V Paříži začne jubilejní 55. ročník nejslavnějšího aerosalonu, český letecký průmysl chystá rekordní účast
Letoun L 410 NG kunovického výrobce Aircraft Industries. Zdroj: Aircraft Industries

I letos by se měly v Paříži uzavírat velké kontrakty na nová letadla.
„Na ploše 150m2 se představí 22 českých firem a tři letouny. “
To není moc velká plocha.
možná jste si nevšiml, ale je nová doba, dneska vám někdo nasadí brejle a vy si projdete celé letadlo nebo výrobní linku čehosi a neujdete ani metr…
Dobrý den, fyzická ukázka letadel probíhá na airshows na venkovních stojánkách. Mimo jiné také proto, se letecké přehlídky konají vždy na letištích, aby tam stroje mohly přistát a být k vidění venku. Ostatně 150 letadel, různé velikosti, včetně F-35 či Airbus A 350, které se na Paris Air Show kromě L 410 NG a Shark Aero představily, by do hal asi nešlo ani dost dobře dát. Tedy české letouny byly na venkovní stojánce a 150m2 byla plocha uvnitř haly. Designově byla pojatá coby výrobní hala s firemními stanovišti | pracovišti pro prezentaci a jednání 22 firem.
Takže povezeme na výstavu 50 let starý letadlo plus kus křídla z montovny. Tomu se říká pokrok.
B737 je ještě starší.
Pro někoho je důležitešjí posmívat se starému označení, než skutečný stav věcí.
USS Enterprise šla na vodu 1938, třetí se staví – ať se držím letectví. Zdaleka to není ta samá loď, jen hydrodynamika určuje optimální tvar lodi dané délky, výtlaku a rychlosti. Pro letadlo platí to samé, proto z dálky vypadají stejně.
Jenže L-39 byl konstruován pro výcvik k létání na stíhačkách MIG-21. Jeho aerodynamický koncept je už dnes, po 50-60 letech úplně mimo. Stačí porovnat s Jakem 130 nebo M346.
AERO Vodochody není montovna, má svůj vlastní výrobek. Subdodavatelska výroba pro jiné výrobce tvoření jenom menší část jeho výroby, ale taky má důležitou roli.
L410 to dal nonstop? To je slušná práce…
Děláte si srandu nebo jen trollíte? Prázdný bez lidí a bagaze/carga to nedá z Česka do Francie? A I kdyby nedal, tak se přidají nádrže. Co takové Dášeny, když musely letět z Ameriky na Havaj a zpět?
Nedělám si srandu, čekal bych u toho do 1000 km.
OK. Kolik byste tedy čekal od té Dášeny?
Čo su Dášeny…??
https://en.wikipedia.org/wiki/De_Havilland_Canada_Dash_8
proc by to nedal? dolet to ma 2750 km.
To je velmi pěkné oproti klasické 410. To je o nějakých 1200 km více, ne?