orlík a Mochov-Český Brod, kteou Borecký nechal svévolně vytrhat.
Co je to za blbost?
Orlík je dobrý nápad, tam by se v budoucnu mohlo jezdit nabíjet, přímo ke zdroji, aby nebyly ztráty 😀 I když Temelín by možná stačil….
Tady je to normální!
Normální to není a tragédie je, že to čím dál víc lidí za normální začíná považovat.
Diskutující opakovaně řeší jen 2,5 km od PL hranice do Jindřichovic. Nutné je hodnotit celý úsek Liberec – Jindřichovice, protože samotné Frýdlantsko nevygeneruje dostatek případných cestujících pro přeshraniční dopravu (viz dole výčet obyvatel Fr nebo N. Města). Trať Frýdlant – Jindřichovice svou pomalostí a trasováním poplatným dopravě nákladu v 19. stol. zabíjí jakoukoli šanci na využitelné osobní spojení Liberce s velkými polskými městy.
Btw. Troufám si tvrdit, že nevyužívání existující tratě z Černous do PL pro osobní dopravu naznačuje, jaký by byl zájem o tuto trať.
z frý do černous a dále je potřeba na polské straně udělat opravu tratí, lbc kraj tam chtěl vlaky až tuším do goerlitzu, nebo kam. Trať z liberce na frýdlant a dále, tak ta by potřebovala nějakou tu rekonstrukci, aby se alespoň zlepšili jízdní podmínky, když ji chce kraj elektrifikovat. Následně stačí upřednostnít vlaky. Jinak teď jsem jezdil a do frýdlatu jezdí i trojtej pavouk, často jezdí dvojtej. Takže takový nezájem asi nebude, jinak by jezdil možná tak jeden. Autobusy by měli být udělané tak, aby lidi na ten vlak odváželi, tedy né aby jel z frýdlantu do liberce, ale… Číst vice »
Ano, vlakem z Liberce na Frýdlantsko se jezdí hodně (pavouci jezdí zdvojení až ztrojení, protože jeden se v Raspenavě odpojuje do Bílého Potoka, možná se to pak ještě jednou dělí ve Frýdlantu na Černousy a Nové Město), ale mezi Frýdlantskem a Gryfówem a jeho okolím by se jezdilo málo. A o to tady jde.
A ty autobusy a auta tam snad jezdí po něčem přímějším a rychlejším? Také celkem náročně objíždějí kopce. A když kraje neobjednají dopravu na existující spojnici, mají po ní lidé chodit pěšky, aby projevili zájem?
Vlakem z Frýdlantu do Jindřichovic oklikou přes Nové Město 23km, 41 minut. Po silnici 15km.
jsou to zatím jen návrhy, ale bylo by to zajímavé kdyby prošli a obě tratě se obnovily. U těch otovic je to fakt kousek, poláci by problém neměli, navíc ta trať vede spíše jako obchvat města, takže nějaký případný hluk by vyřešily protihlukové stěny, pokud to polaci chtějí, tak by mohli také pomoci, třeba ve spolupráci s nimi SŽ tu obnovu na hranice provede. Nevím, zda se u česka, nebo na polské straně počítá byť s prostou elektrifdikací U jindřichovic, tak u čech chtějí udělat elektrifikaci, tak by jen přehodnotili plány a protáhli by se dráty až na hranice, když… Číst vice »
Mimoň! V ČR chybí elektrifikace na spoustě hlavních tratí, je třeba tisíce km konvertovat 3 kVss na 25 kV/50Hz a budeme elektrifikovat nevyužívanou lokálku na konci světa.
Co na to pánové Sládek nebo Šimral? byla by tato trať alespoň jako odklonová použitelná také pro nákladní dopravu?
Asi jako s kamionem do přístavu ve Štětíne touhle silnicí: https://mapy.cz/s/jotadujoca. Proberte se, vlaky z přístavů do ČR fakt nebudou drhnout podhorské klikatice jen pro něčí cvakání foťákem.
Náklady ovšem nejezdí jen do přístavů, akorát ty ostatní skončily na těch (i klikatých) silnicích, mj. i proto, že je mají se vším všudy levnější a silniční přípojky nebyly vytrhány.
V dnešní době, kdy se ruší vlečky jedna za druhou, určitě začne někdo vozit přes kopce něco do Jindřichovic a okolí a ještě navíc i do Polska.
