V Plzni vyjela další tramvaj Škoda 40T, liší se novým interiérem
Nový interiér tramvaje Škoda 40T pro Plzeň. Zdroj: PMDP
Nově dodaná vozidla nahradí vozy typu T3R.P a K3R-NT.
Nově dodaná vozidla nahradí vozy typu T3R.P a K3R-NT.
Za málo peněz, málo muziky!
Svoboda!
Volaly devadesátky, že chtěj svoje potahy zpátky!
Jel jsem dnes a ten mikroplyš je rozhodně lepší než ten studený plast. Souhlas, že chybí stropní tyče nad 4 sedačkami.
Nejde o materiál,ale o ten krásný retro vzor
Tohle moc retro zrovna není.
Vypadá to přesně tak, jako nějaký první pokus o supermoderní potah v roce 95.. už vyrobené to vypadá jako špinavé a ošoupané, takže jediná výhoda tohohle je leda v tom, že na tom není vidět špína, jinak je to prostě hnusné.
Já jsem v devadesátkách jezdil na jednobarevné kožence, případně laminátu.
Jasně, ale už se u nás začaly nově zavádět ty nasákavé potahy.
Interiér této tramvaje je nevyhovující svým nešťastným uspořádáním: průchozí ulička je úzká což zůsobuje problémy ve špičkách. Na mnoha místech chybí stropní tyče (2+2 sedačky proti sobě). Sedačky, byť jsou celkem pohodlné, jsou nevhodně umístěny blízko sebe, takže si vedle sebe dva průměrní lidé nesednou. Řidiči si stěžují na méně místa v kabinách, hlavně si nemají kam odložit příruční zavazadlo. Též jsem zaslechl i problém s odlišností ovládání některých funkcí oproti jiným typům tramvají. S těmito vozy nerad jezdím.
Souhlas, ráno stačí jeden jediný člověk v uličce mezi čtyřsedačkami a nikdo další neprojde. Na čtyřsedačce sedí 2 lidi, zbytek se mačká jak sardinky u dveří.
Ono se to lépe vymyslet nedá
Dá, třeba 2+1. Ale holt se budeme každé ráno mačkat u dveří.
A protože je tam ještě podvozek, tak ta sedačka bude široká a na takové se samozřejmě nadává, že to je špatně.
Pořád lepší než současné rozvržení. Vřele všem, kterým se toto rozvržení líbí, doporučuji, aby ve dny školní výuky navštívili Plzeň a svezli se mezi sedmou a osmou hodinou ranní s některou z těchto krásných tramvají. Doporučuji centrum nebo úsek Pod Záhorskem – Masarykovo náměstí.
Na to nemusíme do Plzně. Že jsou sedačky 2+2 v MHD špatně se ukáže ve špičce v asi každém trochu větším městě.
Tak hodně je to o lidech, když stojí jak trubky a mají batohy na zádech..
V tramvajích KT8 sezení 2+2 známe a to i v návalu. Že by se kvůli tomu nedalo vystoupit… Jen to teda zdržuje na zastávce, protože navíc ještě schody.
Jenže u KT8 je to o něčem jiném, protože mezi sedla 2+2 se vejdou dva cestující, resp. ten druhý dokáže prvního relativně bez problémů obejít. U 40T tohle bez nějaké konfrontace nelze.
To teda nevím ve kterém vesmíru žijete protože je to srovnatelné neli stejné jediný rozdíl bude v tom že u KT8 můžete nártem schovat pod sedačku
Můžete nám vysvětlit, čím se plzeňské čtyřsedadla liší od čtyřsedadel v ostravských 39T?
Já jsem že mám přes 190 cm a 130 kg a se sezením na nich ani s přístupem nevidím problém.
A kam date ten podvozek? Nojo, chodit do schodů je špatně, málo míst na sezení špatně, hodně míst na sezení, taky špatně.
