V Plzni otevřeli další zelený tramvajový pás, má snížit prašnost
Zelený tramvajový pás v Plzni - Bolevci. Foto: Miroslav Klas
Město využilo rozsáhlou rekonstrukci trati v Bolevci.
Město využilo rozsáhlou rekonstrukci trati v Bolevci.
Technická – v Plzni nic neotevřeli, páč to není hotové. Jsou tak v půlce pokládky ….🙂
Supr ze jsou to sukulenty a ne travník, ktery by potreboval vic vody a sekani!
Osázení tramvajového pásu sukulentními rostlinami rozhodně kvituji, alespoň to nedopadne jak s některými zaschlými trávníky např. v Praze. Jinak cpát zatravněné pásy všude není z provozního a technického hlediska nejšťatnějším řešením: po zatravněném pásu neprojede IZS (nevýhoda oproti asfaltu), horší přístupnost kolejového svršku v případě oprav (nevýhoda oproti otevřenému kolejovému loži – OKL); trávník je třeba zavlažovat (což sekundárně, v případě opravdu poctivého zavlažování, nedělá dobře konstrukci), když se nezavlažuje, tak je to vizuálně i prašností horší než OKL, redukce hlučnosti je diskutabilní (nejlépe zas dopadne OKL). Více odborně (kupodivu) rozebráno u konkurence (s vyjádřením z katedry železničních staveb). https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-dpp-tramvaje-zelene-ubylo-hlubocepy-barrandov-daniel-sabik-koronavirus.A200714_130345_praha-zpravy_flo… Číst vice »
Nemyslím si, že konkurence to více odborně rozebrala nebo pojala https://www.facebook.com/MobilniTabla/photos/a.403388856398922/7468729106531493.
Nedotovaný krásný trávník v koleji v našich podmínkách nemá šanci přežít, natož být stále zelený. Bez dodatečné vody to zkrátka nelze.
Kdy tam dojde na zasypání té největší bariéry, věhlasné okružní křižovatky? Kdysi jsem viděl video o tomto projektu a přijde mi škoda že to není dávno v procesu…
Čeká se na okruhy kolem města, plán je 2023
To s tím zasypáním nemyslíte doufám vážně. Jak to chodí v našem městě, jde spíše o nasypání developerům a nejen jim. Jestli 2 úrovňové křižovatky něco řeší. Těžko. Ale určitě se těmito rozhodnutími dostane Plzeň na úroveň Kocourkova.
Tak ted‘ ještě ozelenit úsek 2 od pošty ke Škodovce.Dřevěné pražce jsou už stejně prohnilé a navíc nezkryté kolejiště tvoří barieru ve městě.
Zplodiny jdou dle mne odjinud „(spalovna za kopcem)“. Alespoň kousek přírody zpět do města. Nebude se tak ohřívat okolí, jak je v „betonovém“ městě zvykem. Místo toho, abychom si zeleně vážili, tak ji měníme za beton nebo asfalt = špatný přístup -příroda nám to vrací a my se topíme při nárazových slejvácích!
Popíráte tedy fakt, že tramvaj má pískovač a travajáci ho používají?
👍👍
Opravdu se sníží prašnost? Nekritizuji(!), jen se ptám ze zvědavosti, tento argument se mi moc nezdá. Nějak si nedokáži představit, že ten prach nějak zmizí, obzvláště když musí bý tento povrch pravidelně udržován (sekán). Souhlasím, že je to zatravněné mnohem hezčí a příjemnější (i za cenu vysokých nákladů na údržbu).
Na tohle nejsem odborník, ale obecně vše zelené je mnohem méně prašné (pokud to není vyschlé na troud). Podle mě, když se nad tím zamyslím, to bude mít více úrovní. Zaprvé záchyt vlastní rostlinou na list, pak třeba účinek mezní vrstvy, kdy vítr nemůže příliš zvedat usazený prach zapadlý do traviny a při dešti se prostě při dešti zasákne do zeminy, na rozdíl od pevného povrchu kde nemá kam.
Taky laicky se mi tohle zdá rozumné, ale tak, bych čekal že z trávy bude pil, při sečení i odlítávart kousky.
Rozchodnik sa neseka, je to sukulent, cize skoro nieco ako kaktusy, (resp. ako skalne ruze, neviem ako je to po cesky) minimalna zalievka s minimalnou udrzbou. V Ba to tlacia (chcu) na vsetky radialy postupne. Po prvom roku, ked sa to uchyti, to vyzera aj celkom zaujimavo.
V Praze to máme na několika tratích a docela se mi to líbí 🙂
Co pil? Kdo pil?
Rozchodníky opravdu sekat nebudeš…
A tak jako každej kus zeleně místo šutrů je fajn.