A protože v Čechistánu se neumí/nechce vymáhat dodržování čehokoli, co vymyslí parlament a vláda, tak především zahraniční dopravci (včetně polských) jsou obzvlášť vynalézaví ve věci vyhýbání se mýtným branám a vymýšlení tras po silnicích nižších tříd. K tomu patří přetěžování vozidel, nerespektování únosností mostů a určitě i další způsoby ochcávání předpisů, které si jako laik ani neumím představit.
Ne nebyla. Bez rekonstrukce trati na Lbc a dále do vnitrozemí (Nymburk, Praha) včetně tunelu pod Ještědem.
Pro první nástřel použijme mapu: https://mapy.cz/s/pukaludalu
A pro druhý nástřel se zamysleme nad slovem „lokálka“. Co to asi znamená?
Pokud by se něco takového stavělo, tak by bylo vhodné Nové město vynechat, respektive by tam zbyla odbočka.
Být to relevantní možnost, už by se dávno využívali existující přechody v Černousích a Harrachově. Prostě je to nesmysl.
Harrachov vyžaduje přetahování po částech s ozubenou lokomotivou, ale ale přes Černousy snad ještě před několika málo desítiletími nákladní vlaky k moři jezdily.
Harrachovská trať byla taky primárně stavěná jako nákladní, pro přepravu uhlí. Návíc s dnešní technikou by asi ani tu ozubnicová lok nebyla nutná…. Já jen chtěl upozornit na absurdnost nápadu po nějaké low-cost obnovené lokálce udělat odklonovou trasu pro dálkovou nákladní dopravu bez obřích investic do navazující infrastruktury.
no konečně, poláky to napadlo a možná to i zrealizují, jen u čech asi bude muset být trať posunuta o pár metrů. Ale pokud to pšonci našim bezmozkům vysvětlí, tak až to postaví, tak se přijedu vlakem podívat, na bus sere pes, to raději autem.
Ale ten kousek co spojuje přes Glucholazy českou trať do/z Jeseníku neopraví asi nikdy.. zase je ticho po pěšině.
Tam si nemají co vyčítat obě strany. Od Jeseníku je 50, v Polsku 40. Od Města Albrechtic je do Głucholaz 60 i v Polsku
Mě by jen zajímalo, proč obnovení kousku tratě na polském pohraničí vyvolá takovou vlnu negativismu. Tak o co jde, tak se postaví, resp. obnoví trať, která tam už byla. Kdo jenom z takové lobby může něco mít?
Protože by se ty peníze, pokud by skutečně na to došlo, daly použít mnohem účelněji, na tratě, kde denně jezdí tisíce lidí po celý rok.
Takové tratě ale stojí násobně více. Není nic špatného investovat i do vedlejších tratí, které mají také svůj význam, i když si to odpůrci lokálek nikdy v životě ani za nic nepřipouští.
Vůbec neřeším, jestli má nějaká trať u sebe napsáno vedlejší, hlavní, regionální, celostátní, lokálka atd. Důležité je, aby byla užitečná, významná, potřebná. Tu potřebnost u diskutované trati do Mirsku, ve srovnání se zbytkem (zanedbané, podinvestované) sítě SŽ, nějak nevidím. Oháníte se tím, že skutečně velké projkety jsou dražší. Kolik tedy očekáváte, že by stála obnova tartě do Mirsku? A vůbec nemusíme řešit, jak dlouhý je úsek v ČR a jak dlouhý v Polsku. PKP taky má řadu jiných problematických míst, kam nasypat prachy. Tak proč zrovna sem?
Tak ještě více přiškrtíme peníze na koleje, a začnou být zbytečné i další tratě, však třeba do Vraného mohou jezdit z Prahy další autobusy (plus auta po stejné frekventované silnici), Kladno už má kolem sebe prakticky dvě dálnice, tam vlak nakonec též není tak potřebný… Ono stačí, aby SŽ ještě nějaký čas odkládala další údržbu, a nebude potřeba nic.
A napadlo Vás, že někdo jiný to může vidět jinak? Že někdo jiný propočítá v rámci nějaké studie, že by to mohlo vyjít zcela odlišně než si přejete Vy?
Propočítat lze lecos. Papír snese všechno a když se dobře naostří tužka…. Když se to postaví a realita je úplně jiná než v propočtu, tak se nanejvýš pokrčí rameny. (Ty svině cestující nepřišli tak, jak jsem předpokládali.)
Nemělo by to být zrovna sem, ale i sem!
Jenže tahle lokálka má význam naprosto minimální, oblast je na obou stranách hranice neatraktivní pro masovější cestovní ruch a na dojíždění do práce apod je oblast aspoň na české straně dostupnější autobusy. A kvůli pár turistickým nadšencům skutečně nemá smysl cpát jakoukoliv částku do obnovy tratě.
