Infrastruktura Silnice

V Počaplech začala demolice mostu z konce předminulého století na silnici Plzeň – Tábor

Demolice mostu na silnici I/19 v Počaplech. Foto: ŘSD
Demolice mostu na silnici I/19 v Počaplech. Foto: ŘSD
Omezení má skončit do konce roku.

Na silnici I/19 mezi Plzní a Táborem začala tento týden v obci Počaply na Příbramsku demolice jednoho z nejstarších mostů v síti silnic I. třídy v zemi. Původní most z konce 19. století nahradí nový. Hotovo má být do konce roku.

Demolice začala tento týden poté, co silničáři připravili provizorní most. „Původní klenutý most bude kompletně odstraněn včetně jeho původního založení pod hladinou Mlýnského potoka. Vytvoří se tak prostor pro nový mostní objekt, který bude širší a mírně směrově narovnán severním odsazením od jeho současného vedení,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Po vyčištění místa začnou přípravné práce na založení nového jednopólového mostu a následně na samotném založení.

Řidiči jedoucí po silnici I/19 ve směru Plzeň – Tábor musejí v souvislosti s probíhající výstavbou počítat s dopravním omezením. To první spočívá v kyvadlově řízeném provozu po mostním provizoriu, které dočasně překlenuje Mlýnský potok a jehož nosnost je omezena na 12 tun. Těžká nákladní doprava nad 12 tun je odkloněna na objízdnou trasu po silnicích I. tříd, a to v Rožmitále pod Třemšínem a v Letech obousměrně na Příbram.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sladlu

A co rovnou postavit slibovanou dalnici Plzen-Jihlava. Odstranit takto i Pragocentrismus….

I/19 je ostuda. Ackoliv ji modernizuji nestale a davaji novy povrch.

Od Plzne k Orliku s. I/19 pripomina silnici 3 tridy. Je strasne uzka a tudiz i bez deliciho stredoveho pasu a krajnic :/

Petr

Sto let se to nedaří a najednou by se Praha vzdala počítání nákladů přepravených po silnici i železnici? Však dvojkolejná trať Plzeň-Havl.Brod-Brno byla projektovaná už v roce 1930. 🙁

VRTka

A co na to památkáři ?? Těm to nevadí? To se divim…. To mi vážně nesedí Přeci jenom je to 150 let starej mostek… V Praze dělaj „hariki“ u Rámusáku 2 – tedy železničního mostu, kterej už zhruba stejně dlouho zazdívá pohled na Hrad nejen z Podolí a a ze Smíchova a je už dloooouho na čase aby ho zbourali a nahradili normálnim mostem – a tamse památkáři stavěj vehementně na zadní – ale tady krásnej kamennej mostek nechaj zbourat … Chápu, že byla potřeba vyšší nosnost – no ale mohli ho nechat pro pěší jako ten v Plzni v… Číst vice »

Jirka

Mostek v Počaplech nemá na silnici I třídy co dělat – úzký, nízká nosnost.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=13.9828036&y=49.5379671&z=17&pano=1&source=muni&id=4039&pid=63378879&yaw=4.941&fov=1.257&pitch=0.141

K.S.

To si… To je na obchvat ne na mostek.

Jojo

Pán píše zachovat pro pěší. Nový postavit vedle.

bkv

Sice by se přitom muselo zbourat pár domů. ale účelu by bylo dosaženo. Dva mosty těsně vedle sebe…

Viki

Ne,postavit obchvat a mostek nechat jen pro místní dopravu od vozidly do 1,5 t

Kalanis
Jarda Š.

Moc nechápu, proč rovnou nepostaví obchvat Počapel a ten starý most ve vsi nenechají.

libor

to se udělá pak, je třeba postupovat systematicky :))

Jarda Š.

Jestli nepočítají s tím, že po dostavbě D4 a vybudování jižního obchvatu Příbrami převedou I/19 na peáž po D4, I/68 a I/18 a z úseku od Letů přes Mirotice a Březnici do Rožmitálu neudělají silnici II. tř. se zákazem těžké tranzitní dopravy?

Petr

Kdepak, to by neprošlo přes Vranovice. Zatím ani není rozhodnuto o vedení mezikrajské dálnice, zda jí vést po I/20 nebo I/19. Přitom I/18 byla v úseku Příbram-Votice první dálkovou silnicí v ČSR, bohužel válka těm plánům udělala konec a Němci trvali na vedení dálnic přes Prahu a pak ve směru Vídeň-Vratislav. Takže základ, zůstal základem.

Petr
libor

zajímavé, ale možná až strašně přeplácané. třeba ta D19 a hned vedle R22. Nebo začátek D19 někde za Plzní, taky špatné, dyť Plzeň má skoro 200tis, obyvatel

Petr

Tohle je asi reálnější vize, jenže na dalších sto let.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/krajska-mesta-ma-spojit-prstenec-novych-dalnic-14833

Jojo

Haha. 3138.

libor

tak ono I/19 není moc využívaná těžkým tranzitem, ona je to spíš okreska i dál a jsou tam další úzká hrdla…

Viki

Nejezdí tam kvůli podjezdu v Nezvěsticích

Petr

Proto je značená objížďka přes Blovice.

