V Pardubicích začala stavba severovýchodního obchvatu, vznikne nový most přes Labe

Most přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSDMost přes Labe na trase severovýchodního obchvatu Pardubic. Foto: ŘSD

ŘSD od stavby očekává pokles tranzitní dopravy přes centrum Pardubic.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Smutné, že toto někdo nazývá obchvat

ABCD

Je to spíš městská Tangenta. Obchvat to úplně není.
Na Dubině si nepomohou.
U Lidlu ten kruhák slušně skočil nahoru už s tím Lidlem.

Za mě by dávalo smysl, kdyby to mělo jen dva pruhy a skutečný obchvat (taky jen dva pruhy) vedl od směrem od Sezemic (respektive okolo Počápelských chalup) a prosmýkl okolo Starého Hradiště směrem k I 37. Toto by bylo propojené přes tuto budovanou tangentu na I/324 na směrem na Cihelnu a Polabiny. Navázal by na Jihovýchodní obchvat Pardubic a obecně na další obchvaty.

RHh

To budou u Kolovrátků smutný Vánoce, ani kladívko na něj nezbylo 🙁

Jiří

To je dobře, že začala stavba důležitého obchvatu. Pokles tranzitní dopravy bude výrazný po dokončení celé trasy.

Kruhové objezdy tam nemají co dělat!

Pane bože proč jsou tam kruhové objezdy??

A co by si tam pán přál? Mimoúrovňové křižovatky? Jel jste tam někdy? Úspěch bude, když ten pseudokruhák u Trnové rozšíří na opravdový velký kruhák.

Protože jsou bezpečnější (proti normální křižovatce), provozně nenáročné (proti semaforům) a investičně levnější (proti MÚK).

Petr

Zatímco,se sníží objem dopravy ve městě ,tak na sídlišti Dubina to bude děs…….pokud by se cesta za zmiňovaným mostem,lehce stočila vlevo výjezd by nebyl u Lídlu na přeplněném kruháči,ale až za kasárnami,kde by současnou výpadovku směr Sezemice jen křižovala,tak by se ulevilo nejen dopravě ve městě ,ale i lidem na Dubině,kterých se tento projet velmi dotkne,jelikož i teď pouze přejít současnou komunikaci je občas oříšek…..s ovlivněním života lidí na tomto sídlišti,si evidentně nikdo hlavu nelámal…

J.A.RYN

Kdyby vyústění té spojky bylo až někde u Počápelských chalup, ztratila by funkci spojky, protože by to řidiči z Dubiny měli do Polabin výrazně blíž přes město.

Jan

Termín dokončení 2025 je dosti nekonkrétní. Plánujou 1. ledna, nebo 22.12. jako obvykle?

J.A.RYN

Březen 2025.

Jan Petrus

To úrovňové křížení se semafory obchvatu se silnicí 342 na Hradiště je strašný omyl. Dopadne to jako s křižovatkou u Dražkovic – ve špičce kolony, každou chvíli vážná nehoda (lidi neumí odbočovat doleva, když jim svítí zelená), budou tam mrtví, zranění a roky zbytečně pročekaného času. Proč tam nenavrhli alespoň ten kruháč, když už ne mimoúrovňové křížení, to mi fakt hlava nebere…

Martin Peterka

Takto nepochopitelně si to v minulosti prosadili politici z města a z kraje. Logicky tam měla být jasná MÚK. Stačí se podívat na starší záběry na mapy.cz, v minulosti by se tam v pohodě vešla. Dnes už je to kolem zastavěné a muselo by se bourat.

Surio Mario

V pohodě, magistrát vydá další podrobný návod, jak projíždět jednoduchou průsečnou křižovatku. Už se to přece jednou osvědčilo, tedy až na to, že nehod bohužel neubylo.

David

Co je to za nesmysl, že lidé neumí odbočovat doleva na světlech.

Surio Mario

V Pardubicích skutečně neumí, mnozí řidiči tam působí dojmem, že si řidičák koupili někde na trhu. Došlo to tak daleko, že po desítkách nehod na úplně obyčejné, výborně přehledné a semafory řízené křižovatce vydal magistrát podrobný návod, jak křižovatku projíždět. Ne, to není vtip, to je realita Pardubic:
https://pardubice.eu/krizovatka-dasicka

Jan

Tak to je bizár, ale obávám se že pokud to někdo nepochopil přímo na místě tak mu tento poměrně dlouhý návod stejně nebude nic platný protože to nejspíš nepochopí taky…

Jiří Kocurek

To mi nedalo, Ostravak Ostravski: https://www.k-report.net/discus/archiv2006/28/110455.html

Ostravák má panickou hrůzu z řidičů a vozidel s SPZ začínající písmeny KI (Karviná). Tento malý okres disponuje sice pouze jednou světelnou křižovatkou a dvěma kruhovými objezdy, ale zato hromadou
neschopných řidičů, kteří umí způsobit kolaps i na poloprázdném parkovišti. Bohužel je v dnešní
době Ostravákova obezřetnost omezena tím, že vešly v platnost nove značky a kdejaký karvinský trouba se může schovat za nic neříkající písmeno T.

