Po výsadkáři z druhé světové, který se raději zastřelil, než aby ho Gestapo dostalo živého a mučením ho přinutilo ke zradě.
Jiří Kocurek
1 rok
Má-li se most v budoucnu zvednout, tak raději nosník uložený poue 2x, nikoliv spojitý nosník o 3 polích a 4 podpěrách. Tolik z technického hlediska. Z pohledu průchodnosti po vodě pro lodě a pro vodu při povodni bych také volil variantu bez pilířu v korytě. Z pohledu architektury: Most má být most, je to významná stavba uvnitř města, tudíž mi vůbec nevadí když to bude výraznější prvek: Kde je most? Rozhlédne se člověk a uvidí i z dálky: Ejhle most! A už ví kudy přes vodu. Nejblíž tomu má návrh Langrova trámu v titulní vizualizaci. Vzhledem k jeho významu: Jednoznačně… Číst vice »
Hans
1 rok
Vzhledem k významu / provozu přes Labe v tomto místě je rok 2027 a provizorium 2025 naprostá katastrofa. Aktuálně semafory a to bude ještě 2 roky
Dobrý den, dovolím si zareagovat. Velmi jsme monitorovali provoz na mostě po zavedení kyvadlového provozu a jsem rád, že řidiči čekají nejvýše jeden interval, aneb současný stav je pro osobní individuální dopravu dostačující.
Z důvodů výdajové efektivity, a to i možné dotační podpory od Státního fondu dopravní infrastruktury, je navržena realizace mostního provizoria společně s výstavbou nového mostu. Statutární město Pardubice tak může ušetřit značné finanční prostředky.
Výdajová efektivita. Tohle spojení u člena ANO vždy pobaví. Ten parkovací dům za 300 mega je taky výdajová efektivita, stejně jako to hraní si na letiště, že?
Ano, marginální počet, trvale ztrátové, trvale dosyp z veřejných zdrojů. Ale je dobré vědět, kde jsou priority města: raději nalít další prachy do letiště, postavit parkovací dům a jeden z klíčových mostů nechat na kyvadlovém provozu.
Každá liška si chválí svůj ocas.. 95% lidi taky nezajímá nějaká železnice do Liberce , která nikam dal nepovede a neustále tady tlačíte nesmyslné články o ni .. Letiště je i pro Královéhradecký kraj a je vlastněno i pardubickým krajem .., Tak trochu přesnosti prosím
Protože tady neustále píšete o tom články , žádná rychlá trat tam není potřeba a nic tam nebude .. Liberec je v rámci ČR konec světa bohužel a za nim nic než východní Německo
Nová odbavovací hala v Perníkově je hotova, žádná vietnamská tržnice tam nebude .
Rozumíte tomu všemu jako koza petrzeli, takže asi tak
O tom, jestli je trať potřeba nebo ne, nerozhoduje trouba jako vy, ale například studie proveditelnosti. Každopádně má trpělivost s vašimi bludy je u konce, takže přeji klidný zbytek života a bezbolestnou psychiatrickou léčbu.
letiště bych moc nekritizoval pane Sůra, dráha tam bude vždy a není nic známo o tom, že by armáda zde končila .. Počet letních destinací není o moc nižší než v Brně , nemluvě o zrušených Ukrajina letech.. Co potom ty nesmyslné investice do železnice do Mošnova ..Ostrava bez carga je taky tragická
Sečtěte si laskavě, kolik v tom už zahučelo (v civilní části) peněz. Počet letních destinací je zhruba tak stejně hodnotná veličina jako počet lajků u příspěvku na facebooku. Reálně to letiště prodělává každý rok peníze včetně období letecké konjunktury. Bavíme se o letišti Pardubice. Ostrava, to je kapitola sama pro sebe, nicméně na OSR je patrné, že se už ze svých chyb poučili.