I kdyby bylo Vámi požadované rozložení 2+1 bylo ulička by zůstala úplně stejná. Proč? Tramvaj jezdí po kolejích s rozchodem 1435 mm a podvozky jsou otočné. Odhaduji pohyb v zatáčkách na cca 350 mm. Takže trochu počtů 1435 – (2 x 350) – 100 (konstrukce skříně) a jsme na krásných 635 mm na uličku která je pevná
A proč to jde u 15T a u 40T nikoliv? Zadání od PMDP? No nic, holt se tu přes 30 let budeme každý školní den mačkat. Výsledek jednoho blba zakořeněný na desítky let.
Kde prosím pěkně má 15T podvozky?
1. Pod kabinou řidiče, 2. a 3. pod kloubem a 4. Na konci vozu. Zkuste si v 15T obejít někoho kdo stojí v kloubu bez toho aby se někam posunul. Nemožné
Vám trochu vám uniká že 15T je konstrukce odlišná od 40T která vychází z Articu.
Pořád to nemění nic na tom, že v těchto vozech je každé ráno mezi 7/8 za trest. A další ještě dorazí.
Tak musis otevrit papuli a rict lidem at uhnou. Bud rad ze ceska vozidla jsou 2500mm siroke, ulicka by taky mohla byt o 100mm uzsi
Uspořádání interiéru je důsledkem toho jakou tramvaj PMDP ve VŘ požadoval. S kombinací požadavků na otočný podvozky, první dveře široký a první dveře umístěné ještě před prvním podvozkem se nic lepšího vymyslet nedá.
Je to prosté, rozhodující je cena. Na tramvaje ostatních značek světových výrobců Plzeň prostě nemá, tak bere tohle. Je to stejné jako u aut. Cena za dacii bude určitě jiná než třeba za Bmw. A kvalita materiálů a zpracování také.
Až na to že uspořádání 2+2 používají prakticky všichni výrobci. Pokud chcete otočný podvozky bez schodů tak to jinak nejde. Ve výsledku to jde takhle nebo jako u 15T.
Navíc komentující přehání ve špičce na 4 by nepomohlo ani 1+1 tady je takový nával že i ve starý T3 jsou lidi namačkaný jak sardinky.
Jak to vypadá s 52T ro Prahu? Už by nějaké skříně měly být.
1 hrubá stavba je na dílnách, už se začíná vystrojovat. Má být začátkem roku protoyp
Čalounění je sice fajn, ale stejně bych před komfortem ocenil spíše informaci o tom, do čeho si to právě sedám. Jak jdou teploty dolů, začíná to být zase docela aktuální… :o/
Tohle je věčná diskuze, která se vedla a bude vést vždy. Upřímně jsem nikdy v praxi moc neviděl, že by to někoho od sedání odrazovalo. Myslím, že v naprosté většině člověk dokáže vyhodnotit, zdali tam není něco, co by Vás mohlo znečistit. A pokud jde o to, že se na polstrovaném povrchu drží věci, které na čistém plastu otře jednoduše hadr (např. pot etc.), opět je otázkou, kolik lidí to v praxi řeší jako zásadní téma.
Touha nebo potřeba si sednout je většinou silnější ale to neznamená, že čistotný člověk neřeší do čeho.
Pot je to nejmenší. Moč vsáklou do čalouněné sedačky nezjistíte pohledem, či letmým přetřením rukou, s tou se důkladně seznámíte až po několika minutách, kdy sedadlo řádně zatížíte svou vahou. To je pak pošušňáníčko, vystupovat a mít kalhoty nacucané močí kdovíjakého hnusáka. Zrovna tak na tmavém čalounění nezjistíte krev. Tramvaje a autobusy s takovými sedačkami jsou hnusné štěničáky.
Nikdy se mi nestalo, to co popisujete a ani nemám nikoho takového ve svém okolí.
Chtěl bych doufat, že ve 21. století existuje i jiné komfortní řešení než látkové čalounění…
Zkuste to vymyslet! Pokus se dělá pravidelné čištění, vydrží to celkem dlouho čisté a použitelné.
třeba koženka se používala už v polovině minulého století.
