V Pardubicích se srazily expres RegioJetu s nákladním vlakem, čtyři cestující zemřeli
Srážka vlaků v Pardubicích. Foto: Drážní inspekce
Provoz na koridoru je zastaven, oba strojvedoucí nehodu přežili.
Provoz na koridoru je zastaven, oba strojvedoucí nehodu přežili.
Když jsou peníze na posílání Oligarchům na Ukrobanderostán (a aby se potom např. část vrátila do Fialové kampeličky) , tak musí být peníze i na ETCS !!
To je strašný příspěvek, dejte si pár facek za takové žvásty
Čichám čichám ban…
Tohle je na okamžitý ban.
pockal bych si jeste na pripadny dukaz od autora prispevku….
Běž se z toho nesmyslu vyzpovídat
Na tomto a jiných železničních neštěstích by se mohla vyučovat teorie relativity.
Jako, že když urychlíte RegioJet na rychlost světla, tak se v něm zastaví čas…? Nebo jak jste to myslel? Jsem zmaten…
Za relativně malou mzdu relativně velká škoda. Zde navíc ti čtyři nešťastníci.
Doufam, ze po dnesku maj odpurci ETCS utrum a uz o nich neuslysime (a oni sami stahnou hlavu mezi ramena a budou zticha)
Zcela jistě ne.
Jen je to strašidelně drahý a technicky obrovsky náročný a složitý zařízení, jinak proti tomu nic nenamítám. Bohužel to ale sežere hodně peněz, které pak budou zas muset chybět na něco jiného. Přínosné je o tom žádná, ale nejsem si jist, že se s ním nemělo začít jinak. Přeci jen hlavní trati jsou vcelku bezpečné a odpovídá tomu počet nehod. Pak je spoustu důležitých (i mezinárodních) tratí, kde je zabezpečení opravdu jen o lidech a tam se taky staly ty poslední nehody (Výhybna Radonice, Pernink). Na hlavní tratě je instalace nejnáročnější, hodně kilometrů a s tim úzce spojená potřeba velkého… Číst vice »
….logičtější, začít na důležitých tratích kde nic není, než prezabezpečovat alespon nejak zabezpečené…
My ale zadne zabezpecene trate nemame. Zadne.
Prenos barvicek z navestidla neni zabezpeceni.
Ale je, pokud neděláte hlouposti, tak to zabezoečovač prostě je….
Předávání žezla nebo červený praporek před vozidlem je tedy taky zabezpečovač…
Nebyl. To je traťové zabezpečení, ne vlakový zabezpečovač.
Není to zabezpečovač. Úplně základní role ATP už století je vlak zastavit, pokud hrozí projetí stůj, bez ohledu na manipulace strojvedoucího.
Opakovač ano, zabezpečovač ne (i když se mu tak nesprávně říká).
Je to informační zařízení o tom, o bude na dalším návěstidle (pokud to kóduje).
Dává smysl cpát to na TEN-T, ale nedává smysl kvůli tomu vypínat existující zabezpečovač…
Jaký existující zabezpečovač máte na mysli?
A tady je ta bezpečná hlavní trať nebo důležitá trať se zabezpečením závislým na lidech?
Tady je to relativně bezpečná hlavní trať, kde je riziko nehody malé, minimálně jsou zde třeba ze hry chyby při ovládání infrastruktury. Bohužel po rekonstrukci zmizly některé bezpečnostní prvky, zajímavé by bylo zjistit reakci staničního zabezpečovacího zařízení, většinou nehody tohoto typu dost mírní na následcích protože zastavují provoz… Zda nastala reakce tady a byly jen vlaky natolik rozjeté nebo blízko k sobě zatím nevíme… To nám asi řekne až DI v závěrce
Vy znáte nějakého odpůrce ETCS? Já ne. Jen odpůrce výhradního provozu. Jenomže včerejší Pardubice nemají s výhradním provozem nic společného. ETCS tam je, jenom bylo vypnuté takže se nabízí otázka, proč bylo vypnuté. Nejpíš proto, že se s velkou slávou zapne s výhradním provozem 1.1.2025. Požadavek na výhradní provoz tak maskuje stav, kdy Pardubice nemají žádné funkční zabezpečovací zařízení a jezdí se tam jak za c.k. monarchie.
je ze bez ETCS se tam pojede uplne stejne, jako vcera.
Jiny zabezpecovac, nez ETCS jaksi nemame.
Dej si facku… https://cs.wikipedia.org/wiki/Liniový_vlakový_zabezpečovač_LS https://cs.wikipedia.org/wiki/MIREL
Jenze to neni zabezpecovac
Když už odkazujete článek, tak si jej taky přečtěte.
Zhodnocení:
Vlakový zabezpečovač LS přinesl bezpochyby zvýšení bezpečnosti železničního provozu, avšak pouze na malé části sítě ČSD. Jeho sloučení s kontrolou bdělosti strojvedoucího však mělo za následek jeho znehodnocení. Pokud strojvedoucí pravidelně obsluhuje tlačítko bdělosti, nemá zařízení žádný vliv na jízdu vlaku.
Tak já třeba patřím k zastáncům ETCS, rok s tím jezdím, ale stejně si dovolím tvrdit, že i prostý přenos návěsti na HV by nehodě zabránil.
Právěže paradoxně kvůli dementnímu ETCS už tam SŽ nezapnula kód liniového zabezpečovače, který by nehodě zabránil taky :)) Hloupé zbožšťování ETCS lidmi, kteří o tom nic nevědí je k smíchu. Stejně budete překvapeni důvodem, proč ta nehoda vznikla. Určitě ne proto, že na mašině jsou takoví pitomci, že na zcela rovný stanici projedou stůj na odjezdu jen tak z ničeho nic
Kdyby tam byl kód, tak by ho MIREL na návěst stůj upozornil a nerozjel by to více jako 40. Jenže kód už tam nebudou zapínat, protože „tam bude ETCS“. Takže paradoxně ta nehoda vznikla kvůli ETCS. A kromě toho už se brzo zjistí, že máslo na hlavě a hlavní příčinu která spustila sled všech událostí má úplně někdo jiný…
V ČR by se mohl začít točit seriál „Vlakové katastrofy“. Materiálu je víc než bychom chtěli. Kdo ale viděl aspoň 1 díl „Leteckých katastrof“, tak ví, že jedna příčina neštěstí bývá málokdy.
Jeden bývá vždy pouze spouštěč katastrofy. Další příčiny jsou kofaktory, bez nichž by ovšem ke katastrofě pravděpodobně nedošlo.
A kolikrát se po katastrofách v letectví měnili předpisy. Mnohokrát.
U nás na dráze katastrof mnohem více a ta snůška alibistických bludů, je furt stejná, ne li horší.
Mezitím v Rusku, jen tak pro porovnání: https://x.com/wartranslated/status/1798631620444139702
Nehody se deji vsude…
To ano, ale selhání brzd u tramvaje si vzpomínám snad z 60. let.
Nedávno se mě syn ptal, proč beru ty místenky do prostředního vagónu …
Mě dnes žena prosila, abych zkontroloval že nemáme na někdy místenky do prvního nebo posledního vozu. Dětský vůz je v railjetu ale bohužel právě tento…
To jí neukazujte toto https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_v_Eschede
Jj, dětský oddíl v Railjetu. Vždy jsem měl husí kůži. Po dnešku mám ještě víc. Když vás v tom vagónu nepotká srážka, potkají vás tam děti. Naštěstí můžeme najít viníka – jsou to děti. Děti jsou zlo. Teda kromě toho mého. To je andílek :-D… To bylo na odlehčení.
Jsem laik, ale jakou logiku má to, že lze projet návěstí stůj a vlak sám nezastaví? Strojvedoucí přece může mít zdravotní problém, připadá mi zabezpečení na železnici na úrovni, kde byl letecký provoz tak před 70+ lety. Proč?
Ne jenom zabezpečení. Ale i myšlení odpovědných je na úrovni osmdesátek !
Ale houby. Právě, že to s tím moderním myšlením přehnali. Kdyby si předávali kolík, tak se to nestalo.
ano a z Prahy do Brna 12 hodin
Logiku to má českou. Bohužel.
Lepši může být leccos, vždy otázka financí. ETCS stoji stovky miliard, takže napočkáni to nebude. A má fatální vývojové problémy a nekonzistenci verzí…
ETCS tam má být už letos na podzim výhradní. Takže se snad dočkáme (někteří se bohužel nedočkali).
Bambiliony ziloojard.
Můžete rozbít prasátko, třeba by pak zbylo něco i na vozidla nebo opravy tratí. O stavbě nových lze teoreticky uvažovat jen v anarchistických kroužcích…
Jo, tady jsem našel webové stránky jednoho anarchistického kroužku:
https://www.spravazeleznic.cz/vrt/
A jinak pokud chceš dělat chytrého, tak bys ty náklady měl dávat aspoň v řádech správně…
Tak hlavně abyste nepotřeboval nějakou operaci, ke které bude lékařský přístroj , který má „fatální vývojové problémy a nekonzistentní verzi“. :):):)
Tohle ale není experiment… To má fungovat a být kompatibilní.
Toto bylo technicky zvládnuto už před 100 lety (ačkoli plošné nasazení v provozu přišlo až před těmi 70). Dodejme, že v Německu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Indusi
Na školeních po tomto https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_u_Nov%C3%BDch_Kopist , se tvrdilo že do co nejdříve bude nasazen zabezpečovač.
První ministr dopravy polistopadové vlády se svěřil, že si jako kluk rád hrával s vláčkama, tudíž se na tu funkci náramně hodí. Potom další, když jsme vstoupili do EU, tak se divil, že zahraniční dopravci ve větší míře využívají naše cesty k tranzitu a tim je přetěžují… atd atd atd.
Za mě upřímnou soustrast obětím. Co se týče provozu bylo toho napsáno už dost. Co mě vrtá hlavou je, že jeto vedle hlavní silnice, v centru města a stejně ten přístup je za bariérou. Viděl jsem v záběrech, jak hasiči pochodují „kilometr“ kolem betonové PHS, aby se k trati dostali. Spíš je otázka z čeho ty PHS kolem trati dělat, tak aby bylo možné je v případě mimořádné události rychle destruktivně odstranit. Vím, že pár let na zpět na to HZS upozorňoval, že prořezávat se tím a překonávat je obrovská ztráta času. Problém je, že obecně máte 2 betonové PHS… Číst vice »
Doufám, že tato nehoda povede k přehodnocení staveb těchto betonových monster.
Jste uprostřed města v zástavbě, umístění PHS je zcela logické. Jsou v nich únikové východy, zároveň je místo přístupné skrz podchod. Takže rozhodně kilometr pochodovat nemuseli.
https://mapy.cz/s/hamegadazu
Jasně, bylo to v uvozovkách, ale v těchto okamžicích pak rozhoduje každá minuta. Ty úniky tam jsou třeba po 150 m. Bavíme s v obecné rovině. Ale viděl jste v reálu kam vedou? Jak jsou udžované? Jak se tudy záchranáři dostanou k trati s technikou?
Tady máte názorně pár ukázek jak to pak v praxi vypadá.
https://www.koridory.cz/storage/phs/phs-uniky/page00004.htm
Cesta tam a cesta zpět plus tahat vyprošťovací techniku uprostřed noci. Já občas v lékařské první linii jsem a toto posuzování od stolu bych hodnotil ročním nasazením , aby se priste lépe konstruoval
Už několik let si říkám, proč neexistuje (jen doplňkové) děsně levné a často účinné zabezpečovací zařízení ve stylu GPS+GSM modul na začátku a na konci vlaku. S nějakým propojením s informací, na jaké koleji je vlak, nebo dokonce s polohou návěstidel by to bylo děsně účinné.
Vlak má stůj a nezpomaluje? Okamžitý kontakt strojvedoucího plus další opatření …
Hele tyhle nápady si nech do kroužku mladých techniků…
No zato ty nápady z kroužku velkých techniků stojí neuvěřitelné prachy. A pak nikde nejsou. A jsou na.. zatím.
Jde o to, že naivní „určitě levná a jednoduchá řešení“ se nakonec ukáží být nereálná a ukazují jen na zkratkovité myšlení nad celou problematikou. Protože GNSS není vždy úplně přesné tak jak poznáte po jaké to jede koleji? A co když se nezorientuje? A jak se ty GPS GSM domluví kde je jaký vlak? Nějaký přenos ze zabzař. To asi bude muset být bezpečný přenos… A když to všechno složíte dohromady vyjde vám ETCS.
Bylo by to levně funkční? Bylo.
Umělo by to zabránit této nehodě při napojení na návěstidla a hnací vozidlo? Umělo.
Umělo by to každou chvíli zastavit vlak když se GPS o 3 metry netrefí? Umělo.
On vlak tak nějak neumí měnit pruhy jako auto na dálnici, takže tohle by asi problém nebyl. Že vlak nebrzdí před Stůj by to ale (při napojení na návěstidla) poznalo lehce.
JAK by SE to poznalo? Zkuste se na tím zamyslet z programátorského hlediska. Jak ty informace získáte, porovnáte, jak zjistíte, že jsou validní nebo nevalidní?
Pokud je víc kolejí vedle sebe, nejde z GPS spolehlivě poznat, na které se vlak nachází. V AŽD to zkoušeli.
Což případ, kdy strojvedoucí omylem odjede na volno z vedlejší koleje, úplně neřeší…
Jak to napojíte na návěstidla?
Když jste si tak jistej, jak je možný, že to ještě nevyrábíte ???
