Dopravci Železnice

V pátek se na koleje vrátí vlaky SC Pendolino a Jižní expresy

Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy
Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy

České dráhy v pátek zase o trochu znormalizují dálkovou dopravu. Na Twitteru oznámily, že se na koleje vrátí Jižní expresy mezi Prahou a Českými Budějovicemi a také vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem.

V obou případech ale nepůjde o plné nasazení. Podle Idosu bude provoz stále velmi omezený. Jižní expresy pojedou z Budějovic do Prahy pouze dva ráno, z Prahy pak pojedou dva odpoledne. Pendolina by měla jet v pátek z Prahy tři a opačným směrem dvě.

„V případě spojů SC Pendolino mezi Prahou a Ostravskem a Jižních expresů mezi Prahou a Českými Budějovicemi půjde o návrat prvních spojů na těchto linkách,“ napsaly dráhy. Zároveň uvádějí, že by od pátku měly být v provozu už zhruba čtyři pětiny všech vlakových spojů.

Od pondělí by se měla rozjet i většina rychlíků Arrivy.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
D.S.

Ještě by to chtělo alespoň Ex533/534, takhle je tam stále dost velká díra.

Mirek111

Pro D.S.- Doufám, “ že tu díru,“ zaplácne Jančura, alespoň, se 6 – vozovým vlakem do Krumlova a zpět

-TR-

A jak by se tam ten Jančura asi tak vešel? Jízdní řád na trati 194 je v létě cár papíru. Kvůli enormnímu zájmu cestujících, nakládkám a vykládkám jízdních kol mají vlaky GWTR v létě běžně zpoždění 30 – 60 minut. Což má samozřejmě vliv i na protijedoucí vlaky.

Mirek111

Pro -TR- Radim, nevozí kola, a i kdyby je vozil, tak co?? Výpravčí tam jsou, tak ať také něco dělají, ne?

-TR-

Žlutý kola nevozí, ale oranžový ano 😉

Výpravčí je tam jeden, v Kájově. A ten se může snažit sebevíc, ale když průměrná vzdálenost výhyben od sebe je nějakých 10 – 15 minut jízdy, tak žádné zázraky se nedají dělat.

Mirek111

TR – tak, snad jeden navíc obratový vlak, by zvládl, ne? Nota bene, Krumlov, je na obrat, jako stvořený… V tom, problém není a v sezoně, jen málokdo řeší nějaké sekerky v těch končinách…

-TR-

Jako stvořený? Stanice, kde zbyly pouze dvě dopravní koleje a expres ČD musí na obrat zajíždět do Kájova?

Mirek111

Kolik kolejí potřebujete na objetí soupravy?? 2 Vám nestačí???

-TR-

A umožnění průjezdu jiným vlakům vám nic neříká?

xyz

I ve dvoukolejné stanici lze při pobytu z jednoho vlaků provést průjezd po druhé z kolejí (ta je obsazena jen na krátkou chvíli – při objíždění).

xyz

Vešel by se tam úplně stejně jako se tam vejde expres ČD nebo jako se tam svého času vešel Arriva Express.
Kapacity je tam dost (když JČkraj tam objednal 2h takt skoro bez posil.)

JiP

At si rika kdo chce co chce, tak pendolino je pro me nejlepsi vlak na ceske zeleznici a je pro me prvni volbou na dane trase.

jirka

no po 15 letech už by se ale to chtělo něco modernějšího než na hlavní trasu Praha- Ostrava a tyhle hodit na zbývající trasy, právě třeba na 4. koridor, kde bude po dostavbě několik úseků na 200 km/h kde by se konečně využily

JiP

Muze byt, ale mely by to byt obdobne vlaky provozovane ve stejnem obchodnim rezimu.

Jaroslav

Troufám si jen oponovat s vyšší třídou Rj (myšleno railjet, 1. nebo business). To je to nej, co jezdí (porovnávám se zbytkem provozu v ČR).

JiP

Hodnotim soupravu jako celek, i v pendolinu jsou samozrejme veci, ktere mi na 100 % nesedi. Business v Rj jsem nejel, ale objektivne je to nepatrna cast z cele soupravy, verim ale ze sve verne a spokojene zakazniky urcite ma.

Dalibor

railjety jsou super, bussines klas vychytanej do bezvědomí a jídlo taky!

Jakub

Je to tak a potřebujeme jich v ČR víc. Celá síť koridorů a nejenom jich se rekonstruuje k využití výhod vyšší rychlosti v obloucích u naklápěcích souprav. Takovou trasu Ústí nad Labem – České Budějovice by naklápěcí jednotky mohly částečně zrychlit.