To je určitě zase nějaká autobusová trať.
Ne; nevím co je autobusová trať. Mám na mysli prakticky celou síť celostátní a řadu regionálních tratí, kde by ty peníze udělaly víc užitku. To je vše.
A nenapadlo vás, že ty vlaky tam nejezdí, protože se neinvestovalo do tamní kolejové infrastruktury?
To všichni samozřejmě ví, ale dělají, že to neví. Je zbytečné o tom diskutovat, ty mantry jsou stále stejné a jiné ani nebudou. Příznivci železnice to vidí naprosto odlišně jako zastánci asfaltérsko-betonářské lobby. Rozhodnout musí povolaní, nikoli webová debata.
Mám zajímavý postřeh. V diskuzích zde i jinde se vždy najde 1 nebo 2 jedinci, kteří brojí proti jakékoli kolejové dopravě. Agresivně, urážlivě a za použitím prazvláštních argumentů. A jedou svoje jako kafemlejnek. Kdežto zbytek se o problematiku zajímá poněkud profesionálněji. Otázka, jestli tyto lidi opravdu nevyselektovat.
Ty vlaky tam nejezdí proto, že tam není poptávka po osobní ani nákladní dopravě. Jindřichovice mají asi 500 obyvatel a to žádnou trať neuživí, ani kdyby byla infrastruktura sebelepší. A náklady tam dříve jezdily, ale vlečka byla zrušená. (Tu nezrušili Správní Železničáři, ale majitel.) Pokud by kraj postupoval opravdu hospodárně, už by tam dávno žádné vlaky neobjednával. Vézt 5 lidí ve vlaku je zbytečný luxus. Taxík je podstatně levnější.
Poptávka se dá vytvořit i zlikvidovat uměle.
NEDALY !!! Protože pokud není trať nejdou na ni žádné peníze. Peníze se přidělují podle počtu km tratí. A to, že do vedlejších tratí se za komunistů a i posléze, peníze nedávaly prakticky žádné a přesouvaly se do hlavních tratí, nepůjde dělat do nekonečna. Sníží-lise počet km polejí, poníží se alokace na zbylé tratě.
inu tak i kdybyste si chtel otevrit maly kolonial v jindrichovicich pod smrkem, tak se nejdriv zamyslite, kdo tam bude chodit a jestli se takova investice vyplati. zadnou takovou analyzu jsem tu nevidel.
preshranicni spojeni podporuju velmi, ale bud musi byt na obou stranach slusna infrastruktura umoznujici meziregionalni dopravu, nebo to je v nejakem turistickem eldoradu. to tady jaksi moc neni.
Tak to je. Musí být požadavek na cestování a důvod .proč jezdit.
Obecně Češi moc do Polska nejezdí z předsudku – tam nic není. A proč by měli jezdit Poláci někam, kde doopravdy toho moc není. Na svém území mají tuny turistických lákadel.
Je někdy těžké obě strany přesvědčit k přechodu hranice i při existujících tur.zajímavostech, když to zrovna není Adršpach.
Ale je fakt, že je i málo přeshraničních spojů.
Češi do polska naopak jezdí často a rádi. Stačí vedle nádraží vybudoat Biedronku, a cestujcí se jen pohrnou.
Zavedeme přeshraniční železniční povinnost?
Mám lepší nápad, vymlátíme kus skal a rozšíříme parkoviště. Tu fobii z trochy více vlaků ve všeobecné záplavě aut fakt nechápu.
Stačí reklama na tur.zajímavosti a spojení tam i zpět bez nutnosti dlouhého čekání.
Poláci třeba často využívají spojení z Těšína k výletům do Prahy ,Beskyd nebo Ostravy.
Případně letní vlaky do ZOO po uhelné síti.
Přesně tak. Je již vybudovaná kvalitní infrastruktura (jak o trochu výše reaguji na Georga) a proto ti lidé tam jezdí.
Kvalitní moc uhelné tratě nejsou. Ale je tam cíl cesty, za kterým se jezdí. ZOO, DOV. Jezdí hlavně auty, ale vlaky taky něco odvezou.
V Jindřichovicích je co? Skanzeník a běžná tuctová sudetská vesnice. Podobně Nové Město. Jedině Frýdlant jako historické město a zámek. A že by do Polska denně jezdili obyvatelé těchto sídel se mi zdá málo pravděpodobné.
Je někde na Ašsku či v okolí Hofu či Selbu turistické eldorádo?
Kolik tam jezdí lidí přes hranice?