Protože je to žvanil z internetové diskuse, který o věci ví houby…
Dej kontakt na ředitele ČD, který to se mnou podepíše – a začnu to vyrábět.
Musíte identifikovat kolej (na to není ani kombinace GPS/Galileo dost přesné). Tzn musíte mít v kolejišti vysílače, které bude snímat vlak. Nemluvě o tom, že žijeme v době, kdy se signály globální navigace rutinně ruší. U nás zatím ne, ale v Pobaltí letadla už začínají létat podle map pěkně postaru. Železnice nesmí záviset na tom, že se Rusko rozhodne, že zrovna na nás bude hodné. Tzn. výsledek je, GPS je k ničemu, spolehnete se na pevné prvky v kolejišti na určení polohy i koleje (protože je stejně musíte mít přinejmenším na určení koleje – i kdybyste chtěl na polohu využívat… Číst vice »
Vždyť Vy ani nevíte k jakému řediteli jít. Takže ken obyčejný žvanil. Zajímat by Vás měl v první řadě ředitel infrastruktury, ne dopravce…
neumělo.
Stavet jakekoli zabezpeceni na GPS je napeosty nesmysl. Je to nepresne, nespolehlive, kdykoli to muze na par sekund zacit ukazovat nesmysly.
V letectvi se na GPS jako “autorizovany” zdroj navigacnich informaci zacalo koukat az v poslednich letech, a to jeste s radou omezeni – a to se bavime o pozadovane presnosti prakticky v radu stovek metru.
U zeleznice, aby to melo smysl, se bavime o pozadavku na presnost jednotek metru … jste prakticky kandidat na nobelovku.
> S nějakým propojením s informací, na jaké koleji je vlak,
Pro zajímavost , jak si to „nějaké propojení“ představujete ve skutečnosti?
Tak v článku už je zmíněn podezřelý – žlutý strojvedoucí.
Na iDnes byl jen náznak v tom, že Jančura zmiňuje odškodné.
Je to průšvih tak jako tak. Ale zajímalo by mě, jak se to dnes vůbec na hlavní trati může stát?
Sice jsem už z oboru a nemám aktuální přehled, ale měl jsem pocit, že to ETSC (nebo podobně) je na té trati už funkční.
Trochu drbat hlavu si budou asi i dispečeři (jinak samozřejmě nevinní), že žlutému neuvolnili trasu dříve …
Traťová část ETCS vypnutá.
No jo, o ETCS slyším už tak dlouho, že jsem myslel, že na tahu to je už funkční
Od Nového roku.
ETCS není v uzlu Pardubice dokončené a i na přilehlých traťových úsecích je ve výluce.
Stát se to může velice rychle. Dnešní způsob řízení dopravy je poněkud chaotický. A jsou fáze jízd kde má vše na hrbu JEDEN JEDINÝ strojvedoucí. V kabině není jediný záchytný bod, systém který by zasáhl v případě ,že si fíra nečeho nevšimne nebo špatně vysvetlí. Takže životy lidí, miliardové majetky má na hrbu jeden jediný človíček který je na šichtě už bůhví jak dlouho a valí si to kilem o půlnoci skrze republiku. Ale v předpisu a na obrazovkách CDP vše krásně ladí. Dokonce i barevně !
Co s tím má společného CDP?
Dovolili si hodit mu tam stůj, že jo…
Třeba to, že mají tu dopravu altivně řídit? Předvídat, nevytvářet zbytečně potencionálně kolizní situace? Rozpohybuju rychlík a za kilometr STŮJ? Kde to jsme ?
U posunu je to již zakázané, ale vliv na pravidelné vlaky (zpoždění, díky uvolnění koleji pozdě vyváží bezpečnost). Odjet osobním vlakem od peronu je stále povolené běžně, velmi často potřebujete uvolnit hranu pro další vlak.
A na jakém návěstidle to Stůj bylo?
Prý tam jsou dvě nová návěstidla kvůli nové zastávce (z diskuse na idnes). Prý na prvním byla zelená. A hned za ním bylo druhé a na tom byla červená. To prý mohl strojvedoucí přehlédnout.
Já sice nejsem z oboru, ale že by mezi návěstí volno a stůj chyběla výstraha se mně moc nezdá.
Tak to mě taky napadlo. Ta stanice byla tak plná, že náklad stál proti rychlíku?
Nelze spoléhat pouze na strojvedoucího, každý děláme chyby, s chybami se přeci musí počítat. Zabezpečovací systém musí být plně funkční, strojvůdci nepřetěžovaní a také se nesmí vytvářet potenciálně nebezpečné situace při stavění vlakových cest (tím spíše, když nádraží plně nefunguje). Málokterá nehoda má jednu jedinou příčinu. Většinou se sejdou různé rizikové faktory najednou (a kdyby jeden z nich nebyl, nehoda by se nestala). Tím horší pak je, když jsou ty rizikové faktory podle předpisů. Tahle nehoda je podle mě selháním mnohem širším, než jen pouhým projetím návěsti stůj. Doufám, že tentokrát dojde na mnohem větší změny na dráze. Jinak se… Číst vice »
Strašlivě vtipné, jak najednou nehoda nemá jednu příčinu nebo za to strojvedoucí vlastně vůbec nemůže. Ale když se to otočí a někdo s autem skončí pod vlakem, tak to je najednou nadávek od místních modrých gum, že přece debil, neví, že má zastavit.
Různé příčiny a rizikové faktory mají při nehodě různé procentuální zastoupení svého vlivu na nehodu. Dělají se na to analýzy. Tady bude zavinění strojvůdce nejspíše jasné, pokud opravdu projel návěstí, protože prostě proto, že se tak jezdí a případná přehlédnutí se nijak nehlídají automaticky. Tohle je hodně špatné. Vy jste zřejmě v klidu, protože asi máte práci, v níž chyba nic moc neznamená, ale strojvůdcům jejich práci nezávidím. Mělo by se to konečně začít řešit v širším pojetí, aby se bezpečnost na železnici zvýšila. Např. ETCS aby už konečně fungovalo všude.
Jakožto adorovaný autobusák nebo špatný kosmonaut v jednom si to nemyslím. Pilot. Na druhou stranu poukazuju na to, že železnici není pomoci. Ti lidi jsou mentalitou naprosto jinde. To co říkáte je pravda, vlastně i to, co říkají oni. Ale je tam taky vidět to pokrytectví, arogance a alibismus. Pokud strojvedoucí může udělat chybu a má k tomu rizikové faktory, tak to platí pro všechny. I pro řidiče aut, co skončí na přejezdu. Pro ně dokonce mnohdy víc, protože často jsou to amatéři. Pokud budou strojvedoucí přemýšlet alibisticky já za to nemůžu, protože, ale všichni okolo jsou dementi, co neví,… Číst vice »
To nás ty ušetřené peníze za kódování vyšly draho.
Že jo.
Přitom v té samé době se spustilo Su Vo a Plana Sobeslav až s 185, a jezdit tam bez kódu 100 by asi neprošlo.
Koduje to tam.
A Radotín a Malešice nic, nic.
Hodně zajímavé.
Nechápu, že na iDnes stále píší, že se neví, proč se to stalo. Zúčastněným to musí být jasné do 30 vteřin.
Tak se jdu podívat sem, jestli najdu info v článku nebo v diskuzi
Bod za ironii..
No vidíte, a drážní inspekce to bude vyšetřovat určitě v řádech měsíců. Přitom je to jasné do 30 vteřin.
Umím si představit, že to budou vyšetřovat a psát zprávu měsíce.
Zároveň je to projetí stůj a pokud nedošlo ke zdravotní indispozici strojvedoucího nebo k nějaké absurdní technické závadě, tak je to opravdu jasné za pár minut. Pak už stačí sepsat zprávu a připsat do ní, jaká zabezpečovací zařízení a proč nefungovala a kdy už fungovat budou. Případně vydat doporučení, že nemá být vypraven vlak, který má za pár set metrů (?) před sebou Stůj.
Sorry, jako pokud je pravda, že v Pardubicích je vyplé ETCS.. Tak co vlastně po kom kdo chce. Nová stanice, Nová divná předzastávka. Pokud mu dali zelenou na hlavním, (možná tam svítí ta předzvěst)nebo nevím jak je to signalizováno) a hned na dalším semaforu na nové zastávce červenou.. Do toho pustí na pravou kolej proti tomu nákladní vlak. (Někde z CDP z kanclu) kontejnerovým, do křížení, který pokud to chápu dobře měl asi vjet někam k budově nádraží. Když tam teda není zabezpečovač a je to nové místo. Jezdí se tam plnou rychlostí? Tak nevím. Regiojet má x let novou… Číst vice »
Naprostý souhlas. Osobně jsem zažil hodněkrát , že dispečer vytvořil potencionálně kolizní situaci. V daný okamžik už nezbejvá než doufat že si tu lest strojvedoucí všimne. Argumentace ale je: vše bylo v souladu s předpisem ! To že je to profesní selhání dispečera , který místo toho aby potencionální hrozby eliminoval tak je vytváří je OK. Viz rušivý posun před odjezdem pendolina v Bohumine ŽE JO !
Tohle je alibismus nejhrubšího zrna. Postavili mu stůj, no to je strašná drzost, dovolit si chtít po strojvedoucím, aby zastavil, že jo.
Když fíra nemá přenos kódu do opakovače v kabině a nemá dokonalé poznání, snadno dojde k tomu, že si splete návěstidla a jede v přesvědšení, že má zelenou, která ale platí pro sousední kolej.
Když si nejsem jistej, tak jedu max. tolik, abych stačil spolehlivě zastavit. Taky mám možnost si to ověřit, v roce 2024 je několik možností (MT atd.)
Hele klid, máte nějak tendenci to hrotit. Strojvedoucí má rozhodně zastavit, ale nevytvářet situace, které při selhání jednoho člověka vedou ke katastrofě by měla být součástí dobré bezpečnostní kultury. A pokud je taková situace provozně nevyhnutelná, použít další prostředky, aby se pokud možno selhání předešlo (informovat).
Žádná bezpečnostní kultura vám na železnici fungovat nebude. Ne s těma lidma, co jsou tam teď. Na to poukazuju.
S tím bohužel souhlasím, takové myšlení tam nedorazilo.
Zejména pokud v úseku nefunguje ani moderní zabezpečovač, ani barvičkování…
Barvičkovač měl stejně takovou fíčuru, že se ve stanicích vypínal (po relativně krátké době), pokud tam vůbec byl.
Pokud mu postavili „Stůj“ v místě, kde měl tisíckrát předtím „Volno“, pak to nemusí být moc očekávané a dle psychologa je riziko chyby v takové situaci dost vysoké. Stačí kombinace s dalším faktorem, např. únava či čtení rozkazu a je to.
A v jakém místě mu to Stůj postavili? Nebylo to náhodou hned u peronu?
Když řidič vjede na přejezd, kde měl tisíckrát předtím volno, protože četl to nebo ono, bude to taky ok?
Takže dneska cestou z práce mám na prvním semaforu čekat zelenou, protože tento týden tam pokaždé byla?
Jak vysvětlíte vaše obvinění dispečera v Bohumíně ve světle toho, že zemřelému strojvůdci pendolina – viníkovi, byl pitvou zjištěn stav střední opilosti, tj. 1,5 – 1,99 promile alkoholu v krvi?
Buď jste troll, abstinent nebo prachsprostě neznáte fakta!
RJ pravděpodobně nemá zacvičené strojvedoucí.
Pardon, doplňuji: „Strojvedoucí zacvičené na ETCS. „
A tam funguje stacionárka ETCS? Nebo je ve výluce?
Myslím, že momentálně tam ani není.
Jo, později se to vyjasnilo, je ve výluce.
TEN STROJVEDOUCÍ JE VE SLUŽBĚ 10 LET….
pardon minimalně 10 let
A právě! Z mé zkušenosti jsou to největší machři. Jezdím 10 let, vše vím a znám, mně se nemůže nic stát…. to je pouze moje letité poznání.
A? I kdyby třicet. Když nemá zaškolení tak ETCS nemůže používat.
Tak u vypnutého ETCS je mu zaškolení víte k čemu…
ETCS je vypnuté v celé republice?
Divizna velkokvětá…
Když už tady o ETCS s takovou vervou diskutujete, což kdybyste si nejdříve přečetl, od kdy začne v Česku fungovat?
taky bych čekal, že v těchto místech je již etcs v provozu..
Ty nic nevis… prispevek o nicem… pokud vim, zeleznice je hlavne o nevestidlech. Tvoje nevim je fakt mimo
No, ale vlaky se srazily..
Asi by bylo dobré napsat pro nás laiky, co brání provozu vlaků přes nádraží, kde nejsou jen 2 koleje, proč vlaky nehodu prost neobjedou přes jinou kolej.
Srazily se tam, kde se ty koleje sbíhají. Předpokládám, že teď už se místo objíždí dozadu k 5. nástupišti.
V daném místě jsou ty koleje 4, nicméně vlaky, které se střetly, zasahují do výhybek a do širé trati (v případě nákladního vlaku). Současně s tím vykolejené vozy zasahovaly do průjezdného průřezu sousední koleje.
Nyní je již provoz obnoven maximální rychlostí 10 km/h (v okolí nehody se v kolejišti pohybují osoby pracující na vyšetřování a odstranění následků nehody)
Nejdříve upřímnou soustrast pozůstalým obětí a přání brzkého uzdravení zraněným…K věci: Z vyjádření p. Jančury k události se mi zdá jakoby RJ cítil vinu…Ale nedpředbíhejme..
