V Ostravě vyjel první elektrobus Solaris z největší tuzemské objednávky

Nový elektrobus Solaris a ministr dopravy Martin Kupka. Pramen: DPONový elektrobus Solaris a ministr dopravy Martin Kupka. Pramen: DPO

Všechny objednané elektrobusy by měly být dodány do podzimu.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lxxxx

Ještě by se pánové z DPO mohli pochlubit kolik z těch dříve dodaných elektrobusů skutečně jezdí a kolik toho skutečně ujedou za den.

Kody

Nepochopím, proč město, který má rozvinutou trolejbusovou síť, nakupuje elektrobusy a ne parciální trolejbusy..

Kubrt

Trolejbusová síť pokrývá jen (plošně menší) část města.

Maty

Bo je třeba něčím nahradit poslední kusy dieselových autobusů které jsou v pravidelném provozu. Jinak jsou objednané nové Tbusy na náhradu 21Tr

Ondra

Na dobití parciálů potřebujete i provoz pod dráty.

A ty jsou u těch linek buď jen na Hranečníku nebo cca 200 metrů mezi Sadem B. Němcové a Vozovnou trolejbusů (než ten bus potom ze Sokolské odbočí) 🙂

Lxxxx

Ono změnou vedení některých linek by se parciály dalo obsluhovat např. Lhotka, Petřkovice, Ludgeřovice, Rovniny, Hlučín, Antošovice, Rychvald, Heřmanice, Petřvald, Šenov, Bartovice………..atd.

David Hodný

Petřvald, důl Fučík 1, prosim… 😂

qwertz

Protože trolejbusova siť pokryvá pouhý zlomek (severovýchodní část města) tj. Mar.Hory – Mor. Ostrava, Sl. Ostrava a naprostá většina autobusových linek nejede pod dráty vůbec?

V minulosti se hovořilo o natažení drátů směr Vítkovice, ale z toho vždy sešlo.

Kody

Díky za odpovědi, Ostravu neznám, měl jsem za to, že ta trol. síť je tam plošnější, třeba jako v Brně.

Pája

Parciální trolejbusy mají mnohem menší dojezd mimo trolejové vedení (cca 6 až 16 podle typu a podmínek). Elektrobusý na jedno nabití 100 až 200 km – opět podle typu. Je to i o tom, jak velkou baterii sebou vozí. Na druhou stranu je možné využít i k dobíjení elektrobusů trolejbusovou/tramvajovou měnírnu.

Pája

Nenechte se zmýlit – to je vzdálenost, na kterou se dá dojet z rychlodobíjení. Noční pomalé nabíjení nabízí dojezd mnohem větší.

Kuba

V Polsku začínají provozovat parciální super trolejbusy, u kterých udávají dojezd na baterie cca 65 km.

Kamilos

To je asi nějaký překlep ne? 30 KM to je je blbost.

Jiří Kocurek

S parciálním trolejbusem je papírování u drážního úřadu. A to s každou změnou zastávky, s každou objížďkou, pořád dokola. Stále je to drážní vozidlo, ikdyž jede mimo troleje. Achjo.

Pája

Jo to je jiná. Zastávky mají označení jako trolejbusové, linka je trolejbusová, dráty tam nikdy nebyly. Trolejbus v ČR nemá SPZ a s výjimkou některých excesů v 90. letech nejezdí na STK. Ale určitě by to šlo vymyslet ještě víc složitě 😃

Jiří Kocurek

Ano, drážní úřednící mají na tohle talent.

Leinad

Proto je lepší si jako trolejbusovou dráhu nechat schválit všechny ulice ve městě s provozem parciálů. 😀
Jinak hrozí, že v případě nehody a uzavření silnice na pár dnů (vodovod) se parciály naštosují a ze schválené trasy nebudou moci sjet.

Kuba

Ale to v některých městech prý nejde.

Ondra K.

Podle mě se odpověď skrývá v tom jací politici sedí ve vedení Ostravy a DPO.

Koupit elektrobus a nabíječky je politicky i technicky mnohem jednodušší, než plánovat a následně papírovat rozvoj trolejbusové sítě a nasazení parciálních trolejbusů. A nějaké dlouhodobé hledisko, ve kterém výhody trolejbusů převáží, je už mimo lhůtu životnosti politických funkcí výše uvedených.

Jarmil

K 1. lednu 2022 bylo ve vozovém parku DPO 292 autobusů, z toho 227 na CNG a 8 elektrobusů. Na konci roku 2022 počítá DPO s 227 CNG autobusy a 32 elektrobusy.

A ty naftové autobusy vysublimuji?

Kernteriér

Ne, ty se vyřadí. Popř. prodají. Nečekaně.

tarten

A proč by měly?

qwertz

Město se naftových busů zbavuje.

Kleist

Avšak to neznamená že tam nejezdí. To je jako kdybych prohlásil že DPMB má 100% nízkopodlažní autobusy a trolejbusy.

Dog

Je fajn, ze to bude jezdit na lince 53, která už třičtvrtě roku nejezdí…

Ondra

Tohle je snad ještě z toho oznámení o koupi, kdy 53 ještě fungovala – pamatuju si, že tam ta 53 proběhla 🙂 .

Zbyněk

Dojezd 30 km na jedno nabití není úplně hodně, to se bude muset dobíjet po každém druhém spoji. Co je tím omezujícím prvkem, že bude možné takto nabíjet jen 12x denně?

Pája

Po nočním nabíjení ujede cca 100 km. Těch 10 minut je pauza, kterou řidič tak jako tak má – během ní se dobije na přibližně 30 km v městském provozu. Počet cyklů za den určuje výrobce trakční baterie.

Antonín

Těch 10 minut vůbec není pauza, kterou řidič vždy má, to jste vedle jako ta jedle. Je to vyrovnávací čas, který je určený k vyrovnání drobných provozních zpoždění, aby se nepřenášely na další spoj. To, že si řidič většinou stačí vykouřit cigaretu, to je bonus, nikoliv účel.

Pája

Tak jinak – během pomalého nočního nabíjení dochází k vybalancování jednotlivých článků. Při rychlém dobíjení na konečné ne. Proto limit oněch x cyklů během pauz např na wc – ono s tím jezdí i řidičky a ne málo. Jinak máte pravdu, tyto přestávky jsou při zpoždění kráceny.

David Hodný

Pravda, dojet na Hranečník z přívozu, abych stihnul 3 min. přestup, občas nereálné. (řidič v zácviku, ve špičce a pod). Čekat hodinu na další připoj, to nechceš…😉

Permonik

A nevztahuje se to 12x denně pouze na rychlo nabijení? Limitujicím prvkem jsou vlastnosti baterie.

Travegoist

30 km na nabití u vozu s technologií Oppcharge je celosvětově běžný a ničím výjimečný standard. Podobná čísla se jezdí třeba v i Moskvě. A ani tam vůz více než 400 km za den neudělá, protože to prakticky již není provozně možné a vlastně ani žádoucí.

Paolo

Tak Moskvu a jejich pokus omylem o trolejbusy bych zrovna za příklad nedával..více nejezdí jak jezdi

Jiří Kocurek

Možná chtěl naznačit, že ani v Rusku nepředběhli svět. V Rusku, kde západní patenty nic neznamenají a ropná lobby tam nedosáhne, aby vývoj zhatila.