V Plzni začne čtvrtmiliardová proměna turbokřižovatky u Makra, na vjezdu instalují semafory

Okružní křižovatka v Plzni na silnici I/26 u Makra. Foto: Google Street ViewOkružní křižovatka v Plzni na silnici I/26 u Makra. Foto: Google Street View

ŘSD vybralo zhotovitele, stavba bude oproti odhadům dražší.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Šimončič

To zase vymyslel někdo aby na tom vydělal, stačilo by udělat připojovací vjezdy stejně ten vnitřní okruh nevyužívá, takže by byli dva dokola a vjezdové a výjezdové a kdo na tom neumí jezdit ať vrátí řidičák

hroch.obojzivelny

Po pravdě řečeno, u tohoto kruháče mi přijde, že přidání každého dalšího vylepšení jej ještě víc znepřehlední a dopravu zkomplikuje. Na druhou stranu na skutečně radikální změny typu mimoúrovňový rondel, mosty apod. tam není místo. V podstatě jedinou možnou spásu bych viděl ve vybudování objízdných tras v širším okolí, které by křižovatce samotné odlehčily.

Petr

Upřímně, kam se kdy dal semafor, tam doprava stagnuje. Mimoúrovňové křížení nebo odvedení hlavního proudu provozu by udělalo lepší službu.

Martin Hlad

Malinko odbočím od kruháče u Makra ke dvěma za sebou jdoucím kruháčům u Lídlu a Globusu na Košůtce. Tam je situace ve špičkách podobná. Kruhové objezdy z principu zpomalují dopravu a tím vytvářejí dopravní špunty. Není vyjímečné stání vozidel ve stometrových kolonách před kruháčem a stání aut na něm, bez možnosti tento opustit. Řešením by bylo některé přepravní trasy odklonit přímo okolo kruháče, to již mělo být v původním návrhu zohledněno, místa je na to dost.

Martin

Dokud na kruháč budou jezdit řidiči, kteří zastaví před vjezdem a čekají, až budou mít volno ve středu, než aby použili volný připojovavací pruh, bude kruháč pořád zacpany, i když bude desetkrát předělaný.

Adam

Přesně kvůli takovým lidem jako jseš ty, je kruháč zasekaný. Lidi se tam cpou přes připojovací pruh a potom stojí celý kruháč. Trochu používat mozek.

imi6414

Křižovatka typu Rondel by to vyřešila. Ve světě se používá stále a úspěšně. Levné rychlé, spolehlivé. Jeden směr podjezd bez zdržení. Ale radní potřebují Rondel zasypat taksi ho nepostaví jinde. A hlavně potřebují platit za semafory, Pořízení, provoz servis. Stály příjem peněz pro někoho.

sladlu

A proc se neuvazovalo o podjezdu? Jeden smer by stacil

J.K.

Podjezd by asi nešel lehce ( je tam pod zemí nějaký přivaděč vody do Nýřan nebo co), dávala by smysl obousměrná rampa ve směru okruhu, ale prý by to bylo dražší.

Ten kruháč je teď past v případě jakékoliv nehody pro půl západu města, minimálně by to chtělo dodělat boční propoje kolem, kde to jde… (od dálnice na Podnikatelskou , obnovit jednosměrně Ke Karlovu a podobně…)

FrantaM

Škoda. Minimálně spojení nějakou rampou přes ten kruháč mezi ulicí Folmavská a přivaděč k dálnici udělat mohli.
Takhle to sice mají nějak spočítané, že to vyjde, ale může se snadno stát, že budeme řešit za 5 let znovu ucpaný tentokrát už turbo kruháč.

J.K.

V dokumentaci bylo vidět, že to mají spočítané podle asi 10 let starých podkladů…. Jako pomůže to , hlavně chodcům, dneska je přecházení výjezdových větví o život (po vymazání přechodů), ale moc velkou rezervu to mít taky nebude. Pořád jedna nehoda zablokuje celý západ města…

Miloš

Proč né už za miliardu?
Vždyť peněz se všude válí …

Darth Vader

Stačilo udělat mimoúrovňovou propojku mezi Folmavskou a Domažlickou a mezi Domažlickou a obchvatem, místa je tam dost. Polovina aut by se tak vyhnula okružní křižovatce. Semafory jen zbrzdí příjezd od D5 a zhorší nájezd z Folmavské, Domažlické a od Makra.

Al de Baran

Kdy už našim projektantům dojde, že propustnost kruháčů je konečná a turbo to sice teoreticky vylepšuje, prakticky na něm ale vznikají nebezpečné situace od řidičů, kteří to tam neznají a špatně se zařadí.

Alex

Že někde něco někdo nezná? A značky nikdo nesleduje? Úroveň řidičů je krásně vidět na OK u obchodního centra S1 v Plzni. Strašný.

jfp

No největší okružní špunt nějakou léčbu potřebuje, otázka je, zda to bude stačit. Spíš než semafor by bodlo, kdyby některé přepravní proudy na kruháč nemusely vůbec a bylo možno odbočit přímo, mimo kruháč, kde se neustále někdo proplétá a blokuje.

BND 30

Pomohlo by mimoúrovňové křížení. I takový jen jednosměrný most, který by od přivaděče měl větve do Folmavské, Domažlické a Regensburské, by ulehčil dopravě pod ním, kde se tyto proudy hodně kříží.
Semafor pomůže jen tomu, že se budou tvořit ještě větší kolony jinde. Např. už teď i ve Folmavské.