V Pardubicích je hotová nová zastávka u centra, prodlouží do ní vlaky od Hradce Králové

Nová zastávka Pardubice centrum. Foto: Pardubice.euNová zastávka Pardubice centrum. Foto: Pardubice.eu

Zastávku denně obslouží 48 vlaků.

72 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

… na Pardubky velký posun v možnosti využití železnice, ale je to pořád jen takový „půlkůň“ jako mají ve znaku… – za mě by ještě bylo elegantní najít nějaké drobné a vysadit u protihlukových stěn popínavky, aby cestující namísto čmáranic od pouličních umělců koukali do zeleně – to protažení vlaků od HK a Cr k nemocnici a z opačného směru od ČT, aby vlaky zastavovaly v nové zastávce „centrum“ je snad taky vcelku logický sen – a naprostá teorie zůstane na dlouhé roky trať do Chrudimi přes Nemošice, elektrifikovaná a třeba dvoukolejná. … ale opravdu všem, kdo se na vzniku… Číst vice »

J.Š.Hájek

Lépe bych to nenapsal, to prodloužení k nemocnici by pomohlo .

Alibaba

Takový sen: Další krok protažení do Pardubiček (most přes Chrudimku), další k Zámečeku (most pod 010) , další do Nemošic (most přes Chrudimku), a pak se podaří ukecat Ostřešany a tunelem do Chrudimě.

Lopid

Ostřešanská spojka je pasé…..

Alibaba

Než se ty předešlé kroky vybudují, tak se v Ostřešanech vymění obyvatelstvo.
A Ostřešanům vadil vysoký násep, vedl bych trať v úrovní terénu a tunelem pod kopcem.

Jiří Kocurek

… se vymění obyvatelstvo a to nové může mít na věc stále vlastní názor.

Mimochodem: Vyměnǔje někdo obyvatelstvo kvůli stavbě silnice?

Alibaba

Obyvatelstvo se vyměňuje furt a samo.
Někdo k tomu být nemusí, ale musí na to být dva. 🙂

Dan

Když už dělají tohle, ideálně kdyby tak vlaky od Hradce protáhli o jednu zastávku dál až do Pardubiček…

Tomáš Záruba

…po neexistující koleji. 🙂

Dan

Ano, logicky by to obnášelo tu kolej nejdřív postavit. Současné řešení je takové polovičaté. Ale to by musela existovat nějaká větší koncepce a to chci asi moc…

Beskyd

Dobrý počin. Škoda že není více fotek.

Dušan

Škoda, že tam nebudou zajíždět rychlíky do Liberce od Arrivy – takže ten, kdo nechce osobákem do Hradce, ale někam dál, se musí dál táhnout na Pardubice hl.n.

vbb

A nemůže na to hl.n. dojet vlakem? 🙂

dopravák

Snad to s rychlíkama Arrivy vyjde od prosince.

Dušan

Máte takovou nějakou informaci ?

dopravák

Ano, ale neoficiálně. Nicméně návrh GVD 2025 by měl vyjít v červnu, takže se brzo dozvíme, jestli byla pravdivá.

Granja

To se tam v červnu objevit nemusí, pokud to nebude jisté. Definitivně to budeme vědět až bude konečný návrh.

Pepa

Prodloužení linky R14 na zastávku je oproti předpokladům opravdu plánováno. Jestli to bude fungovat je ve hvězdách.

Beny

To už ale pro Arrivu bude znamenat další jednotku, ne? Nebo bude jiná časová poloha (to by pak ale nevycházely přestupní uzly).
Doufám, že to nedopadne ještě ostřejším obratem.

Tomáš Záruba

Tuhle zastávku by měly obsluhovat úplně všechny vlaky regionální dopravy – nejen všechny od HK a CR, nýbrž i ty z tratě 010. Pokud vezmeme jako krátkodobě nezměnitelný fakt, že směr Třebová to technicky nelze (bohužel), tak aspoň rozdělit rameno Os-010 a od Kolína zajíždět do této zastávky také.

Perspektivně třeba v rámci snahy o zvýšení kapacity koridoru by bylo nejlépe vytáhnout ze stanice 4 koleje až za Pardubičky, a u „nové jižní“ dostavět na úrovni centra ještě jeden perónek. Blízkost s Pardubičkami bych neřešil, i tak by to zlepšilo situaci pro hodně lidí.

