V Ostravě to opět zkouší s vodíkem. DPO má zájem o dva autobusy
Autobusy Solaris Urbino 18 CNG IV. generace. Zdroj: DPO

Oproti minulým pokusům jsou plány tentokrát střídmější.
Oproti minulým pokusům jsou plány tentokrát střídmější.
Vzpomíná si ještě někdo na plány získávat vodík z přívozské koksovny? To byl pěkný příklad greenwashingu, kterému asistovali místní politici, zejména krajští… Výsledek: koksovna ničí zdraví Ostravanům dál…
Někdo to totiž vyzkoušet musel. Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne, přátelé! Dá se říci, že pravým pionýrem slepých uliček byl Jára Cimrman.
Vydrží vodíkový bus jezdit celý den bez tankování?
No budou jezdit v Porubě, tak se uvidí na jaké linky je nasadí, když plnička bude na Studentské
Jestli bude na Studentské (blízko VŠB, tedy pravděpodobné) tak se nabízí 47/58 – 5 kurzů.
Ano.
Pak by to mohlo dávat smysl. Pčeci jenom busy vyjedou ráno z garáže a navečer až v noci se tam vrací (mimo dělených směn) a v provozu pak celý výkon nevydrží. Musí tedy odstavit na nabíjení nebo dokonce dojet do garáže na nabíjení. Celková turnusová spotřeba vozidel je pak logicky vyšší. A cena těch el. busů je také vyšší než nafty.
Kdysi se hodně mluvilo o vodíku zejména pro kamiony a busy, ale elektrika to převálcovala.
proto existují elektrobusy s nabíjecím sběračem, aby bylo možné nabíjet na některé ze zastávek.
A pokud to dopravní podnik s elektrobusy myslí vážně, měl by mít nabíjecí stanice na konečné. V průběhu pauzy řidiče by se bus mohl dobíjet.
Vodík je ekonomický, ale i bezpečnostní nesmysl.
Vodík je jen o něco větší ekonomický nesmysl než elektřina a baterie. Obojí spoléhá na technologie, které zatím na svůj objev čekají (např levné baterie a přebytek el proudu) a na finanční pobídky (daně a dotace)
baterie jsou levné už nyní, ale proč by výrobci autobusů zlevňovali, když to zaplatí městské pokladny z celé Evropy?
Přebytek proudu je prozatím jen od března do listopadu. Na zimu chybí přebytek kogeneračních stanic.
300kWh si dnes koncový uživatel dokáže koupit za 20k euro. Kvalitní LFP články od EVE. Ano, něco sežere zakázková BMS, chlazení, ohřev, ale to jsme na milionu Kč. Ty další miliony jsou jen marže výrobce.
V průběhu pauzy řidiče ve městech, kde je provoz vyšší, na bus nastoupí jiný řidič a původní odchází na pauzu do místnosti k tomu vybudované na té konečné. Nový řidič si upraví stanoviště, počká na čas odjezdu a odjíždí. Opravdu není efektivní, aby bus stál celou dobu s řidičem kvůli jeho přestávce na konečné. A to ani u dieselu, natož pak u dvakrát a více dražší elektriky. Takže na konečné čas na nabíjení není, nehledě na to, že ne všude máte dostatek příkonu na výkonnou nabíječku. Někde v Evropě jsem viděl nabíjet busy na konečných, ale běžné to není. Běžný… Číst vice »
Do toho počítejte ještě s přesunem Porubských garáží
Ta kasa se zdá být bezedná.
Aneb jak utratit miliony za nesmysl.
Tady není důležitý smysl/nesmysl… Tady jde hlavně o to, že PRVNÍ ! A to je balzám pro ego pana Moryse (ředitel DPO).
Budeme první v MHD v Česku s vodíkem, pokud se nějak Ústí nevzpamatuje. Ale celkově s vodíkovými busy bude první v Česku Martin Uher.