V Polabí zmizí další přejezd. Soutěž na nadjezd za 200 milionů běží, politici už poklepali
Vedoucí oddělení koncepce a strategie Správy železnic Roman Štěrba držící deštník a kladívko u základního kamene stavby obchvatu Čelákovic. Foto: FB Romana Štěrby
Nový nadjezd bude součástí obchvatu Čelákovic.
kašpaři s kladívkama.usměvné.
Klepání kladívkem, přípitky ,hostesky , papání… a spousta zbytečně vyhozených peněz…
Soud podle toho, co zdůrazňuje ta bílá košile, tak se lze domnívat, že jste klepl hřebík na hlavičku.
Pozn.: BacHammer máte ale zcela jistě vlastní.
Koukám střídavě do mapy a na článek, ale stejnak to nějak nechápu. Článek píše, že most je součástí přeložky II/245 – až potud tomu rozumím (je to vyznačeno i na mapy.cz). Na „staré“ II/245 ale žádný přejezd není, přímo v Čelákovicích je podjezd pro tratí. Přejezd č. P2725 je ale na silnici z Čelákovic do Nehvizd, což je silnice III.třídy a nijak nesouvisí s II/245.
Současná silnice v ulici Cihelna bude nahrazena obchvatem Cihelny, který bude odbočovat z nové části obchvatu Čelákovic. Tím pádem bude zrušen přejezd P2725 (nebo bude zachován jen pro pěší a cyklisty), protože při cestě z Čelákovic do Záluží překonáte trať 231 po mostě na nové části obchvatu.
A to je přesně ta blbina. Místo přímé jízdy ze Záluží do Čelákovic se pojede kolem cihelny, podjede se silniční most, “zezadu” se něj najede, přičemž se bude dávat přednost v jízdě autům na II/245, po mostě se překoná trať 232 aby se pak mohlo napojit na stávající silnici za “zrušeným” přejezdem. Ten most má být v provozu dřív než obchvat cihelny, takže kombinace most+přejezd bude nějakou dobu fungovat. A až se přejezd zruší – to pak ten pokrok bude být do oči ⚠️
Proto se obchvaty staví, aby vedly okolo a ne středem zástavby. Obyvatelé Záluží asi netouží po tom, aby všichni, kdo jedou z Čelákovic na D11, jezdili přes Záluží.
Tak se koukněte do mapy jakou “zástavbu” ten obchvat bude obchvacovat. Ani jeden obytný barák! Právě naopak, lidi v ulici Na Radosti budou mít jistě radost… Zvlášť, když budou přes zahrady koukat do PHS 🤪
Podívejte se do té mapy lépe, obytné baráky tam jsou. Taky vám uniklo, že na ten obchvat Cihelny naváže obchvat samotného Záluží.
A dále vám uniklo, že ulice Cihelna kříží budoucí stopu tratě 231, takže by se tam musel budovat další most (nebo úrovňový přejezd). Pořád si myslíte, že dva mosty jsou levnější než jeden?
