V Plzeňském kraji nevyjely desítky spojů autobusů, dopravci chybí řidiči

Autobus Iveco Crossway (145 ks). Pramen: ArrivaAutobus Iveco Crossway (145 ks). Pramen: Arriva

Arriva získala souhlas kraje si dočasně najímat cizí dopravce s autobusy nesplňujícími standardy IDPK.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
john

Ty benefity to jsem se zasmal to je videt kdo vede tyhle firmy ty lidi jsou uplne mimo realitu….

NOVOTNÝ

arriva si naběhla, tak at platí i 1000 Kč za km neodjeté trasy.

Pavel

Tak kolik nabízejí na hodinu? Ať se nestydí to napsat. Určitě se pohrne spousta řidičů, kteří si ten balík budou chtít ukládat na účet zdarma…

Michal

143 korun na hodinu, jako všichni 🙂

Pavel

Všichni ne, DPMB nabízí 136,30. K tomu 12% prémií, ale směšné je to i tak…

Jarda

To sou ty vaše levny busyy, bud za tu almužnu nebudou makat, nebo jsou radeji na nemocenský 😉

Jack

Budu za hnidopicha, ale tady je vidět, proč jsou ty autobusy o „polovinu“ levnější než vlaky. Dostaneme zakázku na „levné“ busy, ale pak nám chybí řidiči, protože jsme podstřelili náklady za cenu, která není reálná a toto je výsledek… Chybí nám na platy řidičů, kteří jdou raději dělat jinou práci…
Lidé, kteří jezdili těmi autobusy s nimi jezdit přestanou a přesednou do aut a z nich už je nikdo nikdy nedostane, protože si zvyknou a hotovo. Nebude je zajímat, že se časem situace vyřeší… A pak budeme stavět další obchvaty a řešit zácpy ve městech atd, atd.

G....

Bankovní účet s vedením zdarma, to je benefit, který svět neviděl.

A o kolik je zvýhodněno to tankování? Není to náhodou ta Benzina karta, kterou prodávají na každé své pumpě za asi 30 Kč každému, kdo o ni má zájem?

Káťa

Takový podmínky co má Arriva to je šílený.A to že jezdí řidiči bez přestávek a kolikrát jezdí i 7 dní tahem to už je nezajímá a pak jim ještě seberou prémie a mají keci že mají velkou spotřebu a tak. Tak ať se nediví že tam nikdo nechce pracovat akorát tam odsud lidi utíkají.

Jouda

Hmmm. V Plzeňském kraji nevyjelo…. vyčerpaný pracovní trh…..atd atd. Stále dokola . A přesto jako příkladem ( to platí po celou Českou republiku) plzeňský kraj zvažuje stavbu obří baterkárny na pozemku letiště Líně. Co by to asi tak na Plzeňsku způsobilo , že ?? A pořád máme otevřenou náruč pro podobné projekty typu Amazon a podobně dnes již kontraproduktivních pracovních pobídek. A každý den se divíme, kde zase všude chybí lidé. Vždyť tímto přístupem tomu všemu jdeme jen naproti. Prostě STOP na několik let do narovnání pracovního trhu těmto projektům !

Poudy

Houby komunisto, trh si to vyřeší mzdově, jen kraje musí dopravcům dávat tučné pokuty a ti si rozmyslí s jakou cenou půjdou do vř. Nás to více stát pár korun navíc ale dostaneme funkční a bezpečnou VHD

gerstjan

Joudo, v kapitalismu neexistuje nedostatek, ten se objeví až když se začne regulovat, viz trh s elektřinou 🙂

Štefan

Je to otázka mezd. Tento problém se netýká jen dopravy. Stále více mladých lidí odchází po škole pracovat do Německa a Rakouska. Ve Znojmě odcházejí už 15 leté děti střední školu studovat do Retzu. Buď se v ČR mzdová politika změní, nebo se budou rozdíly mezi námi a Němci či Rakušany dále prohlubovat, a tedy i deficity na trhu práce.

