V Pardubicích bude jezdit 8 nových autobusů Iveco, většina na naftu

Iveco Urbanway v barvách pardubického dopravního podniku. Foto: DPMPIveco Urbanway v barvách pardubického dopravního podniku. Foto: DPMP

Společnost Iveco Czech Republic dodá Dopravnímu podniku města Pardubic další autobusy Urbanway pro provozování městské hromadné dopravy. V soutěži na

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Mě osobně by zajímalo kde na to DPMP vezme, když během dvou let nakoupil 24 trolejbusů a 14 autobusů……..

Mirvald

Proč nekoupili od SOR, od českého vlastníka? Sídlí v kraji.

Miloš

Jel jste tím někdy?

Mirvald

Ano. Jel. Mnohokrát. Pouze mi vadí, že pro Prahu nedovedou udělat pořádné sedačky, byly tam takové koženkové. V tom by se mohli zlepšit. A že je to jinak kvalitní vozidlo svědčí provoz v Praze. Hlavní město by si těžko pořizovalo nějaké kšunty.

slsp

Pretoze sa do sutaze neprihlasil?

David

Cože? Na naftu? To jde ještě v dnešní eko době koupit?

libor

je to fakt divné, že bus do města a na naftu v dnešní době… mezitím v Rakousku testují vlaky na vodík…

Jiří 3

Stačí se podívat na to, co musí v Pardubicích autobusy jezdit za linky. Většina z nich zajíždí i do přilehlých vesnic a jedním směrem tedy ujedou i přes 10 km. To byste s elektrobusem velmi těžko zvládali.

Ivan Parák

S motorem, který má přes Add blue vysoký výkon a velmi nízké emise, nejlepší volba.

Miloš

A co byste raději než naftu ? CNG které produkuje nemalé množství NOx ? Děkujeme to nám v Pardubicích ještě schází? Semtín a Paramo nám nestačí.

Cestovatel

Tohle „Iveco“ Urbanway je jen velmi drobný facelift původního busu Renault z Vysokého Mýta, kterým jsem na lince 225 pražské MHD jezdil už před 22 lety jako novinkou na této lince jezdil do školy na letiště…. Pamatuju si, že že lidé, co jezdili v původní Karose na schůdkách, se do nového Renaultu z Vasokého Mýta opakovaně nevešli a museli si najít jiný způsob dopravy – ten nový bus měl a jeho modifikace mají dosud – mnohem menší kapacitu cestujících (zoufale menší) než měla původní Karosa.. Neberte to jako staromilství – to opravdu NE – ale pouze jako faktickou poznámku a… Číst vice »

Kubrt

Spíš než Renault z Vysokého Mýta bych to nazval Renault z Annonay s interiérem namontovaným ve Vysokém Mýtě. Že je to facelift 25 let staré Agory mě osobně nijak neuráží, furt je to lepší než SOR. A že mají nízkopodlažní busy nižší kapacitu než vysokopodlažní je samozřejmé tak nějak z principu.

Cestovatel

No Kubrte…. Tak to prrrr teda.. SORky jsou velmi dobré – lehké a tedy velmi ekonomické busy a s touhle Renault-Iveco zoufalostí se to ani nesnažte srovnávat.

Kubrt

Z pohledu cestujícího – tedy řešením interiéru a pohodlim – mi Iveca vyhovují více než SORy.

Miloš

SORky jsou možná dobré na regionálních linkách, mikrobusech a max MHD menších měst velikosti maximálně Kolín, Chrudim, Ústí nad Orlicí. Ve velkých městech naprosto nepoužitelné, ten Urbanway je za posledních 12 roků to nejlepší co DPMP koupil. Stačí že tu od SOR máme 20 trolejbusů, něco příšerného, hlavně na lince 13

Cestovatel

já jsem v Praze velice rád za SORky

Miloš

Proto by se měli do větších MHD stále vyrábět i vysokopodlažní busy

Guest

Jo, až na to, že je z 75% jiný je to furt skoro Agora.. 😀 to rovnou můžeš říct, že vychází z Renaultu R312..

Jiří 3

Zajímavé že plyňáky kupují až po 8 letech, jeden bude určitě náhrada za vloni vyhořelou 204.

Miloš

1) po šesti
2) plnička DPMP zajistí těch 20 busů
3) 204 se možná ještě opraví
4) možná že to bude i náhrada B951

Jiří 3

U té 204 si nejsem moc jistý, jestli se opraví, a spíše už vyřadí zbylé Citybusy s motorem Renault.

Miloš

Zbylé Citybusy jsou nízkopodlažní narozdíl od B951. 204 je na CNG a nízkopodlažní. A vzhledem k tomu že v Pardubicích panuje nízkopodlažní politika za každou cenu a hledí se tu na CO2 podle Grety, takže asi tak…… Logiku to nedává ale co v MHD Pardubice dává logiku……

Jiří 3

Za ty roky co tam studuju dopravku souhlasím s poslední větou. Na durhou stranu záleží taky na stavu jednotlivých vozidel. Ony ty Citybusy nemusí být v dobré kondici a u 204 záleží na rozsahu poškození.

Miloš

tak vzhledem k tomu že chce DPMP vyřadit spolehlivé a kondiční 14Tr a Citybusy na svůj věk jsou v dobrém stavu, tak si nemyslím že by rozhodoval stav. Při dodávkách CNG šli pryč výhradně Karosy B731/2 a B931 a bohužel DPMP od doby, kdy má nové vedení, odmítá jakékoliv GO a SO, které by mohly dobře sloužit dále několik let. Původní záměr byl nechat udělat o několika Citybusu a asi i u B951 GO a SO, bohužel s toho sešlo (asi vedení rádo čerpá dotace z EU za plastové vraky).

Jiří 3

Toto mi připomíná chování DPMB, kde se vyřazovali v roce 2015 10 roků staré Citybusy a B951 a nechali si mnohem starší B931.

Miloš

To právě že ne. DPMB vyřazuje vozy podle stavu. DPMP výhradně podle roku výroby a nenízkopodlažnosti.