V Plzni začala stavba parkovacího domu. Jedno stání vyjde na 457 tisíc, v Liberci na téměř dvakrát tolik
Parkovací dům Světovar. Vizualizace: Ateliér 99
Nový parkovací dům vzniká v oblasti Světovaru. Hotovo bude za dva roky.
Naprosto absurdní. Jak má pomoci parkovací dům vznikající čtvrti kilometr vzdálené? Snad to nezůstane na tom a prodlouží i tramvaj, protože si nedokážu představit pro koho by bylo atraktivní jet 1000 m a pak přestupovat na tramvaj, která je stejně pomalejší jak dojet rovnou autem do cíle.
Vždyť ale to je u stávající tramvajové tratě na Světovar. Doslova v té oblasti teď probíhá zásadní rozvoj a parkovací dům do toho přesně zapadá.
Poposedněte si …
Nevite nekdo jak je to reseno konstrukcne? Zda je to zelezobetonovy monolit nebo nejaka ocelova konstrukce treba i stavebnicova konstrukce?
Pravděpodobně ocelobetonový skelet (ne železobeton). Železobeton by byl při zatížení od aut na rozponech parkovacího domu neekonomickej.
z článku jsem usoudil že když se staví “ ze svého“ a když se staví “ z EU dotace“, tak vzniká až “ nepochopitelný“ cenový rozdíl …
To až z tohoto článku:-)))?
Jen tedy nevím, co je na tom rozdílu nepochopitelné ;-).
No a to ještě kdyby to byla železniční stavba, třeba jako součást rekonstrukce nějakého nádraží, a stavěla to SŽ, tak to stojí minimálně dvakrát tolik než v tom Liberci 🙂
To je ale dávno známé, že akce na dotace vyjde dráž. Už jen to prokazování a žádost něco stojí a dokumentace musí být podrobnější. No a když se staví z cizího, tak se také nekouká na korunu.A když si někdo „umí “ zařídit dotace pro své dodávky, to je teprve mazec. 🙁
Je otázka do jaké míry financovat projekty, které negenerují další peníze. Lepší by bylo investovat do navýšení kapacit elektrické sítě nebo obchvatů.
„Parkovací dům je nedílnou podmínkou pro budoucí bytovou výstavbu, která na Světovaru vznikne“.
Takže to financuje developer který staví ty byty?
Víte, že jsou města, která si svých obyvatel opravdu váží a když se plánuje nová čtvrť, na místo blokování okolních pozemků do posledního metru dokonce včas připraví infrastrukturu?
Jakože se tam bude parkovat zadarmo?
Pokud se adekvátně zdraží parkování na ulici tak klidně.
A co třeba v Praze, tady i na kraji města na Dědině (ale i na Černém Mostě, Nových Butovicích a jinde) stavíme za ty ceny jako v Liberci úplně normálně. Je vidět že to jde mnohem levněji, viz nedávno České Budějovice nebo teď Plzeň. Jen se asi někomu nechce nebo tedy si chce trochu přivydělat.
To jsou ty tři prdele náměstků… každý si chce něco urvat, než se tam dostane další frakce. V Plzni se k tomu jen nedostali „správní“ lidé … to je tak, když někdo kurví normy.
Jj tyhle priklady jsou facka vsem co neustale lzou a tvrdi, ze pod milion se neda stani postavit… A to se jeste muzeme bavit, ze pokud by to stavel soukromy subjekt za opravdu sve, tak se mozna dostaneme s cenou jeste niz.
Cena stavebních prací se dle publikací v republice zásadně neliší ať je to Praha nebo Chánov. Rozhodující je cena pozemku. O Liberci je uvedeno, že se jednalo o centrum. Tady v Plzni nebylo uvedeno. Pokud navíc v Liberci soutěžící věděli, že tam budou dotace, nabídky zcela určitě nadsadili. (to ví dnes každý stavebník, kdo si opravuje barák. Dodavatelské firmy, projektanti, en. experti s penězi zdarma zkrátka už počítají)
Tak omlouvám se, lokalita v Plzni uvedena. Světovar. Bývalý pivovar. Brownfield. Východní předměstí.