Myslíte bytovku čp 6? To přeci nemůžete brát jako relevantní zástavbu zdůvodňující stavbu obchvatu! Podle původního projektu, když se ještě přejezd neměl rušit, měla ulice Cihelna podjíždět přeložku tratě 232 jinde (dál od té bytovky) než bude – ale ani to není důvod pro další most. Až bude nová silnice k D11, tak prosím, ať se to uvaří z jedné vody. Jenomže to bude na svatého Dindy a do té doby to lidem bude akorát komplikovat život… Ten přejezd ničemu nebrání a klidně mohl zůstat (a než se obchvat cihelny vybuduje, tak i zůstane). To, že se zruší je podle… Číst vice »
No a dále třeba čísla 23, 76, 80. A dále zástavba v Záluží podél Zálužské. Přičemž ona ta silnice není žádný med ani pro řidiče, na to, že je to pro většinu cílů v Praze nejkratší spojení z Čelákovic. Pořád jste psal o vyhazování peněz, přitom vaše řešení by znamenalo úpravy silnice Cihelna, vybudování nového silničního podjezdu, rekonstrukci nebo současného silničního mostu přes trať 231. A až se vybuduje nový obchvat Cihelny, Záluží a dále k silnici 611 a na D11, tohle všechno by bylo k ničemu a vyhozené peníze. Mně teda jako vyhozené peníze připadá to vaše (původní) řešení.… Číst vice »
Asi si nerozumíme. Silnice Cihelna se upravila stejně, jenom v jiné trase. Silniční podjezd jenom změnil polohu, žádný druhý by se nestavěl. Současný nadjezd v Záluží by se zboural taky. Jaké moje řešení? To řešení bylo naprojektováno a schváleno a ke změně došlo až v průběhu stavby… Podle mne ta změna bude několik let lidem komplikovat život – až do doby, kdy se postaví obchvat Záluží. Jenže ten ještě není ani na papíře a v územním plánu je akorát koridor kudy by mohl vést…
Řešení bylo naprojektováno a schváleno, a pak se ukázalo, že se to dá řešit lépe, tak, aby se to v budoucnosti celé nezahodilo. Jediný, komu to „zkomplikuje život“, jsou ti dle vás neexistující lidé, kteří bydlí v Cihelně. Budou to mít na autobusovou zastávku o celých 200 metrů dál.
Ano, bude líp…
Středem jaké zástavby?
Jestli se jedná opravdu o běžný nadjezd (tj. bez doprovodných komunikací apod.), tak je ta cena strašně přepálená. Ze zkušenosti s podobnými zakázkami (nadjezd do 3 polí) to musí vyjít do 50 milionů. Ale SŽ má pravidla hry z jiného vesmíru.
není ta fotka nějak deformovaná, nebo je nový krajský zastupitel ve Středočeském kraji tak neskutečně … vypapaný 😁
Fotomontáž, to kladivo je taky nějaké divné. 😁😁😁
Článek je celkem solidní štěrbosoda, tak já si tady přisolím.
Klepání na zahajovací šutr u projektů, na kterých nikdo z klepačů nehrábl je jednou z úchylek českýho menežmentu. Většinou se u něj sejde hromada houmís. Když žádný houmís nemáš a nejsi menežer, dopadá to takhle, že se musíš fotit sám. Příště by si Štěrbič, mohl aspoň zapnout frak, aby nebylo tolik vidět, kolik daní je potřeba, aby se napapal.
Přeložka trati Čělákovice – Mstětice je ve výstavbě, nikoli pouze v plánu SŽ, to by autor měl v článku opravit. Vhodna by byla také nějaká vizualizace nebo aspoň plánek nadjezdu, kdyby se podařilo něco najít.
Ano, byl bych povdecen i za priblizne naklikanou trasu do mapy.cz.
Snad priste.
Naklikáno bylo onehdy u souvisejícího článku.
Trasa:
https://mapy.cz/turisticka?source=traf&id=5113632&x=14.7601439&y=50.1544063&z=16
Zmíněný článek, dokonce s překrásným úvodním snímkem:
https://zdopravy.cz/poklepavaci-manie-v-celakovicich-zahajili-stavbu-obchvatu-na-ktery-jeste-nemaji-zhotovitele-220351/
Na mapy.cz to máte zde: https://mapy.cz/turisticka?x=14.7500414&y=50.1534307&z=17 Je tam vyznačena jak plánovaná přeložka trati 231 tak pokračování silničního obchvatu Čelákovic (silnice 245).
Na mapy.cz ji netřeba klikat, je tam zobrazena jako ve stavbě: https://mapy.cz/turisticka?x=14.7420614&y=50.1489894&z=17
a v letecké je přímo staveniště.
Kde je zbytek Klabzubokupkovy jedenáctky? Asi jim o tom neřekl aby měl projednou selfíčko…
Tenhle pán patří k ANOfertu.