Paolo

Arriva,CSAD Stř Čechy a Busline věčně výmluvy na nedostatek řidičů.Staci je normálně platit, vytvořit přátelské pracovní prostředí, Nesebar za každou kravinu a zlepšit zázemí já konečných a budete je mít.Ale když se k nim chovají speciálně dané firmy jak omlouvám se za výraz hovada proč to překvapení?

Horal

Problémy mají i jiní dopravci bohužel.

jozífek

V kolika z těch firem jsi pracoval že máš takový „přehled“ ??

Byvaly autobusak

Možná by bylo víc řidičů, kdyby autobusy zajišťovaly základní dopravní obslužnost a nejezdily do kdejaké pr… i o víkendech a po večerech.
Jednak by těch řidičů nebylo potřeba tolik a možná by to bylo víc lidí ochotných dělat, kdyby to byla práce vesměs od pondělí do pátku a do nějaké rozumné večerní hodiny.

Michal

Mluv za sebe. S radostí beru noční, víkendy a svátky, protože je to stejná práce za víc peněz, protože je manželka na mateřské a s dětmi můžu jít na pískoviště klidně ve středu, dětem je to jedno.

Kdybys jezdil u dopravního podniku, máš ranní, odpolední, noční, pracovní dny, pátky i svátky.

Vojtěch

Tak minimálně v tom plzeňském dopravním podniku se dá dohodnout řada věcí, rozhodně nikdo nemusí jezdit ranní, odpolední, noční (atd.)

To je taky důvod, proč plzeňský dopravní podnik lidi má a Arriva ne.

Gwann

Jenže milý dráhy, bez víkendové dopravy a rozumných večerních spojů si můžete velkou část tech spojů vetknout za klobouk. A jít dělat jinam.

Byvaly autobusak

A jak je možné, že AKV má tolik řidičů, že může neplánovaně jezdit subdodávku?

Míra K

Spíše využívají rezerv co mají v okolí.

Láďa

Každý rok se opakuje stejný scénář, firmy počítají kolik přidat řidičům – tedy žoldákům, tak aby byli obsazené služby a ne spokojení řidiči, prostě každý manažer je placený tak aby co nejvíce ušetřil , takže ten problém je tu furt ,,, je tolik lidí co mají řidičák na bus ale tu práci prostě dělat nebudou a hotovo ,,, pak se člověk dočte : benefit bankovní účet a vedení zdarma ,,, to snad muselo více lidí rozesmát 😁😁😁,,

kakov

mě to tedy spíš zarazilo, bankovní účet zdarma a benefit? asi pánové žijou v minulém století, nebo má arriva účty ve spořitelně…..

Láďa

😁😁😁😁😁

Kevis

Bankovní účet a vedení zdarma? To mám j bez svého zaměstnavatele

Šejdr

Za rok přijde další benefit – výběry ze všech bankomatů zdarma. A za 5 let zdarma Google Pay a Apple Pay. 😀

Pezos

Články o nevypravených spojích jsou jak ta scénka z Cimrmana

Arriva, Busline, Arriva, Busline, Arriva, Busline, jen tam vzadu, to je jediná výjimka, jsou dvě Arrivy vedle sebe…

kakov

😀

Honza

Kde ti kluci jsou? Kam zmizeli všichni kluci (a dnes i holky), co jsou schopní kroutit volantem v busu? Proč je práce šoféra busu tak neatraktivní, že se na ni nikdo nehrne? ŘP na D stojí kolem 50k, dnes papíry na velký auto nikdo z vojny nenosí, protože vojna není. Pak je ta práce spojená s jistým nekomfortem, brzké směny, pozdní návraty a taky jistý stupeň zodpovědnosti za přepravu živého „nákladu“. Tedy aby taková práce byla atraktivní pro mladé kluky (jasně, i holky), tak by museli brát asi 70k. Pořád je to nabídka a poptávka. Takže až budou řidiči placení… Číst vice »

kakov

jjj, to je jeden z důvodů již nejsou vojenští řidiči a i těch, co je dělaj při škole je míň (mluvíme-li o C a D)

Otakar

Dodělával jsem si loni D, autobus se krásně řídí, pohodlnější svezení, než kamionem… stálo mě to 15k D + 15k profesák, tedy ani zdaleka těch 50k, nicméně to se může lišit autoškola od autoškoly (ikdyž tady drželi všichni +/-) a hlavně kraje (Olomoucký).

