V Ostravě začala velká tramvajová výluka, město rozdělila na dvě části
Přestavba náměstí Republiky v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravní podnik Ostrava musel přemístit část tramvají.
Dopravní podnik Ostrava musel přemístit část tramvají.
Jinak ta letecká fotka současného stavu (který se v principu vlastně až tak nezmění ani po rekonstrukci) mi po všech stránkách až moc připomíná nevábné proměny amerických měst v 50. a 60. letech minulého století. Bez ohledu na současný nebo budoucí stav podchodů, kamer nebo osvětlení, je to pro kohokoliv mimo osobní automobil hodně nepříjemné a nevábné místo, a to přesto, že je to hned vedle centra, a že je to přestupní uzel MHD a že autobusové nádraží je taky hned vedle.
UAN využívá jen zlomek autobusů co kdysi
O žádný uzel se nejedná, jen se v okolí několika set metrů od této zastávky vyskytují i zastávky jiných druhů dopravy.
Pokud by to mněl být dopravní uzel, musely by se vzájemné vazby zlepšit a také dostatečně zkrátit. Rekonstrukce pouze omezí počet pěších tras mezi zastávkami a službami. Za 5 let bude díky neúdržbě toto místo vypadat úplně stejně.
Na současném vedení linek, kdy se na Don Bosco linky z Poruby mění na linky do Výškovic a na Dubinu, by bylo zajímavé sledovat, kolik cestujících (a zda vůbec nějací) nevystupují, a pokračují dál. Zajímavé mi to přijde z toho pohledu, že v této trase (Krajský úřad -> Dolní Vítkovice) není žádná linka běžně vedena, všechno směřuje z/do centra, a dá se nyní vysledovat reálná poptávka po této trase.
(ano, nový přestup na Náměstí Republiky bude jednoduchý, ale stejně mi to zajímavé přijde)
Není to sice konkrétní trasa, ale blízkou trasou tam jezdí Tram 12 a Bus 39. Nemyslím si, že to bude nějaké obrovské množství lidí, kteří najednou budou chtít do DV z Krajského úřadu. Pokud jedou dál za DV je 12 na Hrabůvku a Dubinu je celkem dostačující. Pokud jedou mezi DV a Hrabůvku je vhodná 39.
Přestavba Náměstí Republiky je třeba, současný stav je nevyhovující. Co ale nechápu, jak může tolik tramvajových linek mezi Náměstí Republiky – Karolina nahrazovat jedna autobusová linka v intervalu 4 minuty. Kapacitně to v některé časy nestačí a busy jezdí přeplněné.
Počkejte v září, to bude peklo…
Dost lidí taky zdá se místo tramvaje pro spojení Poruba-Centrum využívá linku 54. Včera první den výluky byla dost plná.
Nejlepší je to, že podle webu DPO mají chodci od trolejbusové točny k IQ Towers (na druhé straně ulice 28. října) použít přechod u krajského úřadu. Tedy 400 m tam a 400 m zpátky.
Kde se to píše? Mezi točnou a provizorní zastávkou je zřízený i provizorní přechod.
Už to vidím, chtělo se k tomu pořádně proklikat. Že by DPO o tom přechodu nevědělo?
Podle popisků k tomu plánku to vypadá, že ten přechod má být jen z chodníku na přilehlé nástupiště, ale ne z jedné strany silnice na druhou. Takže pokud někdo třeba přijede tramvají od Svinova a chce přestoupit na trolejbus, měl by vystoupit u Krajského úřadu a jít pěšky.
https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/namrep-iad.html#chodci
Přitom i přímo v tom plánku je u výřezu „Provizorní nástupiště“ ten přechod vyznačen, a vede z jedné strany na druhou. To že nevede „přes koleje“ je běžné řešení kvůli bezpečnosti, přes koleje se přechod přerušuje všude, aby v chodcích neevokoval přednost před tramvají
https://www.dpo.cz/soubory/aktuality/namrep/obchozi-trasa-1.pdf