V Paříži začne jubilejní 55. ročník nejslavnějšího aerosalonu, český letecký průmysl chystá rekordní účast
Letoun L 410 NG kunovického výrobce Aircraft Industries. Zdroj: Aircraft Industries

I letos by se měly v Paříži uzavírat velké kontrakty na nová letadla.
„Na ploše 150m2 se představí 22 českých firem a tři letouny. “
To není moc velká plocha.
možná jste si nevšiml, ale je nová doba, dneska vám někdo nasadí brejle a vy si projdete celé letadlo nebo výrobní linku čehosi a neujdete ani metr…
Takže povezeme na výstavu 50 let starý letadlo plus kus křídla z montovny. Tomu se říká pokrok.
B737 je ještě starší.
Pro někoho je důležitešjí posmívat se starému označení, než skutečný stav věcí.
USS Enterprise šla na vodu 1938, třetí se staví – ať se držím letectví. Zdaleka to není ta samá loď, jen hydrodynamika určuje optimální tvar lodi dané délky, výtlaku a rychlosti. Pro letadlo platí to samé, proto z dálky vypadají stejně.
L410 to dal nonstop? To je slušná práce…
Děláte si srandu nebo jen trollíte? Prázdný bez lidí a bagaze/carga to nedá z Česka do Francie? A I kdyby nedal, tak se přidají nádrže. Co takové Dášeny, když musely letět z Ameriky na Havaj a zpět?
Nedělám si srandu, čekal bych u toho do 1000 km.
OK. Kolik byste tedy čekal od té Dášeny?
Čo su Dášeny…??
https://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Canada_Dash_8
proc by to nedal? dolet to ma 2750 km.
To je velmi pěkné oproti klasické 410. To je o nějakých 1200 km více, ne?