V Plzni vyjela další tramvaj Škoda 40T, liší se novým interiérem

Nový interiér tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Zdroj: PMDPNový interiér tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Zdroj: PMDP

Nově dodaná vozidla nahradí vozy typu T3R.P a K3R-NT.

Odebírat
Upozornit na
guest
62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Za málo peněz, málo muziky!

Tomáš

Svoboda!

218

Volaly devadesátky, že chtěj svoje potahy zpátky!

Luboš Beneš

Jel jsem dnes a ten mikroplyš je rozhodně lepší než ten studený plast. Souhlas, že chybí stropní tyče nad 4 sedačkami.

218

Nejde o materiál,ale o ten krásný retro vzor

Ares

Tohle moc retro zrovna není.

218

Vypadá to přesně tak, jako nějaký první pokus o supermoderní potah v roce 95.. už vyrobené to vypadá jako špinavé a ošoupané, takže jediná výhoda tohohle je leda v tom, že na tom není vidět špína, jinak je to prostě hnusné.

Twix

Já jsem v devadesátkách jezdil na jednobarevné kožence, případně laminátu.

Peeetr

Jasně, ale už se u nás začaly nově zavádět ty nasákavé potahy.

Jára

Interiér této tramvaje je nevyhovující svým nešťastným uspořádáním: průchozí ulička je úzká což zůsobuje problémy ve špičkách. Na mnoha místech chybí stropní tyče (2+2 sedačky proti sobě). Sedačky, byť jsou celkem pohodlné, jsou nevhodně umístěny blízko sebe, takže si vedle sebe dva průměrní lidé nesednou. Řidiči si stěžují na méně místa v kabinách, hlavně si nemají kam odložit příruční zavazadlo. Též jsem zaslechl i problém s odlišností ovládání některých funkcí oproti jiným typům tramvají. S těmito vozy nerad jezdím.

Jméno*

Souhlas, ráno stačí jeden jediný člověk v uličce mezi čtyřsedačkami a nikdo další neprojde. Na čtyřsedačce sedí 2 lidi, zbytek se mačká jak sardinky u dveří.

Luděk

Ono se to lépe vymyslet nedá

Jméno*

Dá, třeba 2+1. Ale holt se budeme každé ráno mačkat u dveří.

Jiří Kocurek

A protože je tam ještě podvozek, tak ta sedačka bude široká a na takové se samozřejmě nadává, že to je špatně.

Jméno*

Pořád lepší než současné rozvržení. Vřele všem, kterým se toto rozvržení líbí, doporučuji, aby ve dny školní výuky navštívili Plzeň a svezli se mezi sedmou a osmou hodinou ranní s některou z těchto krásných tramvají. Doporučuji centrum nebo úsek Pod Záhorskem – Masarykovo náměstí.

Stráťa

Na to nemusíme do Plzně. Že jsou sedačky 2+2 v MHD špatně se ukáže ve špičce v asi každém trochu větším městě.

Ares

Tak hodně je to o lidech, když stojí jak trubky a mají batohy na zádech..

Jiří Kocurek

V tramvajích KT8 sezení 2+2 známe a to i v návalu. Že by se kvůli tomu nedalo vystoupit… Jen to teda zdržuje na zastávce, protože navíc ještě schody.

Jméno*

Jenže u KT8 je to o něčem jiném, protože mezi sedla 2+2 se vejdou dva cestující, resp. ten druhý dokáže prvního relativně bez problémů obejít. U 40T tohle bez nějaké konfrontace nelze.

Luděk

To teda nevím ve kterém vesmíru žijete protože je to srovnatelné neli stejné jediný rozdíl bude v tom že u KT8 můžete nártem schovat pod sedačku

Dusmor

Můžete nám vysvětlit, čím se plzeňské čtyřsedadla liší od čtyřsedadel v ostravských 39T?
Já jsem že mám přes 190 cm a 130 kg a se sezením na nich ani s přístupem nevidím problém.

Ares

A kam date ten podvozek? Nojo, chodit do schodů je špatně, málo míst na sezení špatně, hodně míst na sezení, taky špatně.

