V Plzni začala proměna bývalého koridoru na cyklostezku
Cyklostezka povede po tělese bývalé trati. Foto: FB Aleše Tolara
První část má být hotová v létě, vznikne nejdelší in-line dráha v Plzni.
První část má být hotová v létě, vznikne nejdelší in-line dráha v Plzni.
„Většinu zaplatí evropské dotace“ Když chcete dotace pro nákladní dopravu na železnici (nejedná-li se o likvidaci nákladní infrastruktury), nezískáte nic nebo velmi málo, když jste hodně úspěšní a máte dobré kontakty. Co že se to píše v té slavné bílé knize? Andersen psal také pěkné pohádky.
Je to hnus. Buď a nebo. Nadšené výtězství kolařů. Nenechat ani jednu kolej už jen z principu. Ta se dala využít na mnoho věcí. Regionální i nostalgická trať, nouzový obchvat tunelu, zkušební a testovací úsek pro výrobce kolejových vozidel.
Bude zajímavé sledovat jaké bude za celý rok obsazenost stezky. Zda to přispěje k ekologii a ubyde vozidel třeba do zaměstnání v Plzni. Za tak ohromné peníze to sledování využití určitě stojí.
Je možné, že za několik let se koleje opět obnoví a místem projede třeba vlakotramvaj…
vÝtězství to rozhodně nebude 😉
Vyndejte si ruku z nočníku. Testovací nebo nostalgická trať. A údržbu budete dělat i platit ze svého kapesného. Kolikrát byl tunel zcela zavřený a na jak dlouho?
Gotthard je zavřeny či brutálně omezeny už dost dlouho a to bylo příčinou nějaké vyhřáté ložisko na nějakém novém nákladním vagonu, s tím srotem co jezdí po českých kolejích je to jen otázka času kdy
To je neuvěřitelný, jak se pořád objevují ty myšlenky, že zachovat starou trať by nějak řešilo směr Radnice. Leda houby, vážení. Pokud by šlo fakt o tu lokálku, tak mnohem větší přínos by mělo zaústění od Dýšiny přímo do tunelu. Všechny ty jízdní doby atd. nutno vztahovat až k zastávce Chrást obec, totiž! Zároveň by se tím vyřešil jediný relevantní argument pro původní trať, a sice možnost čekání dlouhého nákladu před Plzní, protože předjízdná v Ejpovicích by byla volná pro ND. Argument „rizika tunelu“ je blbost, protože na dvoukolejce je právě ten tunel se dvěma oddělenými rourami jediné místo, kde… Číst vice »
Záleží co bude za problém v tubusu. Pokud například vyjede IZS, zavírají se tubusy oba.
Dobře, ale v podobné situaci na „otevřené“ dvoukolejce by se asi taky nejezdilo minimálně zpočátku vůbec, že?
No právě. Při MU v jednom tubusu je uzavřen i druhý tubus a použit jako evakuační. Na dvoukolejce otevřené je situace o chlup lepší.
Tu jednu kolej teda nechat mohli.
Proboha jako proč? Když se narovnával koridor za Zábřehem tak taky žádnou kolej nenechali. Jízdní doba lokálkou do Radnic je stejná, náklady žádný. Tak proč by tam ta kolej měla být? Jinak je mi to líto, páč to byl hezký úsek s výhledy na Berounku. Takhle jsem zase v Praze o 10 minut dřív.
Zrovna u Zábřehu by se další kapacita hodila.
6km asfaltu na zrušené trati. Je někde v Čechách delší, kromě jáchymovské 8km? .
Ještě by mohli aspoň upravit a označit jako cyklotrasu cestu kolem Klabavy z Ejpovic do Chrástu. Aby se dalo zajet vlakem do Ejpovic a zpět na kole do Plzně.
Na Moravě 10km býv. horní jičínka.