Pozemek v Plzni byl mesta, takze neni v cene za vystavbu, nevim jak v Liberci, ale taky tipnu, ze cena neobsahuje nakup pozemku.
Pozemek je kraje a s cenou stavebních prací absolutně nesouvisí
Cena stavebních prací se napříč republikou zásadně neliší, jsou-li to položky ceníkové (RTS nebo ÚRS). Neceníkové položky jsou… Pohyblivé.
Yes! Parkoviště pro 433 aut, to vyřeší problémy s dopravou! Podporovat aktivní mobilitu již netřeba, máme tu parkování pro 0.46% aut, která denně do Plzně dojíždí za prací. Zatleskejme si, poplácejme se po rameni, možná dejme zastupitelům nějaké prémie a můžeme jít domů 🙂
Takže se nemá dělat nic, nebo co jste myslel tím mozkovým průjmem, který jste zde zvěčnil?
Ma se investovat do MHD, oddelenych cyklostezek, rozsirovani chodniku a ruseni parkovani. To ma pozitivni vliv na dopravu po meste.
Nejprve bych doporučil si přečíst článek. Pak si klidně zatleskejte
Určitě už se plánuje i parkhaus pro 433 kol 😂
Máte prosím nějaký zdroj k tomu, že do Plzně přijede denně nějakých 90 tisíc aut za prací?
Našel jsem jen informaci z roku 2017, kde se psalo, že do Plzně denně vjede 93 tisíc aut. Ale o tom, že tam všichni jedou za prací nebylo ani slovo.
„nadstandardní rozměry“ neboli aby tam bez poškrábání dokázal zaparkovat i průměrný SUV?
A neměli by už do „zelené střechy“ nějak integrovat solární panely? To přece už samo o sobě pomůže snížit přehřívání zastíněním, a hlavně jaksik vyrábí nějakou energii, na rozdíl od samotné zeleně která je sice taky užitečná ale nevyrobí nic.
K tomu rozdílu v cenách… to není zase až tak dramatické… ostatně, ze strany investora to vypadá výrazně jinak že? Investor za Liberec zaplatil mnohem míň (tuším nějakých 150M) jeho hlavním kritériem nebylo aby to bylo co nejlevnější ale aby to splnilo podmínky pro dotaci…
Ale tam se píše „nadstandartní“. Asi budou u vjezdu vlajky.
I zelen neco dokaze vyrobit. Treba 02 z CO2
Parkovací dům to bude pěkný, solidní a cena zajímavá. Něco by mě zajímalo, třeba mi to někdo potvrdí. Po světě jsem viděl mnoho relativně nových parkovacích domů, které působily mnohem jednodušeji, byly založené na ocelových nosnících a vnější fásada byla vzdušná, jen s kovovou mřížovinou jako zábranou. Žádná krása, ale pokud se budeme bavit třeba o nápravě technického dluhu na starších sídlištích, aby to ubralo auta z ulice, dávalo by mi to smysl. Dokonce jsem zkusil i najít nějaké možnosti, kdo to umí dodat a uspěl u ArcelorMittal, ale v Praze prý to není možné, že takové konstrukční řešení neprojde… Číst vice »
No v Čechách je to problém na Moravě ne. 😀
Ted važně, je to něco takového:
https://mapy.cz/letecka?pid=90904763&newest=1&yaw=4.355&fov=1.257&pitch=-0.081&x=18.2964400&y=49.8340850&z=18&ovl=8
?