Luděk

I kdyby bylo Vámi požadované rozložení 2+1 bylo ulička by zůstala úplně stejná. Proč? Tramvaj jezdí po kolejích s rozchodem 1435 mm a podvozky jsou otočné. Odhaduji pohyb v zatáčkách na cca 350 mm. Takže trochu počtů 1435 – (2 x 350) – 100 (konstrukce skříně) a jsme na krásných 635 mm na uličku která je pevná

Jméno*

A proč to jde u 15T a u 40T nikoliv? Zadání od PMDP? No nic, holt se tu přes 30 let budeme každý školní den mačkat. Výsledek jednoho blba zakořeněný na desítky let.

Luděk

Kde prosím pěkně má 15T podvozky?
1. Pod kabinou řidiče, 2. a 3. pod kloubem a 4. Na konci vozu. Zkuste si v 15T obejít někoho kdo stojí v kloubu bez toho aby se někam posunul. Nemožné
Vám trochu vám uniká že 15T je konstrukce odlišná od 40T která vychází z Articu.

Jméno*

Pořád to nemění nic na tom, že v těchto vozech je každé ráno mezi 7/8 za trest. A další ještě dorazí.

Martin

Tak musis otevrit papuli a rict lidem at uhnou. Bud rad ze ceska vozidla jsou 2500mm siroke, ulicka by taky mohla byt o 100mm uzsi

Ondra K.

Uspořádání interiéru je důsledkem toho jakou tramvaj PMDP ve VŘ požadoval. S kombinací požadavků na otočný podvozky, první dveře široký a první dveře umístěné ještě před prvním podvozkem se nic lepšího vymyslet nedá.

Tomáš

Je to prosté, rozhodující je cena. Na tramvaje ostatních značek světových výrobců Plzeň prostě nemá, tak bere tohle. Je to stejné jako u aut. Cena za dacii bude určitě jiná než třeba za Bmw. A kvalita materiálů a zpracování také.

Ondřej

Až na to že uspořádání 2+2 používají prakticky všichni výrobci. Pokud chcete otočný podvozky bez schodů tak to jinak nejde. Ve výsledku to jde takhle nebo jako u 15T.
Navíc komentující přehání ve špičce na 4 by nepomohlo ani 1+1 tady je takový nával že i ve starý T3 jsou lidi namačkaný jak sardinky.

panda

Jak to vypadá s 52T ro Prahu? Už by nějaké skříně měly být.

bublina

1 hrubá stavba je na dílnách, už se začíná vystrojovat. Má být začátkem roku protoyp

Cuba

Čalounění je sice fajn, ale stejně bych před komfortem ocenil spíše informaci o tom, do čeho si to právě sedám. Jak jdou teploty dolů, začíná to být zase docela aktuální… :o/

Danny

Tohle je věčná diskuze, která se vedla a bude vést vždy. Upřímně jsem nikdy v praxi moc neviděl, že by to někoho od sedání odrazovalo. Myslím, že v naprosté většině člověk dokáže vyhodnotit, zdali tam není něco, co by Vás mohlo znečistit. A pokud jde o to, že se na polstrovaném povrchu drží věci, které na čistém plastu otře jednoduše hadr (např. pot etc.), opět je otázkou, kolik lidí to v praxi řeší jako zásadní téma.

Jméno

Touha nebo potřeba si sednout je většinou silnější ale to neznamená, že čistotný člověk neřeší do čeho.

mititomi

Pot je to nejmenší. Moč vsáklou do čalouněné sedačky nezjistíte pohledem, či letmým přetřením rukou, s tou se důkladně seznámíte až po několika minutách, kdy sedadlo řádně zatížíte svou vahou. To je pak pošušňáníčko, vystupovat a mít kalhoty nacucané močí kdovíjakého hnusáka. Zrovna tak na tmavém čalounění nezjistíte krev. Tramvaje a autobusy s takovými sedačkami jsou hnusné štěničáky.

Ares

Nikdy se mi nestalo, to co popisujete a ani nemám nikoho takového ve svém okolí.

Cuba

Chtěl bych doufat, že ve 21. století existuje i jiné komfortní řešení než látkové čalounění…

Jára

Zkuste to vymyslet! Pokus se dělá pravidelné čištění, vydrží to celkem dlouho čisté a použitelné.

