… na Pardubky velký posun v možnosti využití železnice, ale je to pořád jen takový „půlkůň“ jako mají ve znaku… – za mě by ještě bylo elegantní najít nějaké drobné a vysadit u protihlukových stěn popínavky, aby cestující namísto čmáranic od pouličních umělců koukali do zeleně – to protažení vlaků od HK a Cr k nemocnici a z opačného směru od ČT, aby vlaky zastavovaly v nové zastávce „centrum“ je snad taky vcelku logický sen – a naprostá teorie zůstane na dlouhé roky trať do Chrudimi přes Nemošice, elektrifikovaná a třeba dvoukolejná. … ale opravdu všem, kdo se na vzniku… Číst vice »
Lépe bych to nenapsal, to prodloužení k nemocnici by pomohlo .
Alibaba
4 měsíců
Takový sen: Další krok protažení do Pardubiček (most přes Chrudimku), další k Zámečeku (most pod 010) , další do Nemošic (most přes Chrudimku), a pak se podaří ukecat Ostřešany a tunelem do Chrudimě.
Než se ty předešlé kroky vybudují, tak se v Ostřešanech vymění obyvatelstvo.
A Ostřešanům vadil vysoký násep, vedl bych trať v úrovní terénu a tunelem pod kopcem.
Ano, logicky by to obnášelo tu kolej nejdřív postavit. Současné řešení je takové polovičaté. Ale to by musela existovat nějaká větší koncepce a to chci asi moc…
Beskyd
4 měsíců
Dobrý počin. Škoda že není více fotek.
Dušan
4 měsíců
Škoda, že tam nebudou zajíždět rychlíky do Liberce od Arrivy – takže ten, kdo nechce osobákem do Hradce, ale někam dál, se musí dál táhnout na Pardubice hl.n.
To už ale pro Arrivu bude znamenat další jednotku, ne? Nebo bude jiná časová poloha (to by pak ale nevycházely přestupní uzly).
Doufám, že to nedopadne ještě ostřejším obratem.
Tomáš Záruba
4 měsíců
Tuhle zastávku by měly obsluhovat úplně všechny vlaky regionální dopravy – nejen všechny od HK a CR, nýbrž i ty z tratě 010. Pokud vezmeme jako krátkodobě nezměnitelný fakt, že směr Třebová to technicky nelze (bohužel), tak aspoň rozdělit rameno Os-010 a od Kolína zajíždět do této zastávky také.
Perspektivně třeba v rámci snahy o zvýšení kapacity koridoru by bylo nejlépe vytáhnout ze stanice 4 koleje až za Pardubičky, a u „nové jižní“ dostavět na úrovni centra ještě jeden perónek. Blízkost s Pardubičkami bych neřešil, i tak by to zlepšilo situaci pro hodně lidí.
Obsluhování všemi regionálními vlaky: pokud to v budoucnu bude možné, tak určitě ano. Rozdělení ramena Os-010 a zajíždět tam od Kolína: tím zase ztrácíš přímé spojení od Kolína do zastávky Pardubice-Pardubičky, ale pokud by byl v Pce hl.n. do 5 minut přestup, tak by to tak taky klidně mohlo být.
Vzhledem ke spolehlivosti koridoru jsou nějaké přestupy do 5 minuty nepříliš spolehlivé… ideál přímý vlak, který by obsloužil vše, hl.n., centrum i Pardubičky.
Rozdělení ramene a vrácení Pce – Třebová, Pce – Masaryčka, by mi nevadilo, ale zajíždění Os od Kolína na centrum je blbost, časová úspora pro cestující nula.
A 4 koleje až za Pardubičky? Děkuji, že zkomplikujete různé objíždění a přejíždění, a taktéž i odjezd a návrat s kontejnery pro Foxconn. Pamatuju si, když jsme museli čekat, abychom se dostali na jižní, při rekonstrukci, kdy se muselo do první a zpět. Odpoledne při návratu to bylo klidně i na půl hodiny.
