V Plzni instalovali sčítače cyklistů. Na displeji všichni vidí, kolik jich projelo
Cyklosčítače v Plzni. Foto: Radka Žáková
Data z provozu mají posloužit k lepšímu plánování.
Data z provozu mají posloužit k lepšímu plánování.
Sčítače jsou potřeba, 400 tisíc bez daně za kus je naprostý nesmysl. Běžně chtějí za jeden bez displeje 120. V Plzni si za dva displeje připlatili 560 tisíc, asi neví co s penězma.
Nejlevnější by bylo natřít úsek cyklostezky lepidlem a večer cyklisty jednoduše spočítat.
A k čemu je to dobré, kromě utrácení značné části peněz?
K utrácení značné části peněž soukromé společnosti o které se píše v článku . Zjevně dobré pro “ kladače snůšek ZNEPOJENÝCH otázek“ na témata, o kterých si kladeč přečetl v titulce 🙂
Ty sloupy uprostřed cyklostezky (nebo to je chodník?), to je teda pěkný bizár. Zvlášť když vedle silnice je ještě prostor (tráva), kde by se v pohodě vešly.
takových míst je mrak, maně mě napadá Povltavská v Praze nebo toto krásné místo pro značku na Vyskočilově : https://mapy.cz/s/banumebuha
Sčítače 👍 ty sloupy uprostřed cesty 👎.
Pokud je sloup správně umístěn uprostřed cyklostezky, může se jednat i o odečítač…
Takový dotaz: Jestliže to zařízení sčítá cyklisty „pomocí smyčky“, předpokládám správně, že je to indukční smyčka, která má detekovat průjezd (většího) kovového objektu nad sebou? V tom případě to asi nebude počítat karbonová kola, ne? Ne, že bych jezdilo tolik, takže na výsledek to moc vliv mít nebude, ptám se spíš ze zvědavosti.
Tak předpokládám že ta smyčka bude nastavena dost citlivě a těch pár kusů ročně, co to mají z karbonu fakt skoro celý můžeme zanedbat, bavíme se i o karbonových výpletech a tam už jsme obvykle na ceně stroje 150K a výš…
Noo, nevím. Kdyby byla takhle citlivá, tak by pak brala i metaláky v botech s kovovou špičkou. Taky píšou, že dál sčítač zachytí jen „velkou cestovní koloběžku“, takže to zřejmě opravdu tak citlivé nebude.
V Pardubicích máme taky sčítač: https://mapy.cz/zakladni?pid=90490303&newest=1&yaw=3.691&fov=0.157&pitch=0.033&x=15.7684815&y=50.0402702&z=19&ovl=8
Tak by mě zajímalo, jestli hodnoty na něco využívají? Nebo teď spíš využívaly, protže je v současnosti kvůli opravě mostu P. Wonky tahle část cyklostezky zavřená.
Třeba Praha počty ze svých sčítačů každoročně zveřejňuje
To čeká jen na někoho kdo tam uspořadá okružní jízdu na kolech, kvůli zobrazení pěkného čísla. 😀
sčítače jsou běžná věc a tak by jeden spíš čekal, že se zarytí odpůrci dopravních cyklistů budou těšit na nízká čísla a hle, je tomu naopak, pro jistotu se do frcu hned do začátku hodí “ konspirace“ 🙂
Sčítač je dobrý, displej už ale láká. Jsem od ASŘTP a MaR, takže vím co lidi dokážou, kvůli zajímavému číslu na zobrazovači.
Nedá se vyloučit, že to někdy někdo udělá, ale točit se dokola je na kole docela opruz + riziko, že mi to žádaný číslo vyfoukne někdo jinej, takže aby to někdo opravdu udělal, bude to muset být hodně zajímavý číslo a bude muset být hodně blízko, tedy výsledný zkreslení minimální. Oproti tomu má ten displej silnej motivační efekt, když člověk vidí, že v provozu, který je lidem na kolech nepřátelský (realita v podstatě celé ČR, včetně těch měst, kde se na poměry ČR jezdí na kole víc) není zdaleka tak sám, jak to někdy vypadá. Případně, že na něj město… Číst vice »
PS. Upřímně, při kvalitě cykloinfrastruktury v našich městech, je třeba výsledky ze sčítačů brát s velkou rezervou tak jako tak, protože to jsou jen lidi, kteří si na kole do toho města troufnou, nebo mají náhodou příjemnou trasu. Moc to neříká o lidech, kteří by kolo klidně použili, ale trasa, kterou potřebujou, je pro ně na kole nesjízdná, atd.
O to důležitější je ta motivační funkce sčítačů s displeji a o to zanedbatelnější riziko zkreslení měření ten displej na sčítači znamená.
Tak to se cítí i v automobilu, nebo ve vlaku. Bohužel naše dopravní infrastruktura není přívětivá k žádnému účastníkovy. A to jsem zapomněl na chodce, kteří nahání jak auta na silnici, tak kola a koloběžky na chodnících.
Pro ridice aut jsou na tom nejhorsi vsechny ty dalsi auta, protoze nase infrastruktura dela vsechno pro to, aby auty jezdilo co nejvic lidi.
Jeji neprivetivost pro ruzne formy dopravy je opravdu nesrovnatelna… Jen uz je ta IAD uprednostnovana tak dlouho, ze uz to rada lidi prestala vnimat a naopak potrebna (vzhledem k neefektivite) omezeni privilegii bere jako utlak…
V Praze kdysi proslul hlukomer na Kozím plácku . Ovšem tam to byla soutěž…
JJ, to si pamatuju, ale ten si o to říkal.
Já tedy nemám rád ta bezobsažná sdělení a výkřiky v diskuzích, ale tady mi to prostě nedá… A TO SE VYPLATÍ!!!
proč, neplatí to ani město ani stát a tak se rozhodně nestane, že se to nevyplatí…
Jo, vyplatí. Je to nedílná součást kvalitní cykloinfrastruktury a ta se městům vyplácí velmi silně.
Leda, že by v Plzni zůstali u dvou sčítačů a jinak se na kvalitní infrastrukturu vykašlali, pak by se to nevyplatilo.
přesně, auta se sčítají, chodci se sčítají, přepravení MHD se sčítají ale jak se začnou sčítat cyklisté, tak pro některé nastává konec světa. Inu bez sčítačů “ byl svět ještě v pořádku“ začnou blábolit tradicionalisté …
Sčítačů tu máme asi 10, je tyhle dva jsou s displejem. Je to čerstvé, snad z toho brzy budou nějaké hezké statistiky.