Šejdr

No jo, loni. Teď už stojí 15k řidičák skupiny B.

Premek

Kroutit volantem umí kdejakej nýmand, ale řidičů je málo…

Gwann

Tak pokud točení volantem má být za 70k, pak učitel za 120k, policajt taky, doktor tak 200-250k a můžeme pokračovat.

Jen nevím, kde na to vezmeme. Ale nejspíš tak, že se vše akorát nominální zdraží ale jinak bude vše stejne

Pavel

Vaše představy o tom, kolik má kdo brát jsou nepodstané. Podstatné je, za kolik jsou tuto práci ochotni dělat Ti, kteří ji umí. Trh práce funguje ve všech oborech. Kdo nabízí řidiči busu 140,- za hodinu místo tržních 250,-, tak řidiče mít nebude.

robert

Arrivě chybí řídiči? Aha. A nechce to raději zavřít, když je neschopná udržet si zaměstnance?

Vojtěch Suchan

Stačilo by jim nabídnout normální mzdu za práci, jenže pak by se nedalo podstřelovat ceny v soutěžích.

Kevis

Ono to není jen o mzdě. Tady u nás má DPO a Transdevu zhruba stejnou mzdu. Ale přesto řidiči DPO utíkají k nám. Proč? Protože u nás jsou lepší pracovní podmínky už jen třeba v jednání se zaměstnanci, není taková buzerace, jako v DPO

Jan

Ono je i problém v tom že Petrovský „šikanuje“ řidiče a celý Poved hlavně ten magor Sýkora stojí při něm

Cheese

Milý Jane, To máš špatný info. Sýkora je ten co se chová dost profesionálně.

Petr Vyleta

Milý Cheese, Sýkora u mě v autobuse prováděl kontrolu. Chování ke mně jako k řidiči nechám stranou. Ale to, že tam zvyšoval hlas na zcela nevinnou cestující, která se ničím neprovinila a naprosto v ničem nepochybila, to svědčí o jeho fatální neprofesionalitě a zřejmě o jeho nízkém sebevědomí. Nastala taková situace, že si předchozí den cestující objednala spoj na zavolání online přes formulář na stránkách IDPK – ale portál IDPK se nespároval se strojkem ve voze, a tudíž mně strojek ukázal, že nebyla provedena objednávka. Na spoj jsem logicky nevyrazil, ale cestující po chvíli přišla za mnou s tím, že… Číst vice »

Jasper

O přístupu k práci ze strany pana Vylety jsem slyšel svoje teď od kluků na cimře. Autobus neuklízí, jeho kolega se kterým se o něj střídá je z něj nešťastný. :DD Pan Vyleta se totiž nechce spokojit s tím, že po kraji jezdí Arriva :)) fotka jeho příznivce, který vyfotil Vyletuv autobus s cedulí ČSAD běhá po internetu. Je tam zamazana RZ, ale nedošlo jim, že v Borovne byl ten den jiný autobus tohoto typu :)) Co se týče kontrol pana Sýkory: chová se opravdu na úrovni, žádný problém s ním nikdy nebyl, spí naopak. Oproti panu Petrovskemu dost věcí… Číst vice »

Michal

Pan Vyleta se v květnu 2020 domlouval s plzeňskou Arrivou, že půjde jezdit Rožmitál v režimu krátký-dlouhý týden, takže Arriva na tuhle linku nikoho nesháněla, protože potřebovala tři lidi a ty měla.
Jednoho dne přišel jeden z nich na dispečink s dotazem, s kým tedy bude na voze, když Vyleta k Arrivě nejde.
Dispečeři se začali divit, protože oni s Vyletou počítali. Když mu zavolali, vysvětlil jim, že si to rozmyslel a k Arrivě nenastoupí.
Takže pan Vyleta bude zticha a nebude nám tady kázat o profesionalitě.

