V Plzni v noci na sobotu otevřou první část východního okruhu

Nový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: EuroviaNový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: Eurovia

Nový úsek odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka. Další části okruhu se mají začít stavět v roce 2024.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovozní o půlnoci z pátku na sobotu první část východního městského okruhu v Plzni, nazvanou Plaská – Na Roudné – Chrástecká. Jde o největší silniční stavbu ve městě za posledních pět let.

Celkem 1,8 kilometru čtyřproudé silnice přijde na 650 milionů Kč s DPH. Odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka, největší rekreační oblasti Plzně. Kompletně dokončena by měla být stavba pravděpodobně 11. září. Spoluinvestory jsou kraj a město, akce zahrnuje včetně propojek téměř tři kilometry silnic.

Řidiči směřující z největšího sídliště Lochotín po ní budou moci jezdit z Plaské ulice k Jateční ulici a kolem čistírny odpadních vod dále na Prahu, ale také na jih Plzeňska. „Už v sobotu 22. května tam budou auta projíždět ve všech pruzích, poté se budou dodělávat jen vegetační úpravy, chodníky a další,“ uvedl Zdeněk Kuťák, ředitel plzeňské oblasti ŘSD. Stavbaři dokončili zabezpečení svahu, kruhové křížení pod dvěma novými železničními estakádami a jeho propojení s existujícím kruhovým objezdem na Bílou Horu.

Tisíce aut zmizí z průjezdu kolem obytné zástavby

Silnice vede podél tratě Plzeň – Žatec a zástavby u Velkého Boleveckého rybníka a v poli pod kopcem Mikulka, kde navazuje na provizorní dvouproudou propojovací silnici. Ta je investicí města. Ta se napojuje na nový most přes Berounku, tedy na krajskou silnici druhé třídy II/231. Díky posunu do pole přestanou jezdit tisíce aut okolo domů. Nejsložitějším stavebním objektem byla kvůli blízkému železničnímu i silničnímu mostu velká okružní křižovatka, která nahradila nepřehledné křížení ulic Na Roudné a Jateční. Plzeň dá na stavbu asi 160 milionů Kč a kraj zhruba 60 milionů Kč.

Zakázku získalo s nejnižší cenou sdružení firem Eurovia, Berger Bohemia a Swietelsky stavební. Do soutěže šlo s cenou 494 milionů korun bez DPH,

Stavby navazujících úseků silnice I/20 – Na Roudné-Jateční, který se napojí na novou silnici pod kopcem Mikulka, a dále nejdelšího úseku Jasmínová-Jateční mají začít v letech 2024 a 2025. Celý východní okruh kolem Plzně, který povede z dálničního přivaděče D5 v Černicích k výpadovce na Karlovy Vary, by měl být hotový v roce 2032. Bude součástí mezinárodního tahu E49 Vídeň – České Budějovice – Plzeň – Karlovy Vary – Magdeburg.

Nový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: EuroviaNový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: EuroviaNový úsek východního městského okruhu v Plzni. Foto: EuroviaZe stavby nového východního městského okruhu v Plzni na silnici I/20. Foto: ŘSDZe stavby nového východního městského okruhu v Plzni na silnici I/20. Foto: M.Pecuch / Plzen.euZe stavby nového východního městského okruhu v Plzni na silnici I/20. Foto: M.Pecuch / Plzen.euZe stavby nového východního městského okruhu v Plzni na silnici I/20. Foto: M.Pecuch / Plzen.euZe stavby nového východního městského okruhu v Plzni na silnici I/20. Foto: M.Pecuch / Plzen.eu

 

ČTK

Tagy Berger Bohemia eurovia I/20 I/20 Plaská - Na Roudné - Chrástecká městský okruh Plzeň Plaská - Na Roudné - Chrástecká Plzeň Plzeňský kraj Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Swietelsky stavební
29 komentářů