Ještě na pomezí Čechy/Morava je Žďár.n.S – Přibyslav.. kilometry přesně nevím tedy..
9
Kamenický Šenov – Volfartice – Česká Lípa 17 km.
Na Moravě je delší Nezamyslice – Morkovice, přes 11km
Kyjovka, mapy říkají 15,7 a když půjdu na západ, tak ve Slavonicích začíná 26km dlouhá stezka na tělese nedostavěné dráhy.
Rekordman v Evropě bude asi https://www.mapa.gob.es/en/desarrollo-rural/temas/caminos-naturales/caminos-naturales/sector-noroeste/santander-mediterraneo/default.aspx s délkou přes 350 km.
Kterou nedostavěnou trať ze Slavonic máte na mysli?Do Fratres to byla normální trať do konce 2.sv. války a bohužel přes porevoluční sliby se nepodařilo propojení obnovit,a to přitom chybělo jen cca kilometr kolejnic přes hranice…
Tak v tom případě se omlouvám, „nedostavěné“ beru zpět.
To se vám tam asi přimotalo z té španělské železnice, která byla nedostavěná a taky na spoustě míst ani neprovozovaná i když byla postavená.
Po traťovém tělese 12,6.
Kdyby se k jičínce připočítalo traťové těleso vlečky, tak bude mít taky skoro 11. : – )
A ta druhá je v Rakousku.
Podobně kousek od hranic v Polsku 15km https://roweremposlasku.pl/zelazny-szlak-rowerowy/
A kousek dál od hranic po tělese úzké 19km. Ale ta se v některých úsecích lehce od tělesa odklání.
https://www.e-slovensko.cz/atrakce/2790-kysucka-cyklomagistrala/
Ta od Haidmühle do Waldkirchen 25.
Na tu jsem zapomněl. : – (
Ale o žádnou zrušenou trať nejde. Je nahrazena jiňou tratí
Je mi divné, že se nikdo nezaráží nad cenou. 6km a cca 30 milionů – to je 5 Mega za kilometr něčeho co už má super podklad, propustky,můstky atd. Jen označovat a položit asfalt s šířce dejme tomu jednoho jízdního pruhu.
Ono to vetsinou byva tak, ze do rozpoctu cykloinfra se v CR s oblibou zapocitava vsechno kolem. Tady to muze byt cast nakladu na likvidaci trati, atd.
Nebo tam muzou byt nejaky slozitejsi napojeni na zacatku a konci, atd.
Kdyby jen cykloinfra, u parkovacích domů to také není žádná výjimka. Z toho pak jsou ty nesmysly typu několik milionů za kilometr, případně milion za jedno parkovací místo. Důsledky známe – “Stavíme jim cyklostezky za miliardy a stejně jezdí po silnici.” a z druhé strany “Parkovací domy nejsou řešení.”
Součástí jsou opravy těch historických mostů, to nebude úplně jednoduché. Určitě se musí postavit lešení a třeba v Zaběle je ten viadukt vysoký a špatně přístupný.
Vytrháníí kolejnic a nejspíš také likvidace starých sloupů bude v té ceně taky. To se zadarmo neudělá a skládka si za to nechá zaplatit.
Železo na skládku?? I vy kocoure… proč platit za příjem na skládku když můžeš dostat prachy za železo na šroťáku..
Beton ze starých sloupů se nevykupuje. A výslovně jsem ho uvedl!
Měl jste raději vytáhnout položkový výpis prací.
No rozdrcenej beton se používá jako recyklát místo kameniva.. takže nemusíte kupovat kamenivo, vozit kamenivo atd… ale nic no…
Ani jedna kolej tam uz neni.
Tak a teď včíl mudrujte!!!
Tam v tom případě mě zmátla fotka z článku, kde je kus koleje vidět.
A na to jste přišel jak? Copak to nebylo řešeno v rámci stavby?