Z Aše do Hofu i Selbu jezdí německé vlaky z Marktredwitzu přes Cheb a Frantovky.
Ale kolik tam jezdí lidí? Z Chebu, Aše do Německa a opačně.
A ta slušná infrastruktura se tam zjeví? Když ji nikdo neudělal (a tady se horuje za to, aby nikdy nebyla), tak tam logicky nemůže být.
Není to „Tłupowo“, ale Tłumaczów
Podle mne nereálné. V říjnu jsem osobně prošel. Na českém území byla nedávno část tělesa dráhy použita k výstavbě cyklostezky. Dále k hranici je vzrostlý les. Na polské straně je v obci Pobiedna bývalé nádraží v soukromých rukách včetně pozemků, chybí mosty přes Czarny Potok. A trať vede poměrně liduprázdnou krajinou.
Tak jeden komentář o nereálnosti bychom měli. Že vůbec dojdete na záchod s těmi obavami, bych se bál, že neudržíte vylučování. Nebo že dojde papír.
Ve vašem vysněném světě bez řidičů nebude ani ten záchod, když se rozbije. Natož toaleťák a jídlo.
Pokud předtím zrušíte všechny ostatní možnosti, pak nepochybně. Ostatně jídlo asi nejlépe vypěstujete na parkovišti, jak to tak vypadá. 🙂 Řidiče pak prý stejně nahradí automatizace…
Chápu, že spousta pozemků je zabraných ale nic z výše popsaného nebrání tomu, aby když trať bude chtít nějaká instituce obnovit a zprovoznit aby to udělala.
Že chybí mosty? Postaví se. Cyklostezka? Bagr se sbíječkou, asfalt odvézt, rozhrnout štěrk a můžou pokládat pražce. Bývalé nádraží? To se vykoupí. Když stavíte novou trať, je snad něco připraveno? A taky se nové tratě staví. Takže komentář neberu.
Tak prave kvuli prodeji draznich pozemku do soukromych rukou nelze obnovit byvalou trat Wien – Bratislava pres Wolfsthal.
Nova trat se v nouzi da naplanovat jinudy – obnova byvale ne.
A i kdyby ta ci ona prekazka byla resitelna, jsou to komplikace, ktere pro obnovu lokalky mohou byt snadno „smrtelne“.
Pro VRT se spousty pozemků vykupuje a někde i bourá. Ono totiž jde vše nějak domluvit a vyřešit. Nač si člověk vzpomene. Kdo tvrdí, že nejde, ten lže.
Ale mezi vystavbou VRT a obnovou lokalky v ridce osidlenem pohranici je dost velky rozdil.
„Nerealne“ neznamena totez co „fyzicky nemozne“. Jak uz jsem napsal, problemy, byt resitelne, jsou proste komplikace, ktere takoveto „drobne“ projekty mohou snadno pohrbit.
Pane, předci tu trať postavili s horší technikou než máme dnes. Protože tam chtěli něco vozit. A když bude co vozit (viz jeden zde uvedený příklad s lomovým kamenem) tak se provoz prostě obnoví. Ale srabáckej přístup ke všemu není dobrej.
A co se bude vozit přes Jindřichovice? Pár turistů v sezóně? A dál?
no… dal vzduch. ale sotousek hala d si to pojede projet.
Ale že tak masívně nebojujete proti vozbě vzduchu kamiony a autobusy.
Přece Hala s Františkem tam budou jezdit i mimo sezónu každý den. Stejně jako na jakékoliv jiné železnici v Evropě.
Opět lež. Kvůli dvoum lidem to určitě není.
Vás je víc, jo? A na první našlápnutí startujete všichni nebo jen vy?
Užjste naplnili ten vlak do Mochova nebo je vás málo?
Těch aut lidí z okolí je v Praze až až, denně si je užíváme. Motorák by určitě naplnili, kdyby byl naplánován použitelně. Jenže to ne, radší zdemolujeme další kusy Prahy.
Shánějí jednotku s kapacitou do 10 lidí a pořáde to nedaří!
Jste právní ignorant. Vyvlastnit můžete pozemek v obecném zájmu pro stavbu tratě, ale nikdy nevyvlastníte pozemek, kde trať existovala, byla zrušena a prodal jste ho. Na to mají soudy ustálenou odpověď: to jste si měl ten prodej rozmyslet.
Nikde jsem nepsal o vyvlastnění. Ale o vykoupení pokud se dohodnou s majitelem. Jinak udělat okolo dotyčného pozemku oblouk.