Tomáš Hradecký

Obsluhování všemi regionálními vlaky: pokud to v budoucnu bude možné, tak určitě ano. Rozdělení ramena Os-010 a zajíždět tam od Kolína: tím zase ztrácíš přímé spojení od Kolína do zastávky Pardubice-Pardubičky, ale pokud by byl v Pce hl.n. do 5 minut přestup, tak by to tak taky klidně mohlo být.

dopravák

Vzhledem ke spolehlivosti koridoru jsou nějaké přestupy do 5 minuty nepříliš spolehlivé… ideál přímý vlak, který by obsloužil vše, hl.n., centrum i Pardubičky.

Tomáš Záruba

Myslím, že to centrum z hlediska významu pro lidi západně od Pardubic nad Pardubičkama vyhraje o parník.

Dominik

Rozdělení ramene a vrácení Pce – Třebová, Pce – Masaryčka, by mi nevadilo, ale zajíždění Os od Kolína na centrum je blbost, časová úspora pro cestující nula.

A 4 koleje až za Pardubičky? Děkuji, že zkomplikujete různé objíždění a přejíždění, a taktéž i odjezd a návrat s kontejnery pro Foxconn. Pamatuju si, když jsme museli čekat, abychom se dostali na jižní, při rekonstrukci, kdy se muselo do první a zpět. Odpoledne při návratu to bylo klidně i na půl hodiny.

Frantisek X

Otázkou je, proč nemá tak velký podnik s takovými objemy přeprav vlečku. Protože železnice má být už jen pro lehkou osobní dálkovou dopravu a nic jiného? Ještě paralelně s „dokončenou sítí dálnic“…

Dominik

Vždyť má vlastní vlečku, na kterou se právě dostanete z „jižní“ přes Pardubičky, hlavně i kdybychom se bavili o tom, že se to protáhne až k Pardubičkám a vzniklo by i nástupiště na opačné straně pro vlaky do Třebové, tak tam je ještě jedna komplikace a to TOPEK, protože vedle „jižní“ je kusá kolej, kam se právě odstavují cisterny na TOPEK Oil, tudíž na nějaké nástupiště není ani místo.
Sice bychom se konečně dočkali toho, že na Pardubičkách se zruší tebe nesmyslný Přechod a upraví se přístup z podchodu, ale toto pozitivum nepřeváží negativa, která by to přineslo.

Jiří Kocurek

Vždyť celý druhý odstavec je o práci na vlečce?!

Tomáš Záruba

Od kdy více kolejí (nebo jejich propojení) zhoršuje provoz bych prosil blíže vysvětlit. 😉

Dominik

Zhoršilo by to provoz pro posun a jízdy na vlečku, z vlečky, když by najednou jižní byla dopravní kolejí.

Jiří Kocurek

Křížem přes protisměr to dost pováže kapacitu trati. To by musel být peron i na jihu, u vlečkové/manimulační koleje, a to zas narazí na paragraf.

Surio Mario

A taky na nedostatek místa. Na severní straně byl široký volný pruh mezi tratí a Hlaváčovou ulicí. Na jižní straně je míň místa a navíc se tam bude hodně stavět (Kávoviny to mají za pár) a developer nejspíš nebude mít zájem prodávat pozemky, které může zužitkovat na parkoviště u nových domů.

Tomáš Záruba

Křížem přes protisměr se při obratu stejně musí jet, „nultá“ (po novu 50.) kolej pro obraty nevznikla.

Alibaba

Já bych řekl, že technicky to lze. Trochu tomu pomohlo zrušení vlečky do Kávovin.
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9jtkRxXfsqg8VMM&x=15.7755750&y=50.0313830&z=19
Vlečková kolej (stáčírna PHM) by se musela vybočit (vzhledem k rychlosti na ní by to nemuselo vadit).
Pokud by se nechtěl dělat výtah, tak by se podle mě dal udělat úrovňový přechod přes vlečku.

Lopid

Myslím, že směrem na Třebovou osobákem tam netřeba zastavovat, tak člověk dojede z centra na hlavák a pak do směrem na Třebovou osobákem…. Myslím, že stačí na centrum zajíždět z Chrudimi a Hradce a na Třebovou se dá přesedat na hlavním

Dominik

Škoda, že, tam není spojka do 2. Traťové alespoň pro osobáky od Třebové, tam vy ta časová úspora pro cestující byla lepší, jak od HK

Kamui

No to nevím, jestli by bylo dobré zastávku obsluhovat takhle asymetricky (pouze v jedom směru).

