V Ostravě už je všech 40 tramvají Stadler, dopravní podnik je s nimi spokojen

Tramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes převzal poslední, čtyřicátou tramvaj Stadler Tango NF2 „nOVA“ ze zakázky za více než miliardu korun.

Dopravní podnik Ostrava (DPO) dnes převzal poslední, čtyřicátou tramvaj Stadler Tango NF2 „nOVA“ ze zakázky za více než miliardu korun. Díky těmto tramvajím výrazně obměnil svůj vozový park, který se podle DPO stal nejmodernějším v zemi. Tramvaje už v Ostravě najely téměř dva miliony kilometrů a jezdí bez poruch. Novinářům to dnes řekl generální ředitel DPO Daniel Morys.

„Zkušenosti našich řidičů jsou s nimi výborné, jsou spokojeni s jízdními vlastnostmi. Cestující kvitují vybavení tramvají. I naše údržba je spokojena s technickou úrovní, protože neevidujeme žádné zásadní technické nedostatky,“ řekl Morys.

Tramvaje speciálně pro Ostravu vyvinula švýcarská společnost Stadler. Vyráběla je na několika místech, například v polských Siedlcích. Zhruba 40 procent částí dodali čeští subdodavatelé. Podnik předpokládá, že 85 procent z hodnoty vozů zaplatí dotace.

Tramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrmvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZásuvka USB v tramvaji Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrmvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrmvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTrmvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nízkopodlažní tramvaj může najednou přepravovat téměř 190 cestujících. Je plně klimatizovaná, včetně kabiny řidiče. Je vybavena kamerovým systém, USB konektory nebo moderními sedadly. Má několik bezpečnostních prvků, které chrání řidiče, ale také třeba chodce při sražení, aby nebyl vtažen pod vůz. Ve špičce v Ostravě nové tramvaje obsluhují 20 procent tramvajových spojů, o víkendech to jsou dvě třetiny.

Ředitel řekl, že v obnově vozového parku bude podnik pokračovat. „Máme uzavřený kontrakt se společností Škoda Transportation, která vyhrála soutěž na velkokapacitní tramvaje pro více než 200 osob. Hodnota tohoto kontraktu je téměř dvě miliardy korun,“ řekl Morys. První z těchto tramvají by se ve zkušebním provozu měla v ulicích města objevit na konci příštího roku.

ČTK

Tagy DPO ostrava Stadler tramvaje
25 komentářů