V Plzni začala stavba cyklostezky na místě bývalé trati
Poslední úsek cyklostezky z Chrástu do Plzně. Foto: Plzen.eu
Po dobudování vznikne 7,5 kilometru souvislé cyklostezky.
Po dobudování vznikne 7,5 kilometru souvislé cyklostezky.
Škoda, že v Praze drážní stezka ve Vršovicích stále nic
Tak zase mají u Plzně 2 roky náskok, tunel se otevřel listopad 2018, nová trať přes zahraďák prosinec 2020. Mě fakt baví, že takový přeložky se zhruba 5 let staví, minimálně dalších 5 let před tím je naprosto jasné, že se postaví a když se opustí původní těleso, tak se dalších aspoň 5 let čumí jak tele na nový vrata, než se začne něco dělat. A jediný co se při opuštění trati odehraje rychle je svěšení trakčního vedení, protože měď nechráněná napětím…
Přitom to není žádná atomová věda.
V Plzni strašně dlouho trvalo bezúplatné převedení pozemků, které musela schválit vláda. A pak se také nějaký čas chystaly drezíny…
Vlastnictví pozemků je pro mnohé přežitek, prostě to vyvlastní … 😀
tak když kluky a holky na vládě baví se zaobírat takovejma pitomostma, jako převedení pozemku pod zrušenou tratí optimálně na ÚZSVM a to už to předá dál samosprávě, tak se nedivím, že tady všechno tak trvá.
trať zrušena, okamžitý převod na ÚZSVM. trať neprovozní déle jak rok (dva), převod. na co jsou vám hračky, když si s nima nehrajete, k čemu je dobrý spávě takovej pozemek. má zajišťovat provozuschopnost infrastruktury, ne hromadit brownfieldy. zautomatizovat zákonem a dát si nohy na stůl je civilizovaný postup.
Civilizovaný přístup dává právo a čas na vyjádření oběma stranám. Hoď ho do stroje, omyl vyloučen, je totiž přístup Stalina.
Proč se obtěžovat nějakým civilizovaným postupem státu k jemu podřízené státní organizaci? Stát poroučí a podřízená organizace skáče jak píská. K občanovi si něco takového dovolit nemůže, ale k SŽ se nemusí nějak dojímat. A ten pozemek se jenom přesune pod ÚZSVM, což je další podřízená organizace, která už má mechanismy pro nakládání s takovými věcmi. A pokud ho pak dostane kraj na cyklostezku, tak ten pozemek nezmizí. Zase je možné mu ho v případě potřeby sebrat a včlenit do organizace, která ho využije lépe. Dokud zůstává ve státním rybníčku, tak je to pohoda, průšvih je, když se to dostane… Číst vice »
„průšvih je, když se to dostane k občanovi,“
Poslední dotaz: V civilizovaných zemích je soukromé vlastnictví považováno za průšvih?
ne, ale když rozprodáte těleso liniové stavby na pozemky pro chatky, tak se nesmíte divit, že obnovit tam tu liniovou stavbu bude pěknej opruz. to si snad dokáže domyslet každý. a zrovna bývalá drážní tělesa předělat na cykostezky dává smysl skrz příznivé sklonové poměry.
V Plzni to bylo poněkud složitější. Plzeň se Správou Železnice a Plzeňským krajem pozemky různě směňovala kvůli jiným stavbám na území města, existuje k tomu poměrně komplikovaná tabulka. Další zpoždění si k tomu přihodil nerealizovaný projekt drezin. Realita je taková,že krajský úsek už je kraje,.městsky stále Správy železnice. Staví se se souhlasem majitele
Tak on je to z praktického hlediska o dost prioritnější projekt, než ty Vršovice. Ty by byly fajn, o tom žádná, ale maj ten klasickej problém takovejch tras, že minou spoustu místních cílů a míst, odkud lidi vyjížděj. Je to tam trochu jako stavět dálnici v místě, kde citelně chybí okresky. Vršovice by především potřebovaly dobrou cykloinfrastrukturu v ulicích a potom případně tu drážní promenádu jako třešničku na dortu. Bohužel se tam z třešničky (která se nakonec stejně ukázala dost chimérickou) stal argument, proč nezapracovat na tom dortu. To v případě Chrástu a Plzně odpadá, tam to moc osídlenejch/cílovejch míst… Číst vice »
To bude asi český rekord počtu kilometrů cyklostezky zbudovaných najednou. Žádné handrkování s výkupy pozemků a jen minimální terénní úpravy…
Co drazni stezky na jihu Moravy?
Tam to bylo 17 km, víc jak dvojnásobek.
Myslíte tento cancourek na území Plzně, nebo ten zbytek v rámci Plzeňského kraje?
Paráda , už ten krajský úsek je super. Snad se to povede dotáhnout až do Ejpovic k přehradě, podél tratě po tělese snesené druhé koleje, třeba…
Škoda, že se to na lokálkách, kde nevytočí víc než 4 páry vlaků neděje častěji.
Když zakážeme jízdu motorových vozidel po půlce silnic III. třídy, tak máme cyklostezek habaděj…
To byste z nich musel vyhnat dokonce i majitele pozemků, a potažmo zemdělce z půdy.
