V Pardubicích bude jezdit více parciálních trolejbusů s bateriemi
Dopravní podnik chce na pořízení získat evropské dotace.
„Infrastruktura zvládne vozy dobíjet a nemusíme stavět žádné dobíjecí stanice. Nad tento počet je to z hlediska efektivity provozu mimo trolejovou trať na hranici. Těch 24 vozidel v roce 2025 bude zatím definitivní počet, pak bychom obnovovali trolejbusy jen konvenčními vozidly,“ uvedl Pelikán.
Na první čtyři a letošních deset parciálních trolejbusů dopravní podnik získal evropskou dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), cena dosáhla zhruba 120 milionů korun. Na posledních deset chce požádat o příspěvek ze stejného programu prostřednictvím Integrovaných územních investic (ITI) Hradecko-pardubické aglomerace, náklady na další dodávku budou podobné.
Baterie u nejstarších vozů by měly vydržet další roky provozu. Podle Pelikána se dojezd pouze s jejich využitím může v roce 2025 snížit z 15 kilometrů zhruba na 12. Ve své flotile má dopravní podnik v současnosti kolem 60 trolejbusů, u nichž některé se budou v květnu vyřazovat, a 70 autobusů.
Trolejbusy jezdí v Pardubicích přes 70 let. První linka vedla do Lázní Bohdaneč a vyjela v lednu 1952. Dopravní podnik už parciální trolejbusy provozuje například na lince 12, do Černé za Bory nebo Mnětic totiž troleje nevedou.