Tak však my se známe … toto ohledně dotace jsem nevěděl a potom chápu , že Pardubice nebudou platit extra za nákup provizorního mostu . Každopádně to výrazně ovlivňuje život minimálně 1/3 Polabin, kde 2 byty pronajímám .
Další sranda bude uzavírka polovina Wonkova mostu , škoda že to nelze pozdržet do otevření Severovýchodního obchvatu.. Když vidíš , co se děje jen při uzavírací křižovatky Dašická/Na drážce.., tak toto bude fakt masakr
Pane primátore, to vám doopravdy nepřijde trapné, že krajské město se vám rozpadá, a vy se pyšníte, že řidiči čekají jen jeden interval? Síť mhd je vedena přes jeden most, který ze už rozpadá také, páteřní linky 2 a 13 se musí vyhnout hlavnímu nádraží (přestupy jsou hlavně o víkendech otřesné) a vy se nám tady snažíte vnutit jak je vše v pořádku. ostuda republiky
IAD vezmi čert, ta si nějak poradí, ale ten dopad na MHD je dost drsný a je zarážející, že to „město“ zjevně příliš neznepokojuje, když to řeší jen tak ledabyle.
Děkuji za tento příspěvek, plně s ním souhlasím. Arogance vedení města, které 25 let ignorovalo známé skutečnosti (nevyhovující technický stav mostu) a teď odřízne tisíce lidí od dostupného spojení a ještě je s tímto stavem spokojeno… Škoda, že už nejde veřejně lynčovat, nic jiného si nezasloužíte – řešíte nesmyslné stavby, které by šly zainvestovat ze soukromého kapitálu, ale dopravní problémy města vás nechávají úplně v klidu.
Michal Jelínek
1 rok
Za mě si přeji aby to vyhrála varianta na obrázcích 4/5. Jedná se o elegantní a jednoduchou konstrukci, která myslím nejlépe zapadne do přírodního charakteru území a nepůsobí tak rušivě jako ostatní dvě varianty.
Víte, ono u mostu o estetiku nejde na prvním místě. Dřevěný (?) most s výpletem místo zábradlí je sice zajímavá designérská záležitost, ale to štrikované (ne)zábradlí sotva udrží pěšáka a přitom by mělo zvládnout i lehčí případy nárazu osobákem. Navíc dva pilíře ve vodě těsně u břehu je prostě školácká chyba a nepochopení principu překonání vodní překážky.
Nevím z čeho usuzjete, že by měl být dřevěný – prostě je hnědy, možná bronzový (barevně).
Jinak zjevně návrh na obrázku 1 a 4/5 dělali ti stejní lidé – je tam úplně stejné „zábradlí“.
Nicméně i kdyby to zábradlí bylo v reálu mnohem mohutnější, tak pokud bude rozumné neutrální barvy (středně šedé), tak bude mít do architektonického výrazu minimální dopad.
Naopak tend druhý návrh je imho dost špatný – gigantická masa hmoty o vizuální hmotnosti asi tak milion tun …
To bude spíš CORTEN.
S pilířema ve vodě souhlasím, dál po proudu se u železničního mostu prostřední pilíř odstraňoval.
Škrpál
1 rok
Most je stavba na sto a více let a má na něj být vypsána otevřená architektonická soutěž, v níž politici nesmí mít hlavní slovo.
Martin Černý
1 rok
Obdivuju zdopravy.cz, jak se jim daří podchytit všechno důležité, co se v ČR děje.
Nevypadá to, ale tenhle most je pro Pardubice hodně významný. Obzvláště, když v Pardubicích jsou jen tři mosty přes Labe. A sousední hlavní most – Wonkáč – opravu prý potřebuje taky.
Mluví se také o nové lávce pro pěší mezi těmito dvěma mosty a myslím, že by bylo škoda, nevyužít na novou lávku peněz z EU. Stavme, dokud nějaké peníze jsou!