Cena bude dobra. Mit tam mosty, bylo by to drazsi.. https://www.lidovky.cz/byznys/praha-ma-nejdrazsi-cyklostezku-v-evrope-3-km-staly-150-milionu.A100201_102755_statni-pokladna_nev
Škoda že nezachovali jednu kolej pro lokálku do Radnice. Cyklostezka by se v pohodě vešla podél ní, každodenní zajíždění do Ejpovic je otrava…
To je jediná věc, kterou tam nechápu.
😂😂
Cyklostezka místo jedné koleje by nebyl problém. Viz trať 210 mezi stanicí Praha-Zbraslav a zastávkou Komořany, kde cyklostezka vede několik set metrů v místě, které má rozšířený násep pro dvě koleje.
Souhlas, ale jak byste obsloužil ty další zastávky nad Chrástem?
Které, stojí to jen Ejpovicích, kde ale staví i Rokycanské vlaky. Jen si představte, že do Radnice by byla jízda o 10 min, kratší a při oblouku mimo Chrást do zast.Chrást.obec (klidně na 40 km/h, jako mimo Tuln na FJB) tak i o 15 min. Pak by byla železnice skutečně k něčemu a ne jako teď k ničemu. A ještě se zasním – jedna kolej z Doubravky do Ejpovic, v Chrastu 4 předjízdné koleje 750 m (pořád jen 2/3 původní stanice), klidně jen 80-100 km/h. Místo druhé koleje ta vytoužená cyklostezka. Pak by nikomu nevdily noční výluky v ejpovickém tunelu,… Číst vice »
No, minimálně tam je (a vždycky byla) ještě Dýšina, kam by z Chrástu obce bylo pěšky sakra daleko. A zajíždět až do ní v rámci úvrati, to už by mělo stejný efekt jako jízda tunelem a úvrať v Ejpovicích.
Ale jinak souhlasím, ta „záložní trať“ s předjízdnými kolejemi v Chrástu tam zůstat určitě mohla.
Nesebrala by náhodou ta nucená úvrať ve Chrástu tu časovou úsporu?
To pak udržujete dvě trati a výhoda je nulová.
No, tam je jen Dýšina. A ta má zastávku mezi loukou a golfovým hřištěm daleko od obce, takže je to stejně blíž na zastávku Chrást u Plzně.
Tady by to, když už se jezdí přes Ejpovice, chtělo postavit zastávku u mostu přes silnici do Nové huti, aby byla přímo v obci. A klidně zrušit zastavování na nádraží v Chrástu
Pokud vím, bylo právě něco takového v plánu a je už dokonce i připraveno v platném jízdním řádu.
Ano, i SŽ to má v mapě s realizací v tomto roce.
https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/P-68
klidně tam mohly nějaké osobáky nechat, nebo udělat nějaké propojení se spoji od Mirošova. Když se dívám do stávajícího JŘ tak je mezi Plzní a Rokycany docela husto.
Cestující z Radnic a okolí spádují do Plzně, do Rokycan minimálně a do Mirošova nikdo.
Myslím tím linky Příkosice/Zdice – Rokycany – Chrást – Plzeň. linka Břasy – Chrást (mimo) – Plzeň by tam byla taky. A samozřejmě i něco dalšího přímého (navíc ke stávajícím R a Ex) Rokycany – Plzeň.
O kolik minut se Vám cesta prodloužila? Ani o jednu.
Je zajímavé, jak se nonšalatně míchá „cyklostezka“ a „in-line dráha“. Neustále si někdo naříká, že cyklisté musí jezdit po silnicích s auty, i když tam žádný konflikt v pohybu není. Ale nechat v kontaktu bruslaře a cyklisty, kteří se pohybují radikálně jinými způsoby, to z nějakého důvodu nevadí…
Cyklisty na koleje!
I to přece už dávno existuje – i v ČR už nějaké „drezínové dráhy“ jsou dlouho, a nápady na další se objevují stále.
