V Pardubicích bude jezdit více parciálních trolejbusů s bateriemi

Pardubický trolejbus Škoda 32 TR SOR. Pramen: DPMPPardubický trolejbus Škoda 32 TR SOR. Pramen: DPMP

Dopravní podnik chce na pořízení získat evropské dotace.

Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) plánuje další rozšíření počtu takzvaných parciálních trolejbusů. Jsou schopné provozu při napájení z troleje i z trakční baterie, a v případě výluk tak mohou nahradit dieselové autobusy. První čtyři parciální trolejbusy si firma pořídila v roce 2018, deset by měla získat letos v květnu a dalších deset do roku 2025. Víc si jich zatím dopravní podnik pořizovat nebude, nebylo by to efektivní, řekl ČTK ředitel městské společnosti Tomáš Pelikán.

„Infrastruktura zvládne vozy dobíjet a nemusíme stavět žádné dobíjecí stanice. Nad tento počet je to z hlediska efektivity provozu mimo trolejovou trať na hranici. Těch 24 vozidel v roce 2025 bude zatím definitivní počet, pak bychom obnovovali trolejbusy jen konvenčními vozidly,“ uvedl Pelikán.

Na první čtyři a letošních deset parciálních trolejbusů dopravní podnik získal evropskou dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), cena dosáhla zhruba 120 milionů korun. Na posledních deset chce požádat o příspěvek ze stejného programu prostřednictvím Integrovaných územních investic (ITI) Hradecko-pardubické aglomerace, náklady na další dodávku budou podobné.

Baterie u nejstarších vozů by měly vydržet další roky provozu. Podle Pelikána se dojezd pouze s jejich využitím může v roce 2025 snížit z 15 kilometrů zhruba na 12. Ve své flotile má dopravní podnik v současnosti kolem 60 trolejbusů, u nichž některé se budou v květnu vyřazovat, a 70 autobusů.

Trolejbusy jezdí v Pardubicích přes 70 let. První linka vedla do Lázní Bohdaneč a vyjela v lednu 1952. Dopravní podnik už parciální trolejbusy provozuje například na lince 12, do Černé za Bory nebo Mnětic totiž troleje nevedou.

Tagy Dopravní podnik města Pardubic DPMP parciální trolejbusy
13 komentářů