Wonkův most opravu opravdu potřebuje, stavba spojená s částečnou uzavírkou začne na jaře. A aby toho nebylo málo, chce ŘSD zahájit rekonstrukci mostu na I/37. Takže příští rok ze severu na jih Pardubic pěšky nebo na kole. Osobní auta budou stát v kolonách a MHD samozřejmě taky, protože buspruh je v Pardubicích sprosté slovo.
V Pardubicích je několik ulic kde by bus pruhy mohly být, jen na to konšelé nemají odvahu. A když už nějakou zázrakem najdou, tak to udělají tak aby to nefungovalo a mohlo se říct, že preference MHD nefunguje.
Po dobu opravy a uzavírky poloviny Wonkova mostu by byl hodně platný buspruh na Hradecké směrem do centra, aby se MHD a linkové busy dostaly přednostně na most. Protože jinak budou viset v kolonách s osobními auty a cestující udělají co? Pojedou příště taky autem, protože ušetří aspoň čas strávený autobusem v zastávkách, odkud se leckdy nemůže dostat (přednost autobusu vyjíždějícího ze zastávky je pro mnoho pardubických řidičů zcela neznámým paragrafem).
Technicky vzato jsou 4, ještě Rosice. Pravda sice není nad 3,5 tuny a je na střídavý provoz, ale i tak se dá mluvit o jedné páteřních cest pro dopravu. Až budou opravovat nadjezd železnice a tahle alternativa tak bude nepoužitelná, to bude teprve u Parama veselo.
Rosický most je ovšem náchylný na kolaps způsobený bezmozky za volantem. Zrovna včera odpoledne byl dvě hodiny neprůjezdný, protože se tam od Rosic na milimetry procpal nějaký jouda s obytňákem a na druhém konci mostu zjistil, že tam jsou sloupky o pár centimetrů blíž sobě. A vycouvat už neuměl.
Pro MHD (ale i pro vnitřní dopravu) je most důležitý, jezdit od nádraží do Polabin trvale okolo zimáku je na nic, a přes most na silnici I/37 nejsou trolejbusové troleje a cesta je oklikou.
Jan
1 rok
Musíte premiérovi dopřát pocit, že provádí výběr, Bernarde. Státní správa mu s potěšením předloží tři možnosti, z nichž dvě se při bližším ohledání ukáží jako zcela totožné a ta třetí naprosto nepřijatelná, jako třeba bombardování Varšavy do 24 hodin…
Alibaba
1 rok
Ve vizualizacích je jsou obrázky hezké, ale je z nich vymazána mostní oblouková konstrukce pro potrubí, která je cca 20 m vedle po proudu.
Mám to chápat tak, že to potrubí se přetrasuje do nového mostu (což není nic proti ničemu, místní celkové estetice to právě pomůže)?
A ještě drobný detail/dotaz. Na polabinském břehu se nedá bezpečně podejít pod mostem (šikmá plocha) neuvažovalo se, že by tam byla přímo nějaká cyklo/pěšo stezka, aby se nemuselo jezdit přes ulici? To samé na straně k nádraží, kde je ale teď už jakž takž použitelná pěšina.
Půjde to pod oběma břehy, čili na severní i jižní straně, tak aby se nemuselo jezdit přes ulici. Varianty ještě posoudí/probere dopravní komise města a očekáváme, že v listopadu bude o rozhodovat městské zastupitelstvo.
Klidně mě kontaktujte na e-mail jan.hrabal@mmp.cz a můžeme si nasdílet ještě více informací.
Most pojmenovaný po kapitánovi pirátské lodi?
Po výsadkáři z druhé světové, který se raději zastřelil, než aby ho Gestapo dostalo živého a mučením ho přinutilo ke zradě.
