obnoveny

V Plzni začalo řízení k nové spojce od fakultní nemocnice ke Štruncovým sadům

Doprava v Plzni, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDoprava v Plzni, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Součástí stavby má být i nový most přes řeku Mži nad jezem Na Rychtářce.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivo

To je sakra výzva tato stavba. Nejen projekčně. Těch výkupů, nebo možná spíše vyvlastnění, to bude asi ještě boj. Držim palce, bude zajímavé to sledovat.

Miloš

Centrální křižovatka pro všechny další směry?
A co když se to ucpe milý Lojzo?

Plecháč

Smysl to dává, linka 33 se tím zbaví závleku k nemocnici a zbytečného souběhu s tramvají.

Jack

Je dobře, že se to konečně bude stavět. Ale nikdy nepochopím tu snahu o vedení paralelní komunikace s Klatovskou od kruháče mezi Kauflandem a univerzitou přes Kalikovák a Kilometrovku až k bývalé LF UK. Kdyby se jen trochu více uvažovalo, tak mohl západní obchvat v uspořádání 2+2 sloužit právě k odvedení této tranzitní dopravy, a to nejen ve směru sever-jih, ale i západ-jih, protože všichni tranzitující od Mostu a K. Varů na Klatovy by toto spojení využili. Jenže západní obchvat je 1+1, je to silnice II. třídy, a tak se bude nesmyslně budovat průtah čtvrtým největším městem v 21. století…… Číst vice »

Plecháč

Ten průtah je fakt blbost. Když už teda ŘSD chce stavět silnici v Plzni, ať se domluví s městem a krajem a zaplatí další dva pruhy na západním obchvatu.

SYN

No, ale to by asi mělo být možné a ne až tak super komplikované… mimochodem, už se ten západní obchvat plní nebo pořád takovéto „napůl“?

FrantaM

Souhlasím, že to řešení není rozhodně ideální, ale ono bohužel se moc jiných možností nenabízí. Západní obchvat je moc daleko, takže ani větší kapacita by v tomto případě už víc nepomohla.

Kandelábr

Nabízí, dokončit východní okruh.
Ale ona ta oblast okolo kilometrovky má velký potenciál pro developerskou výstavbu, takže bych se nedivil, že jestli něco zmaří ten průtah, tak to bude z tohohle směru.

Luboš Beneš

Taky to má velký potenciál zatopení při povodních

SYN

No, pokud se to nezatopí „moc“ (aby to poškodil proud vody) tak je asi letší když stojí půl metru vody na silnici než na běžné ulici (s domy)… ano bude to třeba dočasně neprůjezdné ale tak přece to nemá být jediná možnost průjezdu městem??

Radim

Stačilo by udělat na Klatovské dostatečnou dopravní restrikcí, aby byl západní okruh rychlejší i přes to, že je „daleko“.

Paul

Komunikace od kruháče v Sukovce ideálně až do Lidické je velmi potřeba. Navíc to není žádný průtah, ale normální městská ulice (i kultivovanější než Karlovarská, Lidická, Rokycanská, atd.), u Kilometrovky je to dvoupruhové, takže nic širokého, atd. Tyto trasy jsou potřeba, aby se současná situace rozmělnila. Jestli bude západní okruh širší situaci nějak dramaticky neulehčí. Pokud jste ve městě, např. někde na Borech nebo poblíž centra, a chcete se dostat nahoru na Lochotín, tak opravdu nepojedete kvůli tomu na okruh, protože jenom než tam dojedete, tak ujedete stejnou vzdálenost jako kdybyste jel skrze město. Proto je potřeba tyto komunikace, které… Číst vice »

Radim

Jsem rád, že se ten projekt od původního záměru trochu poupravil a už nejde o stavbu dálničního charakteru, která by zablokovala zahušťování širšího centra. Je fajn, že násyp je zároveň protipovodňovým opatřením.

Pak udělejme konečně z Rooseveltova mostu pěší zónu a vykašleme se na jeho zadrátování. Trolejbusy na severní předměstí můžou jezit po tomhle obchvatu, centrum patří pěším.

J.K.

Stavba dálničního charakteru to neměla být nikdy.

Martin S.

Co je za problém s lehkým trolejovým vedení s delta závěsy na Roosvelťáku???

Radim

Že trolejbusový provoz se (narozdíl od tramvajového) navzájem vylučuje s pěší zónou, a úzké chodníky po stranách vozovky jsou pro pěší provoz (a potenciál spojený s plánovanou zástavbou kolem Rondelu) na Rooseveltově mostu nevyhovující. Minulá politická garnitura s pedestrianizací mostu počítala, a ta současná z nějakého důvodu upřednostňuje elektrifikaci stávajících autobusových linek na úkor všeho ostatního.

Rozhodnutí zadrátovat i náměstí a přilehlé ulice navíc hází vidle do všech budoucích snah o dopravní zklidnění historického jádra (ke kterému nepochybuji že budoucí generace radních přistoupí). Vytvořením trolejbusového koridoru akorát vznikne potenciál k dalšímu navyšování dopravní zátěže a narušení života v centru.