Otázkou je, proč nemá tak velký podnik s takovými objemy přeprav vlečku. Protože železnice má být už jen pro lehkou osobní dálkovou dopravu a nic jiného? Ještě paralelně s „dokončenou sítí dálnic“…
Vždyť má vlastní vlečku, na kterou se právě dostanete z „jižní“ přes Pardubičky, hlavně i kdybychom se bavili o tom, že se to protáhne až k Pardubičkám a vzniklo by i nástupiště na opačné straně pro vlaky do Třebové, tak tam je ještě jedna komplikace a to TOPEK, protože vedle „jižní“ je kusá kolej, kam se právě odstavují cisterny na TOPEK Oil, tudíž na nějaké nástupiště není ani místo.
Sice bychom se konečně dočkali toho, že na Pardubičkách se zruší tebe nesmyslný Přechod a upraví se přístup z podchodu, ale toto pozitivum nepřeváží negativa, která by to přineslo.
A taky na nedostatek místa. Na severní straně byl široký volný pruh mezi tratí a Hlaváčovou ulicí. Na jižní straně je míň místa a navíc se tam bude hodně stavět (Kávoviny to mají za pár) a developer nejspíš nebude mít zájem prodávat pozemky, které může zužitkovat na parkoviště u nových domů.
Já bych řekl, že technicky to lze. Trochu tomu pomohlo zrušení vlečky do Kávovin. https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9jtkRxXfsqg8VMM&x=15.7755750&y=50.0313830&z=19
Vlečková kolej (stáčírna PHM) by se musela vybočit (vzhledem k rychlosti na ní by to nemuselo vadit).
Pokud by se nechtěl dělat výtah, tak by se podle mě dal udělat úrovňový přechod přes vlečku.
Myslím, že směrem na Třebovou osobákem tam netřeba zastavovat, tak člověk dojede z centra na hlavák a pak do směrem na Třebovou osobákem…. Myslím, že stačí na centrum zajíždět z Chrudimi a Hradce a na Třebovou se dá přesedat na hlavním
Dominik
4 měsíců
Škoda, že, tam není spojka do 2. Traťové alespoň pro osobáky od Třebové, tam vy ta časová úspora pro cestující byla lepší, jak od HK
Tak asymetrické zastavování známé v Pce například i v MHD.
A bohužel oba směry jsou nereálné, by musel osobák 2x přes kříž, což je prostě blbost.
Pro lidi cestující od Moravan ta časová úspora bude větší jak pro cestující od HK, kde bude časová úspora defakto nula.
Cestující od Moravan (kterých je navíc daleko míň) si můžou vystoupit na Pardubičkách, které jsou kousek vedle. Tohle nejvíc pomůže právě lidem z Hradce, kteří doteď neměli přímé spojení vlakem do centra Pardubic.
Cestujícím od HK to skoro nic neušetří (pokud se budeme bavit že chtějí do centra města – Masarykovo náměstí, Náměstí republiky, pokud nebudou chtít směrem na Duklu, protože tím směrem to opravdu ušetří čas a i MHD tam bude asi lepší spojení), časově to vyjde podobně jako by vystoupili na hlavním, protože 2 minuty pobytu + 2 minuty JD na Centrum, za tu dobu už v pohodě sedí v MHD z hlavního nádraží, které je doveze kam potřebují, a je hned před nádražím, a ne dalších 5 minut chůze od zastávky, a těch linek tam je víc, než na 17.… Číst vice »
Navíc vlaky do HK budou mít na hlavním pouze 2 minuty pobytu, což je za mě nedostatečné, protože se jedná o velký přestupní uzel a stejně většina lidí bude jezdit spíš z hlavního nádraží, protože lepší návaznost na MHD, a víc linek MHD tam jezdí
Stále mě mrzí, že neprošla Ostřešanská spojka, protože tahle zastávka by spojení s Chrudimí skrze ni dodala ještě na větší atraktivitě. Obávám se, že tím než se to vyúvraťuje v Rosicích, tak to moc časovou konkurenceschopnost vůči jiným druhům dopravy nezajistí.