Jančura jel na místo osobně, ať má nazor na RJ kdokoli jakykoli, tak si myslim ze mu to fakr jedno není
To jsem taky nenapsal..Jen z toho vyjádření cítím pocit viny..nic víc nic míň..
Strojvedoucí 50%, dispečer 25%, nová zastávka 25%.
Za rok až tam bude fungovat ETCS, by to tam mělo být bezpečné už dostatečně.
Nechci působit jako pan chytrý, ale nemůžu se zbavit dojmu, že existuje systémová chyba v oblasti odstraňování následků nehod. Vždycky mě zarazí, že po několika hodinách od okamžiku nehodové události sdělovací prostředky přinesou zprávu „čeká se na příjezd těžké techniky“. Zrovna před chvílí na ČT 24 reportér říkal, že policie již povolila manipulaci s vozidly, ale čeká se na příjezd hnacího vozidla. V dobách před restrukturalizací železnice bylo zcela běžné, že každé hlavní i pobočné depo mělo svůj nehodový vlak, který okamžitě po ohlášení nehody vyjížděl na místo se vším potřebným. Zaměstnanci, kteří pracovali u tohoto nehodového vlaku měli pohotovost… Číst vice »
Při tom množství nehod, které se poslední dobou na železnici rojí, vám nemohu než dát za pravdu.
Tak já se zeptám opačně.
Proč Porodnice, neboli Nehodové pomocné prostředky nevlastní logicky Správa železnic?
Proč tuhle nutnost vlastní jeden dopravce, a třeba i s pozemky pod nádražími…
Tohle dělení majetku jednou někdo napadne.
A bude veselo.
Pár lidí tu píše garážovky.
Ani hovno.
Ta služba tu má být od poskytovatele dopravní cesty.
Nikoli od jiného dopravce.
On o tom drobně psal jeden bývalý odborář,
Co asi nechtěl propisku mezi půlky
Servery CD pretizeny, aplikace Můj Vlak běží jen v režimu Offline. Další tragicky den na české železnici. Regiojet má na svém Webu zprávu o tragické události, ale jízdenky nabízí nadále.
A měl by je přestat prodávat? Nepřeskočilo ti?
Rozhodně by měl přestat prodávat ten zdemolovaný vlak na Ukrajinu.
Já teď jedu z Poděbrad do Prahy. 8:54 odjezd R 923. Vlakvedoucí nám sdělil, že kvůli nehodně v Pardubicích chybí jedna souprava. Takže jsme čekali na vlak od Prahy a pojedeme zpět. Minimálně 20 minut zpoždění. Předchozí Ř z odjezdem z Poděbrad v 7:54 má podle GRAPP 27 minut zpoždění.
A že ČD jízdenky také prodávají vám nevadí?
Je to tragédie. Člověk má dojem, že se v České republice stane železniční nehoda téměř každý den. To není reklama na celosvětově bezpečný systém.
Odpovídáte si sám. „Člověk má DOJEM….“
Nemluvím sám se sebou. A ani jsem se na nic neptal.
Samozřejmě je to vaše subjektivní vnímání – o tisících vlaků, které v pořádku dojedou do cíle, se totiž nepíše, 😉
Promluvil zaměstnanec SŽ… amen
Ty se tu nepředstavuješ celým jménem, ty jseš totiž Starej Frustrát, viď…
Argumentovat tím, že preci tisíc vlaků projelo v pohodě s jenom jeden se vykydal je fakt HNUS ! Ale tato názorová myšlenka zapadá do úřednického nádražáckeho myšlení.
No ještě aby nedojely. Faktem však je, že železnice má technické možnosti aby se katastrofy tohoto typu nestávaly, tedy nelze argumentovat tím, že většinou to přežijete a je to celkem OK.
Já tím neargumentuji, já tím reaguji na dojem entity Krachbumente
Stará Blažková má taky ten dojem… říkali to na TV Barrandov.
Záleží co zařadí do pojmu železniční nehoda.MU jsou opravdu každý den.
Je to jen dojem.
Když do kategorie ,,železniční nehoda,, zahrnujete i vjetí silničního vozidla na přejezd v době výstrahy, sebevrahy skákající pod vlak atd., pak máte základní neznalosti.
Dochází k nehodám a incidentům. Obojího je v České republice příliš mnoho.
Vše je jenom důsledek toho v jakém stavu se nachází CELÁ Česká železnice. NÉ jenom RJ. Tragicky málo lidí, absence kvalitního výcviku a vůbec OSNOV pro výcvik ! Naprosto strašná skladba šichet, přebujelé předpisy které kombinují osmdesátky a dnešní chaotickou dobu, neschopnost dispečerů / výpravčích vžít se do provozu ( jen si tam hrají tu svoji počítačovou hru) a v neposledné řadě POLITIKA! Neschopnost řešit stav infrastruktury a zabezpečení.
Plus vydatné penězotoky z rozpočtů Holdingu ČD i SŽ na konta kamarádů z České Třebové, Žiliny a Pardubic, případně z golfu.
Kdyby existoval reálný zabezpečovač, který dokáže zastavit vlak, tak by tolik nevadila ani skladba šichet.
Prosím o vysvětlení té dynamiky srážky, protože ty lokomotivy v místě společného střetu vypadají, že do sebe ťukly v nulové rychlosti, ale za nima je apokalypsa. Vidíte to taky, že ?
Fyzika. Vozy mají slabší konstrukci než lokomotivy. Dejte mezi dvě ocelové čelisti skořápku ořechu. Co povolí? Už je vám to jasné?
Noo jasně, ale zas… nejsem odborník na lokomotivy, ale neměla by mít lokomotiva čelo, které má deformační zónu, nebo něco takového? Koukněte na zadní část Traxxu, co se zjevně potkala se svým vagónem… A pár škrábanců.
„neměla by mít lokomotiva čelo, které má deformační zónu“
Měla a z fotek v článku to jde i celkem dobře vidět. Traxx to přežil z obou stran celkem dobře. U Esa měl strojvůdce štěstí, že mašina šla mírně nahoru takže náraz byl do rámu a jako deformační zóna pak posloužila zadní třetina lokomotivy.
Přesně tak to zafungovalo. Lokomotiva je tank. Obdobně nové automobily.
A co přesně potřebujete vědět? Že moderní lokomotiva má větší tuhost, než starý vůz za ní? Že se kinetická energie přenesla rámem lokomotivy dál? Že vozy RJ nebyly v ose lokomotivy a tedy srážky?
To cdc eso není zrovna moderní lokomotiva
Eso má podle fotek rám trochu výše než Traxx. Tam bych hledal vysvětlení, proč ta přední kabina zůstala vcelku.
Žlutý vagón nebyl v ose za lokomotivou a tak se o roh lokomotivy zlomil. A do modré lokomotivy se zezadu zařezal plošinový vůz, být tam něco bytelnějšího, tak se spíš zlomí.
Ale jak to, že nebyl v ose, vždyť trať v tom místě je přímá, ne?
Hodně zafungovaly protišplhy…
Jo no, crash zóny lokomotiv zafungovaly dobře, teď ještě zapracovat na crashzónách osobních vagonů… (u nákladních to takto asi může zůstat). Pokud se takhle destrukce jen přesune „o vagon dál“ tak to nebylo dobré řešení. Místo jednoho šlověka jich je na životě ohroženo 100 🙁
To máte stejné na silnici. Osobní automobily mají lepší ochranu než autobusy.
A i v těch osobních autech má lepší ochranu řidič, než cestující v zadní řadě.
Tak ony ty deformační zóny tam nejsou primárně kvůli čelní strážce vlaků, na to je vlakový zabezpečovač. Ty chrání spíše při najetí do vozidel.
Při čelní srážce dlouhých vlaků je té energie tolik, že vždy něco povolí a nelze stavět vlaky jako soustavu tuhých těžkotonážných lokomotiv.
Nebo jako první za mašinu zapřáhnout „deformační vagón“, ve kterém nikdo nepojede.
Vezmete mě taky do kroužku mladých vynálezců?
Nemůže to být tím, že vozy RJ v okamžiku srážky nebrzdily. Vypadá to, že většinu kinetické energie pobral první vůz.
Tak snad už jsou ti co čekali na proslov spokojení…
Na stránkách Správy železnic žádná aktualita.
Ironický je baner Pardubicemi 160 km/h…..
A nemělo této nehodě zabránit to úžasné vsespasne ETCS???
Ne všichni strojvedoucí mají zkoušky
Psát umíte, tak ještě číst: https://zdopravy.cz/v-pardubicich-se-srazil-vlak-regiojetu-na-ukrajinu-s-nakladnim-vlakem-na-miste-jsou-zraneni-208398/#comment-1342880
Trapné
A zabrání opravdu ETCS tomu když jede vlak po postavené cestě a fira se v ten sami moment rozhodně projet kolem stůj? Odpálí se generál stop, ale stihne to zastavit?
ETCS ho nenechá projet stůj.
Ovšem až v lvl4. První tři levely ETCS jsou návratem do roku 1985
Prosím vás, musíte plácat kraviny při takovéto události?
No i kdyby nestihlo, tak bych řekl že líp to moc nejde…
Nesmíte si to představovat jako současné „zabezpečovače“ z předminulého století používané v ČR, které se snaží něco řešit teprve v okamžiku, když už se nějaká chyba stala. Moderní zabezpečovače chybám předchází, takže třeba sledují zábrzdné vzdálenosti a brzdné křivky, takže nedovolí projet stůj (pokud strojvedoucí vědomě neřekne, že někde něco nefunguje a zabezpečovač nemá návěsti řešit).
Koukám do kalendáře, stále rok 2024, co tam máte vy? Už 2025?
Regiojet nejezdí pod dohledem ETCS.
Aby ETCS mohlo něčemu zabránit, musí se nejdřív používat.
Ano, i tato nehoda je (tragické) připomenutí toho, že je potřeba ETCS co nejdříve zprovoznit především na hlavních tratích, ne to bojkotovat a snažit se to co nejvíc odsouvat.
Bohužel jsou tací, kteří se ještě soudí.
Souhlas, a ne sem dávat interview s garážisty, kteří se spuštění ETCS snaží oddálit…
ETCS už spuštěn je, teda ne v Pardubicích, a ČDC na něj pokud možno jezdí. Garážisti se snaží oddálit výhradní provoz, nejsou proti ETCS jako takovému. Koneckonců i Jančura by měl s ETCS jezdit, pokud má zájem na své vlastní bezpečnosti. No ale podívejte se, jak se mu daří soutěžit ETCS na peršingy (chce to za levno, ale stát mu víc nedá).
To by to nesmělo být o řád až dva předražené. Je nutné zaplatit prvotní SW vývoj, nějaký bakšiš za adaptaci… Jinak ale sorry, dva typy čtečky balíz, modem a tahle bedna https://www.clearsy.com/en/offers/ertms-etcs-obu-test-bench/ dohromady nestojí desítky milionů na vozidlo…
> Garážisti se snaží oddálit výhradní provoz, nejsou proti ETCS jako takovému.
To je ovšem styl Chytré Horákyně. „Nemáme nic proti ETCS, teda když ho nebudeme muset používat.“ Z reálně dostupných možností by té včerejší nehodě zabránilo jedině to, kdyby ten RJ jel pod ECTS. Kdyby všechny ostatní vlaky jely pod ECTS a ten RJ ne, tak by se ti stalo také. Tak k čemu nějaké „ECTS ano, ale ať ho používá někdo jiný“?
To co by mohlo zabránit neštěstí je systém PZB.
Já bych radši použil ETCS, které už máme.
I PZB dovolí v některých případech projet stůj. Samozřejmě se ihned poté aktivuje rychlobrzda.
Nebo ETCS. A dokonce se u nás, na rozdíl od PZB, zřizuje, světe div se.
V první řadě je mi líto obětí i utrpení zraněných. V druhé řadě vyhoďte na hodinu člověka, který je zodpovědný za nickolejný provoz Vlkov u Tišnova – Křižanov.
Pokud to stůj skutečně projel strojvedoucí RJ, rozhodně částečnou vinu nese skladba směn, tahle konkrétní dvoudenka je celkem nepříjemná. Vezou vlak 1018, následně ráno vyváží vlak 1041 z Malešic na hlavní nádraží (v té noci dělají posun a přípravu lokomotiv) a kolem třetí odpoledne nástup na dispečerskou zálohu a vlak 1021 do Havířova. Nic moc…
Web RJ o takové velké události mlčí, info si musíte najít schované a stejně jsou tam 4 věty. A úplně v klidu dál prodávají lístky třeba Brno – Praha. Nic se nestalo, všechno je v pořádku, nebudeme si přece kazit pověst, pěkně všechno schovat.
Jak jsi přišel na to, že se něco stalo, když to je schované?
Mají vrátit licenci nebo co?
Protože jsem to cíleně hledal. Sorry jako, ale u jízdenek ke koupi není ani červený trojúhelník, že se něco děje.
A mimochodem, nevím o tom, že bychom si tykali.
Janíku ty seš kus hovězího…
Proč by měli přestat prodávat jízdenky na vlaky které jedou? To mi nějak uniká. Ještě jsem neviděl dopravce, který by se takovou událostí prezentoval na prodejním webu a že se to bohužel stává všem.
Asi jako formu pokání. A za trest si po obědě nedám viržinko. Neplačte, sami jste si to zavinili.
