V Paříži začíná testování nové tramvaje od Alstomu, nahradí vozidla z 90. let

Nová tramvaj TW20 pro Paříž. Foto: Île-de-France MobilitésNová tramvaj TW20 pro Paříž. Foto: Île-de-France Mobilités

Do provozu s cestujícími se dostane do konce letošního roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

Zaujaly mne ty kryty předních podvozků – to jim nevadí, že v obouku budou vyčnívat a můžou něco zachytit? V Praze se přece kvůli tomu dělaly na 15T kryty tak, že jsou uzavřené i před kolem. Hmmm…

Jakub P

Nepamatuju si přesně, jak je na tom přesně T1, ale obecně jsou v Paříži tramvaje daleko víc na samostatném tělese a vůbec nezajíždí do centra, jejich doménou je tam oblast na hranicích vlastního města a nejbližších předměstí a záležitost posledních 30 let. Nemají staré tratě úzkými ulicemi centra jako v Praze, takže riziko, že o něco zachytí tím krytem podvozku bude nejspíš citelně menší…

XXXD

Je to na nápravě. Nápravy jsou vzhledem k tomu, že kola jsou vedená kolejnicemi, místa, kde tramvaj vyčnívá v oblouku nejméně. Jinak nebojte oni to určitě konstruktéři mají spočítané a nasimulované, aby tramvaj splňovala průjezdný průřez.

Zlámalík

Drží to na podvozku, ne na nápravě. A podvozek jede po kolejnici, zatímco skříň se vůči oblouku vychyluje. A vůbec mi nejde o průjezdný průřez, ale o zachycení třeba člověka. Nicméně, nejprudší oblouk na trase je asi tohle: https://tinyurl.com/yrr9nhzs, takže problém tam zdá se opravdu není.

Dash9

Jedna drobná připomínka, linka T1 na území města Paříže vůbec nezajíždí, ale jezdí pouze po území okolních měst a obcí…

Stočený elektromotor

Hm, USB-A v r.2024?

Martas

To víte, inovace, ještě když se člověk podívá na kvalitu, jak ten horní konektor ustřeluje oproti krytu. Nechápu, proč se to do prostředků MHD pořád rve, akorát si tak zařízení odpálit.