Protože cyklostezka u nás není základní dopravní infrastruktura, aby se lidi efektivně a bezpečně dostali do práce nebo na nákup, ale „to místo kam místostarostova přítelkyně dvakrát ročně jezdí na brusle“. Proto se u cyklostezek někdy i budují parkoviště, jak jinak se na ně dostat, no ni? A proto na nich není informační systém ve stylu „centrum“, „zámek“, „bazén“ atp.
Cyklostezka a smíšená stezka dokonce stále nemá ani status veřejně prospěšné stavby. Stačí tedy jediný nesouhlas v plánované trase a můžete začít zase od začátku. Proto se staví málo a i to málo často nelogicky, zkrátka jak zrovna vyšly pozemky.
Ten hladký asfalt vhodný i pro brusle je super nápad, to přitáhne dost lidí. Rozhodně víc než lidí do vlaku.
Na bruslích do práce a za (jinou) zábavou za každého počasí, nebo místo vlaků více aut, aby byla stezka pro tu zábavu?
Vždyť je ta trať přeložená do tunelu s vyšší rychlostí a kratší trasou. Tam se do práce a za zábavou jezdí lépe, než po té trati, kde bude cyklosteska. Po otevření tunelu a zrušení této trati vlaky nahradily autobusy mezi Prahou a Plzní.
Asi nejste z místa, ale trať na Prahu je tunelem O.K, ale trať na Radnici(e) by mimo tunel rozhodně žila lépe.
Tak kratší spojení Plzeň – Radnice mimo Ejpovice na cca 50 km/h by možné bylo. Ale bylo by to drahé, neb v místě odbočení z trati Praha – Plzeň je hluboký zářez vyztužený zdí. Viz: https://mapy.cz/s/rabolepamo
Tomuto řešení by se Správa železnic bránila zuby nehty :-(.
Tím obloukem bylo ale zřejmě myšleno napojení lokálky na starou trať (přes Bukovec) v Chrástu (u zastávky v obci).
Je to sice v zásadách územního rozvoje Plzeňského kraje, ale je tam kromě velké zárubní zdi i problém sklonový.
Pro lišky a žraloky ale není problém sklon 35 promile. Nebo snad myslíte, že se této spojky dožijí i regionovy a 810?!? Nákladní doprava pojede samozřejmě přes Ejpovice.
To bude při tý rychlosti 50 km/h docela žrát kapacitu.
Ale prd, aby to znatelně žralo kapacitu, tak bys po spojce musel provozovat dlouhé nákladní vlaky. Kdežto zhruba půl sta metrů dlouhé lišky a žraloci, kteří jsou schopni rychle brzdit i se rozjíždět, té kapacity moc nevyžerou.
Vždyť délka staré a nové tratě Plzeň – Chrást je prakticky stejná.
On i čas jízdy….
Souhlas
Jednou budou místo všech kolejí cyklostezky. Vsadíte se?
Vsadím se že dřív budeš v blázinci.
Za tebou na návštěvě, možná 😂😂
No nevím, někdy bych si nebyl tak jistý, že se neblíží výslednici současného snažení. 🙂
Současné snažení, tedy stavba 2. koleje do Budějovic, totéž z Přerova do Brna, z Plzně do Nepomuku, příprava VRT …?
Tak u nás je možné fakt všechno. Ale tohle je prostě blbost
Jakože i v Metru v Praze? Místo těchto kolejí jsou koleje o kus vedle, takže trať jako taková zrušená není. Jen dostaly přednost dálkové vlaky jezdící vyšší rychlostí a vozící násobně více lidí než lokálka s jedním motorákem. Jestli jsou tam turnusově potřeba dva, tak prosím nebrat za slovo,
Že skomírá je dáno tím, že „byla vybudována záhy kvůli těžbě uhlí ve Stupně“ – wiki – a to už se tam netěží. Níže se dočtete že bylo vytěženo a doly zavřeny.
https://www.radnicko.cz/turista/historie/historie-prumyslu/tezba-uhli-na-radnicku-ve-20-stoleti/
Ušetřím ostatním hledání: To silo v Radnicích má Kladrubská a.s., patří pod Agrofert a zabývá se zemědělstvím.