Všechno k tomu směřovalo s tím jak jde RJ do kopru, první se začne kašlat na hygienu a čistotu, pak se začne kašlat na servis a pak i na bezpečnost a předpisy. „Nepořádkem na pracovišti to začíná, srážkou vlaků to končí.“
Nepřihlásíte se k Drážní inspekci, s takovými schopnostmi odhalovat příčiny MU? 😉
Když ale vysoká škola je podmínkou 😭😭😭
Tak ta vysoká škola není problém, ale dělat na DI vyšetřovatele v Praze za 27 tisíc hrubého? Ani náhodou
Proč? Tenhle by to mohl dělat distančně a třeba že záchodu – už má jasno, případ je vyřešen.
To ke za 1MD ?
Jsou lidé, kteří umějí báječně kontrolovat, zda mají ostatní správně vyleštěné boty a stojí v zákrytu.
Jenže to většinou bývá aplikované v kasárnách atd, kde nemají mladí nabuzení vojáci co jiného na práci a příliš volného času, takže buď můžou „nesmyslně“ leštit boty, nebo vymýšlet hovadiny, které vedou k šikaně a nehodám včetně smrtelných.
„Disciplína musí bejt, vy kluci pitomí, jinak byste lezli po stromech jako opice.“
Jak génius jako ty vysvětluje Milavče?
Tak půl roku až rok máme od siláckých žvástů pana majitele největšího kosmického dopravce klid.
Jasně do švestek nevydrží. A co si říkal třeba po nehodě na hlavním nádraží v Praze?
Zajimave bude jak RJ bude dnes stíhat obraty když jednu lehatkove soupravu má defakto zrušenou a jedna sedačkova bude chvili mimo kvuli vyšetřování a všechny ostatní bude vysoce spozdené
Faktem je že RJ nemá žádné náhradní soupravy takže asi všichni si umíme představit jak to dnes bude
A kdyby je měl, tak kudy by jely?
Dobře tak po skončení uzavření
Praha – Velký Osek – Hradec Králové – Choceň
Má Regiojet pojištění?
Co na to mužík, Augusta, hruška, a další odmítači ETCS???
Větší argument pro výhradní provoz pod ETCS bohužel zaznít nemohl.
Na vaší otázku je velice jednoduchá odpověď. V případě, že by vlak RJ byl vybaven systémem AVV, jak by asi celá událost vypadala? RJ vypravený od peronu postavením cestového návěstidla by sám bez jakéhokoli zásahu strojvedoucím po rozjetí plynule zastavil u odjezdového návěstidla, které nedovoluje jízdu. Stalo by se to samé, co v případě ETCS. K žádné nehodě by nedošlo. Jen to ETCS je násobně dražší. Nemusím to asi již dál rozvádět, doufám.
Opravdu srovnáváte AVV vůči ETCS? To je jako srovnávat adaptivní tempomat s držením jízdy v pruzích vůči plně funkčnímu zabezpečovači…
Ano klidně. A obávám se, že na Ostrava Opava už není ani to AVV,.
Ale v tomto případě by byl výsledek stejný . A kdyby jela stará 162, tak by to tak i dopadlo.
Raději to nerozvádějte. Do klasického AVV se návěsti ládují ručně. Kromě toho to není zabezpečovač – nedá a nesmí se na něj spoléhat.
Ano nerozebírat, nicméně není pravda, že se musí barvy ládovat ručně. Pokud funguje kód, tak si to AVV přebere samo. V Pardubicích by to po reko nešlo, protože tam i na jiných tratích, kde proběhla v nedávné minulosti reko prostě kód není. Jo holt příprava na ETCS…..
Jak a odkud si avv přebere například návěst šedesát a očekávej čtyřicet?
AVV jistě snižuje riziko projetí navesti zakazující jízdu, ale je to pouze režim jízdy. Pokročilý tempomat. Nikoliv zabezpečovač.
🙂 zoufalost:-)
Perfektní, takže místo zabezpečovače nařídíme výhradní provoz s AVV… nařídíme ho též projíždějícím cizozemským vlakům… to bude žůžo, zase jednou další „jakozabezpečovač“ do čerta s pokusy o unifikaci 🙁
Pokiaľ nefungoval prenos kódu na HV (ako napríklad na trati Opava–Ostrava), tak by fíra na pulte odmačkol, že na ďalšom návestidle je voľno a to AVV by ho plynulým rozjazdom poslalo do toho esa úplne rovnako.
A to je presne ten rozdiel medzi AVV (riadenie) a ETCS (zabezpečenie).
A že to AVV už zabránilo tolika nehodám, že jo… Nebo vlastně vůbec.
ETCS je dražší, ale taky je to konečně vlakový zabezpečovač. Už aby to muselo být zapnuté.
Jestliže strojvedoucí projel stůj úmyslně, protože mu nedošlo, že stavba skončila a tentokrát k tomu nemá rozkaz, tak nevím, co řešíte s nějakým AVV.
> V případě, že by vlak RJ byl vybaven systémem AVV, jak by asi celá událost vypadala?
Na odpověď se zeptejte třeba toho Ešusu, co na Masně navštívil stánek s limonádou. Ten AVV také měl (ten Ešus, stánek ne).
P. Hruška – šéf firmy, která u ÚPDI prosadila, že Vlkov – Křižanov nesmí být „nickolejně“.
A stejně si Dobrá správa prosadila svou.
Ale tak žejo, tam to přece dělali proto aby chránili pracovníky provádějící práci na trati… a fungovalo to. Ještě až si dají za cíl chránit i převážené cestující, tak to už bude skoro ono! Ale chápu, cestujících je jak s…..
1000 Ukrajinců do Košic ve vlaku který má kapacitu cca 500 míst? Vy jste se fakt pomátl
Patřilo to ke komentáři který byl smazán
Doteď jsem si myslel, že když fíra projede na návěstidlu stůj, že ho to zastaví automaticky, ale při rychlosti, jakou RJ v tu chvíli jel (musela být docela velká, jinak by se to takhle jak harmonika nesešrotovalo, čtyřicítka to asi nebyla) se to asi nestihlo. Díval jsem se do mapy a sice jsou tam staré letecké snímky, ale místo zastávky Pardubice – centrum je hodně komplikované, co se vlakových cest týče. Škoda, že se asi už nedozvím, jak přesně k tomu došlo a proč nebyla vlaková cesta postavená jinak, nebo snad RJ projel zavřenou výhybku? Přeci neměli oba vlaky proti… Číst vice »
Na webu OpenRailwayMap obsahuje dobré schéma
Díky za tip. Tam jsou koleje dobře vidět – já se předtím díval na ještě rozestavěnou trať. Nezbývá než si počkat na víc informací a na vyšetření nehody (kde který vlak stál či jel a kdo co porušil). Snad se tomu některý novinář bude věnovat podrobněji. Je to hrozné neštěstí.
Ty minusy jsou za co? Za co se mnou nesouhlasíte?
Hned tím začátkem…. Žádný automatický systém, který by v případě projetí návěstidla zakazující jízdu, momentálně neexistuje😉
Čistě teoreticky, ale to nemám ověřené, ve stanicích, kde je VNPN (výstraha při nedovoleném projetí návěstidla) automaticky aktivuje G-STOP, jinak musí tuto funkci použít výpravčí/výpravčí DOZ/traťový dispečer.
***Doplnění předchozího***
Žádný automatický systém, který by v případě projetí návěstidla zakazující jízdu, zastavil vlak momentálně neexistuje😉
Děkuji za vysvětlení. Moc jste mě ale neuklidnil, zejména pro situace, kdy jako cestující jedu s vlakem v protisměru (třeba abychom předjeli pomalejší vlak). Na koridoru se to stává relativně často.
Ale existuje…na Jopce už ho tady máme a je aktivní…když chci posunovat na vlečku proti stůj tak musím dát staniční úseky do výluky jinak General Stop…
Ale existují.
V ČR je to ETCS, když jsou teda v činnosti obě části. Jak traťová, tak i na mašině.
V zahraničí, v několika zemích Evropy, je to již stoleté PZB, které je opravdu funkčním zabezpečovaným.
Když u výstrahy nepotvrdíte kolébkovým přepínačem, že ji bereš na vědomí, tak se automaticky vypustí vzduch a stojíš. Když od předvěsti nedodržíte brzdnou křivku, tak se vypustí vzduch a stojíte. Když cca 200m před hl. návěstidlem “Stůj”, nemáte předepsanou sníženou rychlost 45,35,25 km/h, tak se automaticky vypustí vzduch a stojíte. Když projedete hl. návěstidlo “stůj”, tak se automaticky vypustí vzduch a stojíte.
Neexistuje? ETCS nic?
Ale existuje, jmenuje se ETCS… To tak nenáviděné a drahé zařízení, na které kdejaká garážovka nadává… Před nedávnem škoda za 100 mega, teď čtyři mrtví, hmotná škoda taky jako kráva, ale ETCS je drahé a stejně je na hovno…
Problém je úroveň řízení toho projektu (a jeho technická zastaralost).
Zastaralost? Nic novějšího, než GSM-R standardizované není. Modernější FTRMS se na papíře teprve dodělává.
No právě, to je ta zastaralost (Ve smyslu zastaralosti standardu ETCS oproti technické úrovni bežně používané komerční technologie).
Vy to nepřestanete opakovat do zblbnutí. Zajímavé je, proč má takový „zastaralý“ zabezpečovač úspěch mimo Evropu? Ve světě zabezpečovačů je to totiž to nejmodernější co je. Opravdu to nemá smysl srovnávat se smartfounem.
Ono by bývalo stačilo, kdyby se už v 90.letech doplnil starý dobrý systém LS 90 bodovým zabezpečovačem a la PZB. Na spoustu těchhle smutných krváků jsme se za ta léta nemuseli dívat. Ale my stále plánujeme a plánujeme, jak budeme evropští. Ale kdy?
Jenže se čekalo na Godota a přeci nebudeme brát něco z Německa. 🙁
S tím by se dalo naprosto souhlasit, ale to už je minulost, kterou nezměníme.
Lepší by bylo opravdu se soustředit na současnost a budoucnost a to ETCS konečně dotáhnout. Když se za do daly velké prachy tak to také pořádně využít.
Sjednotit zabezpečovače je myšlenka dobrá, ale ten projekt je zároveň také o dva řády předražý bordel. Mobilní část byla neschopná stabilně fungovat ještě v roce 2022. Je to „německy“ složitý paskvil, který kromě nákladů v nižším úrovních nepřináší naprosto nic nového. Nechci tady obhajovat absurdní snahy AŽD jezdit podle GPS na tratích s D3, kde se po deseti letech vývoje zjistí, že si nejsou 100% jisti, na které z kolejí vlak stojí… …nadruhou stranu ARR a AVV umožňuje prakticky autonomní jízdu posledních 20 let… A programovatelné balízy s dynamickou konfigurací se tu zkoušely na trati do Kutné Hory už v… Číst vice »
ono by stačilo hlavně houfně nevypínat národní zabezpečovač… Vždyť celé Pardubice teď jezdí fakt jenom na fíru, ani ten opakovač mu nefunguje
Ono to není v tom že by se vypínal. On se prostě nově nebuduje pro nové konstrukce a nové zabezpečovačky, což má logiku, když tam za chvíli bude ETCS. Jeho složitost (kolejové obvody) bohužel brání to zbastlt nějak provizorně.
Kromě toho stejně na většině tratí v ČR nikdy nebyl. 🙁
Ne, nebuduje se, protože dotace a tak SŽ raději tvrdí, že ho budovat nesmí.
To je asi zcela opodstatněné, nebudovat něco, co by mělo životnost půl roku.
Jenže to „něco“ nahrazovalo pomocníka strojvedoucího… a ten jaksi také doplněn nebyl…
Nesouhlasíme, jsou to řeči jak z hospody. Je vidět, že vůbec netušíte jak to funguje, tak proč o tom plkáte?
Třeba abych se dozvěděl, čemu nerozumím? Tady na webu zdopravy.cz jsou někteří přispěvatelé, kteří problematice zjevně rozumí. A i strojvůdci, zdá se. Kde jinde bych se asi tak měl ptát? Však píši, že jsem laik. Doufal jsem, že tu budou diskutující, kteří mi to osvětlí.
Na tomto webu šotomamlasů Vám nikdo nic nevysvětlí. Naopak. Ještě vás zpraží za neznalost. Je to velmi smutné.
Co je to zavřená výhybka?
Použil jsem toto spojení (možná ne zcela správně) pro situaci, kdy výhybka uzavírá vlakovou cestu ve směru po hrotu výhybky, to znamená, že bez přestavení nedovoluje další jízdu. Nejsem z oboru, takže nedokážu posoudit, zda si vlak v takové situaci svým dvojkolím násilně odlehne jazyky výhybky (a poškodí tím výměnový uzávěr), nebo dojde k vykolejení. 😉
Rozříznutí výhybky – pro vlak je to taková námaha, jako když kamionu postavíš do cesty prázdnou papírovou krabici.
Hypoteticky by mohlo dojít k poškození výhybky a následnému vykolejení některých vagónů – v praxi nevím, jestli se to někdy vůbec stalo
K vykolejení nedojde. Jak vlak jede po tom odlehlém jazyku, tak koná rozřez, násilně ji přestavuje tím že odlehlý jazyka jízdou přitlačí do pojížditelné polohy, přitom se tímto pohybem odemknou zámky, takže k vykolejení nedojde. K poškození dojde nebo nedojde, to záleží na konstrukci, určitě se střihne čep pohonu.
Žádný významný odpor to neklade, existují samovratné výhybky, které se rozřezávají provozně a samy se vrátí do výchozí polohy.
Platí to prosím i pro výhybky konstruované na odbočování při 160 km/hod? U nich jsem si všiml, že jsou přestavníky celkem tři, aby tak dlouhé jazyky vůbec „utáhly“. A možná jsou na nich také i tři zámky, netuším, ale nemám to jak zjistit.
