V Paříži finišují práce na první městské lanovce, začalo osazování gondol
Práce na první lanovce v Paříži. Foto: Île-de-France Mobilités![Práce na první lanovce v Paříži. Foto: Île-de-France Mobilités](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/475290524_640104465046053_7143924873688151022_n.jpg)
![Práce na první lanovce v Paříži. Foto: Île-de-France Mobilités](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/475290524_640104465046053_7143924873688151022_n.jpg)
Kapacita lanovky bude 11 tisíc cestujících denně.
Kapacita lanovky bude 11 tisíc cestujících denně.
Projekt právě této novodobé pařížské lanovky nastartoval všechny ty plány na lanovky v Praze a Brně. Jelikož to přece plánovala moderní Paříž, tak se mohla utopit spousta peněz ve vizualizacích a plánech taky u nás. Ač se tyto plány vytahovaly vždy jen před volbami. No a dočasná móda jako každá móda skončila. Teď jsou v módě vizualizace městských silničních tepen, kolem kterých se umístí plno zeleně, aby se zklidnily. Takto to funguje, není na tom nic hrozného ani žádná konspirace. Jsou to prostě tzv. ideové projekty. Podobně jako když se dříve dělaly projekty na novou Staroměstskou radnici nebo ještě dříve… Číst vice »
V nedávné době zrealizovala velký městský lanovkový projekt třeba Haifa, určitě to není žádná ojedinělá kuriozita.
V Praze už to dokonce mělo i solidně našlápnuto, ale změnila se politická reprezentace a najednou problém s krajinným rázem. V Paříži mají jediné štěstí, že jim to nevede přes čističku, takže se o panorama bát nemusí.
JJ, radši to namířili kousek vedle přes ranžír, ten tak cennej krajinej ráz jako čistička nemá.
Tak bychom se v Praze mohli chytit za nos a tu lanovku zase oživit. Mnoha lidem by se hodila jako sůl a bude to i pekna atrakce pro cestu do ZOO a i pro turisty. Tak chlapci na Magoši co vy na to?
Je ostudné, že projekt lanovky úředníci smetli ze stolu. Přímé spojení P6 a 8 neexistuje a projekt drahé tramvaje je v nedohlednu. Místa, která jsou od sebe vzdálena přímkou 3 km, se objíždějí s přestupy 45 minut.
Ale na kole to dáte v klidu za 15 minut, dle konkrétní lokality i méně.
Takze je to vlastne zeleny ideal, podpora udrzitelne bezemisni bezmotorove mobility s minimalnimi naroky na zabor verejneho prostoru… jakakoliv zmena je krajne nezadouci a podvraci lidove zelene zrizeni 🙂
Od Internacionálu ke Krakovu určitě. Si to zkuste. 😁
Jako mohla by být zastávka u nového pavilonu medvědů…
O čo je Brno horší než Paříž ??
V Paříži ta lanovka bude mít dopravní význam, což se o brněnském projektu říct nedá.
V Paříži nejsou havrani 😛
Ta francouzká lanovka dokonce z nezanedbatelné části vede parkem typu Stromovka 🙂
https://fr.wikipedia.org/wiki/C%C3%A2ble_1#/media/Fichier:Chantier_Station_V%C3%A9g%C3%A9tale_C%C3%A2ble_IdF_Ligne_1_-_Limeil-Br%C3%A9vannes_(FR94)_-_2024-07-21_-_3.jpg
To soudíte dle jednoho obrázku, kde kvůli stavbě vykáceli plácek mezi nahusto rostoucími stromy? Očividně je to něco jako Kunratický les. Stromovka je stará panovnická obora a dnes klasický park. Ne nějaký novodobý lesopark s panelákem na okraji jako v tom odkazu. Praha fakt není jen centrum, Karlův most, Stromovka.
Já vím, kudy ta lanovka vede. Proto píšu o nezanedbatelné části – je to asi 30 % délky – je to zelený koridor se vzrostlými stromy.
Místo kde lanovka vůbec vede, okraj města https://mapy.cz/zakladni?q=lanovka&source=osm&id=1225097968&ds=2&x=2.4599047&y=48.7599687&z=14
JJ, na okraji, jako je Bohnické sídliště. Je tam pravda drobnej rozdíl, ta Pařížská o pár metrů mine jejich druhou největší čističku (kapacita zhruba 2/3 té na Císařském ostrově) a nepovede přímo nad ní…
Brno neexistuje
Mezi tím v Praze bude velké kulové.