Má-li se most v budoucnu zvednout, tak raději nosník uložený poue 2x, nikoliv spojitý nosník o 3 polích a 4 podpěrách. Tolik z technického hlediska. Z pohledu průchodnosti po vodě pro lodě a pro vodu při povodni bych také volil variantu bez pilířu v korytě. Z pohledu architektury: Most má být most, je to významná stavba uvnitř města, tudíž mi vůbec nevadí když to bude výraznější prvek: Kde je most? Rozhlédne se člověk a uvidí i z dálky: Ejhle most! A už ví kudy přes vodu. Nejblíž tomu má návrh Langrova trámu v titulní vizualizaci. Vzhledem k jeho významu: Jednoznačně… Číst vice »
Vzhledem k významu / provozu přes Labe v tomto místě je rok 2027 a provizorium 2025 naprostá katastrofa. Aktuálně semafory a to bude ještě 2 roky
Dobrý den, dovolím si zareagovat. Velmi jsme monitorovali provoz na mostě po zavedení kyvadlového provozu a jsem rád, že řidiči čekají nejvýše jeden interval, aneb současný stav je pro osobní individuální dopravu dostačující.
Z důvodů výdajové efektivity, a to i možné dotační podpory od Státního fondu dopravní infrastruktury, je navržena realizace mostního provizoria společně s výstavbou nového mostu. Statutární město Pardubice tak může ušetřit značné finanční prostředky.
Pane Hrabale, pamatovalo se na patníky a ostrůvky při projektování stavby ?
Dobrý den, máme zatím pouze návrhy nového mostu. Projektovat se bude později.
Výdajová efektivita. Tohle spojení u člena ANO vždy pobaví. Ten parkovací dům za 300 mega je taky výdajová efektivita, stejně jako to hraní si na letiště, že?
Hraní si na letiště? Víte, kolik lidí z Pardubic létá? A kolik jich létalo před covidem a před napadením Ukrajiny Ruskem?
Ano, marginální počet, trvale ztrátové, trvale dosyp z veřejných zdrojů. Ale je dobré vědět, kde jsou priority města: raději nalít další prachy do letiště, postavit parkovací dům a jeden z klíčových mostů nechat na kyvadlovém provozu.
Každá liška si chválí svůj ocas.. 95% lidi taky nezajímá nějaká železnice do Liberce , která nikam dal nepovede a neustále tady tlačíte nesmyslné články o ni .. Letiště je i pro Královéhradecký kraj a je vlastněno i pardubickým krajem .., Tak trochu přesnosti prosím
Bavíme se o hospodaření a výsledcích pardubického letiště, proč do toho taháte železnici do Liberce?
Protože tady neustále píšete o tom články , žádná rychlá trat tam není potřeba a nic tam nebude .. Liberec je v rámci ČR konec světa bohužel a za nim nic než východní Německo
Nová odbavovací hala v Perníkově je hotova, žádná vietnamská tržnice tam nebude .
Rozumíte tomu všemu jako koza petrzeli, takže asi tak
O tom, jestli je trať potřeba nebo ne, nerozhoduje trouba jako vy, ale například studie proveditelnosti. Každopádně má trpělivost s vašimi bludy je u konce, takže přeji klidný zbytek života a bezbolestnou psychiatrickou léčbu.
… na kyvadlovém provozu, který kapacitně dostačuje.
Ještě jste ve výčtu zapomněl na podporu hokeje a fotbalu, ať to máte komplet.
letiště bych moc nekritizoval pane Sůra, dráha tam bude vždy a není nic známo o tom, že by armáda zde končila .. Počet letních destinací není o moc nižší než v Brně , nemluvě o zrušených Ukrajina letech.. Co potom ty nesmyslné investice do železnice do Mošnova ..Ostrava bez carga je taky tragická
Sečtěte si laskavě, kolik v tom už zahučelo (v civilní části) peněz. Počet letních destinací je zhruba tak stejně hodnotná veličina jako počet lajků u příspěvku na facebooku. Reálně to letiště prodělává každý rok peníze včetně období letecké konjunktury. Bavíme se o letišti Pardubice. Ostrava, to je kapitola sama pro sebe, nicméně na OSR je patrné, že se už ze svých chyb poučili.
