V Paříži preventivně vyřadili z provozu kvůli dvěma požárům třetinu elektrobusů

Bollore Bluebus v Paříži. Foto: Momo RATP / Wikipedia CommonsBollore Bluebus v Paříži. Foto: Momo RATP / Wikipedia Commons

Dva požáry v krátké době nemají zatím podle vyšetřování společnou příčinu.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

a slepa ulicka inteligence v diskusich taky.

Josef22

A tohle má být ta naše skvělá zelená budoucnost, kterou nikdo nechce kromě pár papalášů? No potěš pánbůh, z toho videa docela mrazí…

Josef22

To není, pravda. Ale rozdíl je, že elektrobusů je na světě minimální počet oproti jiným pohonům, ale závad a požárů je násobně více. Na to jsem narážel primárně.

Georg

no ocekaval bych, ze to tak bude, jedna se o pomerne novou technologii. elektricke tramvaje taky byly zprvu poruchovejsi nez kone.

Miky

Vámi zmíněný příklad ukazuje situaci, kdy nová po mnoha stránkách lepší technologie vytlačila starší, méně výhodnou, přesto, že měla některé porodní bolesti. U elektromobility je tomu opačně. Zde nová, po všech stránkách horší technologie z moci úřední vytlačuje starší, výhodnější, přesto, že má některé předsmrtné bolesti.

Georg

elektricke tramvaje (tehdy velmi nedokonale technologie) se zavadely take z uredni moci – proto, ze se v mestech vrsily hromady konskeho trusu. cili ze stejnych environmentalnich duvodu jako se dnes do mest zavadeji elektrobusy.

Kuba

Není po všech stránkách horší… tichost, méně vibrací, lepší akcelerace, rekuperace…

Y.K.

Po všech stránkách horší určitě není, zejména ve městě. Žádné místní zplodiny, méně hluku, užitelnost rekuperované energie z tramvajové sítě jsou dobré vlastnosti.

Špatné jsou hlavně limitovaný dojezd a velká hmotnost, tím to tak končí a to ten dojezd se dá ještě řešit průběžným rychlonabíjením.

Y.K.

Jste si jistý že násobně? Očekával bych, že dieselový bus shoří ve světě každý den, jen se o tom u nás nepíše. Dokonce se nepíše ani o každém busu, který shoří u našich dopravců.

Jak ano, největší problém baterek je uhlídání stability takového množství energie a vymyšlení ochrany, že když jeden článek má runaway, tak to nezpůsobí řetězovou reakci celého baterrypacku. Zde technologie busu na videu evidentně totálně selhala. Ale to se fakt týká i baterek co máte doma, v mobilu, notebooku… Nebezpečnost bude rámcově stejná.

Georg

no hezky, ale zavani to premejslenim, na to zdejsi blby nenalakate. nemel byste tam jakekoliv jednoduche, byt sebevic blbe vysvetleni „selskym rozumem“ oduvodnujici status quo?
to ti knedlici potrebujou pro mentalni stabilizaci…

Y.K.

Nosíte mobil v kapse?

Kleist

CNG je zase takový plamenomet.

AdamK

Elektryki są super – długo się ładują, krótko jeżdżą, świetnie się palą i nie można gasić wodą (reakcja litu z wodą tylko powiększa ogień). Ja pisze Dash9 – akumulatory na dachu – to tak jak na filmie – deszcz palących się części niemalże odcina drogę ucieczki, a w autach siedzimy na tychże akumulatorach. Szybka śmierć i przy okazji kremacja…

Dash9

Ten ohňostroj na střeše elektrobusu na videu je slušnej a teď si představme, že v elektromobilech na těch baterkách sedíme…

Jiří Kocurek

Explodovat umí i piliny po patřičném promísení se vzuduchem. Stejně tak uhelný prach a nebo obilní silo.

Počkal bych si na zjištění příčin zahoření. Železniční vagon trakční baterie nemá, přesto v něm několikrát zahořela elektroinstalace. https://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-masarykove-nadrazi-v-praze-horel-vagon-osobniho-vlaku-pri/r~d6fe8c84393311e7a83b0025900fea04/

Byvaly autobusak

Jj, slušný fičák.

Georg

urcite. elektromobil s uplne jinymi baterkami a ridici logikou je to same jako francouzsky elektrobus.