V Paříži finišují práce na první městské lanovce, začalo osazování gondol

Práce na první lanovce v Paříži. Foto: Île-de-France MobilitésPráce na první lanovce v Paříži. Foto: Île-de-France Mobilités

Kapacita lanovky bude 11 tisíc cestujících denně.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vlachjan

Líbí se mi, jak je koncová stanice umístěná v úrovni terénu, aby byl nástup do bubliny co nejpřirozenější.
I tak nevím ale, jestli bych se v takovém dopravním prostředku nebál – ta bublina je relativně malý prostor, z nějž se během jízdy mezi stanicemi nedá utéct případnému agresorovi.

off

Mimochodem, ta lanovka není v Příži, ale v takovém francouzském „Středočeském kraji“ jménem Île-de-France. Takže třeba něco jako (hypotetická) lanovka Roztoky – Klecany 🙂

Jakub P

Ne tak úplně, oni to maj jinak rozdělený. Vlastní město Paříž je stále v podstatě jen to, co bývalo kdysi v hradbách (proto má tolik stanic tamního metra, často konečných, ale občas ani to ne, v názvu Porte neboli bránu.). Region Ille de France pak jsou administrativně samostatná městečka, ale zahrnuje jak opravdu samostatná města dál od Paříže, tak to, co má Praha zahrnuté do sebe jako okrajová sídliště. V podstatě se dá říct, že Paříž a Praha jsou v tomto dělení úplný protipóly – Paříž ten, kde vlastní město je celý kompaktní zástavba a ta přetéká daleko za jeho… Číst vice »

Sáček

Projekt právě této novodobé pařížské lanovky nastartoval všechny ty plány na lanovky v Praze a Brně. Jelikož to přece plánovala moderní Paříž, tak se mohla utopit spousta peněz ve vizualizacích a plánech taky u nás. Ač se tyto plány vytahovaly vždy jen před volbami. No a dočasná móda jako každá móda skončila. Teď jsou v módě vizualizace městských silničních tepen, kolem kterých se umístí plno zeleně, aby se zklidnily. Takto to funguje, není na tom nic hrozného ani žádná konspirace. Jsou to prostě tzv. ideové projekty. Podobně jako když se dříve dělaly projekty na novou Staroměstskou radnici nebo ještě dříve… Číst vice »

Juraj

V nedávné době zrealizovala velký městský lanovkový projekt třeba Haifa, určitě to není žádná ojedinělá kuriozita.

V Praze už to dokonce mělo i solidně našlápnuto, ale změnila se politická reprezentace a najednou problém s krajinným rázem. V Paříži mají jediné štěstí, že jim to nevede přes čističku, takže se o panorama bát nemusí.

Jakub P

JJ, radši to namířili kousek vedle přes ranžír, ten tak cennej krajinej ráz jako čistička nemá.

Martin

Latinskoamericka mesta maji lanovky jako mhd celkem casto… Ale neni to jen vysada hornatych casti, casto jsou i v ulicich na rovine…
Kapacita je dostacujici a intervaly velmi kratke…

Sáček

A víte v jakém místě obrovské Paříže lanovka vede? Víte co srovnáváte? Co je srovnatelné a co ne? Pro info: Pařížská lanovka je na okraji města, vede nedaleko dálničního okruhu, kolem dvou velkých železničních seřadišť, které se skoro kříží, čističky. Na rovině, spojuje dvě sídliště.

Jakub P

Kdežto ta Pražská by byla přes čističku, přes řeku a do strmého kopce, kam dostat slibovanou tramvaj bude velký a drahý oříšek. Ze samotného okraje širšího centra na okrajové sídliště. Přes ZOO, pro jejíž návštěvu by byla vítaným zpestřením a kde je velký problém s množstvím parkujících aut návštěvníků, protože autobusy, kterými je navázaná na zbytek sítě MHD, nejsou nic moc. Umístění těch lanovek je naopak při tom, jak moc jsou porovnatelné Paříž a Praha, až překvapivě podobné a srovnatelné. Ten základ – dvě relativně hustě zastavěné části, a mezi tím něco, kudy se dá velmi těžko vést jiný typ… Číst vice »

Sáček

Rozdíl tedy – v Praze skalnatým říčním údolím Vltavy. V Paříži rovinou, občas mezi činžáky, kde žádné panorama není.