Tak však my se známe … toto ohledně dotace jsem nevěděl a potom chápu , že Pardubice nebudou platit extra za nákup provizorního mostu . Každopádně to výrazně ovlivňuje život minimálně 1/3 Polabin, kde 2 byty pronajímám .
Další sranda bude uzavírka polovina Wonkova mostu , škoda že to nelze pozdržet do otevření Severovýchodního obchvatu.. Když vidíš , co se děje jen při uzavírací křižovatky Dašická/Na drážce.., tak toto bude fakt masakr
Pane primátore, to vám doopravdy nepřijde trapné, že krajské město se vám rozpadá, a vy se pyšníte, že řidiči čekají jen jeden interval? Síť mhd je vedena přes jeden most, který ze už rozpadá také, páteřní linky 2 a 13 se musí vyhnout hlavnímu nádraží (přestupy jsou hlavně o víkendech otřesné) a vy se nám tady snažíte vnutit jak je vše v pořádku. ostuda republiky
IAD vezmi čert, ta si nějak poradí, ale ten dopad na MHD je dost drsný a je zarážející, že to „město“ zjevně příliš neznepokojuje, když to řeší jen tak ledabyle.
Děkuji za tento příspěvek, plně s ním souhlasím. Arogance vedení města, které 25 let ignorovalo známé skutečnosti (nevyhovující technický stav mostu) a teď odřízne tisíce lidí od dostupného spojení a ještě je s tímto stavem spokojeno… Škoda, že už nejde veřejně lynčovat, nic jiného si nezasloužíte – řešíte nesmyslné stavby, které by šly zainvestovat ze soukromého kapitálu, ale dopravní problémy města vás nechávají úplně v klidu.
Za mě si přeji aby to vyhrála varianta na obrázcích 4/5. Jedná se o elegantní a jednoduchou konstrukci, která myslím nejlépe zapadne do přírodního charakteru území a nepůsobí tak rušivě jako ostatní dvě varianty.
Víte, ono u mostu o estetiku nejde na prvním místě. Dřevěný (?) most s výpletem místo zábradlí je sice zajímavá designérská záležitost, ale to štrikované (ne)zábradlí sotva udrží pěšáka a přitom by mělo zvládnout i lehčí případy nárazu osobákem. Navíc dva pilíře ve vodě těsně u břehu je prostě školácká chyba a nepochopení principu překonání vodní překážky.
Nevím z čeho usuzjete, že by měl být dřevěný – prostě je hnědy, možná bronzový (barevně).
Jinak zjevně návrh na obrázku 1 a 4/5 dělali ti stejní lidé – je tam úplně stejné „zábradlí“.
Nicméně i kdyby to zábradlí bylo v reálu mnohem mohutnější, tak pokud bude rozumné neutrální barvy (středně šedé), tak bude mít do architektonického výrazu minimální dopad.
Naopak tend druhý návrh je imho dost špatný – gigantická masa hmoty o vizuální hmotnosti asi tak milion tun …
To bude spíš CORTEN.
S pilířema ve vodě souhlasím, dál po proudu se u železničního mostu prostřední pilíř odstraňoval.
Most je stavba na sto a více let a má na něj být vypsána otevřená architektonická soutěž, v níž politici nesmí mít hlavní slovo.
Obdivuju zdopravy.cz, jak se jim daří podchytit všechno důležité, co se v ČR děje.
Nevypadá to, ale tenhle most je pro Pardubice hodně významný. Obzvláště, když v Pardubicích jsou jen tři mosty přes Labe. A sousední hlavní most – Wonkáč – opravu prý potřebuje taky.
Mluví se také o nové lávce pro pěší mezi těmito dvěma mosty a myslím, že by bylo škoda, nevyužít na novou lávku peněz z EU. Stavme, dokud nějaké peníze jsou!