I v ramci 2M+ slezske aglomerace jezdi vlaku pres hranici jen par.. Tohle by nekolik let vozilo jen vzduch, pak by to potichu zrusili.
No, nedělal bych z Poláků blby, že investují do nové tratě, aby ji za několik let zrušily. Zní to jak: aby sousedovi chcípla koza, když mě taky.
Zatím do ničeho neinvestují, je to nápad jakési nadace.
No a?
tvrdite, ze polaci hodlaji investovat do preshranicni trati, tak nam reknete kdo se do ni chysta investovat.
Do obnovy tratě se neinvestuje? To je zadarmo?
Kolik lidí jezdí do Poręby, kolik lidí jezdí do Lubawki? Nevím, ptám se, ale davy to nebudou.
Do Poreby jezdí i plné dva vozy, prostě záleží na počasí. V létě turisti, v zimě běžkaři.
Někdy i na stojáka. A to se dál do Jelení Hory musí přestupovat. Jo, jindy to zase bude prázdnější, asi jako všechno. Otázkou je, kolik jezdí v daných vztazích aut, jež by jet nemusela, kdyby se sešla do určitých časů.
Tohle polské obnovování lokálek je sice fajn, ale zrovna u této trati si opravdu říkám, jaký to má význam? Hlavně kdo tím kam bude jezdit? Obnovit 8km kolejí je jedna věc, zajistit tam pak nějaký rozumný provoz věc druhá. Rozumně rychlé a frekventované vlaky Zgorzelec / Luban – Frýdlant by určitě prospěly více. Tím spíš, že v návrzích českého Ministerstva dopravy na prosté elektrifikace je i Liberec – Frýdlant – Zawidow spolu s odbočkou do Nového Města pod Smrkem s tím, že zbytek trati do Jindřichovic by se zakonzervoval. Ta totiž s tou zajížďkou přes NM ve srovnání se silnicí… Číst vice »
Tam je větší problém spíše ta zajížďka až přes Mirsk na úvrať, od Čech by bylo lépe odbočit u Wolimierza na Orłowice, čímž by se dalo do Świeradowa dojet i z Jindřichovic. Silnice je sice kratší, ale zase s kopečky. A od Liberce stejně musíte ten Smrk objet – pravda, můžete i kratší klikaticí přes kopec.
Když by se teoreticky trať do Polska propojila, tak by bylo vhodné udělat z Řasnic přeložku do Horní Řasnice a úsek z N.Města pod Smrkem do Horní Řasnice by se dal zrušit. Z Liberce by pak mohl jezdit hodinový takt, který by se dělil na Jindřichov a N.Město.
Nové Město 3700 obyvatel = málo, ale aspoň tak. Jindřichovice 630 obyvatel = pro kolejovou dopravu naprostý nesmysl.
Proto píšu o propojení.
Jinak by se tím možná i nějaký ten metr kolejí ušetřil.
Poláci nejspíš nevědí, že u nás je opačný politický názor na žel.dopravu.
V Evropské unii bez hranic? To se snad zbláznili, ne? No a ještě k tomu železnice? V Česku? Ono už stačí to škádlení dálnicí u Lubawky. Komu tím ti Poláci prospějou???
Ať nás nechají spát anebo si dělat ty svoje kšeftíčky s busíky a vlaky na 10 let bez výběrka atd..
No, ale zase s dálnicí bude ten vlak ještě odepsanější, jakkoli se možná dočká i propojení, aby se neřeklo.
Nono. Jak je tam autobus, tak přes to vlak nejede.
Ten autobus nevyhovuje poptávce, že je potřeba investovat do železnice?
Nejspíš ne. A toto není článek o zavedení nové autobusové linky.
tak predne tam nejsou koleje, proto je tam v turisticke sezone autobus. 🙂
Do Mochova koleje vedou, kde jsou ty tisíce lidí? Zlínská ZOO 600.000 ročně.
V autech, stejně jako zboží z přilehlých skladů. Jen proto, že nejsme schopni to použitelně napojit. Ale ono je snadné vybrat si zanedbanou cestu a hlásat, že ji nikdo nevyužívá.
Vycházet ze zájmu umenšeného momentální výlukovou činností na navazující hlavní trati je blbost.
Polští politici by měli dokopat správce infra k řešení daleko palcivejsich míst. Okavýpulná je dezolátní peáž z Hrádku do Žitavy. Poláci ji sice nevyužívají, ale na údržbu kašlou.
Dále pak stále neřešené přechody pro nákladní dopravu, kde trať do nejbližšího uzlu nesplňuje parametry TEN-T. A nedá se použít ani k významnější odklonové vozbě.