Petr Vyleta

Tady se nám rozepsal někdo, kdo měl velké oči, jak bude dělat dispečera u Arrivy a za krátkou dobu byl pro svou neschopnost odejit 😁😁 Achjo Michale, zrovna o Tobě jsem měl lepší mínění. Pokud se nějaký ubožák vydává za Tebe a není to z Tvé hlavy tak tento příspěvek považuj za bezpředmětný, kdyby se k Tobě dostal.

Petr Vyleta

Nemáš odvahu vystupovat pod svým jménem? Jestli ti tolik ležím v žaludku tak se za mnou zastav, pane Jaspere 🙂

kakov

kdo je to Petrovský?

kakov

děkuji, obával jsem se, že je o on

Vojtěch Suchan

Ach ty levné autobusy :))

Martin Prager

Sorry, ale tohle téma je už docela ohrané. Jen lze dosazovat jiný kraj … To je tak, když dopravci soutěží na nejnižší cenu a pak nemají na to, aby pořádně zaplatili lidi. Dokud bude zbývat na platy manažerů dopravců, tak se situace sotva změní. V tomto obecném marasmu už někdo musí praštit do stolu začít situaci systémově řešit. I tak to bude pět minut po dvanácté.

Hobodej

Tak problém je především to, že jim to kraje tolerují a taky jim to v zásadě vyhovuje.

Pepas

Tak IDPK je další typická ukázka neschopnosti objednatelů. Obří svazek na míru pro nespolehlivou ARRIVU. Zajímavé, že PMDP i ČSAD mají nyní plné stavy.

Cheese

Ten vtip o ČSAD byl dobrej 😉

Lukav

ČSAD Plzeň spolehlivá firma a plný stav? Děláte si srandu? Linka 55,66 den co den zde jezdí náhradní autobus který nesplňuje požadavky obcí.
Arriva neodjede pár dní několik spojů a je hned podle vás nespolehlivá. Ano není to ideální ale ČSAD Plzeň je daleko horší banda.
Dříve za dob ČSAD bylo běžné že autobus nepřijel a nikoho ve vedení to netrápilo (já sám jsem jim psal pár e-mailu ohledně tohoto že spoj nepřijel a výmluvy byli vskutku originální) A nebo přijel ale měl jste pocit že se po cestě rozpadne.

Lukav

Zde přikládám jednu ze starších stížností s odpovědí od ČSAD Plzeň z 19.11.2019 Moje zpráva: Dobrý den. Dnes jsem čekal na linku 55 s odjezdem v 11:30 bohužel autobus tam stál ale řidič nikde. Tak jsme se šli zeptat na informace, tam nám bylo od dispečera řečeno že se nemůže nikomu dovolat a že s tím nemůže nic dělat. Řidič nakonec dorazil až ve 12:20. Odpověď: Dobrý den, Řidič musel bohužel jet vyměnit vůz z důvodu poruchy. Dispečer v Doubravce byl informován, ale právě byl na obědě, tudíž nezvedal pevnou linku, proto se mu nemohl dispečer z CANu dovolat. Omlouváme se za… Číst vice »

Míra K

Porucha, to se stane. Obratem nahradit spoj neumí žádný dopravce. Co se týče dispečera – u menších dopravců nejsou takové personální možnosti. Pokud dispečer řeší rozbitý autobus, nehodu či chybějícího řidiče, opravdu nemá čas ještě brát telefony naštvaných cestujících a poslouchat jejich výlevy. Zejména když těch vozidel a řidičů má na starosti třeba 50…..To je bohužel daň za to, že jsou takoví dopravci taky o 1/3 levnější než PMDP.

Pepas

Jak souvisí náhradní vozidlo s nedostatkem řidičů? Navíc mluvíte o historii, kdyby na místě ARRIVY byla ČSAD, kritizoval bych je taky, současná ČSAD ale řidiče má.

Haha

PMDP plný stav? Proto na pmdp.cz je ten inzerát na titulce?

Vojtěch

Inzerát na titulce je hlavně proto, že PMDP řeší řidiče, kteří teprve chybět začnou třeba za půl roku.

Plný stav asi nemáme, ale přesčasů máme málo, takže personálni situace rozhodně není nijak tragická. Já bych klidně nějakou směnu z volna vzal, ale nejsou.

