V Otrokovicích začaly trolejbusy využívat novou trať na Štěrkoviště
Parciální trolejbus na nové trati v Otrokovicích. Foto: DSZO
Jde o první rozšíření trolejové sítě v aglomeraci Zlín – Otrokovice po 22 letech.
Jde o první rozšíření trolejové sítě v aglomeraci Zlín – Otrokovice po 22 letech.
Jak se má v případě elektrizace trati do Zlína řešit křížení s trolejbusovou tratí?
V Otrokovicích bude tunel, na jižnáky to podjede pod mostem, Dlouhou to nadjede, a Podvesná zas podjede.
Jen tak dál a hlavně vyřešit jak natáhnout trolejové vedení přes nadjezd nad Ferdinandkou ….
Jednoduché to nebude, ale provést to lze. 🙂
Vzhledem k tomu, že konstrukce nadjezdu se sloupy nepočítá jsem četl i viděl více návrhů – ale ani jeden momentálně nevychází líp než parciály. Dloooouhatánské sloupy až zdola – SŽ se to asi nebude líbit + cena, nadjezd to údajně neunese, brány na obou stranách nadjezdu nesoucí na lanech zavěšené vedení taky neprošly, úprava trasy zadem za Barumem u letiště mimo nadjezd taky ne a úprava nadjezdu taktéž neschválena. Ovšem objektivně vzato je rozdíl v přístupu k projektům ze Zlína nebo Brna oproti stejnému z Prahy. I tenhle cancourek – dávno naprojektovaný – museli pro tuším Elektroline? projektovat (a zaplatit… Číst vice »
Parciál a je vyřešeno. Nasazení sběračů je záležitost 20 sekund, v zástavce to znamená nulové zdržení.
https://www.youtube.com/watch?v=ogJsXDy08Jg
Vypadá to, že jsi dobře informovaný. 🙂
Je fakt, že ten nadjezd by stožáry asi neunesl, pokud by se tam musely přidávat konzoly. Pak jsem po vzoru na mostě na Okružní ulici ve Zlíně navrhoval sloupy až na úroveň kolejiště, ale nevím, jak by to prošlo přes SŽ. Ale je to podle mě nejméně pracné řešení.
Nevím, jestli byl tenhle cancourek naprojektovaný.
Celou elektrifikaci projektoval v 80. a návrh později přepracoval v 90. letech můj pozdější nadřízený. To už kvůli neochotě akceptovat různé varianty vedení neneseného nadjezdem navrhnul od toho cancourku z Nadjezdu Duo – Bus vozidla. A za druhým „spolupachatelem“ rozvoje trolejbusové dopravy ve Zlíně (navrhoval trolejbus na Bartošku) se stavím v Brně tenhle nebo příští týden (cestou do špitálu, protože už se zase rozpadám). Já byl jen kluk, který původně v depu opravoval mašiny a později u DSZO trolejbusy. To je ale už dávno. Také jsem hodně naslouchal zkušenějším a to naslouchání mi zůstalo.
Přes předchůdce dnešní SŽ už to neprošlo. Ale třeba je doba jiná. Otázka zůstává, zda ty peníze raději neinvestovat prostě jinam do rozvoje MHD ve Zlíně a Otrokovicích.
Je škoda, že se vedení nenatáhlo až na Štěrkoviště.
Tohle prodloužení v podstatě jen využilo sloupy, které tam už byly a počítalo se s tím. Že dosud nebyly peníze na materiál, je jiná věc. Zbytek se prostě musí doprojektovat. Jsou to necelé 3 km a dá to spoustu práce.
Chápu motivaci externího dodavatele, ale tohle řešení prozatím vyhovuje. Akorát ještě – po rekonstrukci křižovatky v Otrokovicích – dodrátovat malý cancourek na zastávku Nadjezd, aby se dal parciály obsluhovat třeba Bělov, který by to v případě drátů na Štěrk stejně neřešilo.
Dříve bývala dobrým zvykem akce vlastními silami + spolupráce s DPMB, který část lidí i montážních plošin za úplatu zapůjčil. I na výměnu opotřebené troleje. Chlapi z Brna a Zlína se znali, nepamatuji si žádný neřešitelný problém. Dnes je doba, kdy se dodává na klíč a výhody/nevýhody neumím posoudit.
Už zkraje minulého týdne jsem nastoupil do trolejbusu se skříní Solaris jedoucím na autobusové lince 55. Čekal jsem reakce lidí. Jenže jsou tam zvyklí na elektrobus mezi diesely i na kloubové trolejbusy jedoucími až na Bartošku, stejně tak na parciály i hybridy v jiných částech Zlína, takže reakce na zde nově nasazený trolejbus nebyly vůbec žádné. Možná jsem neměl to správné štěstí na tlupu šotoušů ale běžné uživatele MHD 😆
Já jsem si jízdu užil, jen si to nechávám pro sebe 😀
😉😃