V Ostravě začala velká tramvajová výluka, město rozdělila na dvě části

Přestavba náměstí Republiky v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPřestavba náměstí Republiky v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravní podnik Ostrava musel přemístit část tramvají.

Na jediné existující tramvajové spojnici mezi historickým centrem Ostravy a zbytkem města byl od neděle zastaven provoz. Důvodem je probíhající přestavba frekventovaného uzlu náměstí Republiky, skrze který spojnice prochází.

Už od 6. července je v lokalitě výrazně omezen provoz silniční dopravy, ve směru do centra byl uzavřen jeden jízdní pruh, směr na Porubu je autům zcela neprůjezdný.

Ostrava se tak dopravně rozdělila na dvě části, veřejnou dopravu mezi nimi zajišťují autobusy náhradní dopravy. Podle mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Terezy Šnoblové zatím probíhá vše bez komplikací.

Několik měsíců bez tramvají

Úplná výluka tramvajového provozu potrvá podle dřívějšího vyjádření DPO až do 29. listopadu. Tramvaje nejezdí mezi zastávkami Náměstí Republiky a Karolina. Náhradní autobusová doprava jede po trase Don Bosco, ÚAN, Karolina a Elektra v pravidelném intervalu tří až pět minut. V nočních hodinách je prodloužena až na Hlavní nádraží.

„Museli jsme přeplánovat provozní zázemí i přemístit část tramvají do obou vozoven – v Porubě a centru města, aby byl zajištěn plynulý chod MHD na obou stranách výluky,“ řekl k výluce šéf DPO Daniel Morys.

S výlukou tramvají se čekalo na konec dvou oblíbených ostravských hudebních festivalů. Navštívily je desítky tisíc návštěvníků, pro které byly tramvaje klíčovou součástí dopravy.

Podrobnosti k výluce jsou cestujícím k dispozici na webu dpo.cz/vyluky2025.

Upravené schéma tramvajové dopravy v Ostravě. Zdroj: DPO

Upravené schéma tramvajové dopravy v Ostravě. Zdroj: DPO

Zanedbaný přestupní uzel, který dlouhodobě trápí špatný stavebně-technický stav, zrekonstruují za asi 315 milionů korun firmy IMOS Brno a Monvia Morava. Cenu se v tendru podařilo srazit, původně odhadovaná částka byla 370 milionů. Společnými investory jsou město Ostrava, Správa silnic Moravskoslezského kraje a Dopravní podnik Ostrava.

Přestupní uzel Náměstí Republiky v Ostravě. Zdroj: Google Earth

Přestupní uzel Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Google Earth

V příštím roce má pak podle představeného harmonogramu druhou etapou navázat rekonstrukce části Ústředního autobusového nádraží. Investiční akci následně uzavře rekonstrukce silnice a tramvajové trati na ulici Vítkovická.

Aktuálně jsou na tramvajové zastávce Náměstí Republiky tři nástupiště, jejich počet bude zredukován na dvě. Zjednoduší se tak přestupní vazby. Přístup na nástupiště ulehčí travelátory i výtahy. Opraven bude také podchod, přibudou v něm bezpečnostní kamery a město připravuje vznik služebny městské policie. Cílem je moderní, bezpečný a přívětivý terminál.

Vizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: AFRY CZVizualizace rekonstrukce náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: AFRY CZSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA OstravaSoučasný stav přestupního uzlu Náměstí Republiky v Ostravě.
Zdroj: Facebook.com - MAPPA Ostrava
Tagy dopravní podnik ostrava DPO náměstí republiky ostrava
1 komentář