Mne už ne.. Fest pomohla druhá kolej k Rosicům. z Pce odjíždíme 60, hned za poslední výměnou už můžeme 80, v Rosicích přejdeme a odjíždíme k Chrudimi- i tam se jede rychleji (85) . Minulý týden se to sešlo a Pce-Rosice úvrať -Chrudim i s přejdutím trvalo 11 minut. Atraktivita je už nyní až až-jezdíme nacpaní po střechu. S novou zastávkou v centru to už bude jako v https://mzv.gov.cz/public/5/19/79/3943114_2361754_Ilustracni_foto.jpg
Nová zastávka v centru bude najs.
Ostřešanská spojka by hlavně zrušila motorovou trakci v picich. Pantherem HK – Chrudim výhledově Slatiňany je mokrý sen. Takhle jsme si zablokovali kocourkov na léta.
Jedině tak.
Když to ale neprošlo přes Ostřešany, tak pořád je tady možnost „smyčky“ okolo ČOVky a bez úvrati na most. Okolo letiště holt asi hloubený tunel, pod ranvejí se to vojákům nelíbí, příliš jednoduchá sabotáž dráhy.
Ty 4 minuty rozdílu, to už je nevytrhne, navíc přestupy, cestující nemusí až na hlavní, a tam rychle přebíhat, takto v pohodě vystoupí a počkají.
Při zpoždění navíc dojede až do Rosic a než strojvedoucí přejde tak neblokuje traťovou kolej.
Tak s Ostřešanskou spojkou by buď odpadl přestup, protože by s největší pravděpodobností jezdil vlak Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, nebo by přestup byl v Pardubicích na hlavním nebo v Chrudimi.
Rosice mají docela slušnou frekvenci cestujících, vzhledem k ucpaným komunikacím je z Polabin jednodušší dojít na vlak do Rosic, než jet na hlavní nádraží. Chodí tam i studenti z kampusu na Cihelně. A kdyby se konečně město obtěžovalo řešit prostor pro točnu MHD a k rosickému nádraží jezdil autobus, byl by počet cestujících ještě výrazně větší.
Druha kolej do Rosic opravdu pomohla, ale obhajujete neobhajitelne. Ten uvratovej blbinec je proste spatne a vzdycky bude.
Nikdy na tom neudelate primy vlaky Chrudim – Pce – HK (coz se vylozene nabizi; tyka se to vlastne jakejchkoliv potencialnich vlaku od severu k jihu pres Pardubice).
Pro kohokoliv, kdo bude chtit jet z Pardubic na Chrudim bude tahle uvrat vzdycky vetsi nebo mensi komplikace.
Ostresanska (nebo jakakoliv jina) spojka byla prilezitost se tohodle problemu navzdy zbavit.
Já to nijak neobhajuji. Spíš jsem chtěl popsat stav, který nastal. Zrychlení je hmatatelné a nesporné, tam kde jsme se dlouhý úsek vždy ploužili 40km/h nyní „letíme“ 90 a čas se zkracuje naprosto náramně. Nedokázal jsem si představit, že to bude takhle moc znát. Vic nic. 🙂
Vlak je v úseku Chrudim-Pardubice výrazně rychlejší než autobus a ve špičce i mnohem rychlejší než auto. A minimálně ještě pěkných pár let bude, jelikož v Pardubicích se zatím ani nekoplo do země na stavbě jihovýchodního obchvatu, takže každé ráno v pracovní dny je na všech vjezdech do Pardubic od jihu kolona. Někdy na 5, jindy na 30 minut. A stačí jediná drobná nehoda, a člověk tam ztvrdne na hodinu a víc, protože objízdné trasy se rychle ucpou.
Krysa350
4 měsíců
Takové Ústí nad Orlicí město, pro osobní dopravu, i dálkovou, pro Pardubice určitě potenciální přínos.
V Ústí.městě opravdu staví některé dálkové spoje, ale to v Pardubicích – městě NIKDY NEBUDOU, protože v Pardubicích prostě jsou a budou přestupy mezi dálkovkou i regionální + MHD a i všemi BUSy na hlaváku, a kdo bude chtět vlakem mezi hlavákem a městem, tak si prostě přesedne na/z vybraných Os na hlaváku!
