V pátek začne v Plzni oprava tramvajové trati na frekventované Klatovské třídě
Oprava měla proběhnout původně loni, vycházela ale příliš draho.
V Plzni začne 1. července jedna z největších letošních investic, kterou zajišťuje Správa veřejného statku města Plzně, oprava tramvajové trati na Klatovské ulici. Poškozené úseky kolejiště budou opraveny či vyměněny. Pracovat se bude za silničního provozu, průjezd po Klatovské bude omezen. Zakázku za 48 milionů korun získala společnost Hans Wendel CZ.
„Stav kolejí město průběžně monitoruje a v případě zhoršení stavu připravuje opravu nebo rekonstrukci. Opravy kolejí tak měly na Klatovské začít již loni, ale nabídková cena z výběrového řízení byla příliš vysoká, tak jsme opravu odložili. Stavíme až letos, ale za výhodnějších cenových podmínek,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.
Klatovská nebude uzavřena, během stavebních prací na kolejišti budou ale ve směru na Bory rozšířeny úseky, kde zůstane pro vozidla pouze jeden jízdní pruh z důvodu zajištění prostoru pro stavební činnost. Další omezení vyvolají opravy přejezdů. Při nich bude možné odbočovat jen doprava.
Omezení i pro trolejbusy
Místo tramvají budou jezdit autobusy náhradní dopravy. Zastavovat budou na většině trasy na provizorních zastávkách u chodníku, zastávkách nočních autobusových linek, tramvajových zastávkách Dvořákova ve směru Bory a Borský park obousměrně. Přestup z tramvaje do autobusů náhradní dopravy bude na zastávce Sady Pětatřicátníků. Omezení se dotknou i trolejbusů, jejichž tratě křižují Klatovskou. Detailně jsou všechny změny v MHD popsány na stránkách PMDP.
Oprava zahrne několik úseků: od sadů Pětatřicátníků do Tylovy ulice, od Borské do Zámečnické ulice, od Dobrovského do Hruškovy ulice a přejezd v křížení s Mánesovou ulicí. Bude se opravovat jen svršek tratě při ponechání podkladní betonové desky. Oprava se provádí buď výměnou tzv. BKV panelů s kolejnicemi, nebo bude instalován nový svršek trati se stojinovými kolejnicemi a asfaltovým povrchem. Nejkomplikovanější budou opravy přejezdů, na nichž koleje nejvíce trpí. „Oprava v místech přejezdu kolejí trvá tři týdny a z technologických důvodů ji nelze urychlit. My máme na opravovaném úseku přejezdy Klatovské celkem tři. Nemůžeme ale uzavřít všechny najednou,“ vysvětlil vedoucí Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku Jan Hakl. Součástí oprav bude také výměna světelné signalizace.