Detailní znalost nemám, ale předpokládám, že ano. Jsou i výhybky se stavitelnou srdcovkou a tam to je ještě složitější.
Asi dozvíte, od toho máme drážní inspekci. Do té doby, prosím, s vaší erudicí raději nespekulujte.
Popsat pravděpodobnou příčinu nehodového děje z pozice vozidel, jejich polohy na trati a z aktuálních informací (s využitím videa ukazujícím jedoucí nákladní vlak a kde je slyšet i brzdění vlaku včetně srážky) jistě zvládne každý trochu zasvěcený, tím spíše fíra. Je v tom určitá míra pravděpodobnosti, ale mě jako technicky vzdělaného laika by to uvedlo do obrazu o nehodě mnohem víc, než vaše doporučení čekat na závěry a dál si spekulovat „ve svém hospodském stylu“ (čili laickými, a mnohdy zcela scestnými, úvahami), jak jste to tady nazvali.
Dane, místo dávání minusů se vám to pokusím trochu vysvětlit. Podle fotek po nehodě, vše nasvědčuje tomu, že RJ byl vypraven postavením cestového návěstidla u peronu, ale odjezd byl na stůj, protože v opačném směru měl vjíždět nákladní vlak do liché skupiny. Asi se za ním tlačil nějaký R nebo EC. Pak stačí, aby vlak RJ projel to odjezdové návěstidlo řízl jen jednu výměnu a je prakticky ve vlakové cestě toho vjíždějícího nákladu a jede proti němu. Ke srážce bohužel došlo právě když první vůz byl ve výměně a proto došlo prakticky k jeho zlomení. Byl totiž mimo osu lokomotivy… Číst vice »
Moc děkuji za vysvětlení. Jste jeden z mála tady, kteří jsou ochotni to vysvětlit laikovi, mimochodem velmi skvěle. 🙂 Většinou je to od ostatních jen opovržení a poučování, nebo pouhé mínusy.
Nic si z toho nedělejte. Lidi jsou bohužel dost často EQ a IQ tykve.
Bohužel i zde, na tomto webu.
“ Podle fotek po nehodě, vše nasvědčuje tomu, že RJ byl vypraven postavením cestového návěstidla u peronu, ale odjezd byl na stůj”
A existuje i vysvětlení, proč se takto hloupě vlaky vypravují?
Protože je to ušetření času nebo v případě Pardubic uvolnění koleje u peronu pro další vlak.
Sudá skupina je napěťově vyloučená, celý koridor jezdí/jezdil po liché. To je i duvod, proč jel první náklad křížem před RJ – aby nemusel stát u vjezdu před stahovačkou, do které by se pak musel rozjíždět.
Hm, do liché skupiny…No, být to jinde, tak je na takovém nádraží typu Pardubic mimoúrovňový křížení. Jenže…my ho nemáme ani v Libni, že…
Lichá skupina je jižní část nádraží? Pokud ano, je v Pardubicích tohle křížení protisměrů asi zcela běžné, protože severní část je část s nástupišti a tam by nákladní vlak asi neodstavovali, pokud by jen neprojížděl. Takže oni udělají kompletní rekonstrukci nádraží za miliardy a tohle křížení provozu tam nechají? Nebude do budoucna zdržovat provoz?
Větší bezpečnost přinese až ETCS. Co na to teď ti, kdo si myslí, že jde o diktát z Bruselu?
Jojo, on se mi totiž na lokálce srazí 13vozový rychlík s nexákem a každý z nich pojede okolo kila. 😉 ETCS co nejrychleji i na vlečky – co kdyby to mělo zachránit jediný život? 😉 😀
Jenže tohle se nestalo na vlečce a 13vozový rychlík s NEXem tam byly.
A víte co tam (bohužel) nebylo? Jakékoli jiné zabezpečení krom lidských očí. ETCS kvůli rekonstrukci vypnuté, LS snesená. To bohužel pardubický uzel co do bezpečnosti teď dává na úroveň právě té zmíněné lokálky…
(není to proti vám, to je spíš takový povzdech do vzduchu)
Ale prd, oni se ho nesnaží tlačit na lokálky, bohužel ty VLAKY (HV) co mimo lokálky najíždějící i na koridory ho pak musí mít taky, ale NENÍ to kvůli lokálkám…
Protože celou dobu stačilo doladění Mirelu a povinnost ho mít na všech mašinách, což mohlo zabránit i nehodě v Bohumíně.
Jinak díky Bruselu budou strojvedoucí muset používat jiné rozkazy, tzv. „pokyny“ které se budou vztahovat na všechno, nejenom na samotnou jízdu pro vlak.
Hip hip hurá…
Jak chceš odladit Mirel nebo cokoliv na náš LVZ, když to nezná polohu návěstidel?
Připomínka stručná, ale klíčová.
Ono to nakonec bude jedno. Jestli se to udělá zase „napůl“, tak bude ETCS stejně k hovnu jako ten Mirel…
Samozřejmě že by to šlo i pravěkou technologií… …odometrie, počítadlo náprav, synchronizace polohy projetím 75Hz KO… Jenže tady se vždy udělá 90% práce za 100% ceny a výsledkem je 50% funkcionalita a to ještě jen někde… Klasika https://xkcd.com/927/
Odstavec z Hospodářských novin. Uvidíme, co z toho ješě vyleze.
Srážce nezabránil ani vlakový zabezpečovač ETCS, který je na trati nainstalován a pro všechny vlaky na koridorech by v Česku měl být povinný už od ledna 2025.
No jo, jenže ono to ETCS není stále povinné a pokud vím, tak na pětiesa se teprve bude dodělávat a u MS3 Traxxů taky úplně nešlape…
Protože ETCS jako standard je v porodních bolestech už druhou dekádu, mobilní části jsou polo-použitelné od 2022 a levá ruka netuší, co dělá pravá…
Výborně Alstom/Siemens – vím, že se na ně nesmí kydat špína, ale tohle je nádherný příklad „overengineeringu“ který zaplatíme všichni…
ETCS nedovolí projet návěstidlo v poloze Stůj,to je rozhodně pravda /nebo EOA/nicméně po 1 zácvikové směně s tímto zabzař musím konstatovat,že alespon mě přijde uživatelsky dost nepřátelský,70 procent jízdy místo na trat sleduji DMI a to už se raději nezminuji o předpisu Z8,ale ano-této MU by zabránil
Což není pravda. Třeba ve Švýcarsku s ETCS jezdí naprosto běžně a spolehlivě.
A ano, problémy nově zaváděných věcí se musí vyladit a rozchodit a ne bréčet, že to je složité a že to zlobí. Víte jak složitý je internet? Taky to není nic levného. A přesto funguje. Ale musí se chtít což vidíme třeba u projektů státu, že ne vždy to umí odladit.
V Pardubicích je výluka ETCS. Škoda, že Jan Beránek, který je určitě dostatečně erudovaný, píše o ETCS tak tendenčně. Takhle to vyznívá, že ETCS je krám, který ani neumí zabránit velké nehodě.
ETCS v současné podobě je krám předraženej.
Současná nehoda na tom nic nemění.
Stejně tak nic nemění na tom, že naše tratě potřebují zabezpečovač.
Ale tvrdit, že optimální řešení je ETCS tak, jak je dnes zaváděno, z dnešní nehody opravdu nevyplývá.
Potřebují kvalitní zabezpečovač, to už víte. A jasně, úplně klidně jsme si v čr mohli (zase jednou) zavést vlastní speciální vlakový zabezpečovač, a zase jednou vynalézat kolo…
Nebylo by nakonec nejlepší bymyslet vlastní rozchod?? Aby se to úplně „pojistilo“ že nám tu žádný cizák jezdit nebude (ale ani my jinam).
Víte, tohle myšlení je celkem ukázka toho proč vlaky stojí a auta jedou… v náklaďáku nic nepřepínáte od Španělska po Finsko….
Tolik rozporů v jednom příspěvku.
Co je teda podle vás realisticky optimální řešení?
– potřebujeme zabezpečovač (čistě ČR).
– potřebujeme interoperabilní na TEN koridory (EU)
– potřebujeme ho hned a ne 20 lety vývoje a zkoušení a zavádění
Ne že by zavádění ETCS probíhalo hladce a bez potíží, ale že by pro dané potřeby byla lepší varianta, to se zdráhám uvěřit.
Na to vám šotoušek Jááá neodpoví, protože na to překvapivě odpověď nemá.
Řešení „v 90. letech se mělo zavést Indusi“ bohužel vyžaduje stroj času…
Beránek je bulvární novinář, ne železniční odborník. V jiném článku dává za pravdu garážistům a doporučuje vzít si za příklad Slovensko… Nelze brát vážně.
https://archiv.hn.cz/c1-67328830-na-ceskou-zeleznici-se-riti-etcs-muze-to-byt-draha-vyhra-ale-taky-velky-prusvih
Může redakce Zdopravy zabanovat tohoto trotla pod jménem „Pavel řidič MHD“?
Přimlouvám se též.
Nicméně je tu zvyk tolerovat lidi na hraně slušnosti a pravdy.
Což je i případ lidí, co něco vědí, ale jde to proti proudu celé debaty. A nakonec mají pravdu.
Nezávidím panu Jan Sůra ani 1cm³ názoru, který musí posoudit.
Proč to počítám na kubíky?
Jsou to vetšinou blitky.
Jene, děláte to dobře.
Jan
Tenhle přístup nechápu. Proč někoho chcete omezovat ve vyjadřování?
Pokud někdo ze sebe dělá na veřejnosti hlupáka, tak proč mu v tom bránit? Vždyť je to naopak přínosné – ostatní vědí, s kým mají tu čest, a mohou ušetřit čas, který by jinak ztratili pokusem o planou diskusi.
Šest hodin po nehodě a jak na webu regiojet, tak na webu Leo Express žádné informace o dopadech na dopravu a případných opatření pro vlaky. Tomu říkám prozákaznický přístup.
Tak přes noc skoro nikdo nepracuje, teprve až teď bych očekával nějaké informace.
Na LE jsem si nedávno stěžoval pro neinformovanost. Jejich souprava měla 120 minut zpoždění a věděli už 3 hodiny dopředu, že nezvládne obrat v Praze včas. A přesto to dali vědět až ve chvíli odjezdu z Prahy.
Dobrý den, projížděl jsem Regiojet stranky, je to tam….aktualne na tratich a silnicich….mimoradna udalost v Pardubicích
Děkujeme, to je ale novinka 🙏
Jen tak pro informaci, na stránkách Regiojetu v 4.30 chybí takřka jakákoliv informace o srážce. Ta je označena jako „nehoda vlaku Rj s nákladním vlakem“ a dopravce tam jen krátce uvádí, že „má na místě svoje lidi“ a „o cestují je postaráno“. Vážně? A co ti mrtví a těžce zranění? Přijde mi dost nechutné, že Regiojet se očividně snaží za každou cenu nepřipouštět reálný rozsah nehody. V podobné situaci by měl v první řadě vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým bez ohledu na to, kdo je viníkem … Tak ale hlavně, že mají na záchodě orchidej a dortík za 10!
Svoje lidi jsou hasiči a příslušníci PČR. Letmý pohled do haly v PCE dnes v půl čtvrté ráno do haly v Pardubicích. Velice rád bych se mýlil, že tam nebyly pouze oni..
No vidíte, a já už sedím v náhradním vlaku od Regiojetu na původní trase.. Byl sem hned v druhém vagónu a vidět ten srolovaný vagón po nehodě, jak v mnoha dalších vagonech tekla ze stropů voda, tak je vám celkem jedno, že dopravce k vaší spokojenosti neuvede vše, co byste si přál. Tady v Pardubicích dělali všichni nemožné, aby zajistili stovky cestujících.
Já mám pocit, že mě někteří nepochopili. Já jsem vůbec nezpochybňoval to, že tam všichni dělali, co mohli. Ani neříkal, jak by to měli dělat. Naopak. Narážel jsem spíše na to, že máte celkem drsnou nehodu a dopravce z oficiální míst informuje takovým způsobem, že si pod tím představíte, že vlak přejel 2 srnky. Chápu, že z pohledu zasaženého z toho vlaku je klíčové, jaká byla ta reálná pomoc po nehodě a co dopravce píše někde na webu je Vám úplně jedno. To je naprosto pochopitelné. Ale z pohledu cestujícího, který se nehody nezúčastnil a musí čerpat informace jen z… Číst vice »
Promiňte ale skutečně není prioritou ve čtyři ráno aktualizovat webovou stánku o vyjádření soustrati pozůstalým.
Mrtvé nechte být. Hlavně, že víte, co mají dělat ostatní.
Dobře to RJ mediálně komunikuje. Nevytváří mediální paniku, nedává bulváru a rádoby novinářům příležitost spustit vlnu dohadu a spekulací co bylo, co mělo být, kdo, kdy a kde udělal chybu apod. Dokud nebude více informací z vyšetřování je správné být zdrženlivý. Náhradní vlak byl podle podmínek, které RJ stanovili záchranáři a SŽ, přisunut a vypraven viz komentáře výše. Je to smutné, ale není nutné nyní ještě více vířit dohady a neověřené informace.
Informace tam byla. A zadruhé, jak byste si tu širší informaci představoval? České dráhy a jiní dopravci se vám taky za každou nehodu, závadu, zoozdeni osobně neomlouvají. Prostě jednoduché rychlé sdělení a postupně přidají informace třeba o výluce. A ano, často se slovy, že se za komplikace omlouvají. Co víc chcete? Ten dortík zadarmo?