… na Pardubky velký posun v možnosti využití železnice, ale je to pořád jen takový „půlkůň“ jako mají ve znaku… – za mě by ještě bylo elegantní najít nějaké drobné a vysadit u protihlukových stěn popínavky, aby cestující namísto čmáranic od pouličních umělců koukali do zeleně – to protažení vlaků od HK a Cr k nemocnici a z opačného směru od ČT, aby vlaky zastavovaly v nové zastávce „centrum“ je snad taky vcelku logický sen – a naprostá teorie zůstane na dlouhé roky trať do Chrudimi přes Nemošice, elektrifikovaná a třeba dvoukolejná. … ale opravdu všem, kdo se na vzniku… Číst vice »
Lépe bych to nenapsal, to prodloužení k nemocnici by pomohlo .
Takový sen: Další krok protažení do Pardubiček (most přes Chrudimku), další k Zámečeku (most pod 010) , další do Nemošic (most přes Chrudimku), a pak se podaří ukecat Ostřešany a tunelem do Chrudimě.
Ostřešanská spojka je pasé…..
Než se ty předešlé kroky vybudují, tak se v Ostřešanech vymění obyvatelstvo.
A Ostřešanům vadil vysoký násep, vedl bych trať v úrovní terénu a tunelem pod kopcem.
… se vymění obyvatelstvo a to nové může mít na věc stále vlastní názor.
Mimochodem: Vyměnǔje někdo obyvatelstvo kvůli stavbě silnice?
Obyvatelstvo se vyměňuje furt a samo.
Někdo k tomu být nemusí, ale musí na to být dva. 🙂
Když už dělají tohle, ideálně kdyby tak vlaky od Hradce protáhli o jednu zastávku dál až do Pardubiček…
…po neexistující koleji. 🙂
Ano, logicky by to obnášelo tu kolej nejdřív postavit. Současné řešení je takové polovičaté. Ale to by musela existovat nějaká větší koncepce a to chci asi moc…
Dobrý počin. Škoda že není více fotek.
Škoda, že tam nebudou zajíždět rychlíky do Liberce od Arrivy – takže ten, kdo nechce osobákem do Hradce, ale někam dál, se musí dál táhnout na Pardubice hl.n.
A nemůže na to hl.n. dojet vlakem? 🙂
Snad to s rychlíkama Arrivy vyjde od prosince.
Máte takovou nějakou informaci ?
Ano, ale neoficiálně. Nicméně návrh GVD 2025 by měl vyjít v červnu, takže se brzo dozvíme, jestli byla pravdivá.
To se tam v červnu objevit nemusí, pokud to nebude jisté. Definitivně to budeme vědět až bude konečný návrh.
Prodloužení linky R14 na zastávku je oproti předpokladům opravdu plánováno. Jestli to bude fungovat je ve hvězdách.
To už ale pro Arrivu bude znamenat další jednotku, ne? Nebo bude jiná časová poloha (to by pak ale nevycházely přestupní uzly).
Doufám, že to nedopadne ještě ostřejším obratem.
Tuhle zastávku by měly obsluhovat úplně všechny vlaky regionální dopravy – nejen všechny od HK a CR, nýbrž i ty z tratě 010. Pokud vezmeme jako krátkodobě nezměnitelný fakt, že směr Třebová to technicky nelze (bohužel), tak aspoň rozdělit rameno Os-010 a od Kolína zajíždět do této zastávky také.
Perspektivně třeba v rámci snahy o zvýšení kapacity koridoru by bylo nejlépe vytáhnout ze stanice 4 koleje až za Pardubičky, a u „nové jižní“ dostavět na úrovni centra ještě jeden perónek. Blízkost s Pardubičkami bych neřešil, i tak by to zlepšilo situaci pro hodně lidí.
Obsluhování všemi regionálními vlaky: pokud to v budoucnu bude možné, tak určitě ano. Rozdělení ramena Os-010 a zajíždět tam od Kolína: tím zase ztrácíš přímé spojení od Kolína do zastávky Pardubice-Pardubičky, ale pokud by byl v Pce hl.n. do 5 minut přestup, tak by to tak taky klidně mohlo být.