No teda zrovna koženka… ta dokáže vytáhnout pot i z nehumusáka… 🙁
A ta jako nesaje? 😀
To v Plzni stálé používají ty obstarožní „označovače“ jízdenek 😱
Ano prosím. A stále se najde dost lidí, kteří je z nějakého důvodu využívají, ikdyž je takováto jízdenka dražší a nepřestupní. Já ani nevím, kde bych si ji koupil, kdybych chtěl.
V trafice nebo zákaznických centrech PMDP, jako vždycky
Jde ale asi jako jediná koupit v hotovosti v trafice. Jediný jiný způsob jak koupit jízdenku v hotovosti je asi už jen od řidiče (což je ještě dražší).
Ne, od corony je možnost nákupu jízdenky u řidiče v plzeňské MHD zrušena.
Automaty v Plzni nemají??
Jako jízdenkový automaty na ulici? K čemu? Ve voze jsou cardmany, čtou Plzeňský karty i ty bankovní platební.
Už asi 10 let ne. A nikomu nechybí.
Je to jediný možný způsob zakoupení jízdenky v hotovosti.
Ovšem dražší a nepřestupní.
K3R-NT mi budou chybět
Taky si říkám že K3R-NT budou chybět všem jako T3R.P, ale existuje možnost která se jmenuje DPMLJ = Dopravní podnik Liberce a Jablonce nad Nisou. Kéž by Liberec odkoupil od PMDP všech 4ks K3 alespoň pro linku 11 Viadukt – Jablonec kde jsou zapotřebí kapacitnější vozy. I T3R.P by mohl odkoupit Liberecký DP, nemusíme všechno snad lifrovat na Ukrajinu. K3 i T3R.P by mohly Liberci pomoc kór když se bude TT rozšiřovat až do Centra Jablonce a úzkokolejka linka 11 už není, takže by se kapacitnější vozidla K3 z Plzně v Liberci uchytila. Furt lepší DPMLJ než tyhle hezké K3… Číst vice »
Co vám v Liberci nebo Jablonci udělali tak hrozného že je chcete vozit takovým zastaralým šrotem?
Co by Liberec s K3 proboha dělal ? K3 by se uživila maximálně na dvou spojích v ranní špičce z Jablonce. Vždyť l tomu není uzpůsobená infrastruktura, vyhybny pro křižování, nástupiště, vozovna, nic. To už skutečně udělají víc práce na Ukrajině, kde nebude pravděpodobně takový apel na bezpečnostní normy, jako třeba právě nedostatečná délka nástupišť v některých zastávkách. Navíc nechápu, jak jste přišel na Linerec jako možnost. Liberec má svůj vlastní program obnovy a rekonstrukce vozidel, kterých má dost a nepotřebuje nakupovat další vyžilé T3 z Plzně, které jsou zralé na kompletní GO.
Kdyby Ukrajina neexistovala,. tak by si ji snad někteří museli vymyslet. V článku o tom není ani slovo.
Tyhle šotovýmysly s odkupem čehokoliv do Liberce jsou tu furt a k ničemu.
Akorát to nebude Charkov. Ten neprovozuje kloubáky a jejich infrastruktura by to též nezvládla. K3 mají v Oděse, Kyjeve a Kryvij Rih
A není to úplně jedno ? Navíc zrovna Charkov provozoval i K2 a to podstatně déle jak jiný města v bývalé SSSR. Kde projede T3, tak projede i KT3 ..
Ježíš to jsou kraviny. Všechny deriváty T3 měly být už dávno ve šrotu.
Nelze, je to podmínka dotace.
A nebude tam nějaký důvod proč se v Plzni vyřazují? Kdyby umožňovaly bezproblémový další provoz, pochybuju že by se jich zbavovali…
Počítám že by do nich v Liberci museli napřed investovat…