Dominik

Tak asymetrické zastavování známé v Pce například i v MHD.
A bohužel oba směry jsou nereálné, by musel osobák 2x přes kříž, což je prostě blbost.
Pro lidi cestující od Moravan ta časová úspora bude větší jak pro cestující od HK, kde bude časová úspora defakto nula.

Frantisek X

Nebudou se tam pak hromadit cestující? Respektive, nebude pak potřeba jednosměrná linka MHD opačným směrem? 🙂

Dominik

Tady počítají s tím, že z nové zastávky půjdou lidé do centra pěšky.

M M

Cestující od Moravan (kterých je navíc daleko míň) si můžou vystoupit na Pardubičkách, které jsou kousek vedle. Tohle nejvíc pomůže právě lidem z Hradce, kteří doteď neměli přímé spojení vlakem do centra Pardubic.

Dominik

Cestujícím od HK to skoro nic neušetří (pokud se budeme bavit že chtějí do centra města – Masarykovo náměstí, Náměstí republiky, pokud nebudou chtít směrem na Duklu, protože tím směrem to opravdu ušetří čas a i MHD tam bude asi lepší spojení), časově to vyjde podobně jako by vystoupili na hlavním, protože 2 minuty pobytu + 2 minuty JD na Centrum, za tu dobu už v pohodě sedí v MHD z hlavního nádraží, které je doveze kam potřebují, a je hned před nádražím, a ne dalších 5 minut chůze od zastávky, a těch linek tam je víc, než na 17.… Číst vice »

Dominik

Navíc vlaky do HK budou mít na hlavním pouze 2 minuty pobytu, což je za mě nedostatečné, protože se jedná o velký přestupní uzel a stejně většina lidí bude jezdit spíš z hlavního nádraží, protože lepší návaznost na MHD, a víc linek MHD tam jezdí

Šalina na Špilas

Metro zastavuje na půl minuty. Pokud vezmeme v potaz, že Panter má odhadem jen ¼ dveří, co metro, tak by to dostatečné být mohlo, ne?

Frantisek X

Plus doba na brzdění a rozjezd a blokování obou směrů pro další vlaky, pokud se netrefí do předjíždění a pobyt tím naopak neprodlouží.

Granja

2 minuty na nástup v Pce? Bohatě.

Kuba2

Proč tam nezajíždějí vlaky od Chrudimě všechny? S kapacitou asi problémy nebudou, když ve špičce se to tam vejde všechno.

Kakos

Dotaz je potřeba směřovat na krajský úřad, objednatele dopravy.

Alibaba

Prý nejsou peníze na vlkm.

D1

Stále mě mrzí, že neprošla Ostřešanská spojka, protože tahle zastávka by spojení s Chrudimí skrze ni dodala ještě na větší atraktivitě. Obávám se, že tím než se to vyúvraťuje v Rosicích, tak to moc časovou konkurenceschopnost vůči jiným druhům dopravy nezajistí.

hopa

Mne už ne.. Fest pomohla druhá kolej k Rosicům. z Pce odjíždíme 60, hned za poslední výměnou už můžeme 80, v Rosicích přejdeme a odjíždíme k Chrudimi- i tam se jede rychleji (85) . Minulý týden se to sešlo a Pce-Rosice úvrať -Chrudim i s přejdutím trvalo 11 minut. Atraktivita je už nyní až až-jezdíme nacpaní po střechu. S novou zastávkou v centru to už bude jako v https://mzv.gov.cz/public/5/19/79/3943114_2361754_Ilustracni_foto.jpg
Nová zastávka v centru bude najs.

Kamui

Spíš je škoda, že most se udělal pouze dvojkolejný a zůstala proto za mostem odbočka.

Alibaba

Dopravně to je součást stanice, tak jako v minulosti.
Ne že by se tři koleje nehodily, ale asi by se to ekonomicky neuživilo (nevyšla by návratnost).

Jan Kužílek

Ostřešanská spojka by hlavně zrušila motorovou trakci v picich. Pantherem HK – Chrudim výhledově Slatiňany je mokrý sen. Takhle jsme si zablokovali kocourkov na léta.

Pavel Skládaný

Nicméně bezúvraťová jízda by byla mnohem pohodlnější a ještě rychlejší.

Jiří Kocurek

To záleží, jelo by se křížem přes obě traťové koleje koridoru a Os by dával přednost téměř všemu.

