V Ostravě začala velká tramvajová výluka, město rozdělila na dvě části
Přestavba náměstí Republiky v Ostravě. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravní podnik Ostrava musel přemístit část tramvají.
Dopravní podnik Ostrava musel přemístit část tramvají.
Jinak ta letecká fotka současného stavu (který se v principu vlastně až tak nezmění ani po rekonstrukci) mi po všech stránkách až moc připomíná nevábné proměny amerických měst v 50. a 60. letech minulého století. Bez ohledu na současný nebo budoucí stav podchodů, kamer nebo osvětlení, je to pro kohokoliv mimo osobní automobil hodně nepříjemné a nevábné místo, a to přesto, že je to hned vedle centra, a že je to přestupní uzel MHD a že autobusové nádraží je taky hned vedle.
UAN využívá jen zlomek autobusů co kdysi
Na současném vedení linek, kdy se na Don Bosco linky z Poruby mění na linky do Výškovic a na Dubinu, by bylo zajímavé sledovat, kolik cestujících (a zda vůbec nějací) nevystupují, a pokračují dál. Zajímavé mi to přijde z toho pohledu, že v této trase (Krajský úřad -> Dolní Vítkovice) není žádná linka běžně vedena, všechno směřuje z/do centra, a dá se nyní vysledovat reálná poptávka po této trase.
(ano, nový přestup na Náměstí Republiky bude jednoduchý, ale stejně mi to zajímavé přijde)
Přestavba Náměstí Republiky je třeba, současný stav je nevyhovující. Co ale nechápu, jak může tolik tramvajových linek mezi Náměstí Republiky – Karolina nahrazovat jedna autobusová linka v intervalu 4 minuty. Kapacitně to v některé časy nestačí a busy jezdí přeplněné.
Počkejte v září, to bude peklo…
Nejlepší je to, že podle webu DPO mají chodci od trolejbusové točny k IQ Towers (na druhé straně ulice 28. října) použít přechod u krajského úřadu. Tedy 400 m tam a 400 m zpátky.
Kde se to píše? Mezi točnou a provizorní zastávkou je zřízený i provizorní přechod.
Už to vidím, chtělo se k tomu pořádně proklikat. Že by DPO o tom přechodu nevědělo?
Podle popisků k tomu plánku to vypadá, že ten přechod má být jen z chodníku na přilehlé nástupiště, ale ne z jedné strany silnice na druhou. Takže pokud někdo třeba přijede tramvají od Svinova a chce přestoupit na trolejbus, měl by vystoupit u Krajského úřadu a jít pěšky.
https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/namrep-iad.html#chodci
Přitom i přímo v tom plánku je u výřezu „Provizorní nástupiště“ ten přechod vyznačen, a vede z jedné strany na druhou. To že nevede „přes koleje“ je běžné řešení kvůli bezpečnosti, přes koleje se přechod přerušuje všude, aby v chodcích neevokoval přednost před tramvají
https://www.dpo.cz/soubory/aktuality/namrep/obchozi-trasa-1.pdf