Dobra zprava je, že oba firove přežili, jeden z nich bude mít špatné spaní až nadosmrti. Nehody se děly , dějí a budou dít. I já sám si vzpomenu ns několik momentu kdy jsem něco přehlédl . Za volantem , nebo profesně . Vím o elektrikari , který kolegovi pustil do trafa 22kV a tím jej uskvařil. Soustrast a přání uzdravení zraněným .
Špatné spaní za smrt minimálně čtyř lidí mi přijde jako příliš mírný trest.
To nebude jen o špatném spaní…
To špatné spaní je mnohem horší než to, co si odsedí v chládku.
To si nemyslím. Možná si někdo něco odsedi, ale to špatne spani mu může zůstat až do smrti. Mně i po 35 letech nekdy budi sen jak se bezmocně řítím na chlapa co mi skočil pod mašinu.
To je strašná vidina. Vůbec vám ten pohled nezávidím. To je vysloveně hrozný.
Špatné spaní mají mít třeba i všichni ministři dopravy, klidně ještě z dob socialismu, pokud žijí. Plus další „vedoucí představitelé“.
Myslím že byste se měl nad sebou zamyslet. Pravděpodobně to nebyl úmysl ale obyčejná chyba jaké lidé dělají a dělat budou. Teď to ji udělal ten fíra, zítra můžete nějakou udělat třeba vy.
Špatně spát by si zasloužili hlavně všichni ti bojovníci proti zabezpečovačům protože ti už to dělají úmyslně a promyšleně. Bezpečnost nesmí být založená na tom že jeden člověk neudělá chybu, zvlášť pokud to jde ošetřit jinak.
Nejhorší jsou lidé, kteří si myslím že chyby nedělají a neudělají.
Celoživotní výčitky jsou ten nejhorší trest, bez ohledu na to co na něj uvalí trestní právo.
Dobrá zpráva??! Jste normální? Připomínáte mi ty experty od železnice, kteří si po nehodě postavili pomník a tam zmínili jen železničáře. O paní cestující, kterou zabili ani slovo….
Lidé zemřou, zvířata zahynou.
A clovek je take jeden druh zvirete na planete…
Nikoliv. Výraz zahynout se u lidí používá pro předčasnou smrt, obvykle při nehodě. Zvířata hynou, resp. uhynou, nikoliv zahynou. Zvířata i případně pojdou.
Tak to vypadá, že ministři opustili místo.Potřásli si rukama se všemi přítomnými a odebrali se kamsi.
Jinak pan Kupka by si asi měl dávat pozor když je na místě nějakého neštěstí, že kamery hoi mohou zabírat i když o tom neví a měl bysi umět zachovat vážnou tvář i když se tam s někým baví.
On byl stanoven zákaz usmívání se?
na co přesně s tím kupkou narážíte ? Máte nějaký zdroj kde se na to jde podívat ?
Pominu-li tragédii nehody, zaujala mě jedna věc.
Ty tak mnohokrát proklínané TSI normy zřejmě mají smysl.
Traxx s 363 po čelním střetu v takovém „polibku“ a za tím zkroucený vagon…
Nevím v jaké rychlosti se to stalo, ale to množství přenesené
kinetické energie po nárazu dál na soupravu (bohužel) muselo být neskutečné,
viz stav vagonu za lokomotivou…
To je sice chvályhodné, ale co z toho plyne? Lokomotivy naráz celkem ustojí, ale pro zbytek vlaků (především RJ ) je nehoda fatální ! To by asi neměl být ten kýžený efekt?
Nejvíc nehodové energie by se mělo ,,znehodnotit,, právě tam kde nejsou lidé!
Otázkou je v jakém stavu jsou letité skříně všech těch secondhandových vagónů dopravených z poloviny Evropy?
Když porovnáme jak dopadl první vůz u RJ s prvním kontejnerem Maersk tak mám obavu, že 40 či více let stará skříň vagónů bude doslova papírová.🤷
Ano, taky jsem se zamyslel nad tuhostí a kvalitou vozů RJ…
Jestli to nebude tím, že kontejnerový vlak se pohyboval velmi pomalu, zatímco RJ to z Pardubic zřejmě rozjel plnou povolenou rychlostí a vagony tedy měly slušnou kinetickou energii?
To nutně nedává smysl – RJ se rozjížděl od nástupiště přes výhybku, naopak kontejnery jely ze širé trati a jely křížem přes stahovačku.
Na videu https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/nestesti-nehoda-pardubice-vlak.A240606_074433_pardubice-zpravy_bur je videt, ze kontejnerovy vlak jede cca 20 km/h, RJ jel urcite rychleji. Sice se rozjizdel ze stanice a přes výhybku, ale i tak mohl už jet třikrát rychleji.
Pro všechny diskutující ohledně ETCS, řada 388 ho sice má, ale zaprvé Pardubice hl. n. momentálně nejsou vybaveny traťovou částí a zadruhé, RJ zatím pod ETCS v ČR nejezdí.
Pokud tohle myslíte vážně,
tak nikoho z CDP asi nenapadlo použít Generální Stop na GSM-R.
No, potěš koště.
Tím se mění i podíl viny.
Dojel dost daleko na to, aby ho (je oba) odpráskli do bodu srážky.
Bude kolem toho asi veselo…
Děkuji za mínusy z CDP.
Ale když už něco dělám, tak na to čumim.
My jsme výpravkům říkali třetí způsob brzdění a CDP je logicky čtvrtý.
A když brzdit má, tak prd…
“Ale když už něco dělám, tak na to čumim” To řekněte hlavně tomu strojvedoucímu.
Tak jestli to stojí jenom na tom, že fíra neudělá chybu, tak to nepotřebujem zabezpečovačku žádnou. Můžem jezdit na žezlo jak v roce 1850…
To nepopírám, jen reaguju na blbé poznámky.
Ty budeš dobrej kretén viď? Když se ti tohle stane na zhlaví tak ty vlaky jsou v sobě hned. Nestihneš udělat vůbec nic. Když máš potřebu se navážet do řízení provozu, tak s největší pravděpodobností to prosral ten fíra na tom RJ tak svoje invektivy směřuj tam.
Šestko.
Ano, jsem dobrej kretén.
Mezi odjezdem a vjezdem je kilometr a moc vteřin mezi.
Jako na hodně pct to jde za žlutým, ale já se ptám na ten G stop.
Když jsem (jindy) volal na CDP, bylo to samé chachacha, chichichi. Slyšené přes sluchátko.
Tak teď doufám, ze Vás tahle prdel přešla.
Umírali lidi.
A jen náhodou ne ti v čele.
Já tam taky sedávám a budu tam sedět zas.
Tak se zeptám, kolik dobrých kreténů zůstalo po tomhle na tom CDP…
Ano, strojvedoucí projel návěst Stůj, ale může za to CDP.
Za takovou krátkou vzdálenost ho možná maximálně stihne zmáčknout, víc se nestane. Generální stop na TRS jsem už použil, vím o čem mluvím a jak dlouho to trvá, než rozjetý vlak zastaví. I na lokálce u nákladního vlaku po rozjezdu ze stanice zastavoval 600m, takže na koridoru, kde valí okolo kila, nemá na 500m šanci zastavit jen GS.
Mimochodem bych čekal, že (odjezdová) návěstidla mají funkci VNPN, když se to cpe i na lokálky. A pokud VNPN opravdu mají, SZZ při projetí pošle generální stop samo ať dispečer chce či nechce (většinou omylem výpravčího/dispečera při posunu 🙂 ).
Pardubice ještě pořád nejsou hotový, pochybuju, že by se cpala VNPN do provizorky (not a bene od Starmonu – má ten vůbec něco jako VNPN?)
Má a funguje…
Ty jseš kvalitní mimoň. A na vojně asi u radistů, co ?
Viděls nějaké pracoviště CDP? Máš předstau, na co všechno se dispečer v jednu chvíli dívá, že do toho vyřizuje telefony, obsluhuje PC…. I kdyby se na ty dva konkrétné vlaky díval, tak v tom postavení, co byly, by neudělal rspektove nestihl udělat vůbec nic.
Jak to, že při obrovské rekonstrukci na koridoru, kde je ETCS z obou stran, nebylo součástí stavby?
Jednak zde traťové ETCS není a potom ani jedno z vozidel nebylo vybaveno aktivní mobilní částí ETCS.
Hejtman Netolický to řek hezky, že účast jakéhokoliv civila který nezasahuje je nadbytečná.
Zbytečný výrok, zbytečného politika.
Pokud to řekl, tak je to přesné
Takže tam byl nebo ne? 🙂
kdyby radsi Kupka misto exhibovani na miste tragedie vyhodila Svobodu, Kolare a Sosnu, za fatalni zpozdeni ETCS. Kolin – Trebova dlouhodobe vypnute a vsichni z branze vime proc…
A kdyby tam nejel, tak se mu bude nadávat, jak na železnici kašle.
Ale o tom to přece není. To i hejtman Netolický to řekl jasně. K čemu by tam byl? Tak si tam minisři povídali stejně jako si popovídal ministr Kupka s ředitelem Svobodou a mohou zase jet.
Nejde o to, aby Kupka nejel, ale aby Sosna letěl…
ETCS je v gesci Odboru drah pokud se nepletu…
Např. v Žatci, Litvínově, v Louce u Litvínova aj. okolních stanicích je po rekonstrukci zabezpečovací zařízení upraveno tak, že to ten vlak po projetí návestidla na stůj zastaví hned. Znám už i případ, že už jednou v Žatci se tak stalo. Takže ten vlak po projetí návěstidla umíme zastavit už teď a ETCS na to nepotřebujeme. Pamatuji si i článek ve federaci strojvůdců o ETCS ve Švýcarsku, že jsou ohledně této věci na špici v Evropě. Ale taky psali,že i pod ETCS se jim tam stali málem dvě nehody. Takže ono možná i to ETCS není všespásný.
ETCS ale ve většině případů zabrání tomu, aby se návěstidlo projelo, ne, že bude odvracet průšvih po projetí.
Ve Švýcarsky se MÁLEM staly dvě nehody a my máme každý rok několik velmi REÁLNÝCH železáren a desítky situací kdy vlaky zastaví kousek od sebe. Aneb jak to železničářem patřičně zarámovat a vytvořit pocit, že to nic neřeší, i když zjevně ano.
Nic není všespásné, je to jen zařízení s nějakým souborem funkcí.
Záznam z nedalekého paneláku https://www.facebook.com/share/v/DEqjQAtS4pfmvYL3/
Koridor v Pardubicích, na kterém došlo ke srážce vlaků, je pro českou železnici klíčový. S ohledem na rozsah nehody bude i zítra zastavený provoz na této trati. Vlaky zítra nepojedou ani odklonem po jiných tratích.
Žádáme cestující, aby své cesty do nebo přes Pardubice minimálně pro čtvrtek 6.6. odložili
Přes Vysočinu se na Brno nic neodkloní, kvůli dlouhodobé výluce u Křižanova.
Je výluka Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou
A přes Hradec to také neodkloníš tam je výluka
To bude mít jednokolejka Choceň – Osek radost.
z Chocně do Oseka kudy? HK-Chlumec výluka
pokud SZ usilovala o zkázu železnice, tak se jí to právě povedlo a paralizovala západ a východ naší země. Prostě jinak než po silnici se na druhou stranu republiky dnes dostat nedá.
Gratulujeme odborům strategie a investičnímu, že ze single point of failture udělali realitu a paralyzovali železnici v zemi.
Záznam z kamery z paneláku poblíž https://www.facebook.com/share/v/DEqjQAtS4pfmvYL3/
Tisíce vlaků sice jezdí, ale nehody se stávají byť ne denně tak hodně často. Až příliš moc často. Kdyby ten strom u Hluboké byl většího kalibru mohli jsme tady mít dneska klidně už vlak ve stromu. Nebo myslíte, že ten strom byla taky sabotáž?
Pokud došlo k projetí stůj, zajímalo by mě, zda se tak stalo ještě na odjezdu z hlavního, nebo až na dalším návěstidle. Nedává přece smysl zastavit rozjíždějící se dálkový vlak hned za hlavním nádražím, aby byla postavena cesta stojícímu nákladu. Zároveň ty zastávky jsou opravdu kousek od sebe. Nebo pokud to někomu smysl dává, tak takové plynulosti a bezpečnosti provozu asi moc nerozumím.
V Pardubicích na hlavním ten vlak podle JŘ zastavuje.
Nedává smysl postavit vlakovou cestu tak, aby se protijedoucí vlaky setkaly na téže koleji, oba stály proti stůj. To snad musel fíra z RJ navíc ještě někde říznout výhybku?
V Pardubicích hl.n. je od úterý do čtvrtka výluka (kvůli opravě výhybky) a jezdí se jinak než za běžného provozu. Vlaky odjíždějící směr východ (do Kostěnic) často čekají u odjezdového návěstidla (po odjezdu od nástupiště) na křižování s vlakem od východu (z Kostěnic), který jede třeba k 5. nástupišti nebo do nákladní skupiny a kříží jim tak cestu.
Pavle, Vy vole jeden.
Naserte si na volant.
Bez ohledu kdo kam a jak, se tam umíralo.
Tohle je moc pres čáru.
První vůz zlomenej ve čtvrtce o 180 stupňů.
388 od RJ má ETCS, tak se necháme ráno překvapit, jak to vysvětlej.
Žádná lv 388 od Regiojetu nikdy pod ETCS nejela. Regiojet obecně ETCS vůbec nepoužívá.