Jakub P

Jasně, ten argument panoramatem nenávratně poškozeným lanovkou v místech, kde mu „nevadí“ chystanej dálniční most…

Pavel

Projekt na brněnskou lanovku z Pisárek vznikl už v 70.letech minulého století. Tenkrát ale měla vést do plánovaného sportovního a rekreačního areálu nahoře na kopci, ze kterého se nakonec postavil jen hotel Myslivna. A ten už šel nedávno taky k zemi. Od 90.let se plánovala lanovka do Bohunic. A si z té už asi taky sešlo. Nemyslím si proto, že by se v Paříži inspirovali zrovna v Brně, když i oni staví městskou lanovku 🙂

Michal82

Tak bychom se v Praze mohli chytit za nos a tu lanovku zase oživit. Mnoha lidem by se hodila jako sůl a bude to i pekna atrakce pro cestu do ZOO a i pro turisty. Tak chlapci na Magoši co vy na to?

Antonio

Je ostudné, že projekt lanovky úředníci smetli ze stolu. Přímé spojení P6 a 8 neexistuje a projekt drahé tramvaje je v nedohlednu. Místa, která jsou od sebe vzdálena přímkou 3 km, se objíždějí s přestupy 45 minut.

Nemel

Ale na kole to dáte v klidu za 15 minut, dle konkrétní lokality i méně.

mimochodem

Takze je to vlastne zeleny ideal, podpora udrzitelne bezemisni bezmotorove mobility s minimalnimi naroky na zabor verejneho prostoru… jakakoliv zmena je krajne nezadouci a podvraci lidove zelene zrizeni 🙂

Dejf

Až na ten přívoz…

Antonio

Od Internacionálu ke Krakovu určitě. Si to zkuste. 😁

L.

Od Internacionálu k mostu se člověk musí motat uličkama. Ale jinak proč ne, na elektrokole…

Paddy

Kolo v tašce opravdu nenosím

off

Tak dneska na kole skončíte za 15 minut akorát tak na traumačce na Bulovce. Oni lidi choděj do práce i když sněží nebo prší, víte?

František

Jako mohla by být zastávka u nového pavilonu medvědů…

Mirďa

Nikdo duševně zdravej nechce lanovku.
Dva přestupy na obou koncích navíc jsou nesmysl.

PeS

O čo je Brno horší než Paříž ??

Kubrt

V Paříži ta lanovka bude mít dopravní význam, což se o brněnském projektu říct nedá.

Zlámalík

V Paříži nejsou havrani 😛

Kubrt
Sáček

To soudíte dle jednoho obrázku, kde kvůli stavbě vykáceli plácek mezi nahusto rostoucími stromy? Očividně je to něco jako Kunratický les. Stromovka je stará panovnická obora a dnes klasický park. Ne nějaký novodobý lesopark s panelákem na okraji jako v tom odkazu. Praha fakt není jen centrum, Karlův most, Stromovka.

Kubrt

Já vím, kudy ta lanovka vede. Proto píšu o nezanedbatelné části – je to asi 30 % délky – je to zelený koridor se vzrostlými stromy.

Sáček

Stromovka je park v Praze, ne označení jakéhokoli místa se stromy, jakéhokoli městského lesíka. Park – Les rozdíl

Sáček
Jakub P

JJ, na okraji, jako je Bohnické sídliště. Je tam pravda drobnej rozdíl, ta Pařížská o pár metrů mine jejich druhou největší čističku (kapacita zhruba 2/3 té na Císařském ostrově) a nepovede přímo nad ní…

Sáček

JJ drobný rozdíl, úplná rovina, široko daleko. Mezitím v Praze, skalnaté říční údolí. Bohnice okraj jo. Podbaba, Dejvice fakt ne. Když fakta, tak se vším všudy.

Jakub P

Dejvice okraj nejsou, Podbaba jo – minimálně okraj kompaktně zastavěnýho širšího centra Prahy.

rodilyslavkovak

Brno neexistuje

Kamui

Mezi tím v Praze bude velké kulové.

Jaaa

Ale bude, opět více aut v ulicích. 😉

vrjos

Odted vsechny tramvajove trate prepracujeme na lanovkove. Nenechame se Parizi zahanbit.
Dohnat a predehnat!