Vzhledem ke spolehlivosti koridoru jsou nějaké přestupy do 5 minuty nepříliš spolehlivé… ideál přímý vlak, který by obsloužil vše, hl.n., centrum i Pardubičky.
Myslím, že to centrum z hlediska významu pro lidi západně od Pardubic nad Pardubičkama vyhraje o parník.
Rozdělení ramene a vrácení Pce – Třebová, Pce – Masaryčka, by mi nevadilo, ale zajíždění Os od Kolína na centrum je blbost, časová úspora pro cestující nula.
A 4 koleje až za Pardubičky? Děkuji, že zkomplikujete různé objíždění a přejíždění, a taktéž i odjezd a návrat s kontejnery pro Foxconn. Pamatuju si, když jsme museli čekat, abychom se dostali na jižní, při rekonstrukci, kdy se muselo do první a zpět. Odpoledne při návratu to bylo klidně i na půl hodiny.
Otázkou je, proč nemá tak velký podnik s takovými objemy přeprav vlečku. Protože železnice má být už jen pro lehkou osobní dálkovou dopravu a nic jiného? Ještě paralelně s „dokončenou sítí dálnic“…
Vždyť má vlastní vlečku, na kterou se právě dostanete z „jižní“ přes Pardubičky, hlavně i kdybychom se bavili o tom, že se to protáhne až k Pardubičkám a vzniklo by i nástupiště na opačné straně pro vlaky do Třebové, tak tam je ještě jedna komplikace a to TOPEK, protože vedle „jižní“ je kusá kolej, kam se právě odstavují cisterny na TOPEK Oil, tudíž na nějaké nástupiště není ani místo.
Sice bychom se konečně dočkali toho, že na Pardubičkách se zruší tebe nesmyslný Přechod a upraví se přístup z podchodu, ale toto pozitivum nepřeváží negativa, která by to přineslo.
Vždyť celý druhý odstavec je o práci na vlečce?!
Od kdy více kolejí (nebo jejich propojení) zhoršuje provoz bych prosil blíže vysvětlit. 😉
Zhoršilo by to provoz pro posun a jízdy na vlečku, z vlečky, když by najednou jižní byla dopravní kolejí.
Křížem přes protisměr to dost pováže kapacitu trati. To by musel být peron i na jihu, u vlečkové/manimulační koleje, a to zas narazí na paragraf.
A taky na nedostatek místa. Na severní straně byl široký volný pruh mezi tratí a Hlaváčovou ulicí. Na jižní straně je míň místa a navíc se tam bude hodně stavět (Kávoviny to mají za pár) a developer nejspíš nebude mít zájem prodávat pozemky, které může zužitkovat na parkoviště u nových domů.
Křížem přes protisměr se při obratu stejně musí jet, „nultá“ (po novu 50.) kolej pro obraty nevznikla.
Já bych řekl, že technicky to lze. Trochu tomu pomohlo zrušení vlečky do Kávovin.
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9jtkRxXfsqg8VMM&x=15.7755750&y=50.0313830&z=19
Vlečková kolej (stáčírna PHM) by se musela vybočit (vzhledem k rychlosti na ní by to nemuselo vadit).
Pokud by se nechtěl dělat výtah, tak by se podle mě dal udělat úrovňový přechod přes vlečku.
Myslím, že směrem na Třebovou osobákem tam netřeba zastavovat, tak člověk dojede z centra na hlavák a pak do směrem na Třebovou osobákem…. Myslím, že stačí na centrum zajíždět z Chrudimi a Hradce a na Třebovou se dá přesedat na hlavním
Škoda, že, tam není spojka do 2. Traťové alespoň pro osobáky od Třebové, tam vy ta časová úspora pro cestující byla lepší, jak od HK
No to nevím, jestli by bylo dobré zastávku obsluhovat takhle asymetricky (pouze v jedom směru).
Tak asymetrické zastavování známé v Pce například i v MHD.
A bohužel oba směry jsou nereálné, by musel osobák 2x přes kříž, což je prostě blbost.
Pro lidi cestující od Moravan ta časová úspora bude větší jak pro cestující od HK, kde bude časová úspora defakto nula.