Přímý přenos https://www.facebook.com/Tisentv/videos/486724140589446
Zas to nebulvarizujte zbytečně moc.. 🤷♂️
Co je bulvárního na tiskové konferenci ministrů?
Ok, omlouvám se, neklikal jsem na to, myslel jsem že to je přenos z deni kolem nehody, který by mi přišel řekněme „nadbytečný“..
Nadbytečné jsou ty vaše komentáře.
Ty vaše vy všeználku u každého článku.
Bulvár, to je něco plně jiného. Asi tuším, o co vám jde: Jako vždycky, je tady segment diskutujících okolo železnice- zaměstnance, kteří neustále cpou tady do diskuse, že každá nehoda, každý šlendrián je něco úplně normálního, ALE NENÍ.
A někde si přečtěte, co je to bulvár.
Ondro pošlu za vámi pozůstalé po těch mrtvých , abyste jim vysvětlil, že to je prostě všechno normální. A cestující, kteří naléhavě potřebovali cestovat zítra po koridoru, těm to také vysvětlíte.
Zrovna vy mi tady říkejte něco o nadbytečných komentářích, mám dojem že obecně dostáváte mnohem víc mínusů než já, za ty roky co se tady „potkáváme „.. 🤦♂️ Pokud jde o vaše tušení o co mi jde, tak to jste netrefil. Nikde tady nic nepíšu o normálnosti šlendriánu ani nic co by s tím jakkoliv souviselo, takže jakékoliv odkazy na pozustalé jsou od vás úplně mimo a trochu laciné a nefér. A opravdu nevím kde v těch 5 slovech mého příspěvku jste toto viděl.. Jen zastávám názor, že „za každou cenu“ šířit všude informace o nehodě už bulvárností zavání, a… Číst vice »
Bulvár je už ta soc. síť
To je pravda https://www.facebook.com/Spravazeleznic
https://www.facebook.com/share/v/DEqjQAtS4pfmvYL3/
Nákladní vlak převážel karbid vápníku.
Jeden z těch vlaků tam na té koleji evidentně neměl co dělat a jeho řidič si asi zrovna dával šlofíka,nebo koukal na video.
Na to jste přišel sám, nebo jste si ještě nevzal léky?
Jděte si dár pár facek a dělejte to tak dlouho než se vám trochu rozsvítí.
Řidič vlaku měl mobil u ucha a ještě čuměl na tabletu na film. Ty už to radši nehul…
A zapomněl šlapat na brzdy a točit volantem aby se vyhnul srážce a taky nekoukal na semafór ..( ironie )
Tohle jsem měl přesně na mysli, když jsem výše psal, že jakákoliv cenzura příspěvků je špatná a každý by měl mít právo se zesměšnit.
Nic takového tam nepíšou! Jen že ve vlaku RJ jelo cca 300 lidí, bez rozlišení národnosti…
Mám dojem že ta číslovka 1000 v nějaké verzi článku na idnes nebo novinkách byla, a u tohoto vlaku si lze Ukrajince snadno domyslet, zas abychom panu řidiči MHD nekrivdili..
Tak to o tom kdo tento spoj jedoucí do Košic a Čopu využívá nejčastěji hovořil i Jan Beránek ,HN
Já bych do Košic chtěl raději WLABmz než Bc …. A tedy holt ne RGJ ale ČD / WS / JLV
Proto si zásadně nesedám do vagónů, které jsou hned za lokomotivou právě z těchto důvodu… Bohužel to vypadá na selhání lidské faktoru …
a selhani ceske zeleznice, ze cloveka nehlida zabezpecovac
Můžete se dat do vagónu za lokomotivou, ale jak tady psal již před vloni, před jízdou se pomodlete.
A napali to do vas vlak v poslednim voze nebo kamion na prejezdu do prostre vlaku…. to je jako neletej letadlem, pac muze spadnout nebo nejezdi autem protoze to do tebe nekdo napali v krizovatce na cervenou, nechod pesky, atp…
Jako po kazde nehode…
„Podle prvních zpráv mělo ve vykolejeném vagónu cestovat kolem dvaceti lidí. Poškozeny byly ale i další části vlaku. “ „Na místě zasahují všechny záchranné složky. Na místo nehody dorazilo 36 jednotek hasičů, uvedla Vendula Horáková HZS Pardubického kraje. „První dva vagony nákladního vlaku byly prázdné, takže nedošlo k žádné další havárii,“ uvedla Horáková pro ČT. „Probíhá vyprošťování lidí z vykolejeného vagónu a třídění raněných. Na místě jsou těžce zranění. „V tuto chvíli můžeme potvrdit, že nejméně čtyři lidi utrpěli zranění neslučitelná se životem,“ sdělila Novinkám mluvčí záchranné služby Pardubického kraje Alena Kisiala s tím, že zásah stále pokračuje a nejde… Číst vice »
Na těch citátech nic nelogického není.
Máte pravdu. Kdybych nepřehlédl, že se tam píše o dvou prvních vagonech NÁKLADNÍHO vlaku tak jsem si mohl ušetřit divení.
Rano moudrejsi vecera. Nech to na rano.
Zřízena byla info linka 950570805.
Podľa ČT bolo vo vlaku cca 300 ľudí. To ešte majú kliku že to išlo celkom prázdne…
Sedačky ano, ale tohle je lůžko/lehátko. Takže plný vlak.
Vezie to snáď 6 lôžok, každý s kapacitou 27 ľudí, jedno lehátko, kde je 52 miest a snáď 8 sedačiek, takže to dosť plné šlo.
RJ měl udajně snad 12 vagónů.
Ragiojet nema luzkove vozy.
Má kvázi lůžka – WL nemá . To všichni víme , ale co neděláte .
Normálnímu člověku to podezřelé není..
Život jako život. Klient či poskytovatel služby? Oba se nevrátí. Zítra třeba vy nebo vaše dítě při cestě ze školy.
Ja asi tuším kdo bude zodpovědný za nehodu. Když si tak vybavím předpis D1… ZA VŠE MŮŽE STROJVEDOUCÍ !!!
Tak teď potvdili na ČT24 už 4 mrtví 😭😭
Dávám palec dolů. A neberte to osobně. Prostě je mi v tomto případě a při takové zprávě proti srsti dávat zelený palec nahoru.
Tak už 4 oběti. To je moc smutné
Kupka může balit. Musí někdo nést odpovědnost. Nemůžou tu jezdit vlaky proti sobě. Tečka. Je toho dost. Být strojvůdcem jdu do stávky, protože jinak se nemusím vrátit z turnusu domů a vykonavat bezpečně svoji práci. Jedno jestli jsem málo spal nebo někdo jiný pochybil. Je to už systémový problém. Jedu 120 a vrazím do auta na trati? Nejsou to náhody. Kontrola chybí.
Přesně tak. Jasně že strojvedoucí je ten kdo tahá za páky , že je odpovědnej. Ale tady se ukazuje už dlouho , že je tady evidentně systémový problém.
Kupka nemůže za to, že tady v ČR už 50 let chybí zabezpečovač.
Svojí třicetiletou praxí v politice za to svým dílem může. Věřte mi že odstoupí.
Ne.
No to ho asi podceňujete, on už teď ví že odstoupí. V pondělí dopoledne se to dozvíme.
Sebejistota vám nechybí ale to neznamená že máte pravdu.
Právě naopak.
muze, ale neodstoupi.
Jakože z pozice starosty Líbeznic s tím nic neudělal?
A keď už sa nejaký krvopotne integruje a nastavuje, tak polovica ľudí z tohto webu má blbé pripomienky typu “proč to potřebujem?”
Pre toto…
Tak presne… Hovoriť zabezpečovač niečomu, čo mi dovolí proti stoj kľudne 160? A po prejdení návestidla než si to niekto všimne a v tom lepšom prípade zavedie generálny stop prejde drahocenný čas
I déle.
Někdo to musí hlavně vyšetřit, odpovědnost bych vyvozoval až potom..
Kupka není ajznboňák, ale politik.
Za každou nehodou stojí více faktorů. To že fíra projede STŮJ, je většinou už jen důsledek něčeho: únava, nesrozumitelnost rozkazu, počasí, indispozice, v konečném důsledku má na to vliv i chování a přístup dispečerů, výluky atd atd
Ano, proto mi volání po odstoupení ministra tak krátce po události přijde trochu na hlavu..
Navíc, nechci aby to znělo nějak cynicky, ale 4 mrtví (pokud číslo zůstane) jsou na silnici v průměru za jak dlouho? Týden? Dva? A odstoupení nikoho nikdo nežádá..
Do jaké míry je nehoda selháním systémovým by se nemělo odvíjet od počtu obětí, ale od skutečné příčiny a sledu událostí co k nehodě vedly..
Někdy i za den
Mohou to být tyto faktory, ale tak stejně to může prostá nepozornost.
A nepořádek ve vechtrovně…
No vždyť. Ministerstvo s Kupkou v čele tlačí na co nejrychlejší zavádění zabezpečovače, až je z toho dost lidí nerado. Je to hrozně drahé, ale každý rok odkladu hrozí takovými smrťáky.
Tady nejde o ETCS aby někoho chránilo. Vy jste bláhový. Jde jen o nezvládnutou politickou roli. Má smůlu . To jde třeba vám nebo mě.
Musí balit jestli to někdo nechápe, 🙂 to není jen tak nějaký můj vzteklý názor nebo reakce, jde o systémový vleklý problém, a on hraje první housle. Nemá ale už noty. Politik. Tečka. Má taky jen smůlu.
Áno, ide o systémový problém avšak Kupka ho aj rieši – veľmi silno tlačí na zavedenie ETCS.
Ak by len tíško sedel na stoličke a nič nerobil, tak by som chápal dôvod na odchod.
Takto to však pôsobí ako prázdny výkrik do tmy hodný voliča Bureša či Pitomia.
A když to nezabalí a bude ETCS tlačit dál, tak … bude stávka proti ETCS?
Je to jen vzteklý názor, vybít si to na jakémkoli nesmyslném leč viditelném cíli.
Vzteklé by by bylo že jste idiot, ale nejste. 🙂
Pravidla diskuze?
on nehraje prvni housle. on chodi s PPF na koncery ve Vidni misto reseni bezpecnosti
No po tom co vidím z okna jak jezdí vlaky v levo v pravo prostě souběžně jak je potřeba aby se zrychlila průjezdnost,se fakt není čemu divit a tyto nehody budou bohužel asi přibývat.Vlaky by prostě měly jezdit stejně jako auta jen po koleji v pravo a ne souběžně.
Ne, budou ubývat.
Tak takové moudro jsem tady už dlouho nečetl.
Ale je na tom něco pravdy.. 🙂
Někdy je lepší mlčet když o něčem vím kulový. To je váš případ.
A v případě hrozící kolize na stejné koleji se vyhnout zprava, každý po jedné kolejnici.
To už je na rezignaci ministra dopravy.
A z jakého důvodu smím to vědět? V roce 2020 byla jiná vláda a nehod bylo požehnaně a ministr neskončil. Proč taky. Za selhání jednotlivců?
ETCS (mělo zabránit srážce), TSI (mělo zabránit obětem – Traxx ho prý měl), nic z toho nefunguje. Stejně jako v Dolní Lutyni, kde SŽ měla dopis od organizátora dopravy, že na přejezdu kolaudovaném pro kamiony si sedne prázdný autobus a nemohou tam zavést linku. Tohle je systémové selhání. Demise/odvolání je jediné možné řešení.
„…v Dolní Lutyni, kde SŽ měla dopis od organizátora dopravy, že na přejezdu kolaudovaném pro kamiony si sedne prázdný autobus…“
A tohle jsi vzal kde? Dolní Lutyně určitě nevypadá jako že tam kamióny jezdí běžně.
Demise/odvolání koho? Ministra dopravy? On řídí provoz na trati?
A generální stop nefungoval proč? Ministr je za to politicky odpovědný, je tedy třeby vyvodit politickou odpovědnost.
OK, a kdo by teda měl být (na zbývající rok a půl?) lepším ministrem dopravy? Způsobí změna ministra že se bude rychlejc zavádět ETCS třeba? A to zrychlení nastane hned po jmenování novýho ministra? Krom toho politici mají nějaký koaliční dohody, takže new ministr by měl být taky z ODS.
Z čeho jste usoudil, že GS nefungoval?
Zejo. Ten Fijala je hroznej… Neboj, rano bude plny vaclavak. Tak si nezapomen nastavit budik.
Tohle by se stalo, ať by byl ministrem kdokoliv, problém má kořeny mnohem starší než podzim 2021.
Havlíčka víc než ETCS zajímaly osobáky, kecal krajům do objednávky, projížděl Mšenku…
Právě naopak. Současný ministr na zavádění ETCS hodně tlačí, takže byste naopak měl chtít, aby tam byl co nejdéle.
Fijalo octup!
Nigdy neodctúpim, něch si to všeci zapamatujů
Ten je na rezignaci kvůli úplně jiným věcem….
https://globe.adsbexchange.com/?icao=498b23
Ano ČESKÁ ŽELEZNICE ! Tak dokonalý systém řízení, dohledu, výcviku, hlídaní odpočinků, systémovost, zabezpečení . Prostě kocourkov !
Ano, jsem pro. V dnešní době jsou strojvedoucí přetěžování více než doktoři. Katastrofa. Chtělo by to revoluci jako před 20 lety v PL u PKP IC.
Já zírám hlavně na to poškození. Čekal bych, že při srážce budou nejvíce poškozeny lokomotivy a to v přední části , ale jako zázrakem jsou ty stroje celkem v pořádku a nejvíce to odnesly naopak jejich zadní části které rozsekaly tažené vozy.
