Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

V Plzni v noci na sobotu otevřou první část východního okruhu

Nový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: Eurovia
Nový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: Eurovia
Nový úsek odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka. Další části okruhu se mají začít stavět v roce 2024.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozní o půlnoci z pátku na sobotu první část východního městského okruhu v Plzni, nazvanou Plaská – Na Roudné – Chrástecká. Jde o největší silniční stavbu ve městě za posledních pět let.

Celkem 1,8 kilometru čtyřproudé silnice přijde na 650 milionů Kč s DPH. Odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka, největší rekreační oblasti Plzně. Kompletně dokončena by měla být stavba pravděpodobně 11. září. Spoluinvestory jsou kraj a město, akce zahrnuje včetně propojek téměř tři kilometry silnic.

Řidiči směřující z největšího sídliště Lochotín po ní budou moci jezdit z Plaské ulice k Jateční ulici a kolem čistírny odpadních vod dále na Prahu, ale také na jih Plzeňska. „Už v sobotu 22. května tam budou auta projíždět ve všech pruzích, poté se budou dodělávat jen vegetační úpravy, chodníky a další,“ uvedl Zdeněk Kuťák, ředitel plzeňské oblasti ŘSD. Stavbaři dokončili zabezpečení svahu, kruhové křížení pod dvěma novými železničními estakádami a jeho propojení s existujícím kruhovým objezdem na Bílou Horu.

Tisíce aut zmizí z průjezdu kolem obytné zástavby

Silnice vede podél tratě Plzeň – Žatec a zástavby u Velkého Boleveckého rybníka a v poli pod kopcem Mikulka, kde navazuje na provizorní dvouproudou propojovací silnici. Ta je investicí města. Ta se napojuje na nový most přes Berounku, tedy na krajskou silnici druhé třídy II/231. Díky posunu do pole přestanou jezdit tisíce aut okolo domů. Nejsložitějším stavebním objektem byla kvůli blízkému železničnímu i silničnímu mostu velká okružní křižovatka, která nahradila nepřehledné křížení ulic Na Roudné a Jateční. Plzeň dá na stavbu asi 160 milionů Kč a kraj zhruba 60 milionů Kč.

Zakázku získalo s nejnižší cenou sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Swietelsky stavební. Do soutěže šlo s cenou 494 milionů korun bez DPH,

Stavby navazujících úseků silnice I/20 – Na Roudné-Jateční, který se napojí na novou silnici pod kopcem Mikulka, a dále nejdelšího úseku Jasmínová-Jateční mají začít v letech 2024 a 2025. Celý východní okruh kolem Plzně, který povede z dálničního přivaděče D5 v Černicích k výpadovce na Karlovy Vary, by měl být hotový v roce 2032. Bude součástí mezinárodního tahu E49 Vídeň – České Budějovice – Plzeň – Karlovy Vary – Magdeburg.

 

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Jak se jmenuje ta nová čtyřpruhová ulice?

_Pavel_

Ta „provizorní dvouproudou silnice“ znamená, že se do budoucna počítá se čtyřproudovou?

_Pavel_

jen oprava *provizorní dvouproudá silnice 🙂

Kalanis

Počítá se s pokračováním. Kuk do té mapy ŘSD na twitteru. „I/20 Plzeň, Jateční – Na Roudné, severní etapa“

kakov

ta mapa to nijak nevysvětluje, kde je ta provizorní komunikace?

Jarda Š.

Provizorní je to napojení nové I/20 (červená) na kruhák na II/231 (žlutá).

Kalanis

A ten plánovaný čtyřpruh je šedý.

jmhad

Plaská? Do Havla se vždy psala Plasská. Pamatuji takové označení ulic in natura

Luboš Rybníček

Máte pravdu. Ale vždy to byla Plaská. Jen někdo bez znalosti pravopisu v 80. letech vyrobil uliční červené cedule s hrubkou a tím se tenhle patvar dostal do povědomí lidí. Naštěstí už je to dávno opraveno.