A proč ten kousek přes Polsko nemůže opravit správa železnic nebo DB netz?
Ty mohou podnikat pouze na svém území. Chybí k tomu mezinárodní „prezidentská“ smlouva, jejíž uzavření se vleče už mnoho let. Pak by to nebyl problém.
Prezidenti ale raději létají i po Čechozemí letadlem, nebo jezdí zpravidla po silnici, jež už předtím dostala lepší parametry.
Jak kteří…
A nebylo by lepší první pořádně opravit Polský úsek za Hrádkem a pak trať z Černous do turisticky mnohem lukrativnějšího Gorlitzu a zároveň i trať vhodnou pro nákladní dopravu?
Ale to by muselo asi PKP předat ten kousek do správy vojvodství, logisticky lepší by to samozřejmě bylo pod SŽ nebo DB.
Zmíněné tratě mají jiného majitele a provozovatele než je ta popsaná v článku.
Neuvěřitelný. My o obnovení trati z Jindřichovic a obnova od Poláků za dveřmi (hranicemi).
Tak z tohoto článku Kocurkovi a spol. rupne žilka. To bude zase kydů jak to nelze, nevyplatí se, a toto a tamto.
Ale čím dál více se utvrzuju v přesvědčení že místní bolševici, pod diktátem Moskvy, jsou tou jedinou žábou na prameni, která brání rozvoji železniční sítě.
Ne náhodou už se po válce trať neobnovila, a teď až začínají mizet z vedoucích postů překabátění bolševičtí papaláši do důchodu, odstřihla se pupeční šňůra do Moskvy, tak se ledy začínají hýbat.
S pozravem H.D.
To jo, taky čekám, kdy se tu objevi ta skupina lidí, podle kterých je nejpalcivejsi problém to, ze se někde opravi lokalka.
Ono je to hlavně o tom, že Poláci obnovují trasy mezi městy s desítkami tisíc obyvatel, kdežto mi začínáme rušit tratě mezi obcemi, kde žije deset tisíc obyvatel dohromady.
Dohledal jsem si: Mirsk 3900 ob., Swieradow-Zdrój – 4100 ob., NM pod Smrkem 3700 ob., Mutěnice 3675 ob., Velké Opatovice 3640 ob.,
A dále se omezuje doprava do 15300 ob., Varnsdorfu.
Jestli je stále 10000 ob. 1 a 5 nul tak tomu příspěvku hrubě nerozumím. A takoví počtáři bojují za šetření peněz na lokálkách.
1 a 4 nuly samozřejmě.
zrušit co jde .. vyhazování peněz, to radši dotovat komerční linky, třeba Regio Jet, až se z toho šoto poto
Kdyby jste s takovým nadšením loboval za pořádné zpoplatnění kamionů. Připadáte mi jako někdo, kdo škudlí každou korunu, ale, že mu z nezamčeného baráku zloději odvážejí peníze v pytlích už neřeší.
Výborně, v Mutěnicích je horské lyžařské středisko jako v Mirsku? Aha, tyhle fakta se nehodí.
A Mochov má jen 1400 obyvatel, sjezdovka tam není žádná, ani běžecká trať ani nic jiného.
Ne v Mutěnicích je víno. Pane Kocurku doporučuji několika měsíční pauzu od diskutování na Zdopravy. Některými komentáři se ztrapňujete a zdůrazňujete vaši neznalost.
Bohužel zastupuje Axela. K čemu je to dobré, těžko říct.
Vy fakt nepromeškáte jedinou možnost, jak ukázat schopnost hlubokého a úplně blbého myšlení.
Na druhé straně Otovic nejde spíš o Tlumaczow?
V odkaze níže na polský text Rynku kolejoweho je tato nepřesnost uvedena. Autor čerpal z něho. Máte asi však pravdu.
Ano je to Tłumaczow..A trať se ze Střední Stěnavy obnovovala kvůli kamenolomu.
Ano, jde o Tlumaczów Je tam však problém: v Otovicích tu obnovu trati prý nechce starosta a řada místních lidí. Prý kvůli hluku a prachu – Poláci by totiž rádi vozili kámen z nedalekého kamenolomu do polského vnitrozemí zkratkou přes náš Broumovský výběžek. Osobní doprava by se na to jen „nalepila“. Ale už jsem také zaslechl názor, že nám Poláci vzkazují, ať si tedy trhneme nohou, že už mají jiné řešení.
My fakt v tom Čechistánu míříme zpět do jeskyní.