JiP

Je to tak, kdyz se jeden podiva po rekonstruovanych tratich, tak rychlostniku pro NS je dnesvsude dost, koneckoncu je oblibenym trikem SZ ze maximalni rychlost na trati uvadeji tu pro NS, ale pritom souprav je jenom 7 a na vetsinu trati se dostane maximalne tak pri odklonu nebo mimoradnosti. Treba trat Praha-Brno pres HB by mela byt v kontektu soucasnych rekonstrukci provozovana jenom naklapecimi soupravami, ktere maji na opravenych usecich rychlosti jiz velmi zajimave oproti predchozimu stavu, jenom pro klasiku.

David

Přestaňte snít. Nevšiml jsem si, že by ze strany MDČR, tedy objednatele, byl požadavek na vozidla s naklápěcí skříní. To málo, co se dotuje (Praha – Fr. Lázně), má stejně jízdní doby klasického expresu a požadavky na další trasy jsem nezaznamenal.

Haha

Jednotka řady 680 je zasmluvněna, JD je stejná kvůli taktu.

Dalibor

bohužel vše uspořádáno velkoprostorově. Kupé mi tam dost chybí. Alespoň v 1. třídě mohli být kopé. Takhle zaplatím 1. třídu a nemám soukromí na spánek.

ušatá

Ono v těch velkoprostorech o soukromí a klidu nelze mluvit ani náhodou. A za to se platí vyšší jízdné!

Původní Pražák

Vlak je hromadná doprava. Když chcete soukromí, vemte si taxíka.

JiP

To je znacne subjektivni, muj pocit ve velkoprostoru je podstatne lepsi co se soukromi tyce. Kupe je asi super, kdyz v nem clovek sedi sam nebo svou soukromou sploecnosti, ale kdyz ho s nekym sdili a je treba i plne, tak prestoze je to prostor mensi, tak kontakt s ostatnimi spolucestujicimi mi prijde podstatne vetsi tim jak je prostor mnohem vymezenejsi. Nicmene ja ma splucestujici obecne v podstate rad, takto jsem se seznamil dnes jiz s manzelkou 🙂

David

Umíte si představit tu chodbičku vedle/pod zkosenou skříní? Všiml jste si, že interiér u pendolina není obdélník, jako u klasického vozu, ale šestiúhelník? Tak si někdy všimněte.

dopravák

Než začnete psát (byť svým způsobem pravdu), tak zkuste nejdřív víc myslet: ona by to ani nemusela být úplně uzavřená kupé, prospěšné by bylo i důslednější oddělení části sestav sedadel přepážkami bez toho, že by tvořily kupé uzavřená dveřmi – i to vytváří pocit určitého soukromí, sníží hluk vytvářený ostatními cestujícími a především to odcloní nechtěné osvětlení, které nelze zhasnout. V interiérech lze totiž často zlepšit docela dost i různými „netradičními“ úpravami, a to leckdy i jen drobnými a co do pracnosti a nákladů i nenáročnými.

Hodně štěstí

Když už umíme povinně místenkové vlaky. Tak už snad zvládneme místenky i do nepovinně mistenkových vlaků ne?

Alex

Jenže to je proti objednávce státu.

Jaroslav

Zeptejte se objednatele. Vše jde, ale zde je to money talk – nejčastěji kraj vs. dopravce.

Nekdo

to je dobrý důvod proč jet do Prahé žluťákem…

Petr

Tak to je moc fajn zpráva. Po RegioJetí Astře, která je teď neustále na týden dopředu na všech spojích úplně vyprodaná, je pro mě Pendolino nejpohodlnější možnost.

Jakub

Pro mě ty rumunské šunty nebyly pohodlné nikdy a s Pendolinem se nedají srovnat.

noerf

Jakub: Jistě, koho by zajímali obrazovky v sedačkách. I když podle prodejů se jedná nejprodávanější vagón.

ušatá

Mně obrazovka na sedačkách naprosto nezajímá. Venku je k dívání dost věcí a člověk aspoň ví, jak ta republika vypadá. No a když není vidět a venku je tma, pak knížka, noviny či časopisy určitě jsou lepší než nějaké pitominky na obrazovce. Důležité je pohodlné sezení, možnost mít kam dát věci, kam si pověsit kabát, mít soukromí a kapacitn í a čisté WC a umývárny.

Jakub

Astry jsou fajn, interiér je pěkný, trochu laciný ale funkční a vozy jsou tiché a moderní. Samozřejmě technologicky se na Siemens nechytají ale za ty peníze super.