Jiří 3

Pro znalé místních poměrů. Jak moc je využívána ta vlečka na obrázku 6?

kpetr

Odstavné koleje pro soupravy GWTR.

BND 30

No protože je ubagrovaný násep, tak vůbec. I před tím to bylo slabé.

Alex

Zdroj??

Ares

S GWTR to nemá a nikdy nemělo nic společného.

kakov

no nevím, nikdy jsem na té vlečce nic neviděl, ale když je obnovená, tak se s ní asi nějak počítá

Tady na Moravě

To jste dobry optimista.

Ona je totiz „obnovena“ z penez RSD. Majiteli vlecky stacilo jedine – nesouhlasit se zrusenim (jestli vubec to nekdo navrhl) a dostal vlastne zdarma novy most.

Podobna situace je most na trati do Luzce.
200 mega a kraj si najednou uvedomil, ze tam vlastne jezdi prazdny sukafony a ze ji nepotrebuje (a krome Os tam nic nejezdi, takze trat na zruseni)
Jenze to zaplatilo RVC, a SZ ani kraj nemaji ZADNOU povinnost na tom novem moste zachovat dopravu.

Kam tece beton, tam tecou prachy

Geo

Ono i ta trat do Zatce je fakt Terno. Autem normalne 1:16, nyni s objizdkama 1:44 (pres Prahu!), vlakem 1:56. Novy most nad kruhacem je pekny, takova kombinace historickeho dopravniho systemu a moderny.

Fliczek

A k tomu na žatecké každý rok několikaměsíční výluky… Postupně se jízdní doby zkracují a rychlost zvyšuje, viz úseky Petrohrad – Kryry a Podbořany – Kaštice.

Ares

No, autem je to děsný terno teda, kamionů víc než je zdrávo, tento směr zrovna žádná sláva.

Frantisek

Tak jistě, protože se dělá vše proto, aby i náklady jezdily po silnicích. To teprve bude terno, dočkejte času. 🙂

Luboš Beneš

A tak to je už od 1985… časy stejné…

Frantisek

Vy se divíte, když Vám tím směrem postavili luxusní silnici a ještě ji rozšiřují, zatímco do kolejí se od zprovoznění podstatně nehráblo? Ta kombinace je naopak hodně tristní, vůbec ne pěkná.

kakov

ano máte pravdu, jsem optimista, ale obnovovat něco, co majitel nechce?? vím stačilo nesouhlasit….

Frantisek

Zlikvidujte i poslední možnosti dopravy po kolejích, třeba zrovna nevyužívané, a bude od těch vlaků konečně pokoj, že?

bkv

> dostal vlastne zdarma novy most.
Jak zadarmo? ŘSD mohlo silnici vést jinudy a pak by zůstal původní most

Frantisek

Buďte rádi, že vám tečou peníze do silnic. Kdyby podobným způsobem místo toho tekly do železnic (třeba onoho spojení Vídeň – Budějovice – Plzeň – Vary – Magdeburg rychleji a dvoukolejně), nemuseli byste mít o využití vlečky vůbec starost. To se jako mají kvůli vašim dálnicím a kanálům ty koleje rušit???

Triangl

Víceméně každou pracovní noc tam jezdila obsluha na podnik Ferona. Vozí se tam ocel z Ostravska. Myslím že se tam bude jezdit i po obnovení mostu.

Luboš Beneš

To by mě také zajímalo, kvůli vlečce most za miliony. Kolik nákladních vozů a tun nákladu bylo v roce 2019? Nic proti tomu nemám, kdyby to byla používaná vlečka. Jinak je to otázka smysluplnosti této investice. Já tam teda vlak neviděl co pamatuju, ale to není směroplatný.

Frantisek

A proto se to má raději zrušit, že teď nejsou nastavené podmínky příznivě? Ty železnice by asi bylo nejlépe rovnou všechny zrušit, že? To také jeden onehdy básnil, že v Praze u Lihovaru nemuseli stavět tak složitě městskou dálnici, že na Plzeň by přeci stačila v pohodě jedna kolej… Kolony kamionů jsou přeci skvělá věc! 🙂