Vozy jsou dnes proti lokomotivám, jako nazí v trní. 🙁
To jo, ale že právě ty vozy způsobily takovou škodu na lokomotivách a čela kterými se lokomotivy sraziliyjsou na tom docela dobře.Opravdu zvlášní. To je jako kdyby se srazila dvě osobní auta, předkům se skoro nic nestalo, ale jejich zadní části zničily přívěsy setrvačností.
Ne, to máte jak když es vám srazí čelně dvě Q7, ale obě si vezou malé přívěsné vozíky. V malé rychlosti těm autům nebude „nic“. A vozíky budou lítat všude.
Díky. Takže to nejspíše bylo v nízké rychlosti. Já vzal v potaz, že šlo o rychlík a proto jsem předpokládal nějakou vyšší rychlost. Dokonce jsem při pohledu na ty fotky chvíli přemýšlel jestli to Cargo netáhlo onen Regio Jet a nenarazilo do posledního vagonu toho nákladu.
Ty přívesné vozíky jsou nejmíň 4 za sebou. Ano, seskládají se do jedné hromady, deformace si vždy najde nejméně pevnou část a tam se „vyřádí“.
Rám lokomotivy je výrazně pevnější než rám osobního vozu. Navíc je vagon delší, vzpěrná pevnost (tlak za ohybu) klesá s druhou mocninou délky prutu (rámu vozu).
Zjednodušeně: Zkuste stlačovat špagetu. A pak to zkuste s centimetr dlouhým kouskem špagety – vydrží podstatně víc.
To ano, ale mohl byste mi prosím ještě vysvětlit proč má Cargo ten kontajner přibližněš v jedné třetině a při tom není poškozena jeho pačná strana která byla vystavena nárazu? Podle poškozená toho prvního osobního vozu to musela být rána jako prase a přitom na to čelo Carga které bylo vystaveno nárazu vůbec nevypadá. Za povšimnutí na fotkách stojí také to jak Trax Cargo zvedl a vyhodil ho z kolejí.
Sakra to jsou otázky jak ze ZŠ…
„proč má Cargo ten kontajner přibližněš v jedné třetině a při tom není poškozena jeho pačná strana která byla vystavena nárazu?“
Kinetická energie neví že má působit přesně v ose vozů nebo rovnoměrně na čelní ploše vozidla aby to vypadalo hezky a spořádaně a aby se tomu někdo netechnicky vzdělanej nedivil;-)
Drážní inspekce všechno do detailu poctivě vyšetří, ale závěrečná zpráva o mnoha desítkách stran bude zhruba za rok po události. Chvilku času to vyšetřování spolkne:-)
Podle jedné z fotek to vypadá, že se ten vůz nákladní „vyšplhal“ nad úroveň rámu lokomotivy, takže až do začátku strojovny tomu kontejneru tím pádem na esu nestálo v cestě nic, co by stálo za řeč.
Zvláštního na tom není nic po tom velikém zpřísnění evropských norem pro pevnost lokomotiv.
Ale je. To by Cargo muselo být na jedné straně podle nových norem a na zadní straně podle starých.
To myslíte vážně??
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/pardubicesrazka.jpg
https://zdopravy.cz/v-pardubicich-se-srazil-vlak-regiojetu-na-ukrajinu-s-nakladnim-vlakem-na-miste-jsou-zraneni-208398/
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/06/pardubicesrazka2.jpg
Hm, tak v případě té nákladní lokomotivy to díky novým normám zjevně nebylo. Strojvedoucího ochránil starý dobrý rám a měl to štěstí, že lokomotivy zůstaly víceméně na kolejích. I když její zadní kabina je úplně na hadry, nikdo v ní pochopitelně nebyl.
Železniční vozidla, ne všechna ale tahle ano, mají dole velmi pevný rám a na něm výrazně křehčí nástavbu. Když se ty rámy srazí, jeden se dostane výš a nasunou se nad sebe. Rám toho horního vozu pak likviduje nástavby toho spodního. Strojvedoucí měli štěstí, že ta starší lokomotiva šla čumákem nahoru a toho spodního zachránila moderní kabina. Z druhé strany se naopak nákladní vozy dostaly nad rám Esa a pak skryz kabinu, strojovnu … Takhle bych to viděl.
Kupka s Rakušanem jedou na místo.
Co tam budou dělat?
Nepíšou, ale Kolovratník je tam nechce.
Já se ani nedivím. Myslím si, že tam má a dost dlouho bude mít spousta lidí mraky práce a nepotřebují tam někoho kdo se tam bude okolo motat. Divím se, že tam taky nejede Válek a protože ten vlak jel na ukrajinu tak i paní ministyně Černochová.
Sbírat body do voleb
Kdyz tam nepojedou, bude jim vycitano, ze se nezajimali, kdyz prijedou, tak jim bude vycitano, ze sbiraji body do voleb. A to rikam jako nekdo, kdo kupku opravdu nemusi.
Aha, tak to jo. Tím tomu ale pomohou. Měli by nechat dělat lidi na místě svojí práci a ne tam pózovat reportérům. Informace mediím mohou podávat tiskoví mluvčí zůčastněných záchr. složek.
A pozuji na nastupsti nebo u vlaku? Kde ty pozery najdu?
Kdybyste je hledal tak ve 2:15 postávali v ulici Hlaváčova, v pozadí byla protihluková stěna a v hloučcích se tam bavili. Tím místem vede cyklotrasa 4193. takže na nádraží to evidentně nebylo Reportérům nepózovali. Kamera je zabírala spíše na tajnačku.
Kdyby tam nejel, bude zas řečí, že nejel. Jezdi všichni politici po celém svete .
Zavadzať. Posledné čo záchranné zložky potrebujú je aby tam otravoval minister.
Myslím si to stejné.
Komedie
DOPR…Sakra 🙁
Nahrazení jen lokomotiv bude stát třeba i 200M. Za to se dá vybavit 20 vozidel etcs. To etcs je drahé ale stále se vyplatí.
Ráno tam přijdou lidi na vlak a uvidí tuhle hromadu. Totéž v lidi v projíždějících vlacích a ze zpráv se dozví kolik…
Ztráta reputace bude nemalá, tohle není „anonymní“ nákladní vlak kdesi na pravobřežce u Velvět, ani prázdné uhláky u Vyškova.
A sadnú do auta v ktorom sa každého štvrť roka odpíše ekvivalent cityelefantu plného ľudí. No neviem…
Ty počty mi nějak nesedí. V elefantu je 310 míst k sezení. V roce 2023 při dopravních nehodách v ČR zemřelo 455 lidí, a když odečteme chodce, motorkáře a cyklisty, apod, tak jich bylo 217. Za čtvrt rok tedy 55, to fakt není cityelefant. A to ještě když odečteme ty, kteří si to zavinili sami (např. riskantní jízdou, v opilosti, apod.) a budeme počítat neviné oběti v tom autě, tak to bude ještě méně. Ano, je to v absolutních číslech více než na železnici, ale fakt to není cityelefant. A když bychom to přepočetli na počet ujetých osobokilometrů (těch je… Číst vice »
Velvěty nejsou na pravobřežce,ale u Bíliny(řeky). Zeměpis 4.tř základní školy.
Tak a teď se rozjíždí tiskové centrum RJ, které nám vysvětlí, že za to můžou všichni na světě, zejména Ukrajinci, prostě všichni kromě RJ.
Jaka prezdivka, takova hlava…
Náhodou docela vtipné
Na ČT24 už psali 2 mrtví 😭
Kde presne v Pardubicích to je, za perony směrem na Ostravu nebo v opačném směru?
U nové zastávky
No a abychom zodpověděli dotaz, tak ta s trochou nadsázky je kousek „za perony směrem na Ostravu“.
Za vjezdem, v sudé skupině od Třebové.
Děsivý je hlavně kontejner zaražený do lokomotivy snad 2 metry hluboko. Štěstí, že na zadním stanovišti nikdo nebyl.
Zraněným přejme brzké uzdravení.
Fyzika té srážky vypadá dost zajímavě. Lokomotivy v místě čelního nárazu jsou o sebe decentně opřené, z druhé strany zafungovalo eso jako deformační zóna a pohltilo kus kontejneru, ze strany RJ jsou zas ty osobní vagony úplně mimo kolej a hrozivě vypadající.
Ano, smutná ukázka přenosu kinetické energie (u tuhého celku) a její pohlcování (v deformačních zónách)
Mně by zajímalo, co by se v takové situaci stalo u nové lokomotivy s bezpečnostním rámem kolem stanoviště. Ale vážně.
Trošku mě překvapuje, že ještě pár minut zpět měl ten vlak podle webových stránek RJ „jen“ 2 hodiny zpoždění a vesele se na něj daly kupovat jízdenky…
Podle rezervačního systému měl 15 vozů, první tři vozy byla lehátka a hlásilo je to vyprodané… zkoušel jsem to pro úsek Olomouc – Košice… ale zrovna do těch prvních vozů byla možnost koupit si celé lehátkové kupé pro sebe, tak snad to díky tomu nebylo moc plné a třeba tam lidé mohli ve větším počtu přistupovat v dalších nácestných stanicích.
Tak doufejme, že následky budou co nejmenší…
Ta 388 to ještě rozchodí možná, ta 363.5 už bez šance
Ač to nevypadá tak Esa a Peršingy mají pevnější rám než třeba Vectron takže to rozchodí no ten Traxx bude horší 😀
Podle fotek to vypadá, že má eso ohnutý rám jak na něj skočil první vůz. Takže asi ne.
Takže Pardubice zavřený, přes Hradec výluka, přes Havlbrod výluka… No tak to zavíráme krám.
Aktuálně jedině úvrať v Pardubicích a na HK, Týniště a Choceň.
Otázkou je, co dělají na trati do Oseka, pokud by tam SŽ dokázala výluku ukončit předčasně.
V Káranicích bylo dnes rozložené zhlaví to nevidím moc reálně
Troufnul bych si tvrdit, že část nádraží bude průjezdná potom, co IZS ukončí zásah. Zavírat kvůli tomu celou železnici je kravina.
Včera říkali že furt podporujou to splavnění Labe, takže máme naději…
Zcela vážně, není těch nehod trochu moc? Jsou nějaká srovnání, jak často bourají vlaky v jiných srovnatelných státech?
To by jste musel srovnávat zejména úroveň zabezpečení, počty vlaků, velikost země, rozsah sítě…
Nejlepší by asi bylo srovnat počet kolizních cest, kdy nesmějí jet vlaky současně, ku počtu nehod projetím červené právě při těch kolizních cestách.
Tak tohle při své podrobnosti zabere strašně moc lidského času, raději ho věnovat instalaci zabezpečovače.
Ten uz tam snad je…
Teď ještě ho mít v lokomotivách a aktivovaný. Aktuálně ten termín od nového roku nevypadá tak přehnaně.
Kostěnice – Velim, tedy včetně Pardubic, je ETCS ve výluce.
… ale není povinný.
V Rakousku nedávno 4 nehody během 1 týdne takže jsme na tom ještě dobře
Je to teď vedlejší, ale fascinuje mě, že dobrá správa se neobtěžuje ani po hodině a zastavěném provozu zařadit to mezi mimořádnosti.
Ale hlavně, že snad nejsou vážná zranění.
Teď to zrovna udělali. Snad budou škody na zdraví a na majetku co nejmenší (byť RJ vůz a ČDC loco jasný šrot, možná i ten Traxx). Jen bude zajímavé sledovat ty odklony, bo Osek Hradec je výluka TK, takže jedině snad uvrati v Pardubicích, ale to je teď samozřejmě vedlejší
Datel před 20 minutami, což je „rychlost“, ČD mimořádnosti twitter mlčí, info jen na hlavním profilu. Za mě hned všem manažerům těchto státních firem -10%
Info i obrázky už jsou… všem klid a držte se 🙏
https://x.com/janhrabal/status/1798472343674884344?t=bNiljZpBY-tYfA_lMWxmWg&s=19
Ty záběry na blikající vozy jsou X let stejné. Skoro si říkám, že novináři recyklují jedny záběry léta. Každopádně všem zraněným co nejmíň bolesti a brzké uzdravení.
No hlavně že u přímo zúčastněného dopravce Regiojet stále na stránkách žádné info a vlak do Čopu má psán příjezd včas….
Jsou tam zranění, tak mají jiné starosti něž něco psát na twitter, navíc … je i po odpolední směně.
Držet někoho v pohotovosti jenom kvůli twitteru je blbost.
Nic proti, ale dispečeři rozhodně nic do činění se zraněnými nemají, od toho jsou IZS a lidi na místě. A argument o konci odpolední směny na dráze, která je v provozy 24 hodin denně je fakt mimo mísu…
Dispečeři … mají jiné starosti než psát na twitter. Od nich bych čekal, že se snaží nějak vymyslet jak to vyjezdit.
Argument o konci odpolední směny směřoval na PR oddělení, kterému bych ten twitter účet svěřil. Ne dispečerovi.
Twitter mi je jedno, šlo mi o jejich web, myslel jsem, že to je snad nějak spojené s dalšími systémy, ale očividně to tam musí někdo nabouchat ručně. A už to tam teda je, tak to očividně takový problém není
Já to bral z pohledu informací, IZS je úplně jiná služba a bohužel už jsou hlášení i mrtví…..
Prý jsou na místě úmrtí, omlouvám se za komentář, je to teď mimo.
Upřímnou soustrast a díky záchranářům.