V Podkrkonoší začala čtyřměsíční výluka kvůli třičtvrtěmiliardové opravě
Stanice Stará Paka. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Součástí akce jsou i úpravy stanice Kunčice nad Labem.
Součástí akce jsou i úpravy stanice Kunčice nad Labem.
Vybuduje se nyní i slibovaná nová zastávka „Roztoky u Jilemnice zastávka“ ?
„zabezpečení vybraných přejezdů novým zabezpečovacím zařízením,“ dodal mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Tak na to si počkám a jsem zvědavý jestli to zánovní co bylo nedávno namontováno bude odstraněno a nehraženo jiným. Pak se ukáže kolik máme peněz a jestli si můžeme dovolit realizovat vyýměny zabezpečovacích zařízení po velmi krátké době či nikoliv. Jasně, to demontované zařízení se dá dát jinam,, ale vynaložené prostředky na práci spojenou s výměnou nikoliv.
Se možná jen těšíte na nový kříže na těch přejezdech…
Přejezdy tam jsou 13 let. Přijede vám ho po tel. domluvě otevřít přednosta. Časy se mění i potřeba přejet přejezd pružněji.
„Časy se mění i potřeba přejet přejezd pružněji.“
Z pohledu koho? Strojvedoucího nebo řidiče silničního vozidla? V prvním případě ano, ale ve druhém případě ne. Přejezd zabezpečený křížem se značkou stop fakt nejde přejet o nic pružněji. Takový přejezd je zlo i pro toho strojvedoucího když se k nšmu musí a blížit a přejíždět přes něj 20km/h
Žádná dvacítka tam na přejezdu není. Asi si pletete tratě.
Jak to bude při této modernizaci s Pilníkovem a Chotěvicemi?
Týká se tato modernizace i jich?
Chápu to správně, že za 4 měsíce se udělá (sotva) jeden mezistaniční úsek, takže příští rok budeme mít zase výluku na 4 měsíce, kdy se udělá (možná) další, a tak až do toho roku 2028?
4 měsíce je podle mě až moc trochu optimistické když vidím jak to chodí.
To musí být pro místní super, protože na cesty do práce/školy budou potřebovat auto jen na 4-5 měsíců v roce po dobu několika let. Takže hned jak ty práce skončí tak se všichni hned vrátí do vlaku, ne?
Tady nejste v Praze. Tady to auto používá většina lidí jinak by se nikam nedostali.
Vaše pindy. Běžte se tam podívat co se tam vše děje. Kolik nepřístupných propustků se dělá úplně znovu. Kolik set metrů silnic se muselo postavit k trati. Atd. Stejně se nepřijdete podívat . Vaše pindy opravdu za nic nestojí.
Tam se pořád něco dělá a pořád to stojí za starou bačkoru a dovedu si představit , že bude stát i po „rekonstrukci“. Co zastávka v Tampli? ta je taky v plánu ? Je to jedná velká ostuda. Ovšem doufám, že nepřijdeme o P4493, protože toho by byla velká škoda.
https://mapy.cz/letecka?source=traf&id=13491&pid=91497485&newest=1&yaw=5.177&fov=1.339&pitch=0.054&x=15.4511077&y=50.5376585&z=18&ovl=8
Ne, nechápete. Ten zbytek se nebude dělat vůbec. Podívejte se na mapu Správy železnic.
Má se dělat akorát nové zabzař v Roztokách, Hostinném a Pilníkově, ale zatím na to nebyly prachy, tak snad někdy příště. I proto je tam termín realizace až do 2028.
Však se tam pracuje už dlouho. Třeba zabezpečení přejezdů v Tampli je zánovní.
Jaké jsou plány s technickou památkou v Martinicích v Krkonoších? Živý železniční skanzen obklopený modernizovanou dálkově řízenou tratí?
Plánů za ty roky byla a je spousta. Poslední je, že kvůli ETCS budou SP vlaky křižovat v Kunčicích. Někdo možná doplní více informací.
Jestli se tam má stavět ostrovní nástupiště a zároveň se dá čekat že oprava tratě ji mírně zrychlí, a navíc sem místo rakví mají vyjet lišky, křižování v Kunčicích se nabízí.
Dá se čekat, nebo ji opravdu (alespoň mírně) zrychlí? To by totiž – pokud tím vzniknou i lepší přípoje – mohlo přilákat uživatele více, než pouhé naleštění; byť chápu, že i tak se to čas od času opravit musí.
Na to musí odpovědět někdo jiný, ale jestli se posune křižování do Kunčic, už je to určité zrychlení. Uzel v Pace je daný, tak to může zlepšit přípoje v Trutnově.
Tak to tedy nevím s tím zrychlením. To by museli namontovat v Tampli na P4495 i závory a ne jen jak dali nová světla. Stejně tak na P4500 a P4501
To by bylo dobrý bez ohledu na Martinice, aspoň by byl přípoj v Trutnově systémově vždy a ne jen jednou za 4 hodiny.
Obklopený modernizovanou dálkově řízenou tratí? No ta trať do Jablonečku příliš modernizovaně nevypadá a nejsem si jist jestli se na ní něco chystá. Jediné co vím, že ve Víchové už stojí nový přístřešek a to je asi tak vše. Že bychom se dočkali v nějaké dohledné době světel a závor na přejezdu P4761 (dodnes jen kříž se zanačkou stop a po světlech ani památky) nebo ještě lépe P4762 (rovněž jen kříž a stop bez světel) který je před mostem, na křížovatce, v zatáčce a pod docela slušným klesáním z Ropractic s rozhledovými podmínkami jako stehno a snaží se to zachránit… Číst vice »
https://mapy.cz/zakladni?pid=107120044&newest=1&yaw=0.261&fov=0.157&pitch=-0.036&x=15.4598196&y=50.6453509&z=18&ovl=8
Trať do Rokytnice nad Jizerou by určitě stálo za to opravit a zabezpečit na rychlost 60-80 km/h bez lokálních propadů. Přímé osobní vlaky do Trutnova by byly schopné konkurovat autům a autobusům jedoucích po věčně rozkopané silnici I/14. Když se neopraví, vyplatí se tam provozovat tak leda Kafemlejnek s výletním vlakem.
Asi tak.
Klasické mrzení, proč se dělá pouze tak krátký úsek a ne delší najednou…
Welcome to Czech Republic ….
Víte, třeba to je proto, že tady v zimě bývá sníh a když trať jím zapadá bude se na ní špatně pracovat, Každé ráno byste musel odmetat sníh abystě viděl co jste si pod ním předchozí den nechal nebo namaloval. 🙂
Modré zábradlí, kam se podíváš, ještě že ho máme, vlakem se přejet nedáme.
Je pravda, že v Kunčicích ještě modré zábradlí není. Ale bohužel jistě zmizí světelná návěstidla AŽD vz. 65.
Bude to mít fatální vliv na funkci rostlináře, když budou jiná?
Ta mě až tak netrápí , ale těch nástupišť postrádajících jakoukoliv nástupní hranu bude škoda.
Poslední odstavec, druhý řádek , druhé a čtvrté slovo 😉
Dvě, provizorní, dvě?
Je to sice nemilé, ale na komentář do diskuze to zase není…
Pardon, tak já příště autora žádného článku nebudu na nic upozorňovat. Jak se říká pro dobrotu na žebrotu.
Ale no tak…
Tak to se budou muset čápi černí přestěhovat jinam.