Dobře mu tak
Kdyby SŽ šlo o přejezdy na této trati, tak je vybaví PZZ. Včera další smrťák. Ale proč zvyšovat bezpečnost a traťovou rychlost? Na tom se PR neudělá. Ale “zrušit” přejezd s PZZ, to je frajeřina 👍
Nahradit jakýkoliv přejezd na aktivní trati jiným řešením je dobrá práce. Jde to pomalu a ne vždy od nejvyšších priorit, ale jde to a to je dobře.
Ten most je tam pro obchvat města, a byl by tam postaven přejezd – nepřejezd. Takto ten most akorát pod bohumilou záminkou zaplatí SŽ. Za ty prachy mohla všechny přejezdy na 074 vybavit PZZ a pro bezpečnost by udělala řádově víc. Na tomto “rušeném” přejezdu k nehodám nedochází – na rozdíl od jiných, kde jsou nehody pravidlem…
To sice ano, ale zde (hned vedle stanice a v dost krutém oblouku) je ten přínos poměrně malý… fakt stojí za to se chlubit každou drobností?
Zmíněný přejezd PZZ má, to že řidiči nerespektují stopku/kříže na ostatních už ale není chyba železnice..
A protože to není chyba železnice, tak železnice “zruší” přejezd s PZZ, a místo toho, aby železnice zaplatila na stejné trati PZZ na přejezdech, kde jsou nehody běžné, tak raději zaplatí most, který by byl postaven tak jako tak. Jak říkám – a ještě tomu neznalý místních poměrů zatleskají… 🤦♂️
Beru to tak, že ten most by stejně platil SFDI, ať už přes krajskou SÚS nebo přes jiný subjekt.
A když je na (P)ZZ špatně vidět, je to zarostlé … Po včerejší minele bych #toOni! raději nevytahoval.
Žádný přejezd dobrý přejezd!
Jistě. Kdyby zrušili přejezd, kde již bylo několik smrtelných nehod a je jenom otázka času kdy budou další – tak neřeknu ani fň. Jenže tady se s velkou slávou ruší/neruší přejezd bezproblémový, před pár lety vybaven PZZ co má závory a o pár km vedle včera opět vyhasl život… V Toušeni pro absenci PZZ je TR 10, 15, 20 km/h – ale to nikoho netrápí. Tam by se tak velkolepě šutry nekladívkovaly…
Ano, zas tak se přejezd neruší (zůstává přechod pro pěší), ale i to je pokrok v rámci dopravního řešení tohoto místa, kdy je snaha udělat k tomu i obchvat silnice.
Toušeň určitě někoho trápí (třeba dopravce, kteří se tu musí ploužit pomalu), ale ten většinou o penězích do zabezpečení nerozhoduje.
A v čem ten pokrok spočívá?
Na ten přejezd nebudou smět auta, takže se snížilo riziko, a případný střet s osobou (nebo cyklistou) už kromě smrti nevytváří takové škody.
Na této trati jsou přejezdy bez PZZ, na kterých jsou nehody pravidelně. Náhrada tohoto statistiky nijak nevylepší…
Statistiky nevím, ale každý zrušený přejezd snižuje pravděpodobnost střetu na přejezdech.
Bože, to je pozitúra . . . A ano, souhlasím se „slovenským“ Pavlem, jde o neúčelně vynaložené státní prostředky, prolité skrze položkové rozpočty staveb SŽ ke zhotoviteli, který tuto „publicitu“ zajišťuje.
Narvat jim to kladívko tam, kam si ani sami nevidí…
Mohli by ste jse prosim, p. Sura, zeptat SZ kolik stal ten zakladni kamen? Ja mam pocit, ze su to vyhozene penize. Dekuji.
Ked si zobereme kolik staveb sa zahajuje, tak to par asi milionu rocne ude.
+ čas všech zúčastněných placený z veřejných peněz, to taky nebude vůbec málo.