Našrěstí tu existuje instituce zvaná „obecní volby“ a starostové se čas od času mění. Nebo stávající starostové mění své názory, viz
https://nachodsky.denik.cz/zpravy_region/na-broumovsku-opet-rozdmychavaji-moznost-obnovy-zeleznicni-trate-do-polska-20200915.html,
z odkazu (září 2020) cituji:
„…otovický starosta Petr Novák…pod vlivem okolnosti přehodnotil svůj původně odmítavý názor na znovuobnovení trati.“ (Konec citátu.)
Do strategického plánu rozvoje na léta 2022 – 2032 si obec Otovice obnovení železnice dala, viz:
https://www.dsobroumovsko.cz/e_download.php?file=data/editor/85cs_20.pdf&original=Otovice.pdf
Plán btw vychází z průzkumů názorů občanů, jejichž výsledky jsou v něm taky uvedeny. A obec to má rukách, protože pozemky pod opuštěnou tratí jsou v jerjím vlastnictví.
Ano, vadí jim vlaky, tam jim tam jezdí náklaďáky s týmž kamením. Přičemž brzy nebude v okolí jiný vhodný lom i pro CR než tenhle. Tak ať si to vyznavači nimby pořádně uziji
Konečně někdo dostal rozum! Tohle přinese užitek v celém Německo/Polsko/Českem trojúhelníku.
Propojení ze Seifhenu do Rumburku by přineslo více užitku, ale to jeno jiných penězích a hlavne výkupu pozemku. 🙁
S významem naprostý souhlas, ale ekonomiku vidím jinak. Novostavba 5 km (Seifhennersdorf -trať za Rumburkem) v nenáročném terénu by měřila necelých 5 km proti rekonstrukci 4,5 km nepoužívané trati Broumov – Otovice plus 2 km obnovy trati na starém tělese by nebyl až tak velký rozdíl. A výkupy pozemků? Na území SRN je to 3 km, při šířce 10 m je to 30.000 m2 a i při ceně 100 €/m2 (za zemědělské pozemky je to šíleně moc) to dělá 3 M€, tj. 70 MKč. To by bylo v rámci stavby maximálně 15 %, ale možná jen 5 %, tedy žádná… Číst vice »
nepřinese, zájem je extrémně nízký, šotouši se musí vrátit na zem, že takhle trať není udržitelná na 365 dnů v roce, možná tak na pár šoto výletů
Běžte na polské ministerstvo dopravy, že jsou šotouši. Doufám, že se za Vás nebude muset zase omlouvat prezident.
„Náměstek hejtmana Libereckého kraje pro dopravu Jan Sviták uvedl, že o podobném návrhu zatím neslyšel.“
Jak jinak. Za čárou je terra incognita, kde už neplatí politicko-mafiánské rodinné vztahy a nelze si odtamtud (zatím?) přihrávat malé domů…
To jsme tak bohatý stát ze muzeme vyhazovat peníze za zbytečnosti?
Třeba za zničené dálnice a malé pokuty pro kamiony? Nebo snad autobusy?
Raději vyhodit 50 kč/km za autobus, než tam stavět železnici pro 30 lidí za den.
Jak do autobusu naložíte 50t kamení?
A jaké kamení se má vozit přes Jindřichovice? Odkud a kam? Nepleťte si Otovice, proti kterým tady snad nikdo neprotestuje, a Jindřichovice, kde kromě zaslepených fanatiků pro železnici do každé dědiny všichni chápou, že to je blbost.
Aha, takže v Polsku navrhují obnovení tratě zaslepení fanatici? A EU co podporuje kolejovou dopravu je blbost? A to že kolejový systém by mohl jezdit i bez řidiče je taky blbost? Já řeknu co je blbost. Komentáře fouse55. A už několikráte bylo řečeno že místní samosprávy o tu trať mají zájem. Tak co je po tom někomu z druhého konce republiky? Když si budou chtít postavit letiště, taky se půjdou zeptat zde do diskuze?
O vlacích Náměstek hejtmana Libereckého kraje pro dopravu Jan Sviták neslyšel nic , protože to má dávno vyřešené autobusovou linkou……
…ktera je nakladove primerenym resenim.
Ještě to oznámit Polákům.
Většinu dopravy v Libereckém kraji mají vyřešenu autobusy, a tuto koncepci nehodlají měnit. Částečnou výjimkou jsou tratě z Liberce na Tanvald a Frýdlant, ostatní sice zatím nějak trpí, ale systém dopravy staví na desítkách páteřních autobusových linek, a na ně, ne na vlaky, navazují linky další.