Viki

🤣🤣🤣

Kuba

To jsem zvědav, jestli ten nový vydrží aspoň čtvrtinu toho, co ten bouraný.

Jiří Kocurek

Kdysí ste stavělo lépe a s výhledem na budoucnost.

Původní most v těchto místech byl postaven v letech 1871 až 1872 a byl součástí tzv. Pražské spojovací dráhy
Na konci 19. století již přestal starý jednokolejný most vyhovovat, proto bylo rozhodnuto o jeho nahrazení novou konstrukcí

roman

Vydrží minimálně 100 let, problémy z kvalitou mají mosty z minulého režimu.

Olda

Jj, typickým případem je závěšák na šterboholské spojce.

Olda

Mhmm… Nebo, že by jej postavily až po roce 1990…. Že by…

Ruda

Samozřejmě vydrží vždyť na kvalitu dohlíží naši sqelí odborníci 😂

Lech Malý

Most asi nebude jednopólový, nýbrž jednopolový, nebude mít jeden pól, ale jedno pole. V tom se často chybuje. 🙂

Prazak

A nedá se to mostní pole nějak polarizovat?

Lech Malý

Pokud budete cokoliv polarizovat, třeba ebonitovou tyčí nebo magnetem, ale klidně i volební kampaní, bude to mít póly dva.

Olda

Hlavně nechápu co tam na tom mostku přes potok budou dělat do konce roku. Opírat se o lopaty, nebo co? To by snad do konce léta mohlo být i pohodovým tempem.

Olda

P.S.: Pro inspiraci…?! Neví někdo, či nemá někdo přístup do dobových kronik, pro zjištění kolik času to trvalo předkům s krompáčema a koníky s žebřiňákem. A zjevně to neodflákly, když to vydrželo pod zatížením takový čas.

Jiří Kocurek

Budete do toho počítat také „šalování“? Asi tak jednu stavební sezonu, pokud měli vyschlé dřevo. Pokud neměli, tak dva roky příprav, to aby vyschlo dřevo na podpůrnou konstrukci.

Olda

Chápu… To málo co vím o stavebnictví za období R-U, tak firmy jako Lanna, či bří. Kleinové měli v rámci svých stavebních impérií, slovy dneška „divizi“ se zaměřením „dřevo pro stavbu“, které bylo průběžně doplňováno a vysycháno, takže suché dřevo bylo většinou k dispozici dle potřeby v dostatečném množství. Jinak snad bednění pod jednu malou klenbu zvládli tesaři určitě za méně než jednu stavební sezónu. Je také velice pravděpodobné, že šáhli do „rezerv“ a vytáhli vhodné ramenáty.

Lech Malý

No tak ono bylo tenkrát leccos jinak, a většina z nás by asi neměnila. Na větších stavbách poměrně vysoký počet smrťáků, na ubytování dělníků poblíž stavby zapomeňte, to si řešil každý sám. Kdo jste četli Krejčiříka, víte, že zmiňuje stížnost místních na zvýšený výskyt exkrementů v polích v okolí jakési stavby původem právě od barabů, toi-toiky ještě nebyly. V neposlední řadě lidi netrávili hodiny denně s mobilem před ksichtem v internetových diskuzích.

Viki

Ve Slušovicích v r.1982 postavili most za 16 dnů,valili 24/7.

MLB

Silnice I. třídy? Vypadá jako taková lepší trojka… 🙂

libor

to velká část I/19 od křižovatky I/4 na západ…

Petr

No některé silnice v tomto zapomenutém kraji ponížení, už potkalo například I/30 Příbram-Zdice je dnes II/118. A takto my tu žijeme 😀

MLB

Kraj ponížení? Ten interpunkční freestyle vytvořil celkem zajímavý obrat… 😀

Petr

😀 máte pravdu, nějak jsem to vzal rychle a editace už není možná. Ale sedí to.
Kraj ponížení. Vojna, Bytíz, uran, vojenské Brdy, Javor. Dost toho kraj musel vydržet za posledních sto let. A dopravní infrastruktura, škoda mluvit. Vlakem do Prahy dvě hodiny, jedna dálnice, která končí před Prahou. Takové pohraničí v centru Čech. 🙁

mirek

„demolice mostu z konce minulého století“? Tak to moc dlouho nevydržel 😀

Jirka

Je to sice nezvyk, ale 19. století je nyní již PŘEDminulé, ne minulé, jak je v titulku

VRTka

no ne ne… vážně tam bylo z „minulého“ století…?
Tak to je hardcore.. 😀

Jirka

Také jsem plnil povinnou školní docházku ještě v minulém století, tak pro tuto fixaci „minulé století = 19. století“ mám jisté pochopení 🙂