Management SŽ obdrží od spřáteleného kameníka pěknou hrobku se jménem až nadejde čas?
Ten šutr je asi ta nejmenší položka u této zbytečné stavby.
Zbytečné stavby? To jako že by bylo lepší mít na 231 v Čelákovicích úrovňový přejezd?
Pokleptománie…
Titulní fotka jak vystřižená z čerstvého vydání loni nalezeného, dosud neznámého rukopisu románu Svatopluka Čecha
„Pravý epochální výlet pana Broučka, tentokráte do Čelákovic“.
Kdyby ještě žil Ira Levin, tohle pózování by ho možná inspirovalo k napsání thrilleru „Rosemary má kladívko“.
Jo, jo, …
Tak zrovna tohle poklepání nemá pro stavbu samotnou žádný jiný význam – stále se potvrzuje, že jakékoliv volby jsou hnacím motorem (jakéhokoliv, i minimálního) pokroku …
já tam tedy žádné rušení přejezdu nevidím. „Pouze“ vznikne silniční nadjezd přes pražské zhlaví jako součást obchvatu Čelákovic. Překračuje i silnici do Cihelny na které je v článku zmiňovaný přejezd.
https://www.celakovice.cz/cs/videogalerie/kveten-2024-c-ela-kovicky-obchvat.html
Pan Štěrba byl tahoun už když pracoval u nás 😉
Zakázka se jmenuje odstranění přejezdu.
A jak by se měla jmenovat, aby SŽ zaplatila most, který nijak nepotřebuje? Jak se co jmenuje ještě nemusí znamenat co je za tím ukryto. Ten přejezd, který je mimochodem pár let starý s PZZ, tam zůstane, bude ale jenom pro pěší a cyklisty. Místním to akorát zkomplikuje život, ale co se dá dělat – pokrok nezastavíš…
SŽ nepotřebuje žádný most přes silnici, podjezd pod silnicí ani železniční přejezd. Stejně tak je nepotřebuje ani ŘSD, kraj, obec nebo jiný správce silniční komunikace. Akorát jaksi lidem by se nelíbila ani situace, kdy by v místě byla přerušena silnice, ani kdyby tam byla přerušena železnice. Hledat v tom spravedlnost, zda to má platit silnice nebo železnice, nemá smysl. Stejně jsou to všechno veřejné peníze. I kdyby to bylo půl na půl, bude si někde stěžovat správce silnice, že tam nepotřebuje tak drahé PZZ a že tam stačí levnější kříže. Nebo si naopak bude stěžovat SŽ, že nepotřebuje tak velký… Číst vice »
Původní projekt přeložky Čelákovice – Mstětice počítal s ponecháním silnice Záluží – Čelakovice tam kde je. A most na obchvatu nad přeložkou by byl postaven i tak. Takhle se akorát vyhodí spousta peněz (ano, je jedno z jakého balíku) na něco, co není potřeba, autem/autobusem se cesta prodlouží a pro pěší a cyklisty tam ten přejezd stejně zůstane. Někdo ale asi potřeboval aby se na financování obchvatu našel sponzor a tak se vymyslela ta blbina se zrušením přejezdu. A obecenstvo, které tamtudy nikdy nepojede, tomu ještě zatleská – protože to tak skvěle zní…
Za co se vyhodí peníze, když ten most by byl stejně potřeba? Ušetří se za rekonstrukci mostu v Zálužské přes trať, který je ve špatném stavu, a bude to připraveno pro napojení na plánovaný obchvat Záluží. Mně to připadá, že se spíš ušetří.
Za obchvat cihelny po stávající trati. To v původních plánech nebylo. Ale aby mohlo být, a obhájilo se to, vymyslelo se, že se zruší přejezd. To je moderní argument, na který politici a veřejnost slyší. Nepochopil jsem komu to ale prospěje a jsem zvědav jestli se bude linkou 655 obsluhovat zastávka cihelna…
Na to by ale stačila organizovaná skupina spoluobčanů s autogenem…