Petr

Proto se tam pocitalo s presmykem

Jiří Kocurek

Jedině tak.
Když to ale neprošlo přes Ostřešany, tak pořád je tady možnost „smyčky“ okolo ČOVky a bez úvrati na most. Okolo letiště holt asi hloubený tunel, pod ranvejí se to vojákům nelíbí, příliš jednoduchá sabotáž dráhy.

watslaw

Ono se i po rekonstrukci musí stále až do Rosic k peronům? Nepomohlo by víc, než 80 do Rosic, kdyby se to mohlo obrátit už před Labem?

Dominik

Ty 4 minuty rozdílu, to už je nevytrhne, navíc přestupy, cestující nemusí až na hlavní, a tam rychle přebíhat, takto v pohodě vystoupí a počkají.
Při zpoždění navíc dojede až do Rosic a než strojvedoucí přejde tak neblokuje traťovou kolej.

watslaw

Tak srovnávám s tou slavnou Ostřešanskou spojkou. To by cestující v Rosicích také nemohli vystoupit, a o kolik víc minut by to ušetřilo?

Dominik

Tak s Ostřešanskou spojkou by buď odpadl přestup, protože by s největší pravděpodobností jezdil vlak Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, nebo by přestup byl v Pardubicích na hlavním nebo v Chrudimi.

218

Myslím,že časově ta Ostřešanská spojka neušetří proti dnešku vlastně nic,proto se to taky nakonec zarizlo (+kvůli protestům místních nimbystů).

Surio Mario

Rosice mají docela slušnou frekvenci cestujících, vzhledem k ucpaným komunikacím je z Polabin jednodušší dojít na vlak do Rosic, než jet na hlavní nádraží. Chodí tam i studenti z kampusu na Cihelně. A kdyby se konečně město obtěžovalo řešit prostor pro točnu MHD a k rosickému nádraží jezdil autobus, byl by počet cestujících ještě výrazně větší.

Petr

Druha kolej do Rosic opravdu pomohla, ale obhajujete neobhajitelne. Ten uvratovej blbinec je proste spatne a vzdycky bude.
Nikdy na tom neudelate primy vlaky Chrudim – Pce – HK (coz se vylozene nabizi; tyka se to vlastne jakejchkoliv potencialnich vlaku od severu k jihu pres Pardubice).
Pro kohokoliv, kdo bude chtit jet z Pardubic na Chrudim bude tahle uvrat vzdycky vetsi nebo mensi komplikace.
Ostresanska (nebo jakakoliv jina) spojka byla prilezitost se tohodle problemu navzdy zbavit.

hopa

Já to nijak neobhajuji. Spíš jsem chtěl popsat stav, který nastal. Zrychlení je hmatatelné a nesporné, tam kde jsme se dlouhý úsek vždy ploužili 40km/h nyní „letíme“ 90 a čas se zkracuje naprosto náramně. Nedokázal jsem si představit, že to bude takhle moc znát. Vic nic. 🙂

Neznámý.

Jenže nevybudováním Ostřešanské spojky stále zůstává úvrať pro vlaky z/do Chrudimi.

Šejdr

Vlak je v úseku Chrudim-Pardubice výrazně rychlejší než autobus a ve špičce i mnohem rychlejší než auto. A minimálně ještě pěkných pár let bude, jelikož v Pardubicích se zatím ani nekoplo do země na stavbě jihovýchodního obchvatu, takže každé ráno v pracovní dny je na všech vjezdech do Pardubic od jihu kolona. Někdy na 5, jindy na 30 minut. A stačí jediná drobná nehoda, a člověk tam ztvrdne na hodinu a víc, protože objízdné trasy se rychle ucpou.

Krysa350

Takové Ústí nad Orlicí město, pro osobní dopravu, i dálkovou, pro Pardubice určitě potenciální přínos.

Milan

V Ústí.městě opravdu staví některé dálkové spoje, ale to v Pardubicích – městě NIKDY NEBUDOU, protože v Pardubicích prostě jsou a budou přestupy mezi dálkovkou i regionální + MHD a i všemi BUSy na hlaváku, a kdo bude chtět vlakem mezi hlavákem a městem, tak si prostě přesedne na/z vybraných Os na hlaváku!

Tomáš Záruba

No v případě rychlíků od HK bych to neviděl tak kategoricky.

Frantisek

Me se libi, ze zazemi pro lidi co vyuzivaji 48 vlaku denne nemusi byt v podobe vypravni budovy vetsi nez mistni skola.

tarten

Nezáleží na tom, kolik tam jede vlaků v součtu za den, ale kolik lidí tam bude najednou čekat.