V Paříži začíná testování nové tramvaje od Alstomu, nahradí vozidla z 90. let
Nová tramvaj TW20 pro Paříž. Foto: Île-de-France Mobilités
Do provozu s cestujícími se dostane do konce letošního roku.
Do provozu s cestujícími se dostane do konce letošního roku.
Zaujaly mne ty kryty předních podvozků – to jim nevadí, že v obouku budou vyčnívat a můžou něco zachytit? V Praze se přece kvůli tomu dělaly na 15T kryty tak, že jsou uzavřené i před kolem. Hmmm…
Nepamatuju si přesně, jak je na tom přesně T1, ale obecně jsou v Paříži tramvaje daleko víc na samostatném tělese a vůbec nezajíždí do centra, jejich doménou je tam oblast na hranicích vlastního města a nejbližších předměstí a záležitost posledních 30 let. Nemají staré tratě úzkými ulicemi centra jako v Praze, takže riziko, že o něco zachytí tím krytem podvozku bude nejspíš citelně menší…
Je to na nápravě. Nápravy jsou vzhledem k tomu, že kola jsou vedená kolejnicemi, místa, kde tramvaj vyčnívá v oblouku nejméně. Jinak nebojte oni to určitě konstruktéři mají spočítané a nasimulované, aby tramvaj splňovala průjezdný průřez.
Drží to na podvozku, ne na nápravě. A podvozek jede po kolejnici, zatímco skříň se vůči oblouku vychyluje. A vůbec mi nejde o průjezdný průřez, ale o zachycení třeba člověka. Nicméně, nejprudší oblouk na trase je asi tohle: https://tinyurl.com/yrr9nhzs, takže problém tam zdá se opravdu není.
Jedna drobná připomínka, linka T1 na území města Paříže vůbec nezajíždí, ale jezdí pouze po území okolních měst a obcí…
Díky za upozornění, beru to tak, že český čtenář úplně neřeší Paříž a Île-de-France. Nicméně do textu jsem to doplnil.
Hm, USB-A v r.2024?
To víte, inovace, ještě když se člověk podívá na kvalitu, jak ten horní konektor ustřeluje oproti krytu. Nechápu, proč se to do prostředků MHD pořád rve, akorát si tak zařízení odpálit.