Bjorn

třeba koženka se používala už v polovině minulého století.

SYN

No teda zrovna koženka… ta dokáže vytáhnout pot i z nehumusáka… 🙁

Jerry

A ta jako nesaje? 😀

Jiří 24

To v Plzni stálé používají ty obstarožní „označovače“ jízdenek 😱

Petr

Ano prosím. A stále se najde dost lidí, kteří je z nějakého důvodu využívají, ikdyž je takováto jízdenka dražší a nepřestupní. Já ani nevím, kde bych si ji koupil, kdybych chtěl.

Movia

V trafice nebo zákaznických centrech PMDP, jako vždycky

Tomáš

Jde ale asi jako jediná koupit v hotovosti v trafice. Jediný jiný způsob jak koupit jízdenku v hotovosti je asi už jen od řidiče (což je ještě dražší).

Martin Liška

Ne, od corony je možnost nákupu jízdenky u řidiče v plzeňské MHD zrušena.

SYN

Automaty v Plzni nemají??

pavel2

Jako jízdenkový automaty na ulici? K čemu? Ve voze jsou cardmany, čtou Plzeňský karty i ty bankovní platební.

Jerry

Už asi 10 let ne. A nikomu nechybí.

Jméno*

Je to jediný možný způsob zakoupení jízdenky v hotovosti.

Jerry

Ovšem dražší a nepřestupní.

tm2

K3R-NT mi budou chybět

koukal.risa

Taky si říkám že K3R-NT budou chybět všem jako T3R.P, ale existuje možnost která se jmenuje DPMLJ = Dopravní podnik Liberce a Jablonce nad Nisou. Kéž by Liberec odkoupil od PMDP všech 4ks K3 alespoň pro linku 11 Viadukt – Jablonec kde jsou zapotřebí kapacitnější vozy. I T3R.P by mohl odkoupit Liberecký DP, nemusíme všechno snad lifrovat na Ukrajinu. K3 i T3R.P by mohly Liberci pomoc kór když se bude TT rozšiřovat až do Centra Jablonce a úzkokolejka linka 11 už není, takže by se kapacitnější vozidla K3 z Plzně v Liberci uchytila. Furt lepší DPMLJ než tyhle hezké K3… Číst vice »

Stráťa

Co vám v Liberci nebo Jablonci udělali tak hrozného že je chcete vozit takovým zastaralým šrotem?

Pan průvodčí

Co by Liberec s K3 proboha dělal ? K3 by se uživila maximálně na dvou spojích v ranní špičce z Jablonce. Vždyť l tomu není uzpůsobená infrastruktura, vyhybny pro křižování, nástupiště, vozovna, nic. To už skutečně udělají víc práce na Ukrajině, kde nebude pravděpodobně takový apel na bezpečnostní normy, jako třeba právě nedostatečná délka nástupišť v některých zastávkách. Navíc nechápu, jak jste přišel na Linerec jako možnost. Liberec má svůj vlastní program obnovy a rekonstrukce vozidel, kterých má dost a nepotřebuje nakupovat další vyžilé T3 z Plzně, které jsou zralé na kompletní GO.

PvvS

Kdyby Ukrajina neexistovala,. tak by si ji snad někteří museli vymyslet. V článku o tom není ani slovo.
Tyhle šotovýmysly s odkupem čehokoliv do Liberce jsou tu furt a k ničemu.

Pavel Vavříček

Akorát to nebude Charkov. Ten neprovozuje kloubáky a jejich infrastruktura by to též nezvládla. K3 mají v Oděse, Kyjeve a Kryvij Rih

PvvS

A není to úplně jedno ? Navíc zrovna Charkov provozoval i K2 a to podstatně déle jak jiný města v bývalé SSSR. Kde projede T3, tak projede i KT3 ..

Greta

Ježíš to jsou kraviny. Všechny deriváty T3 měly být už dávno ve šrotu.

Ares

Nelze, je to podmínka dotace.

SYN

A nebude tam nějaký důvod proč se v Plzni vyřazují? Kdyby umožňovaly bezproblémový další provoz, pochybuju že by se jich zbavovali…
Počítám že by do nich v Liberci museli napřed investovat…