Ondřej

A proč by nemohl trolejbus jezdit skrz pěší zónu? Vždyť trolejbusy mají oproti tramvajím například výrazně kratší brzdnou dráhu což je v pěší zóně výhoda.

Radim

Trolejbusy potřebují jízdní pruh 3,75 metru a nemají narozdíl od kolejových vozidel předvídatelnou trajektorii. To výrazně snižuje pocit bezpečí a komfort chodců v blízkosti jejich „dráhy“, a celkově znemožňuje tak dobrou integraci do prostorů pro pěší jaká je možná u tramvají.

SYN

To je osobní „dojem“ že se někdo cítí vedle tramvaje bezpečné a vedle trolejbusu ne… u nás na Křenové udělali (konečně!) společné zastávky trolejbusu a šaliny a funguje to výborně, trolejbus celý úsek projíždí po kolejích a nestojí v koloně, a hlavně se nemusí přecházet mezi zastávkami… jen houšť.

SYN

No to je zajímavý názor že by „nemohl“ jet trolejbus někudy kudy by projela tramvaj…

SYN

Předpokládám z pohledu Radima to že pod ním budou jezdit trolejbusy…

FrantaM

nene, tohle by totiž bylo potřeba jako sůl a léta se s tím počítalo do doby než opět nějaké skupina „sousedů“ proti tomu začala protestovat. Přece by se zvýšil provoz okolo jejich skladů a garáží!!!
Takže to, že se to opět začíná hýbat je dobrá zpráva!

Kamil Maršálek

Kdy konečně někomu dojde, že problém není v nedostatku silnic? Jenom FN v tom výkresu plánuje další 2 samostatná parkoviště. Budoucí údržba dalšího mostu a silnice, hluk, exhalace, nějak nevidím ty pozitiva. Oproti tomu každým dnem čekám, kdy se po přepočítání nakladů zahodí plán tramvají na Vinice. Na jednu stranu se budoval Severní obchvat, vyhnala se auta z Americké, D5 tak nějak funguje jako jižní obchvat, Klatovská se má vrátit na 1+1 a tranzit z jejího posledního úseku byl dokonce úplně odkloněn do Sukovky. Na druhou stranu se budou stavět nové a ještě další průtahy městem. Chápu, že chataři u… Číst vice »

FrantaM

Tomu se říká civilizační rozvoj. Podívejte se na západ od nás, jaká je tam doprava. Pořád je to výrazně více než u nás.
S tím nic neuděláte, pokud chceme ekonomicky růst. Doprava, ať už ke to transport zboží nebo lidí je něco jako krev v ekonomice, je to nezbytná součást.
Takže pokud chceme bohatnout a ekonomicky růst, tak musíme řešit dopravu – nejen tu automobilovou, ale bez ní to nejde.
Anebo můžeme stagnovat a pak budeme mít klid, to je taky možnost.

Kamil Maršálek

Pokud je civilizační rozvoj na úkor zdraví obyvatel, je to opravdu rozvoj? Chápu nutnost obchvatů a přeložek mimo obce, ale tohle? S narůstající dopravou nic nikdo neudělá, dokud její nárůst nepřekročí určitou hranici a nezačne být vnímán více jako problém většinou populace. Krásným příkladem jsou školní ulice. Nebo situace v Praze na Smíchově, kde známý zapomíná, kde zaparkoval, protože pro dopravu po obci je auto nemyslitelné a skončí v zácpě za první křižovatkou. Podívám-li se na západ, například v Erlangenu (Norimberk) jsem v životě tolik bicyklů pohromadě neviděl (a 2 auta). V Berlíně jsem viděl i velmi propracované CT vč.… Číst vice »

TOYE MOYE

několik poznámek:
1.) Plzni chybí dokončený kapacitní dopravní skelet – to co je tam teď je jen zoufalé torzo toho, co tam mělo/má být dostavěno
2.) tramvaje na Vinici – dobrá snaha mít kaopacitní eko dopravu za nohem nižší náklady na provoz – a hlavně na samostatném dopravním tělese – eleiminace zácp!!!
3.) kapacitní silnice a/nebo kapacitní veřená doprava na současné silnici s sebou přináší celkový rozvoj oblasti do 3-5 let od zprovoznění, a to včetně výstavby tolik potřebných nových bytů.Js ou to spojené nádoby

FrantaM

Ale ty „křápy“ nejezdí sami od sebe. Jezdí v nich lidé. A jezdí tam proto, že je to pro ně nejjednodušší varianta. Proto je potřeba investovat do infrastruktury, dostupnější veřejné dopravy, síť cyklostezek, atd. … prostě vše dohromady, protože to není jen o autech nebo jen o vlacích.

Luboš Beneš

Zrovna v Plzni veřejná doprava funguje moc dobře, až se divím, že tady lidi jezdí autem.

FrantaM

Tak se nad tím můžeš u volného večera zamyslet proč MHD používají hlavně studenti a důchodci a pracující (zejména ti s dětmi) preferují auto.

Daniel

Hodně tu jezdí autem, protože je to snadný, je tu levný parkování a autům se pořád umetá cestička. Jinak MHD je v Plzni na opravdu na výbornou.