V zásadě ano, ale tohle tam dle mapy stojí už minimálně 20 let, tehdy mohly být předpisy jiné. Ten Arcelor to má velmi jednoduché, některé díly jsou zjevně do stavebnice, třeba tohle: https://construction.arcelormittal.com/medias/sys_master/amc-media/amc-media/h6d/h6f/8987088289822/Cofraplus-220-info-letak-cz-.pdf
Parkovací dům v Dolní Dobrouči: https://mapy.cz/letecka?pid=97749817&newest=1&yaw=5.249&fov=1.257&pitch=-0.278&x=16.4729627&y=50.0073907&z=17&ovl=8
Slušné, a ještě na střechu ty solární panely, když už je taková pěkně plochá a docela velká… tu zeleninu by to rozhodně neuneslo.
Díky moc, tady jsem našel více informací včetně foto ze stavby a je tam i od koho ta stavebnice je (Astron). Zajímavá informace je z ledna 2023, že jde o první parkovací dům od Astronu v ČR, tak možná se ledy hnuly a už to dokáže vyhovět předpisům i tady. A nebo ty předpisy mohou být ještě nějak místně přísnější, že to někde opravdu jde a někde ne. https://www.sapa-lpj.cz/parkovaci-dum.htm
Ale proč je tam zákaz LPG/CNG, když je to otevřené do okolního prostoru? To pletivo tam ty unikající plyny neudrží, aby se to tam mohlo hromadit.
Nemůže to být tím, že část bude pod zemí, tak to raději zakážou všude, než jen v jednotlivých patrech?
Na tomto parkovacím domě v Dolní Dobrouči (toho se týkal můj komentář) nevidím žádná parkovací místa ani jiný prostor, který by se nacházel pod úrovní země.
Bych viděl problém strop a budete nejspíše problém se sířením požaru a směru vybuchu.
Tak je to lenost majitele koupit čídla….
https://calpg.cz/parkovani-lpg/
https://www.auto.cz/auta-na-plyn-v-hromadnych-garazich-proc-maji-vjezd-stale-zakazan-a-zmeni-se-to-126166 zde je to lepší….
Tuto větu z posledního odstavce článku z vašeho odkazu chápu tak, že nepotřebuje ani ta čidla a ta stavba v Dolní Dobrouči to splňuje. Tak proč je tam ten zákaz vjezdu?
Cit.: „Pražská centra Chodov a Černý Most to řeší jednodušeji: parkuje se na terase, na střeše nebo v otevřených kójích s volně prostupujícím vzduchem.“
A na konci odtsvace je odpoveď. V centru Chodov se navíc na střechu dostaneme pouze vnitřní částí garáží, což znamená porušit zákaz vjezdu u závory. Že se s CNG do objektu smí, se dozvíme jen ústně
Prostě projedete zákazem…. čara zákaz neni stěna….
Hezké a naprosto dostatečné.
Takové Parkhausy dodává firma Goldbeck. Jsou rozšířené po celém Německu, nejčastěji jako P+R u nádraží. Často vidím, že jsou z bočních stran jen takové mřížové stěny, které jsou někdy čisté, jindy zase prorůstají zelení. Parkovací domy od firmy Goldbeck mi připadají jednodušší a vzdušnější než betonová monstra.
V Německu i jinde jsou parkovací domy z prefabrikátů naprosto běžné a hlavně i o dost levnější. V době, kdy se u nás stavěly P+R za cca 300 tis., tak tam to vycházelo cca na polovinu. Některé společnosti k tomu mají i různé designové moduly na opláštění,. může to být sladěné s okolím nebo klidně v podobě zelených stěn, takže to ani nevypadá o nic hůř než to co se staví u nás. Reálně by se tak dalo postavit za stejné peníze mnohem víc míst někde na kraji velkých měst, nebo u železničních stanic v jejich okolí.
Příklad: https://www.cpbau.de/en/products/preflexparkinggarage/
Nestojí něco takové v Řepích u Hornbachu? Na první dobrou mi to přijde skoro stejné.
Něco takového chtějí v Neratovicích, teď postaví pro 200 a dalších 100 jde dostavit časem. Jako Lego
Dokonce pro 420 aut za 347k/místo. 4 patra
Tohle je třeba dost využívané v Tallinu vedle bytových domů. Jednak je to řešení levnější než podzemní garáže a jednak je tam i problém s podložím.