Nebudou se tam pak hromadit cestující? Respektive, nebude pak potřeba jednosměrná linka MHD opačným směrem? 🙂
Tady počítají s tím, že z nové zastávky půjdou lidé do centra pěšky.
Cestující od Moravan (kterých je navíc daleko míň) si můžou vystoupit na Pardubičkách, které jsou kousek vedle. Tohle nejvíc pomůže právě lidem z Hradce, kteří doteď neměli přímé spojení vlakem do centra Pardubic.
Cestujícím od HK to skoro nic neušetří (pokud se budeme bavit že chtějí do centra města – Masarykovo náměstí, Náměstí republiky, pokud nebudou chtít směrem na Duklu, protože tím směrem to opravdu ušetří čas a i MHD tam bude asi lepší spojení), časově to vyjde podobně jako by vystoupili na hlavním, protože 2 minuty pobytu + 2 minuty JD na Centrum, za tu dobu už v pohodě sedí v MHD z hlavního nádraží, které je doveze kam potřebují, a je hned před nádražím, a ne dalších 5 minut chůze od zastávky, a těch linek tam je víc, než na 17.… Číst vice »
Navíc vlaky do HK budou mít na hlavním pouze 2 minuty pobytu, což je za mě nedostatečné, protože se jedná o velký přestupní uzel a stejně většina lidí bude jezdit spíš z hlavního nádraží, protože lepší návaznost na MHD, a víc linek MHD tam jezdí
Metro zastavuje na půl minuty. Pokud vezmeme v potaz, že Panter má odhadem jen ¼ dveří, co metro, tak by to dostatečné být mohlo, ne?
Plus doba na brzdění a rozjezd a blokování obou směrů pro další vlaky, pokud se netrefí do předjíždění a pobyt tím naopak neprodlouží.
2 minuty na nástup v Pce? Bohatě.
Proč tam nezajíždějí vlaky od Chrudimě všechny? S kapacitou asi problémy nebudou, když ve špičce se to tam vejde všechno.
Dotaz je potřeba směřovat na krajský úřad, objednatele dopravy.
Prý nejsou peníze na vlkm.
Stále mě mrzí, že neprošla Ostřešanská spojka, protože tahle zastávka by spojení s Chrudimí skrze ni dodala ještě na větší atraktivitě. Obávám se, že tím než se to vyúvraťuje v Rosicích, tak to moc časovou konkurenceschopnost vůči jiným druhům dopravy nezajistí.
Mne už ne.. Fest pomohla druhá kolej k Rosicům. z Pce odjíždíme 60, hned za poslední výměnou už můžeme 80, v Rosicích přejdeme a odjíždíme k Chrudimi- i tam se jede rychleji (85) . Minulý týden se to sešlo a Pce-Rosice úvrať -Chrudim i s přejdutím trvalo 11 minut. Atraktivita je už nyní až až-jezdíme nacpaní po střechu. S novou zastávkou v centru to už bude jako v https://mzv.gov.cz/public/5/19/79/3943114_2361754_Ilustracni_foto.jpg
Nová zastávka v centru bude najs.
Spíš je škoda, že most se udělal pouze dvojkolejný a zůstala proto za mostem odbočka.
Dopravně to je součást stanice, tak jako v minulosti.
Ne že by se tři koleje nehodily, ale asi by se to ekonomicky neuživilo (nevyšla by návratnost).
Ostřešanská spojka by hlavně zrušila motorovou trakci v picich. Pantherem HK – Chrudim výhledově Slatiňany je mokrý sen. Takhle jsme si zablokovali kocourkov na léta.
Nicméně bezúvraťová jízda by byla mnohem pohodlnější a ještě rychlejší.
To záleží, jelo by se křížem přes obě traťové koleje koridoru a Os by dával přednost téměř všemu.
Proto se tam pocitalo s presmykem
Jedině tak.
Když to ale neprošlo přes Ostřešany, tak pořád je tady možnost „smyčky“ okolo ČOVky a bez úvrati na most. Okolo letiště holt asi hloubený tunel, pod ranvejí se to vojákům nelíbí, příliš jednoduchá sabotáž dráhy.