Ares

Vždyť ČSAD autobusy Plzeň je subdodavatel pro Arrivu v Plzni.

kakov

ale v jiných částech, než většina rušených spojů, buďme korektní

Michal

ČSAD Plzeň = Přešticko, Nepomucko, Rokycansko a část Kralovicka. Neodjeté spoje jsou Plzeň, Domažlice, Tachov.

Míra K

PMDP nemá plné stavy. A co se bude dít příští rok, to se ještě uvidí.

Michal

Co se bude dít? PMDP oznámí, že nemá lidi, takže omezí provoz. Nikdo za to nedostane žádnou pokutu, protože ruka ruku myje.
A pak budou zástupci PMDP pomlouvat Arrivu, jak nezvládá.

Pepas

Víc jak půl roku ani nenabírali, inzerát mají pár týdnů.

Vašek bus

No tak to je to o čem jsem se bavili jinde jeden manager to vidí jako superbenefit druhej manager kvůli tomu skřípe zubama a normální člověk se tomu zasměje. Když se by člověk zvídaví si chtěl dát tu práci a zjišťoval by který dopravce má dlouhodobě největší personální výpadky tak si myslím že A….. to spolehlivě vyhraje. Osobně mě tahle situace neohrožuje ba co víc pro mě je to dobré neb já jako brigádník i když u jiného dopravce mám práci zajištěnou. Zajímám se nejvíc o střední čechy a prahu a v rámci PID hádejte kdo má personální výpadky nejdelší… Číst vice »

Koro

Bankovní účet jako benefit zdarma. Vy jste se úplně pomátli.

Byvaly autobusak

To je jak v icomu 🤣

kakov

jjj, buď se probrali po 20 letech z kómatu, nebo mají v Arrivě účet ve spořitelně

Vojtaur

„Řidiče lákáme i na nadstandardní benefity,“ řekl. Jmenoval třeba zvýhodněné tankování, bankovní účet a jeho vedení zdarma, pracovní ošacení nebo i příspěvky na nákup v lékárně, na sport a kulturu.

Ja se poseru. Vedeni uctu zdarma? Kdo za to dneska plati, proboha 😀

Jeste by mi za mych 300kc mohli zadarmo dobit 300kc na muj telefon.

MHD

A ten vtip s tím pracovním ošacením byl taky dobrej.
A různé Flexipasy, to je dnes standard. Zapomněli dodat, že si řidiči v práci můžou zatopit a zajít zdarma na WC (tedy pokud ho na konečné mají).

kakov

přesně, u nás ve Zbůchu si říkám, jak to ten řidič dělá, když má pauzu…. podle mě je tu bez WC

Martin

Jak? 🙂 Když mi všichni lidi vystoupili na zastávce „Zbůch“ na hlavní silnici, odbočil jsem doprava a zastavil u křoví. Vodu na umytí rukou si vozím z domova v lahvi, ale to jsem asi jediný široko daleko, ostatní řidiči vám vracejí drobné tou samou rukou, ve které třeba ještě před chvíli drželi… Však víte. Pokud vezu někoho až na náměstí, musím si „to“ buď nechat až do Plzně a nebo musím o pauze vyrazit na procházku a hledám vhodné křoví. Podobnou odpověď bych dal, kdybyste se ptal i na jakoukoliv jinou linku. WC pro řidiče jsou jen v garážích a… Číst vice »

kakov

to je ale dost smutný, zvláště víkendy jsou tam čekačky, tak by to bodlo, pokud by se chtělo, určitě by se to nějak dalo zařídit…

Taky řidič

Je pravda, že PMDP má o moc hezčí ošacení než Arriva.
Na přepravníků jsem měl hezčí i montérky.

Peeetr

Tak to je výborné, že se lže jen o řidičích, ale požadují možnost jezdit i nevyhovujícími stroji, a smlouvu kterou dobrovolně podepsali nechtějí plnit, že 1000 Kč za nevyjetý kilometr a lidi nevědomě a zoufale, kdo ví jak dlouho marně čekající na zastávce, je móóóc velká pokuta pro takovou globální korporaci.

Luboš Beneš

No tak zrovna na plzeňsku jsou všechny busy staré-nové 2 roky.