V Plzni zavádí zkušební trolejbusovou linku, otestují na ní parciální vozidla
Trolejbus Škoda 27 Tr v barvách Plzeňských městských dopravních podniků. Foto: PMDP
Linka bude v provozu dva měsíce.
Linka bude v provozu dva měsíce.
Linka 9 se testuje proto, že:
– jezdí v rámci svého jízdního řádu manipulačně na baterku mimo pravidelnou trasu.
– linka 22 nemá trolejbusovou licenci
– profil linky je naprosto odlišný od jiných našich linek, zejména co do množství rozjezdů a brzdění a také sklonových poměrů.
– přejezd v Doudlevcích, hlavně při cestě do kopce, je příliš velké riziko vzhledem k předpokládanému stavu trakční baterie v době průjezdu vozidla.
Jenže ona je tam jedna velká proměnná – stav baterie třeba za další dva, tři roky. To co teď může fungovat zcela v pohodě, může být za dva roky na hraně a za tři v mrazech bez šance.
Tuší někdo, proč to netestují na té lince 22, kde budou jezdit?
https://zdopravy.cz/v-plzni-zavadi-zkusebni-trolejbusovou-linku-otestuji-na-ni-parcialni-vozidla-232635/#comment-1551839
Nejsem tedy v Plzni, ale pamatuji si, že trolejbus na baterie (nebo na spalovací motor) jezdí k Hypernově v Černicích (nebo u Černic). Takže to mají vyzkoušené. Když jsem byl vloni v restauraci Kalkikovský mlýn (nebo tak nějak), jel tam také troilejbus s klacky dole. Takže nevím.
Ano, jezdí na 11 a 13. Na 11 z CAN do Křimic je to víceméně rovinou, 13 z Černic k obchoďáku se už za ty roky mohla zatrolejovat. 9 pojede až do Doudlevec pod trolejí, nevím jestli je výhybka z Průmyslové do Zborovské směr Slovany. No a bez trolejí by pak jela jen ze Slovan. Ono kdyby se chtělo tak se mohla pomalu vybudovat trať 30 aspoň v úseku Bory-Doubravka, tam těch propojek moc nechybí.
V prvním odstavci článku je asi myšleno „bez troleje“ a nikoliv „bez baterií“.
To může klidně znamenat i to, že cestující budou muset vystoupit a trolejbus budou tlačit. No a bez baterií to bude drobet lehčí. 😁
Co chtějí zkoušet? Takzvané „parciální“ trolejbusy (tedy trolejbusy s bateriemi) již v Plzni mají a používají (do NC Černice, do Letkova a při výlukách) už nejméně od roku 2016…
Možná třeba to, že u zmíněných linek, se jede cca 90% linky z troleje a 10% na baterie, u této je to cca 2/3 trolej a 1/3 baterie.
Taky tohle věčně testování něčeho už dávno odzkoušeného nechápu… Tak snad vědí, kolik procent trasy je pod trolejí a profil tratě bez ní. Navíc – pokud uvažuji o elektrifikaci linky 22, tak to mohli udělat formou vložených spojů přímo na ní a během týdne mohlo být otestováno tam, kde pak ty parciály budou skutečně jezdit…
Souhlasím s Vámi Jackube. I já jsme velmi překvapený proč se zavádí pro vyzkoušení particiálních trolejbusů pro linku 22, zřizuje testovací linka číslo 9. Dle mého vložené trolejbusové spoje přímo na lince 22 by dokázaly vše otestovat mnohem lépe. A rychleji.
Trolejbus pojede trochu v jiné trase než zmizeny autobus…
Ten drobný rozdíl jestli přejezdem nebo kolem Gigantu je tak 2 minuty
A dokonce i linku do Malesic,kde se jede bez troleje asi 6 km.