Ono se i po rekonstrukci musí stále až do Rosic k peronům? Nepomohlo by víc, než 80 do Rosic, kdyby se to mohlo obrátit už před Labem?
Ty 4 minuty rozdílu, to už je nevytrhne, navíc přestupy, cestující nemusí až na hlavní, a tam rychle přebíhat, takto v pohodě vystoupí a počkají.
Při zpoždění navíc dojede až do Rosic a než strojvedoucí přejde tak neblokuje traťovou kolej.
Tak srovnávám s tou slavnou Ostřešanskou spojkou. To by cestující v Rosicích také nemohli vystoupit, a o kolik víc minut by to ušetřilo?
Tak s Ostřešanskou spojkou by buď odpadl přestup, protože by s největší pravděpodobností jezdil vlak Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, nebo by přestup byl v Pardubicích na hlavním nebo v Chrudimi.
Myslím,že časově ta Ostřešanská spojka neušetří proti dnešku vlastně nic,proto se to taky nakonec zarizlo (+kvůli protestům místních nimbystů).
Rosice mají docela slušnou frekvenci cestujících, vzhledem k ucpaným komunikacím je z Polabin jednodušší dojít na vlak do Rosic, než jet na hlavní nádraží. Chodí tam i studenti z kampusu na Cihelně. A kdyby se konečně město obtěžovalo řešit prostor pro točnu MHD a k rosickému nádraží jezdil autobus, byl by počet cestujících ještě výrazně větší.
Druha kolej do Rosic opravdu pomohla, ale obhajujete neobhajitelne. Ten uvratovej blbinec je proste spatne a vzdycky bude.
Nikdy na tom neudelate primy vlaky Chrudim – Pce – HK (coz se vylozene nabizi; tyka se to vlastne jakejchkoliv potencialnich vlaku od severu k jihu pres Pardubice).
Pro kohokoliv, kdo bude chtit jet z Pardubic na Chrudim bude tahle uvrat vzdycky vetsi nebo mensi komplikace.
Ostresanska (nebo jakakoliv jina) spojka byla prilezitost se tohodle problemu navzdy zbavit.
Já to nijak neobhajuji. Spíš jsem chtěl popsat stav, který nastal. Zrychlení je hmatatelné a nesporné, tam kde jsme se dlouhý úsek vždy ploužili 40km/h nyní „letíme“ 90 a čas se zkracuje naprosto náramně. Nedokázal jsem si představit, že to bude takhle moc znát. Vic nic. 🙂
Jenže nevybudováním Ostřešanské spojky stále zůstává úvrať pro vlaky z/do Chrudimi.
Vlak je v úseku Chrudim-Pardubice výrazně rychlejší než autobus a ve špičce i mnohem rychlejší než auto. A minimálně ještě pěkných pár let bude, jelikož v Pardubicích se zatím ani nekoplo do země na stavbě jihovýchodního obchvatu, takže každé ráno v pracovní dny je na všech vjezdech do Pardubic od jihu kolona. Někdy na 5, jindy na 30 minut. A stačí jediná drobná nehoda, a člověk tam ztvrdne na hodinu a víc, protože objízdné trasy se rychle ucpou.
Takové Ústí nad Orlicí město, pro osobní dopravu, i dálkovou, pro Pardubice určitě potenciální přínos.
V Ústí.městě opravdu staví některé dálkové spoje, ale to v Pardubicích – městě NIKDY NEBUDOU, protože v Pardubicích prostě jsou a budou přestupy mezi dálkovkou i regionální + MHD a i všemi BUSy na hlaváku, a kdo bude chtět vlakem mezi hlavákem a městem, tak si prostě přesedne na/z vybraných Os na hlaváku!
No v případě rychlíků od HK bych to neviděl tak kategoricky.
Me se libi, ze zazemi pro lidi co vyuzivaji 48 vlaku denne nemusi byt v podobe vypravni budovy vetsi nez mistni skola.
Nezáleží na tom, kolik tam jede vlaků v součtu za den, ale kolik lidí tam bude najednou čekat.