Linka Plzeň Radnice jezdí bez přestupů
To nikde nerozporuju.
Až do Bezdružic
Předtím to ale bude muset posoudit nějaká vypínací komise, abychom nedejpámbu neměli v poměru k hustotě osídlení více cyklostezek než Nizozemsko. Pokud zde byl tento poměr sledován u železničních tratí a jeho tuzemská výše byla v diskusi kritizována, mělo by se postupovat opatrně i u cyklostezek.
To je super no. fakt nepotřebujeme objízdné trasy, při mimořádnosti je lepší aby vlaky stály…
Objízdná trasa, to je jedna strana mince.
Druhá je : jak dlouho je ten tunel provozován a kolikrát už „stál“ a kolikrát se „stálo“ na trati okolo kvůli jiným příčinám…
Tak se podívejte na Gotthard. Jak jsou rádi, že je tam i ta stará trať, a ta je na údržbu MNOHEM náročnější a nákladnější, než tady ten kousek do Chrastu… Jedna malánehoda v tunelu, a jezdí se do Plzně přes Budějovice…
Ach jo, akorát že stará Gotthardská trať, tj trať vedoucí Gotthardským průsmykem, slouží k obsluze území, které je obydlené tisíci lidmi. Trať slouží běžným vlakům i mimo mimořádnosti v novém úpatním tunelu.
Srovnávat ji s kouskem u Plzně, který vede lesem a polem je při vší úctě trochu mimo mísu.
Máte pravdu, tohle je fakt jenom kousek a „nic“ tam po cestě nebylo. Ale schválně – kdo bude při mimořádnosti první na SŽ nadávat, že tam ten kousek trati nenechali?
Obě tunelové trouby vyřazené nehodě zároven? Výhybna v nich není…
Ale ano, taky bych se připojil k zachování 1 koleje ve staré stopě pro nákladní vlaky, protože mezi Rokycany a Plzní není kde ho odstavit, když třeba bude čekat na CZ+DE lokomotivu/fíru. Na osobním je to poněkud …
A kolik vlaků projede po obou tratích Gotthardu a kolik u Plzně? A nákladů v tunách? Takže zachovat starou trať je hloupost viďte.
Tak Radime sežeň dalších 1000 lidí, vzdejte se starobního důchodu a můžeme vám tam ten zbytečný kus dvojkolejného koridoru udržovat.
No, od vás bychom se dočkali udržování čehokoli v terénu tak leda hubou, resp. klávesnicí počítače – a na to by bylo i té naší nijak extra velké penze věru škoda…
Tak pokud jde o mě, tak jsem loni (a myslím, že to bylo v terénu) obnovil ~40 km turistických tras a vyvěsil pár desítek tabulek. Na Nový rok dopoledne jsme betonovali rozcestník, válel se v garáži. 🙂
A jaké máte úspechy s terénní údržbou vy, pane Zikmunde?
Pletete se – jednak nejsem pan Zikmund, ale ani turistikou (a ani častým cestováním) se už, bohužel, nezabývám (= nemohu zabývat). Ale za to značkaření vám rozhodně patří uznání a dík – to je chvályhodné.
A co po zaústění VRT, radnickou trať rovnou zrušit, nebo lákat lidi na opětovný přestup, s ponecháním závleku? Obsluha Bukovce mohla být už jen příjemným bonem…
Klidně, já se už důchodu nedožiju…
Tak jo, tak ještě 999 dalších. Chcete radši AHR nebo AB?
Chceme to místo vyhozenejch peněz na malé domů v SŽ.
Tak se snažte.