Jistě, bez ohledu na lidi kteří by rádi jezdili moderními a rychlými vlaky než autobusy.
Na druhou stranu, dokud v Polsku nepřevzalo iniciativu do ruky vojvodství, tak bylo s takovými návrhy ticho po pěšině.
V Polsku vojvodství přebírají iniciativu, u nás jsou na krajích žáby na prameni…
Žáby na prameni sedí v Praze.
To taky, ale můžou se tak chovat i proto, že mj. z některých krajů necítí žádný tlak zdola.
Kraje mají dost svých starostí, jak vyjít se svěřeným rozpočtem a zadanými úkoly, než ještě aby řešili nějaké šototratě. Obecně by se mi líbilo, kdyby existovala možnost, aby kraj převzal správu železniční tratě, ale určitě bych si od toho nesliboval záchranu každého metru kolejí, který je dnes „ohrožen“.
Kraje jsou od toho aby spravovaly krajskou infrastrukturu. A to jakýmkoliv zodpovědným způsobem. Kraj který neplní co má dáno ze zákona, není fungující kraj a může být zrušen. A znovu říkám, lidi jako vy doporučujete zhoršit obslužnost venkova, omezit průmysl a dopravu. Takové lidi ale v republice nepotřebujeme. Běžte si někam do Afriky kde „šototratě“ (což nevím co znamená) nikdy neměli.
Když nevíte, co je to šototrať, jak můžete vědět, že je v Africe nikdy neměli?
V republice nevím o trati, která by měla v názvu šototrať z A do B. Většinou je to lokální trať, muzejní trať, zrušená trať, vlečka atp. Přesná definice šototrati není ani ve slovníku není. A v Africe nemají spoustu věcí. Takže je velká šance, že dotyčný tam bude šťastnější než v ČR, kde jezdí zlé vlaky a staví se zlé koleje.
Kraje spravují silnice 2. a 3. třídy a v rámci finančních možností to dělají dobře. Na stav železnic mají vliv nulový. Ale hlavně, že můžete na někoho nadávat, že neplní Vaše sny o trati do každé díry.
Jenže tady jde právě o ten rámec finančních možností. Kraje jsou finančně zcela závislé na státu a ten je přes peníze drží pod krkem, což se projevuje například v situacích, kdy krajská koalice = parlamentní opozice. Nemluvě o tom, že na krajské politicko-kriminální mafie není tak dobře vidět jako na ty pražské, takže malé domů jsou tam sice menší než v práglu, ale na jejich rozkrádání není tak dobře vidět; mj. i kvůli tomu, že majitelé regionálních médií šetří právě na krajských redakcích a ty aféry tam na potřebné profesionální úrovni často nemá kdo publikovat, natož aktivně investigativně rozkrývat.
A do Židlochovic nempalí režijka, bůůůůůůůů
myslite, ze radni nema nic lepsiho na praci nez sledovat napady polskych neziskovek?
starosta vasi vesnice taky neslysel o tom, co napadlo dnes rano dve baby v konzumu…
Skoro bych se vsadil, že slyšel.
on slyšel, ale musí slušně reagovat .. to jsou šoto utopistické nápady, už trať přes Harrachov je ekonomický propadák a tohle by dopadlo ještě hůř, něco jiného jsou zbožná přání, ale něco jiného je realita .. ten vlak bude vůbec aspoň částečně obsazen o víkendu v letní sezóně, jinak prázdnota .. šotouši se nedívají na ekonomiku, ale nedívají se ani na obsazenost, která je už tak mezi Jindřichovicemi p. S. do Frýdlantu tragická, že by limuzína se striptérkou a sektem vyšla levněji
Tihle trollovští „ekonomové“ nikoho nezajímají. Ať si pindají, zní to jako pískání otravného hmyzu.
Bohužel mají dokořán otevřené dveře do médií; čím ideologicky extrémnější ultras, tím jsou v médiích častěji.
Obsazenost na konci bývá malá, když se to stane místem uprostřed železniční sítě, bude několikanásobná, byť v tomto případě pořád spíš na motoráček, než na vlak.
Sviták neslyšel spoustu jiných věcí. Například že zanedbaný, ale plně únosný most na silnici II. třídy lze opravit i jinak, než stržením a postavením nového ve lhůtě 28 měsíců…
Narazíte na ostudu s památkou v Poniklá nebo se urodilo i jinde?
A takhle na Správě už 1000x slyšeli, že únava materiálu se dá opravit nátěrem a že švýcarští profesoří vědí o mostech hovno stejně jako celý Kloknerův ústav.