V Pardubicích vzniká největší zavěšený most v Česku, je součástí nového obchvatu

Stavba silničního mostu přes Labe v Pardubicích na silnici I/36. Foto: ŘSDStavba silničního mostu přes Labe v Pardubicích na silnici I/36. Foto: ŘSD

Mostní stavba bude mít také dlouhé závěsy, nejdelší dosáhne 130 metrů

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JaŠ

J,j
Pardubice si největší zavěšený most zaslouží.
Kéž by se podobně řešili i zbývající části obchvatu.

Lukáš Kníže

Jsem neskonale rád, že se tento důležitý obchvat staví. Neumím si však představit situaci, kdy se tento obchvat otevře a Sezemický obchvat nebude postavený. Z jedné strany Sezemic dálnice + nový přivaděč od Holic, z druhé strany nový obchvat Pardubic.
Sezemický obchvat zatím nemá ani SP. 🤦‍♂️😞

Vlastimil Kocurek

U nás stále chybí nějaký kontrolní úřad, který by mohl zasáhnout do účelnosti státní stavby již při předložení projektu, a navrhnout levnější variantu. A tak, jak projektant, tak stavební firmy mají zájem na tom, aby stavba byla co nejdražší. Je to vlastně prapodivný systém, jak utratit co nejvíce státních peněz. Pokud tento most bude skutečně stát jen 1.4 miliard, a nebudou tam nějaké vícepráce za další půl miliardy, tak se to tady zdá být celkem v pořádku.

J A R

1,4 miliardy bude stát celý 4,6 km dlouhý obchvat včetně několika mostů (i toho, o kterém se píše v článku), podjezdů apod.

Vlastimil Kocurek

Ano, plný souhlas, píšu to v té poslední větě, tady je to v pořádku.

J A R

V článku se píše, že 1,4 miliardy bude stát celý 4,2 km dlouhý obchvat, který obsahuje 42 stavebních objektů včetně onoho nejdelšího mostu.

Vlastimil Kocurek

Ano, ta cena je zde v pořádku, beru na vědomí, že se jedná navíc o celý obchvat.

geras

1,4 miliardy má stát obchvat, ne jen most.

Vlastimil Kocurek

Souhlas.

Facepalm

Máte recht. Postavit to z Baileyho dílů, co tu zbyly po UNRRA.
A veškerý veřejný stavby dělat zásadně z unimobuněk.

P73

jo, kyvadlový provoz po bailey bridge, to mají na pardubicku rádi… :))

Vlastimil Kocurek

V jiných komentářích se zasazuji o moderní architekturu, ono totiž účelnost a dobrá architektura nestojí proti sobě.

Vlastimil Kocurek

Ještě jsem to srovnal s další velkou stavbou zavěšeného mostu z roku 2020 – ale bez obchvatu, je to Mošonorský most přes Dunaj – v Komárně, ten vyšel na 3 miliardy, ovšem délka 600m, cca 5 násobek, největší rozpětí 252 m. I tam byl naplánovaný obchvat , ale už na něj jaksi nevyšlo :).

Zbyněk

Povede po tom mostě aspoň chodník a cyklostezka?

Jiří Kocurek

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) napsalo žádost, ve které vyjmenovalo důvody, proč chce stavební povolení na 24 stavebních objektů prodloužit. Magistrát ovšem do dokumentu tyto důvody nezkopíroval.

Tolik citace z článku na idnes. Podobnost s jednámím Krajského úřadu KHK je jen náhodná?
https://zdopravy.cz/dalsi-odklad-pro-alternativni-koridor-ministerstvo-rozcupovalo-uzemni-rozhodnuti-178264/

P73

Hradec a Pardubice jsou si blíž, než by kterákoliv ze stran chtěla přiznat.

jan H

Ano, počítá se s tím, na jedné straně užší chodník, na druhé cyklostezka, budoucí investice města pak počítá s napojením sousední cykloinfrastruktury.

Karel Mio

Jeste ze tak, uz jsem se bal, ze se zase nikdo nezamyslel. Vznikne sikovne propojeni celeho vychodu mesta s cyklostezkou na Kunku.

P73

Jako určitě tohle spojení smysl má, jen zrovna na polabskou cyklotrasu #2 to návaznost mít nebude, leda se vrátit ke koupališti a zpět kolem Labe :/

P73

viz https://ctrlv.link/Gy2M

leda by tam někdo přikouzlil rampu uprostřed mostu 🙂

Karel Mio

No Jo vlastne, to mi nedoslo. Tak beru zpet, nezamysleli. Ta rampa je naprosto logicka soucast.

P73

Za mě to je velká škoda, třeba se to nějak vyřeší… Ale nenapadá mě moc jak, asfaltovat další břeh (ať už řeky nebo ramene) mi přijde zbytné.

Jiří Kocurek

https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PAK814?lang=cs

Je tam i situační výkres. Od toho je EIA, aby se v ní tohle řešilo, při realizaci stavby už je na takovéhle změny pozdě. A hádejte co? Nájezdy cyklostezky na most jsou vyznačené hned v prvním výkresu.

Joe

Konečně bude v Pardubicích nový most a další alternativa přes Labe, když už zbylé mosty jsou v havarijním stavu a jejich rekonstrukce bude hooodně veselá záležitost na nervy a objížďky.

Jiří Kocurek

Bude nový železniční, se dvěmi kolejemi. Tak by se v nejhorším trolejbusy na kpt Bartoše nahradily Regionovou.

Šotomoto: Trolejbus jezdí po silnici, takže nemá přínos pro město!

Pako

👍😁

218

A asi první,který bude hotový..a snad dřív,než se začne rozpadat i silniční most v Rosicích..

Joe

Ten už je teď na stavu 5 ze 7 a já jen trnu hrůzou, kdy ho zavřou a začnou opravovat. Pokud někdo jede z Přelouče do Hradce tak to rovnou může začít brát přes Bohdaneč, špunt Svítkov – Paramo je hrozný mor.