U toho posledního riskujete, že si vás spletou z ruským okupantem… a odsoudí vás i ve Švýcarku za válečný zločin.
Zemědělci si hodně často dělají v polích cesty podle potřeby, těm by to zas tak nevadilo, navíc mají zelenou naftu, takže na infrastrukturu do SFDI přispívají menší částkou.
Jinak to byla ale reakce na předchozí příspěvek, ve smyslu, že by se měli rušit lokálky.
To je řešení, jak vyšité z 50. let 20. stol.
Zrovna na trojkách se na kole s tím místním zemědělským a meziosadovým provozem dohromady nevejdete?
Nebo chcete vedle té vaší zkonfiskované silnice na cyklostezku začít stavět nové silnice pro místní, aby mohli dojet do práce, škol, k doktorovi, nebo nákup?
Nebo kvůli vaší cyklostezce budete místní vysídlovat?
Pokud jste to ovšem myslel, jako (docela nepovedený) vtip, tak to příště raději tak označte.
Jen tak pro zajímavost:
– kolik km ujedete na kole vy osobně za měsíc?
A je nutné cyklisty cpát místo kolejí, když je na těch silnicích okolo tolik místa? To je to zásadní.
Z roku 1935, v Norinberku, ustanovení nadčlověka a podčlověka, kteří si před zákonem nejsou rovni.
Vysídlování obyvatel nastalo o několik let později a o tom se vtipy nevedou.
Na trojkách se se zemědělcema vejdu, a tak není nutné rušit lokálky a cpát na ně cyklostezky, jak píše předřečník František (bez X). Nic by se nového nestavělo, vždy by se dalo nějak dojet autem, navrhl jsem rušit jen polovinu, po druhé by mohl jet na kole. Myslel jsem to stejně jako předřečník František (bez X). A nemyslím si, že bychom měli rušit tratě, ale naopak je zlepšovat a rozvíjet. A konkrétně na tomhle místě u Plzně měla podle mě zůstat jedna kolej pro připojení tratě od Stupna a jako objízdná okolo tunelu. Celoročně měsíčně ujedu 150 km (po městě,… Číst vice »
No, mně se tady taky občas stává, že příspěvek. který napíšu a hned odešlu, aníž bych si ho přečetl „neutralizován“ časovým odstupem, vyzní úplně jinak, než jsem zamýšlel.
Váš problém je jen připustit myšlenku na snesení kolejí, které se přežily. A takové prostě jsou. Tak jako nemáme 19. století, nemáme ani stejné potřeby jako naši předci, kteří šli do okresního města na trh půl dne pěšky nebo došli do lesa za ves, aby za relativně draho jeli hodinu vlakem. Nic jiného tehdy na výběr nebylo. Dnes už to máme vážně pestřejší…
Ano myšlenka snášení kolejí se mi nelíbí, železnice ztrácí možnosti, natož aby byla rozvíjena na rozdíl od silnic.
Souhlasím, takových tratí je v Česku spousta. Přijde mi pro trať jako mnohem lepší osud než to nechat bezhlavě zarůst dřevinami jako Mladotice – Kralovice.
Mladotice – Kralovice jako alternativní dráha do Plzně jaksi má smysl – jenom ne v současných parametrech.
Na to existují i nějaká čísla nebo to je jen typická dedukce pohledem do mapy?
To je ukázkový případ, kdy je „přání otcem myšlenky“.
Ve stopě přes Mladotice a Kralovice nedostanete ani 100 km/h bez úplného opuštění starého tělesa. Kdo nevěří, ať se projede ze Ždáru do Havlíčkova brodu.
PS: Alternativní dráha do Plzně má označení RS3.
no ani nedomýšlet, takový loket-horní slavkov by byla parádní cyklárna, když už to tam teda zarůstá.
krásný by bylo, kdyby se běžně dělala „konzervace“ tím stylem, že se v nivelitě železničního spodku po jeho obnově udělá asfaltová stezka a pokud bude potřeba trať obnovit, tak stačí rozmotat geošku, navozit štěrk, pražce a kolejnice a jezdíme.
Jo, s tím se tam každý bude vozit… Neřeknu tam, kde už to bylo sneseno, ale snesení svršku a nahrazení vozovkou bych už nenazýval konzervací. Spíše tomu dát opět smysl, kde to jde – např. protažením k centru města, dostavěním spojky v žádaném směru, lepšími parametry (nebrzdit u každého přejezdu skoro k nule), přímými vozy do většího spádového sídla apod. Plus neznevýhodňovat užití vleček.
Přímé vozy? Jejich přepřažení trvá déle než přestup, to je na denní dojíždění -gh-, jdu na autobus.
Přímé vozy někde smysl mají, třeba spojování v Raspenavě, trvá to chvilku (i se šroubovkou) a do Liberce to pak dojede rychle.
tak jako co s tím? vlaky už v mnou podaném případě asi nehrozí, tak to nechat ve stavu jak to je?
https://mapy.cz/s/gulovenuba
prakticky vyloučená lokalita, cykloinfrastruktura, jestli se nedají sosnout dotace na tohle, tak už asi na nic….
Souhlas. Nejhorší je, když se zrušená trať rozprodá na pozemky. Pak z toho už nic nebude. Ani pro vlaky, ani pro cyklisty a chodce.