V Ostravě začala generální oprava dalších libereckých tramvají T3
Oprava tramvají T3 z Liberce v Ostravě. Foto: Škoda Ekova
Generální oprava má prodloužit životnost tramvaje o dalších patnáct let.
Generální oprava má prodloužit životnost tramvaje o dalších patnáct let.
Upřímnou soustrast cestujícím. Dalších 15 let jezdit vraky…
Vrak je vozidlo ve špatném technickém stavu. Generální oprava slouží k tomu, aby se špatný technický stav odstranil.
Upřímnou soustrast Vašemu myšlení.
Proč to vozí až do Ostravy? To nemohou sami? Když dělají pro Zwickau.
Proč si nekoupili ty tram z Prahy co šly na Ukrajinu? Ani na to neměli?
Taky si říkám, že by si Liberec mohl koupit i něco novějšího. I když se obávám, že jak politici na radnici, tak i obyvatelé si už na vzhled T3 natolik zvykli, že jim ani nepřipadá zastaralý. Už ho berou jako jednoznačnou podobu místních tramvají (kterou jim kazí jedna EVO2). Byly tu suce pokusy o modernizaci vozového parku jedním kouskem z ČKD a poté ještě dalším od Krnovských strojíren, ale oba prototypy kvůli nízké spolehlivosti spíše stály v depu, než jezdili. Možná proto je ta neochota a nevůle zakoupit nové vozy. Naštěstí na těch T3 krom administrativních podkladů snad nezůstal ani… Číst vice »
Na UA šly nějaký NP tramvaje ? Nebo jen starý T6, který jsou i tak zralý na GO ?
Za pár let bude tento tramvajový provoz patřit mezi nejvýznamnější památky LBC.
To si ale měli nechat tu jedno-úzko kolejku. I když v půlce devadesátek jsme si dělali legraci, že ta třetí kolej slouží pro rozvod internetu….
paradoxem toho přerozchodování je, že se to dělalo právě proto, aby mohly být nasazeny moderní tramvaje místo T3, na druhou stranu opravit se to stejně muselo, ale řešit jen metr, tak by aspoň na polovinu nízkopodlažního a moderního vozového parku zbylo
Modernizácia išla opačným smerom. Pokus s RT6S nevyšiel, tak sa išlo cestou T2R.
O kolik si myslíte, že by bylo levnější „řešit jen metr“v době, kdy neexistoval výrobce cenově dostupných metrových tramvají?
Za pár let budou i ostatní tramvajové provozy u nás technickými památkami.
Ideální tramvaj pro 30. léta 🙂
To by se do nich musel dosadit zrychlovač. Ve 30. létech by nevěděli co s tím, protože by na polovodiče zírali jak němec na konzervu fazolí.
Zjavne myslí 30. roky 21. storočia.
Prosím probuďte mě…
Je dobře, že se opravují, T3R.PLF jsou nejlepší tramvaje. Všechno ostatní je vždycky v něčem mnohem horší a v ničem výrazně lepší.
Koněm tažené tramvaje jsou nejlepší. Rozbijí se jen když se rozbije kůň.
No jo, koně se generálkují nesnadno. Zato ale nežerou elektřinu.
Zato se umějí vyrábět sami, jen je k tomu potřeba hřebe, klisna a dostatek času. A platí, že 12 klisen nového koně za 1 mesíc nedoručí.
pokud chcete provozovat muzeum je to určitě dobrá volba.
Jaký to sen, kdyby se podniky z Liberce, Olomouce a Mostu/Litvínova spojili a společně objednali nové tramvaje. Win win pro všechny, až na dané politiky.
Super, a proč, když každý má jiné podmínky a potřebuje něco jiného? Koupili jsme si levnější tramvaj, zato se sem nehodí?
Tak všechny tři města mají Evičky ve dvou délkových variantách, a nemyslím si, že by byly technicky nějak rozdílné aby se do jednotlivých měst hodily. Kdyby se vypsalo výběrové řízení na krátké vozy i 1,5 vozy tak všechna tři města je dokáží zužitkovat stejně.
Ano, to je opravdu takový problém v tom společném výběrku ty podmínky nadefinovat, že? Výrobci jsou flexibilní a určo by je splnili a pořád by to bylo levnější, než aby si tyto podniky kupovali tramvaje po pár kusech samostatně.
Chcete napsat „výrobce“? Moc konkurence není, toto by uměl v našich šířkách tak ještě Modertrans. A čím flexibilnější, tím dražší. Kromě toho toto je třeba pro Most zcela neekonomická cesta obnovy vozového parku, síť i vybavení mají spíše na tramvaje 1,5xT. Nakupovat 15metrové vozy prostě nikdy ekonomické nebude a ani jeden z těch provozů to nebude moci dělat věčně.
Technicky takovému nákupu nic nebrání. Liberec a Olomouc jsou provozy téměř výhradně postavený na provozu 15m tramvají s tím, že stav olomoucké vozovny ani neumožňuje servisovat cokoliv většího než čtyřnápravovou tramvaj. Je tak vysoce pravděpodobný, že obě mesta budou dál nakupovat sólo tramvaje. Jedině Most v poslední době nakupoval i 20m tramvaj. Nicméně v zahraničí není žádný problém vypsat výběrové řízení zahrnující tramvaje různé kapacity. Viz třeba VŘ na tramvaje pro Rhein-Neckar, které vyhrála Škodovka.
Konkrétně by Liberci a Olomouci pomohlo,kdyby se po příjmové stránce svého rozpočtu začadily za Prahu,Brno,Ostravu a Plzeň. Kdysi to zvažoval i tehdejší ministr financi Miroslav Kalousek.
Oprava : ..zařadily za…
Jednodušší by bylo zrušit přepočtové koeficienty RUD…