V Plzni repasují unikátní prvorepublikový most, bude z něj lávka pro chodce a cyklisty
Takzvaný Faltusův most, který spojoval areály Škody Plzeň přes železniční trat v oblasti přesmyku domažlické trati. I ten zmizí. Foto: Jan Sůra
Nové osvětlení na mostě bude řešeno trojicí historizujících svítidel.
ale jo,proč ne,dejme mu druhou šanci!
Jen upřesnění: za technickou památku v obecném významu toho sousloví ho samozřejmě považovat lze, ale jako kulturní památka zapsán a chráněn není.
Asi i díky tomu se nikdo nebojí ho opravdu zachránit…
Ano zachránit. Ale vyměnit 2/3 mostu a zbytek natřít na rez, který to ještě drží pohromadě, žádná záchrana není. Včetně úvah o částečné výměně za úplně něco jiného dle pana profesora ze Švajcu.
Most se nazývá Faltusův, jak je správně uvedeno v textu, nikoli Fantův, jak je uvedeno v popisu fotografie.
děkuji, opraveno.
tak ať si to užijou
My bychom si taky rádi užili most určený pro železnici a překvapivě právě tou železnicí.
V Praze by se měli inspirovat
hned mě to napadlo, ať se z těch pražských spolků a ústavů jedou podívat do Plzně 🙂
jsem přesně věděl že tu někdo začne hektat tyhle bláboly..
Tak to je dobře, ne? Je přesně vidět že prostor k inspiraci ve věci mostu u Vyšehradu tu rozhodně je.
Inspirace, to je trochu silné slovo. Dvě různé technologie konstrukce, dva odlišné druhy materiálů. A bylo jasně řečeno, že na místě a při zachování provozu vyšehradský most opravit nejde. Na zelené louce a podpěry ze všech stran, to snad. Jinak se zkorodovaná příhradová konstrukce po odejmutí prvních nosníků zhroutí sama do sebe. Asi jako domeček z karet. Těch cca 18 000 petičníků se snaží přepisovat učebnice mechanických konstrukcí.
Aby ne, když si Praha sama nabíhá na vidle.
Přesně, v Praze udělají z každého prdu neřešitelný problém. Po celé republice jsou mariánské sloupy, ale jen v Praze z postavení repliky udělají kovbojku. To stejné s Vyšehradským mostem. Takových mostů jsou po republice desítky, ale jen s tím v Praze je neřešitelný problém.
A to jsme ještě nezačali seriozně diskutovat o hraběti Radeckém!
V čem?
Vyšehradský železniční most možná už nebude po snesení ani pro lávku použitelný.
Tenhle most není ještě tak starý (jsou použity lepší materiály – svařitelná ocel), myslím, že sloužil silniční dopravě mezi areály škodovky, takže nedostával takový záhul jako železniční most, tím že je svařovaný nebude mít tolik nedostupných míst, které se nedají ošetřit proti korozi.
Jenže oni v Praze požadují nýtovaný most, aby měl co nejvíce míst, která reálně nelze oštřit proti korozi. Oni jsou přesvědčeni, že to jde, a tak musí všichni technokrati ustoupit, protože oni tomu rozumí víc než mostaři celého světa.
„Faltusův most“ jsem nikdy neslyšel (možná jsem jen zavostalej), ale všichní Škodovácí tomu říkali Tobogán podle tvaru nájezdové rampy.
Ano, tak se tomu říkalo „Tobogán“ podle nájezdové rampy jak píšete. Ale asi se tomu tak neříkalo jako celku. Budu se na to muset zkusit zeptat dědy, jestli si nebude pamatovat, jak se mu říkalo. Jestli měl nějaký název.
Dobrý den,ano tento most je více známější pod jménem Tobogán.Take jsem po Tobogánu chodil jako učedník a později jako Škodovák do dělovky,ale to více lidí ani nezná