J.A.RYN

Na Dašické jsou problémem spíš bypasy než samotná křižovatka.

Jan Petrus

Prostě neumí. V Pardubicích jsou minimálně dvě světelné křižovatky (Dašická a Dražkovice), kde nejsou šipky, ale jen světla, takže při odbočení vlevo vjedou na zelenou do křižovatky a mají pocit, že když mají zelenou, můžou všechno, třeba i odbočit doleva a nedat přednost protijedoucím vozidlům, která sviští na zelenou rovně z protisměru. Výsledkem je čelní střet s vážnými následky. Schválně se zkuste zeptat řidičů ve svém okolí (protože vy to víte, tím jsem si jist) jestli vědí, jaký je rozdíl, když je na semaforu jen zelené světlo a když je tam zelená šipka (šipky). Nemyslím signál pro opuštění křižovatky, ale… Číst vice »

Šejdr

Ty křižovatky byly tři, ale u Anenského podjezdu po mnoha nehodách se stále stejnou příčinou (nedání přednosti při odbočování vlevo) změnili cyklus semaforů a teď už tam nelze odbočovat vlevo ve chvíli, kdy mají protijedoucí vozidla zelenou.
Jinak doporučuji FB skupinu „Pardubické dopravní zpravodajství“, tam se dozvíte neuvěřitelné věci, kterým se nejdřív budete smát, než vás zmrazí pomyšlení, že ti lidé taky mají řidičák.

J.A.RYN

Pokud řidiči neumí odbočovat doleva na světelné křižovatce, není to vina té křižovatky.

Jan Petrus

Tak obecně vzato samozřejmě ano, jednak problém té křižovatky není jen v odbočení vlevo (bude tam čtyřpruh, takže doleva se bude odbočovat přes 2 pruhy + jeden odbočovací a jestli tam budou světla bez šipek, můžou rovnou zřídit vedle křižovatky stálé pietní místo na ty svíčky a křížky, co tam začnou přibývat), je to i o zdržování , resp. zastavování vozidel na hlavní (ekologie, hluk z rozjíždějících se vozidel), komplikace pro chodce, cyklisty… Když už ten obchvat začíná a končí na druháči a přes dva další vede, proč ho tady nenaplánovali taky, to fakt nechápu. Místo tam na něj je.

Leomar

Dobrý, ale pozdě,když už je otevřena dálnice D 35, důležitější bude obchvat jihovýchodní.

Hans

Obchvat řeší situaci, kdy I/36 vede centrem kolem hl.nádraží
S D35 nemá smysl srovnávat

Jiří Kocurek

Přičemž řeší i situaci, kdy se Pardubice rozrostly a nejbližší most přes Labe je daleko a lávka pro pěší neřeší nákladní dopravu, svozem komunálního odpadu počínaje.

Emanuel

D35 pomuze v tom, ze porad mene a mene transitu bude jezdit pres ty Pardubice. Jinak jim ale D35 k nicemu nebude.

slay

skvely takze vsechno pojede kolem globusu misto kolem nadrazi a uz komplikovany vyjizdeni z ohrazenic bude jeste horsi. a u dubiny to ani nebude napojovat na budou obchvat sezenic, ale vsechno bude ustit do toho kruhaku.
mame skvely radni

Hans

Přesně tak, všechny kruháče u Globusu směrem k Albertu + výjezd z I/37 budou opravdová lahůdka

J.A.RYN

U Globusu nastane problém, který se bude muset řešit dodatečně ((nejlépe MÚK), jak už je v Pardubicích zvykem (viz. MÚK Palackého a stále ještě nedořešená MÚK závodiště).

Zbyněk

Čtyřpruh vedle dálnice. To muselo dát hodně práce.
Oceňuji na ŘSD, že nic neskrývá. Když už si máme za naše peníze ničit krajinu, tak ať je velkolepé.

Surio Mario

To jako že by lidé při cestě z Dubiny do Polabin místo 5 km po městě nebo 3 km po novém obchvatu jeli 30 km po dálnici přes Hradec? Ten obchvat samozřejmě bude i pro tranzit, ale značná část současné IAD přes centrum jsou místní a vesničané z okolí, kterým se nechce jezdit VHD.

Jiří Kocurek

Nechce jezdit nebo nechce čekat? … hodinu, za hodinou už budou zpátky.

Surio Mario

Pro vesnice s pár stovkami obyvatel nemůže jezdit autobus po 10 minutách. Holt když člověk šetří a koupí si výrazně levnější nemovitost na venkově, odvrácenou stránkou této úspory je menší nabídka služeb (včetně VHD) než ve městě.

Kebab

Proto jezdí autem.

Šejdr

A diví se, že od nich město chce parkovné.