Wonkův most opravu opravdu potřebuje, stavba spojená s částečnou uzavírkou začne na jaře. A aby toho nebylo málo, chce ŘSD zahájit rekonstrukci mostu na I/37. Takže příští rok ze severu na jih Pardubic pěšky nebo na kole. Osobní auta budou stát v kolonách a MHD samozřejmě taky, protože buspruh je v Pardubicích sprosté slovo.
Buspruhy jsou kolem nádraží a jinde na ně prostě nejsou dost široké ulice. Za tohle zrovna nerozhodní konšelé nemohou…
V Pardubicích je několik ulic kde by bus pruhy mohly být, jen na to konšelé nemají odvahu. A když už nějakou zázrakem najdou, tak to udělají tak aby to nefungovalo a mohlo se říct, že preference MHD nefunguje.
Po dobu opravy a uzavírky poloviny Wonkova mostu by byl hodně platný buspruh na Hradecké směrem do centra, aby se MHD a linkové busy dostaly přednostně na most. Protože jinak budou viset v kolonách s osobními auty a cestující udělají co? Pojedou příště taky autem, protože ušetří aspoň čas strávený autobusem v zastávkách, odkud se leckdy nemůže dostat (přednost autobusu vyjíždějícího ze zastávky je pro mnoho pardubických řidičů zcela neznámým paragrafem).
Technicky vzato jsou 4, ještě Rosice. Pravda sice není nad 3,5 tuny a je na střídavý provoz, ale i tak se dá mluvit o jedné páteřních cest pro dopravu. Až budou opravovat nadjezd železnice a tahle alternativa tak bude nepoužitelná, to bude teprve u Parama veselo.
Rosický most je ovšem náchylný na kolaps způsobený bezmozky za volantem. Zrovna včera odpoledne byl dvě hodiny neprůjezdný, protože se tam od Rosic na milimetry procpal nějaký jouda s obytňákem a na druhém konci mostu zjistil, že tam jsou sloupky o pár centimetrů blíž sobě. A vycouvat už neuměl.
Pro MHD (ale i pro vnitřní dopravu) je most důležitý, jezdit od nádraží do Polabin trvale okolo zimáku je na nic, a přes most na silnici I/37 nejsou trolejbusové troleje a cesta je oklikou.
Musíte premiérovi dopřát pocit, že provádí výběr, Bernarde. Státní správa mu s potěšením předloží tři možnosti, z nichž dvě se při bližším ohledání ukáží jako zcela totožné a ta třetí naprosto nepřijatelná, jako třeba bombardování Varšavy do 24 hodin…
Ve vizualizacích je jsou obrázky hezké, ale je z nich vymazána mostní oblouková konstrukce pro potrubí, která je cca 20 m vedle po proudu.
Mám to chápat tak, že to potrubí se přetrasuje do nového mostu (což není nic proti ničemu, místní celkové estetice to právě pomůže)?
Dobrý den, přesně tak, nový most bude obsahovat kolektor, aby mohl být současný produktovod zbourán.
Dík za odpověď. Za mě je to výborné řešení.
A ještě drobný detail/dotaz. Na polabinském břehu se nedá bezpečně podejít pod mostem (šikmá plocha) neuvažovalo se, že by tam byla přímo nějaká cyklo/pěšo stezka, aby se nemuselo jezdit přes ulici? To samé na straně k nádraží, kde je ale teď už jakž takž použitelná pěšina.
Ve všech navrhovaných variantách bude na obou březích možné pohodlně most podejít/podjet.
Půjde to pod oběma břehy, čili na severní i jižní straně, tak aby se nemuselo jezdit přes ulici. Varianty ještě posoudí/probere dopravní komise města a očekáváme, že v listopadu bude o rozhodovat městské zastupitelstvo.
Klidně mě kontaktujte na e-mail jan.hrabal@mmp.cz a můžeme si nasdílet ještě více informací.
Dík za nabídku, tohle mě stačí, jako cyklista v Pardubicích vítám, že se nebude muset jezdit přes silnici.
Paráda, tak ať se záměr podaří.